Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)
Jedno mnie jeszcze interesuje w tym X, wysoki stopień sprężania a do tego spore obciążenie pompą wysokiego ciśnienia. Ewidentnie mocno będzie obciążony rozrząd, zapewne będzie on na łańcuchu i ciekawe czy nie będzie z nim problemów w przyszłości jak to się ma w innych markach.
Tak, podali ceny i spalanie ale nadal nie ma pozostałych osiągłów.. Ogólnie cena Mazdy3 jest abstrakcyjna, nawet z tym wyposażeniem. Wprowadzenie wersji np "start" z rozsądnym ale tylko rozsądnym wyposażeniem: klima, elektryka, jakiś jeden system wspomagania i cena ok 80tys to było by coś dla ludu i alternatywa wobec normlanej konkurencji a nie Premium.
KrzysiekWPR napisał(a): Wprowadzenie wersji np "start" z rozsądnym ale tylko rozsądnym wyposażeniem: klima, elektryka, jakiś jeden system wspomagania i cena ok 80tys to było by coś dla ludu i alternatywa wobec normlanej konkurencji a nie Premium.
Tylko że mazda celowo zrezygnowała z takiego klienta i to trzeba sobie uświadomić.
No tak, ale na Polski rynek to błąd. Zobaczcie ile widzicie nowych Mazd na drodze (ok.. sprzedają się dopiero pół roku ale ja widziałem może ze 2 x razy) Za >95tys, większość Klientów wybiera jednak coś niemieckiego z wiadomej trójcy. Sam nowej raczej nie kupie już.
KrzysiekWPR napisał(a):No tak, ale na Polski rynek to błąd. Zobaczcie ile widzicie nowych Mazd na drodze (ok.. sprzedają się dopiero pół roku ale ja widziałem może ze 2 x razy) Za >95tys, większość Klientów wybiera jednak coś niemieckiego z wiadomej trójcy. Sam nowej raczej nie kupie już.
Osobiście dla mnie to zaleta jestem jedynym ( jak na razie) posiadaczem w moim powiecie pięknej 3
KrzysiekWPR napisał(a):No tak, ale na Polski rynek to błąd. Zobaczcie ile widzicie nowych Mazd na drodze (ok.. sprzedają się dopiero pół roku ale ja widziałem może ze 2 x razy) Za >95tys, większość Klientów wybiera jednak coś niemieckiego z wiadomej trójcy.
Trzecią generację, u siebie w okolicach, widziałem w sierpniu 2018 i wtedy dopiero widziałem jak wygląda zajefajnie ,natomiast obecnej jeszcze nie widziałem, i śmię podejrzewać że mojej okolicy jeszcze długo nie zobaczę.
Czy mam ubolewać z tego powodu?
KrzysiekWPR napisał(a):Sam nowej raczej nie kupie już.
Nigdy nie wiesz co czeka Cię jutro
Wczoraj miałem okazję zaparkować swoja obok obecnej 6 w kombi. Nawet przez chwile nie żałuję że wziąłem 3.
Nie no spoko.. ja nie mówię że to źle wydane pieniądze. Każdy kalkuluje i wybiera pod siebie.
U mnie 3-jek BM/BN jest naprawdę sporo, mniej więcej jak Civica VIII
U mnie 3-jek BM/BN jest naprawdę sporo, mniej więcej jak Civica VIII
Neonixos666 napisał(a):Jedno mnie jeszcze interesuje w tym X, wysoki stopień sprężania a do tego spore obciążenie pompą wysokiego ciśnienia. Ewidentnie mocno będzie obciążony rozrząd, zapewne będzie on na łańcuchu i ciekawe czy nie będzie z nim problemów w przyszłości jak to się ma w innych markach.
Ale rowerem kiedyś jechałeś i wiesz do czego służy przerzutka?
fux napisał(a):Ale rowerem kiedyś jechałeś i wiesz do czego służy przerzutka?
Porównywanie napędu rozrządu z przerzutkami w rowerze mówi wszystko...
Czy ktoś z posiadaczy nowej 3 wypróbowałam już sytem głośno mówiącym ( wyszukanie adresu itp) bo albo jestem albo to nie działa
kamil_franiu napisał(a):Czy ktoś z posiadaczy nowej 3 wypróbowałam już sytem głośno mówiącym ( wyszukanie adresu itp) bo albo jestem albo to nie działa
Wszystko pięknie działa wczoraj wykonywałem próby
1. włącz zestaw głośnomówiący
2. mówisz zwrot "wyszukiwanie adresu" (po prawej stronie wyświetlacza są wymienione przyjmowane zwroty)
3. podajesz ulicę, numer, miejscowość. W innej kolejności mi nie przyjmowało
Neonixos666 napisał(a):fux napisał(a):Ale rowerem kiedyś jechałeś i wiesz do czego służy przerzutka?
