Dziś stanąłem na skrzyżowaniu , nacisnąłem sprzęgło i chciałem wrzucić jedynkę . Bieg nie chciał wejść puściłem pedał sprzęgła i został w podłodze. Ręką można go podnieść do góry ale po naciśnięciu znowu zostaje w podłodze i nie da się biegu wrzucić . Na wyłączonym silniku wrzuciłem jedynkę , zapaliłem auto bez sprzęgła i jakoś na jedynce dojechałem do domu.
Jak myślicie co mogło się uszkodzić , czy to może wysprzęglik padł ? Co byście doradzili sprawdzić przed wizytą u mechanika? Patrzałem pod auto i nie cieknie płyn .
Sprzęgło zostało w podłodze, nie da się wrzucić biegu
Strona 1 z 1
a jest w ogóle ten płyn w zbiorniku? bo może nie cieknie bo już go nie ma
możliwości za wiele nie ma – pompka lub wysprzęglik (może tylko zapowietrzony)
możliwości za wiele nie ma – pompka lub wysprzęglik (może tylko zapowietrzony)
Płyn w zbiorniczku jest . A jak się odpowietrza ten wysprzęglik ?
Ostatnio edytowano 10 cze 2019, 20:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta - nie ma takiej potrzeby
Tak jak hamulce z tym, że jak już płyn zaczyna tam cieknąć, to ostatnie naciśnięcie robi się ściskając wysprzęglik a nie naciskając na pedał – to pozwoli wyjść odpowietrznikiem resztkom powietrza z końca wysprzęglika.
właśnie – jaka linka, skoro widać pompkę na zdjęciach
drx8 – zaznaczyłeś trzpień naciskający na pompkę sprzęgła
jeśli w tym układzie jest tak, że zarówno hamulcowy jak i sprzęgła jest w jednym zbiorniku to na 99% zostało tak zaprojektowane, żeby w razie wycieku najpierw opróżnić ten rezerwuar, który odpowiada za sprzęgło – tak jest bezpieczniej, bo na hamowanie zawsze musi wystarczyć
w jedynym aucie, które mam z klasyczną skrzynią a nie automatem, zbiornik od sprzęgła jest osobny od hamulców i stąd powyższe to moje gdybanie
jeśli w tym układzie jest tak, że zarówno hamulcowy jak i sprzęgła jest w jednym zbiorniku to na 99% zostało tak zaprojektowane, żeby w razie wycieku najpierw opróżnić ten rezerwuar, który odpowiada za sprzęgło – tak jest bezpieczniej, bo na hamowanie zawsze musi wystarczyć
w jedynym aucie, które mam z klasyczną skrzynią a nie automatem, zbiornik od sprzęgła jest osobny od hamulców i stąd powyższe to moje gdybanie
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6