Krzywe tarcze, bicie kierownicy – wymiana na bardziej wydajne

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez henex1980 » 2 cze 2019, 11:55

Witam. Czy ktoś może się wypowiedzieć o tej marce https://allegro.pl/oferta/tarcze-klocki ... 7350700259 ? ? Druga sprawa, w aukcjach są tarcze o średnicach 296mm oraz 320mm. Do cx-9 szły dwa wymiary?
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez Dranet » 5 cze 2019, 16:34

henex1980 napisał(a): Witam. Czy ktoś może się wypowiedzieć o tej marce
Druga sprawa, w aukcjach są tarcze o średnicach 296mm oraz 320mm. Do cx-9 szły dwa wymiary?


Siema tarcze wyglądają zacnie, ale cena jakaś taka dziwnie niska :–), dziwne bo na innej stronie te same tarcze kosztują już 1400 PLN.
Ja w starej Madzi mam TEXTAR-a tarcze, kupowane za skromną kasę ok. 500 PLN komplet z klockami. Śmigają należycie jak do tej pory. Najważniejsze w systemie dwóch tłoczków z przodu jest to aby pilnować czy się któryś tłoczek nie zaciera, ja miałem coś takiego i oryginalne tarcze trafił ... które i tak są badziewne z definicji.
Zastanawiam się nad SWAP-em kompletu tarcz i zacisku na jakieś o większej średnicy niż 320 mm – takie tylko występują w CX-9, 325 mm idą na tył.
Koleś w Audi A5 wymienił stockowe tarcze na jakieś super performance oraz komplet zacisków od Porsche Macan-a, hamują teraz ponoć jak wściekłe :–)
Ciekaw jestem czy ktoś przerabiał w CX-9 przedni system hamulcowy na większe tarcze np. na tarcze 345 mm (takie zastosował do swojej A5ki) i zaciski lepsze.
Oczywiście koszt takiego zestawu to skromne 2-3 kPLN, ale co się nie robi dla autobusu aby hamował sprawniej.
Tutaj masz stronę z tarczami CBK ale za 1400 :–) na allegro pewnie podróbki albo ktoś specjalnie wywalił taką cenę, bo pomyślał, że jak 1400 kosztuje komplet to muszą być super :–):
http://usautoparts.istore.pl/pl/tarcze- ... 07-11.html
A może te za 1400 to są tzw. performance :–) czyli nie pogną Ci się przy katowaniu za szybko.

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez rafik85 » 6 cze 2019, 07:43

A kto kupuje cx9 do katowania?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Dranet » 6 cze 2019, 09:52

Rafik
Ty to jesteś gość jednak :-P, Twoje CX-9ki to są jakieś nadsamochody hehe, bo się przeca nie psują.

Mazda CX-9 to jest kolos ważący ponad 2 tony, pisząc o katowaniu miałem na myśli jazdę dynamiczną np. na autostradzie i naciskanie kilkakrotnie w hemple na max-a i odpuszczanie.
Tanie tarcze takiego katowania nie przeżyją, oryginalne również.
Ja się zastanawiam nad zestawem z alledrogo:

Kup w zestawie:
Sportowe tarcze przód EBC Ultimax Mazda CX-7/CX-9
Klocki przód Galfer Sport FDHP 1050 Mazda CX7/CX9

2x Sportowe tarcze przód EBC Ultimax Mazda CX-7/CX-9 914,00 zł
1x Klocki przód Galfer Sport FDHP 1050 Mazda CX7/CX9 448,00 zł

Cena za zestaw
1362,00 zł
BTW
Znalazłem fajny upgrade do CX-9 ale niestety tej najnowszej, Rafik możesz sobie coś takiego zrobić w swojej :-P:
https://www.mazdas247.com/forum/showthr ... es-upgrade
Do kupienia tutaj:
https://brakestock.pl/zestawy-hamulcowe/1813.html
Cena powala :–)

W mojej z 2013 niestety chyba se neda.
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez peppo68 » 13 cze 2019, 19:04

Nadal testuję tarcze Rottinger i klocki TRW (pisałem o początku testu w maju 2018). Całkowity dystans przejechany na tym duecie to 16.000km. Zrobiłem ostatnio profilaktyczny przegląd hamulców (zdjęcie tarcz, czyszczenie wszystkich elementów). Klocki zużyły się w 1/3. Tarcze zużyte po ok. 0,5 mm na każdej stronie. Powierzchnie tarcz "lustrzane". Zero bicia, piękne hamowanie – duuuużo lepsze od oryginalnych.
Początkujący
 
Od: 18 lut 2018, 15:44
Posty: 14
Auto: Mazda CX-9, 3700ccm, 2015

Postprzez rafik85 » 13 cze 2019, 21:49

Dranet napisał(a):Rafik
Ty to jesteś gość jednak :-P, Twoje CX-9ki to są jakieś nadsamochody hehe, bo się przeca nie psują.

Mazda CX-9 to jest kolos ważący ponad 2 tony, pisząc o katowaniu miałem na myśli jazdę dynamiczną np. na autostradzie i naciskanie kilkakrotnie w hemple na max-a i odpuszczanie.
Tanie tarcze takiego katowania nie przeżyją, oryginalne również.
Ja się zastanawiam nad zestawem z alledrogo:

Kup w zestawie:
Sportowe tarcze przód EBC Ultimax Mazda CX-7/CX-9
Klocki przód Galfer Sport FDHP 1050 Mazda CX7/CX9

2x Sportowe tarcze przód EBC Ultimax Mazda CX-7/CX-9 914,00 zł
1x Klocki przód Galfer Sport FDHP 1050 Mazda CX7/CX9 448,00 zł

Cena za zestaw
1362,00 zł
BTW
Znalazłem fajny upgrade do CX-9 ale niestety tej najnowszej, Rafik możesz sobie coś takiego zrobić w swojej :-P:
https://www.mazdas247.com/forum/showthr ... es-upgrade
Do kupienia tutaj:
https://brakestock.pl/zestawy-hamulcowe/1813.html
Cena powala :–)

W mojej z 2013 niestety chyba se neda.
Pozdro

Ja mam wyobraźnię i zdaję sobie sprawę że mój autobus to nie mx-5.Zawsze biorę trochę marginesu na zapas.W my2017 heble o niebo lepsze niż w poprzednich cx9tkach,nie słyszałem żeby ktoś się skarżył.Ja inwestował nie będę w takie cuda bo pewnie jeszcze chwilę polatam i zmienię auto.W planach nowe Durango lub RAM w chemii :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Dranet » 13 cze 2019, 22:08

rafik85 napisał(a):
Ja mam wyobraźnię i zdaję sobie sprawę że mój autobus to nie mx-5.Zawsze biorę trochę marginesu na zapas.W my2017 heble o niebo lepsze niż w poprzednich cx9tkach,nie słyszałem żeby ktoś się skarżył.Ja inwestował nie będę w takie cuda bo pewnie jeszcze chwilę polatam i zmienię auto.W planach nowe Durango lub RAM w chemii :D


Spoko.
Ja miałem brać SRT Jeep Grand Szerokiego :–) ale to ryczy strasznie i żłopie beny w hektolitrach. Na razie polatam jeszcze CX-9-ką, następna pewnie Tesla 3-ka, albo X

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 6 mar 2014, 23:45
Posty: 164 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 13 GT AWD, 3.7 LPG BRC na jednym parowniku :–)
CX-9 07 Sport FWD na eLPiGi BRC po wymianie silnika na 3,7

Postprzez rafik85 » 15 cze 2019, 21:20

Etam,z lpg dają radę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez Neromax » 17 lip 2019, 10:56

Mnie również biły tarcze przednie, przyczyną były zapieczone tłoczki, wyjąłem, wyczyściłem, złożyłem i problem bicia zniknął.
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2019, 16:01
Posty: 38
Auto: Cx9 2008

Postprzez Śmigło75 » 17 lip 2019, 22:11

Hej,
Właśnie dokonałem przeszczepu w mojej Madzi hamulców z przodu...tarcze EBC Ultimax i klocki Hawk Performance HPS i choć dopiero je układam to jest miodzio. Niestety podczas wymiany okazało się, że lewa piasta jest już trochę skorodowana i choć mechanik mocnon się napracował nad solidnym oczyszczaniem to tylko kwestia czasu pozostaje jej wymiana. I tu pojawia się pytanie do Was: wg ASO Mazdy muszę wymienić piastę, pierścień, ustalacz-tarcza i łożysko i za taki kpl wyliczyli ciut ponad tysiaka....macie może jakieś namiary na części (oryg lub dobre zamienniki) w trochę rozsądniejszych cenach?
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2019, 22:37
Posty: 10
Auto: Mazda CX9 3.7 prod 2015

Postprzez matylda » 21 paź 2019, 22:52

15 miesięcy temu serwis ASO wymieniał na gwarancji krzywe tarcze. Założył ponownie tą fabryczną plastelinę. Mówiłem, żeby założyli coś innego, mogę dopłacić – oni NIE. Plastelina się oczywiście pokrzywiła, przy przebiegu 13000km (po założeniu nowych plastelin), przy hamowaniu z powyżej 100km/h wali, drga kierą. W międzyczasie gwarancja fabryczna się kończyła. Jak to wygląda od strony konsumenta? Ile jest gwarancji na ponowną wymianę? Ile jest gwarancji na naprawę?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2015, 00:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez Author53 » 22 paź 2019, 09:16

Zanim ktoś Ci odpowie "ja tak miałem w ...." przeczytaj warunki gwarancji. Zazwyczaj dealerzy samochodowi idą po bandzie i na nowo montowane części, w ramach gwarancji głównej, nie udzielają pełnej gwarancji na wymienioną część tylko biegnie ona do czasu wygaśnięcia gwarancji głównej na samochód tłumacząc że podczas naprawy przekazali samochód zastępczy albo naprawa trwała tylko kilka godzin więc jaka nowa gwarancja? Samochód praktycznie był sprawny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2018, 10:20
Posty: 251 (10/14)
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda CX 5, 2,0 l, SKYAKTIV-G, 165 KM, AWD, 6MT, 2018

Postprzez ravhtcx9 » 6 gru 2019, 18:06

Po zakupie autem trzęsło i u mnie. Zdecydowalem się na Dokuji RS na przód-komplet tarcze i klocki( dziękuję Mazparts za udany zakup) Wymiana zrobiona, a tu się okazało, że bije wciąż.
Postanowiłem zlecić tym razem swojemu zaufanemu mechanikowi sprawdzenie więc i tyłu oraz zacisków przód( czy wymagają zmiany tłoczków lub coś. .
Po godzinie telefon, że tył to szrot i mam kupić nowe hample. Przy okazji rozebrał zaciski z obu osi, wydrapał, wyskrobał, wyczyścić, a na koniec pomalował i poskładał.
Na tył poszedł komplet z Textara. Wsiadam do CX-a i nareszcie to hamuje i nie wali po pedale i kierze.
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2019, 20:18
Posty: 41 (0/3)
Auto: Mazda CX9 2011

Postprzez henex1980 » 1 kwi 2020, 15:52

Podzielam opinie nie ktorych forumowiczow. Fakt ze byle tarczy nie ma sensu zakladac ale cudowanie z hamulacami za kilka tysiecy to gruba przesada. Generalnie wazny jest montaz, czystosc i dbalosc o szczegoly. U mnie mechanik/kolega zakladal tarcze Rotinger oraz klocki Textar. Przod i tyl wyszedl mnie 900zl. Istotne w wymianie okazal sie fakt ze tloczki zabrudzone z oznakami korozji. Gumki sparciale. Tutaj bym sie doszukiwal pozniejszych problemow z hamulcami. Gdyby to robil obcy serwis to szlif piasty z grubsza i potem pewnie sytuacje bicia tarcz itp itd. tez by mnie dopadla a tak od 4tys odpukac hamulce ladnie pracuja.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez rafik85 » 1 kwi 2020, 18:08

Tak naprawdę bicie pojawia się przy 2-3 ostrych hamowaniach. Przy spokojnej jeździe i hamowaniu polatasz i 50kkm. To ciężka krowa.
531-640-670
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 10:15
Posty: 904 (0/19)
Auto: 3 2.5 awd 250KM 2022
mx5 2.0 184KM 2021
Cx5 2.5 awd 2016
Diagnostyka kodowania itp

531640670

Postprzez henex1980 » 25 sie 2020, 12:15

Temat hamulcow powrocil. Nie wiem co sie dzjeje z moim autem ale jezdze spokojnie, hamulce maja zrobione jakies 5tys/km i problemow nie mialem do momentu kolejnej dluzszej trasy. Przy spokojnym hamowaniu z wiekszych predkosci czuc wibracje na kierownicy. Tak jakby problem byl na rozgrzanych hamulcach. Na krotkich odcinkach jadac spokojnie max 100km/h nie czuje wibracji na kier. Tarcze ladnie wygladaja. Co moze byc tego przyczyna? Opony moga miec jakis wplyw na bicie przy duzych predkosciach ale tylko przy hamowaniu? Od wymiany hamcow uwazam na to aby nie pokrzywic tarcz, kaluze itp hamuje delikatnie. Pokusze sie jeszcze o przekladke opon miejscami i wywazenie na nowo.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez matylda » 25 sie 2020, 22:07

Mam to samo. Tak dla Ciebie na pocieszenie.
Autem jeździ żona, ona problemu nie ma. Ja może raz na miesiąc i na wakacje po Europie.
Pierwsze fabryczne tarcze pokrzywiły się na autostradzie, serwis wymienił na ... fabryczne, pokrzywiły się w Austrii na stromym zjeździe (7 osób, box dachowy, full załadowany bagażami). Przy jedzie spokojnej nic nie bije, a gdy trochę przejadę, parę km, biją, telepie się kiera, jak piszesz.

Wymyśliłem, że może płyn hamulcowy się gotuje – dobrze wymysliłem, miało to teoretycznie sens, gdy jest stary ma dużo wody w sobie, woda sie gotuje, wytwarza bąble pary i nie ma hamulców. Córka 11-letnia + ja, kupiłem płyn, ona pompowała, ja odpowietrzałem, bez ściągania kół (felgi 22') i, i ... gów.. to dało.

Zasmuciłeś mnie, bo kupiłeś jakieś inne tarcze i znowu pokrzywiłeś.

Fakty są takie, krowa ponad 2 tony a tarcze jak w focusie lub astrze. Amerykanom to wystarcza jak widać.

Henex zmień płyn hamulcowy i daj znać, może ja kiepsko wymieniłem, sam nie wiem. Może kupiłeś też jakąś plastelinę poprzednio i się pokrzywiły ponownie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2015, 00:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez henex1980 » 25 sie 2020, 22:34

Dzieki za odp. Plyn byl wymieniony przy hamulcach. Reperaturki zaciskow tez zmienione.Dokladnie w kwietniu. Tarcze to Rotinger ktory zbiera dobre opinie, klocki Textara. Dziwne ale na pedale hamulca zero drgan.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Postprzez matylda » 28 sie 2020, 06:29

ale, gdy zmienisz tarcze, drgania znikną, więc krzywe tarcze, czyli koło sie zamknęło :–(

Dopisano 28 sie 2020, 06:33:

Miałem kiedyś 200KM civica type-r, kupiłem kpl. tarcz za 2500zł firmy EBC, – pokrzywiły się / pokrzywiłem je, wqrwiłem się, kupiłem tanie Rotingery i .... były zajefajne, przejeździłem na nich, byłem zadowolony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2015, 00:06
Posty: 160 (0/1)
Auto: CX-9 sport 2015 salon PL
Honda civic Type-R 2017 360KM

Postprzez henex1980 » 29 sie 2020, 19:21

Jak mam zmieniac tarcze? Przeciez napisalem ze hamulce nie dawno zrobilem. 5tys nalotu i mam znow hamulce robic? W okolicy mam warsztat ktory sprawdzi co jest przyczyna tego bicia. Maja sprzet w razie potrzeby do przetoczenia tarcz na aucie. O ile bedzie taka potrzeba. 150zl za oś. Jak juz to oddam na poprawke tarcz a nie wymiana. Nie jezdze po kaluzach, uwazam na myjni, nie deptam po hamulcach ostro a tu takie problemy.
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2019, 14:04
Posty: 256 (12/0)
Skąd: Jasło
Auto: Mazda cx-9 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9