Porównywanie napędu rozrządu z przerzutkami w rowerze mówi wszystko...
Odrób lekcje z fizyki. Ktoś na pewno przeliczył obciążenia i dobrał przełożenie.
Jak porównanie z rowerem jest dla Ciebie za trudne, to wyobraź sobie, jak działa przeniesienie napędu w samochodzie. Silnik, skrzynia, etc.
Ruszysz z 6ki czy 1 lub 2ki?
Hę?
fux napisał(a):Odrób lekcje z fizyki. Ktoś na pewno przeliczył obciążenia i dobrał przełożenie.
Czego niby dobrali przełożenie? na kołach rozrządu? Wiesz w ogóle po co jest napęd rozrządu i jakie zawsze jest na nim przełożenie?
Pisz dalej robi się ciekawie
child napisał(a):No ale przecież ten osprzęt nie chodzi na łańcuchu rozrządu...
Ale napędza go wał wykorbiony.
Podałem analogię.
Pasek klinowy może się ślizgnąć po kołach pasowych bez uszczerbku dla napędzanych agregatów.
Wałki rozrządu czy napęd pompy wtryskowej nie.
lelo28 napisał(a):kamil_franiu napisał(a):Czy ktoś z posiadaczy nowej 3 wypróbowałam już sytem głośno mówiącym ( wyszukanie adresu itp) bo albo jestem albo to nie działa
Wszystko pięknie działa wczoraj wykonywałem próby
1. włącz zestaw głośnomówiący
2. mówisz zwrot "wyszukiwanie adresu" (po prawej stronie wyświetlacza są wymienione przyjmowane zwroty)
3. podajesz ulicę, numer, miejscowość. W innej kolejności mi nie przyjmowało[/quote
Dzięki
fux napisał(a):Średnica koła/kół musi byc dobrana do oporów jakie generuje odbiornik. Czy to będzie alternator, pompa wspomagania czy sprężarka klimy.
eot.
Ja piszę o napędzie rozrządu który zawsze ma przełożenie 2:1, pompa wysokiego ciśnienia by nabić ciśnienie ponad 200 bar zapewne będzie napędzana z wałka rozrządu ( nie paskiem klinowym ). Znam trochę praw fizyki i nie potrzebnie wytykasz braki innym jeśli sam nie znasz podstaw budowy silnika.
Neonixos666 napisał(a):fux napisał(a):Średnica koła/kół musi byc dobrana do oporów jakie generuje odbiornik. Czy to będzie alternator, pompa wspomagania czy sprężarka klimy.
eot.
Ja piszę o napędzie rozrządu który zawsze ma przełożenie 2:1, pompa wysokiego ciśnienia by nabić ciśnienie ponad 200 bar zapewne będzie napędzana z wałka rozrządu ( nie paskiem klinowym ). Znam trochę praw fizyki i nie potrzebnie wytykasz braki innym jeśli sam nie znasz podstaw budowy silnika.
Tym postem
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 1#p3390821
wywołałeś jałową dyskusję.
Chłopie, ochłoń bo pieprzysz jak potłuczony.
Czytaj ze zrozumieniem.
Gdzie napisałem, że pompa wtryskowa jest napędzana paskiem????
Piszesz bzdury i siejesz zamieszanie w dyskusji.
Skoro wał wykorbiony samochodu za pośrednictwem łańcucha, paska zębatego, wałka królewskiego, kół zębatych jest w stanie obracać wałkami rozrządu, pompą oleju to i z pompą wtryskową sobie poradzi.
Widzę że nie zawodzisz i utrzymałeś poziom swojej wypowiedzi, szkoda że taki niski. No ale jaka wiedza takie pisanie...
Z jednego jestem zadowolony, przez moją wypowiedź poszerzyłeś wiedzę na temat rodzajów przeniesienia napędu rozrządu i poczytałeś trochę na ten temat.
Z jednego jestem zadowolony, przez moją wypowiedź poszerzyłeś wiedzę na temat rodzajów przeniesienia napędu rozrządu i poczytałeś trochę na ten temat.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości