Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)
brii napisał(a):Od kiedy Sky-Active X będzie rzeczywiście dostępne?
zbudowali marketing w koło tego silnika a nie dali go do oferty od premiery. dziwne to trochę
Miałem okazję w sobotę sprawdzić przyspieszenie na drodze nowej M3 z moją 120KM nieodblokowaną – szły łeb w łeb, także nie przesadzajcie o tragicznym przyspieszeniu w nowej M3.
Faktycznie niżej osadzona, ale dzięki temu wygląda bardziej sportowo, nisko się trzyma, do tego pięknie wyprofilowane nadkola, które optycznie poszerzają samochód.
Faktycznie niżej osadzona, ale dzięki temu wygląda bardziej sportowo, nisko się trzyma, do tego pięknie wyprofilowane nadkola, które optycznie poszerzają samochód.
piwo napisał(a):To co tam zmieniłeś że wyszło 15 koni więcej niż innym? I do tego tak wysoki niuton nierealny dla aut niedoladowanych przynajmniej tych bez itb.
Nic. Większość po odblokowaniu i dostrojeniu (niektórzy zdejmują samą blokadę bez dopieszczania mapy) ma ok 175KM na 95 także mi wyszło ok 5 a nie 15 kucy więcej. Dodatkowe 5 dało strojenie pod 98. Ja za każdym razem na strojenie jechałem prosto po zmianie oleju, bo tak mi logistycznie pasowało.Wymieniam też co ok 10-15kkm filtr powietrza i zawsze na manna. Może tyle starczy, a może wylosowałem dobry egzemplarz. Swoją drogą te dodatkowe 5KM na 98 to nie jest wiele, ale warto zauważyć, że spadek mocy i momentu na wykresie jest ok 500rpm później niż na 95.
Wracając do wątku mam 2 pytania.
Czy ktoś może podać prędkości przy np 3000rpm dla nowego manuala na różnych biegach?
Czy nowy tablet ogarnia MMSy?
Nie należy zapominać, że rynek dla Mazdy to nie tylko Europa ale i może przede wszystkim Ameryka północna. A ta ma obecnie w ofercie 2.5l 186koni AWD. I teraz albo w Europie Skyactiv X będzie nienaturalnie przycięty aby spełniać te wszystkie jakże kochane przez nas normy, albo w USA nie będzie miał racji bytu, bo kto kupi słabszą a droższą opcję? Nawet w którymś z wywiadów jeszcze w 2018 roku jakaś (zapewne ważna) osobistość stwierdziła, że oferta Sky X może się różnić na poszczególnych rynkach.
Także jest nikła nadzieja, że ten szumnie zapowiadany X nada się do czegoś więcej jak kosiarek...
Także jest nikła nadzieja, że ten szumnie zapowiadany X nada się do czegoś więcej jak kosiarek...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
poczekajmy co da sie zrobic z tego silnika programem. zobaczymy czy da rade zwiekszyc cisnienie doladowania na jakies wieksze zakresy. wtedy moze sie okazac ze to zacny silniczek z ktoregoi da rade programem zrobic grubo ponad 200 konikow.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Podnoszenie mocy to dopiero kilka lat po debiucie i to przy sprzyjających wiatrach. Na początku jak w każdej Maździe ECU będzie trudny do rozgryzienia, a że X będzie produktem niszowym (bo najdroższym) i czymś nowym w technologii, będzie kolejnym argumentem opóźniającym i tak trudne zadanie.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Podobno X ma być na jesieni, a nie ma go jeszcze w ofercie bo czeka na testy WLTP. Jak wiadomo sam VW ma do przerobienia setki konfiguracji więc zanim dojdą do Mazdy to trochę czasu ma prawo minąć. A ze względu na kontrolowanie spalania iskrą jestem ciekaw czy wogóle będzie się dało go podkręcać – muszę pogadać z moim znajomym silnikowcem
darrecki napisał(a):Podnoszenie mocy to dopiero kilka lat po debiucie i to przy sprzyjających wiatrach. Na początku jak w każdej Maździe ECU będzie trudny do rozgryzienia,
Przecież BM już w 2014 był tuningowany (chociaż nie wszystkie ECU).
a że X będzie produktem niszowym (bo najdroższym) i czymś nowym w technologii, będzie kolejnym argumentem opóźniającym i tak trudne zadanie.
Nie jestem przekonany, że będzie niszowy – w BM/BN najpopularniejszy był zdecydowanie SkyPassion, czyli najdroższa wersja. Tak, wiem, że w BP Mazda przesunęła skalę do góry
Dopisano 15 maja 2019, 12:23:
piwo napisał(a):To co tam zmieniłeś że wyszło 15 koni więcej niż innym? I do tego tak wysoki niuton nierealny dla aut niedoladowanych przynajmniej tych bez itb.
Jakie 15 więcej niż innym? Ja mam 183KM/227Nm bez strojenia pod 98.
Co to znaczy "wysoki niuton nierealny"? Przecież to jest niewiele więcej niż seria...
nierealny tzn duzo wyzszy niz 100Nm z litra pojemnosci. duzo powyzej tej wartosci osiagaja tylko auta z mocno zmodyfikowanym dolotem tzn z przepustnciami na kazdym cylindrze osobno i z trabkami w ukladzie ssacym.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Czyli 115Nm z litra.
2.0GDI Hyundaia ma bez moda i przy kompresji 12 a nie 14 jak mazdy 107Nm z litra.
100Nm/l to było dużo ale dla pośredniego wtrysku.
2.0GDI Hyundaia ma bez moda i przy kompresji 12 a nie 14 jak mazdy 107Nm z litra.
100Nm/l to było dużo ale dla pośredniego wtrysku.
A co w 2.0GDI chcesz modzic?
Ostatnio edytowano 15 maja 2019, 21:35 przez piotrekkk1985, łącznie edytowano 1 raz
w sieci jest artykuł ze mazda pracuje nad rzędowym szesciocylindrowym silnikiem
kuman1987r napisał(a):w sieci jest artykuł ze mazda pracuje nad rzędowym szesciocylindrowym silnikiem
Apropo, rozmawiałem z handlowcem w salonie jakieś dwa tygodnie temu i faktycznie mówił o pracach nad nowym sześciocylindrowym 3l silniku ale w układzie V. W każdym razie fajnie, że w końcu szykują coś mocniejszego
daaf napisał(a):kuman1987r napisał(a):w sieci jest artykuł ze mazda pracuje nad rzędowym szesciocylindrowym silnikiem
Apropo, rozmawiałem z handlowcem w salonie jakieś dwa tygodnie temu i faktycznie mówił o pracach nad nowym sześciocylindrowym 3l silniku ale w układzie V. W każdym razie fajnie, że w końcu szykują coś mocniejszego
Powstrzymałbym zachwyty bo patrząc na obecne normy emisji to marne szanse aby wszedł do europy
Tak samo myślę, benzyny raczej w EU nie będzie. No chyba, że ten cały X będzie rewelacyjny i będzie spełniał podobne normy co obecne G. Ale zastanawia diesel, bo w stanach 2.2D wprowadzają od 7 lat i jakoś ciągle go tam nie ma. To dla rynku amerykańskiego nie opłaca im się go robić, europa nie jest największym rynkiem ale może go dostanie. A ceny to już będą zdecydowanie premium...
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Mając te same wątpliwości o to też zapytałem. Usłyszałem, że to całkiem nowa konstrukcja i ma spełniać normy europejskie.
Biorąc pod uwagę, że obecne 2.5l jest dopuszczone bez GPF to nawet gdyby ten filtr miał się pojawić to wciąż jest spora szansa, że silnik trafi do Europy.
Biorąc pod uwagę, że obecne 2.5l jest dopuszczone bez GPF to nawet gdyby ten filtr miał się pojawić to wciąż jest spora szansa, że silnik trafi do Europy.
daaf napisał(a):Mając te same wątpliwości o to też zapytałem. Usłyszałem, że to całkiem nowa konstrukcja i ma spełniać normy europejskie.
Biorąc pod uwagę, że obecne 2.5l jest dopuszczone bez GPF to nawet gdyby ten filtr miał się pojawić to wciąż jest spora szansa, że silnik trafi do Europy.
Nie chodzi o to czy silnik sam w sobie spełni normę, a o to co wchodzi w życie w przyszłym roku – średnia emisja gram CO2/km dla całej gamy silnikowej
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości