Mazda z USA / Kanady – problemy i porady

Mazda3 BM (2013–2016) / Mazda3 BN (2016-2018)

Postprzez popi2009 » 6 maja 2019, 13:33

po to żeby w aucie z usa zamiast montowania całych reflektorów ledowych założyć tylko w miejsce kierunkowskazu dedykowany zestaw led dzienny + kierunkowskaz dynamiczny i wtedy dezaktywować te w lampie tak żeby lampa się uruchamiała tylko jak jest ciemno


stad padlo moje pytanie i czekam na ODP
popi2009
 

Postprzez fabiomaster » 7 maja 2019, 14:44

W IC i w RBCM nie ma takiej opcji, albo jest ale jeszcze nikt nie odkrył. :–) Jest w instrukcji DRL – Off – klikasz start/stop i awaryjne kilka razy.... jest to ładnie opisane. Na Youtube DRL mazda deactivate.

Dopisano 7 maja 2019, 14:53:

Zbyszek7 napisał(a):Mam mały problem z dołożeniem światła przeciwmgielnego wg poradnika Fabiomastera.
Czy tą niebieską wtyczkę która wchodzi do modułu RBCM trzeba jakoś rozpiąć żeby dołożyć przewód??
Mam jeden przewód od manetki starej z zarobioną końcówką pod wtyczkę ale nie mogę jej wcisnąć w tą niebieską wtyczkę.

W Forscanie włączyłem światło przeciwmgielne ale na tym pinie 4Q w niebieskiej wtyczce nie pojawia mi się napięcie. Co może być przyczyną? Manetkę oczywiście mam EU.


Sprawdź dokładnie wszystko, sam zrobiłem 5 aut i wszystko działało, inny użytkownicy też pisali, że działa. W niebieskiej wtyczce jest ten pin dosyć głęboko usadowiony. Pamiętaj o masie przy żarówce bo inaczej działać nie będzie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2017, 11:00
Posty: 58 (1/5)
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP

Postprzez Zbyszek7 » 7 maja 2019, 19:47

Znajomy ma mi przynieść kawałek przewody z zarobionym pinem żeby wpiąć w kostkę i wtedy zobaczę. Może miernikiem źle docisłem i nie stykało. Masę oczywiście podkręcę pod śrubę którą jest przykręcona kostka z masami poniżej modułu. Dam znać czy będzie działać.

Dopisano 7 maja 2019, 19:51:

Fabiomaster a może Ty się będziesz orientował jak dołożyć do auta czujniki parkowania? Głownie zależy mi na przednich i przede wszystkim chce to zrobić tak jak fabrycznie były montowane.
Teraz mam zamontowane czujniki w zdrzaku z wiązką która je spina i kończy się kostką. Dalej muszę dokupić kolejną wiązkę która wejdzie do modułu??
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 20:12
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT

Postprzez fabiomaster » 8 maja 2019, 10:24

Zbyszek7 napisał(a):Znajomy ma mi przynieść kawałek przewody z zarobionym pinem żeby wpiąć w kostkę i wtedy zobaczę. Może miernikiem źle docisłem i nie stykało. Masę oczywiście podkręcę pod śrubę którą jest przykręcona kostka z masami poniżej modułu. Dam znać czy będzie działać.

Dopisano 7 maja 2019, 19:51:

Fabiomaster a może Ty się będziesz orientował jak dołożyć do auta czujniki parkowania? Głownie zależy mi na przednich i przede wszystkim chce to zrobić tak jak fabrycznie były montowane.
Teraz mam zamontowane czujniki w zdrzaku z wiązką która je spina i kończy się kostką. Dalej muszę dokupić kolejną wiązkę która wejdzie do modułu??


Dołożenie czujników parkowania jest prostsze niż dodanie przeciwmgielnego :–) jest wątek z opisem w forscanie i jaki kabel brakuje. Na mazdarevolution masz "Done! Connect OEM front parking sensors with overlay picture on CMU"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2017, 11:00
Posty: 58 (1/5)
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP

Postprzez Zbyszek7 » 8 maja 2019, 18:05

Wielkie dzięki za odpowiedź w sprawie czujników. Wreszcie ruszę do przodu z tematem. Muszę tylko zobaczyć czy te same wiązki będą u mnie i dobrać inny moduł bo ja mam M6 a tam jest opis do M3.

A orientujesz się czy jeśli podepnę tylko czujniki przednie czy będzie działać?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 20:12
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT

Postprzez fabiomaster » 9 maja 2019, 09:15

Zbyszek7 napisał(a):Wielkie dzięki za odpowiedź w sprawie czujników. Wreszcie ruszę do przodu z tematem. Muszę tylko zobaczyć czy te same wiązki będą u mnie i dobrać inny moduł bo ja mam M6 a tam jest opis do M3.

A orientujesz się czy jeśli podepnę tylko czujniki przednie czy będzie działać?


M6 przed liftem czy po lifcie ? masz radar w znaczku ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2017, 11:00
Posty: 58 (1/5)
Skąd: Miłosław
Auto: Mazda 3 BM 2015 2.0 A/T 155KM iTouring + iTTP

Postprzez Zbyszek7 » 9 maja 2019, 17:42

Mam M6 z 2016r po pierwszym lifcie. Mam wersję GT czyli prawie full opcje ale bez radaru czyli tempomat zwykły tylko i bez asystenta toru jazdy. I brak czujników, jest tylko kamera.

Wg instrukcji które mi podesłałeś muszę dołożyć dwie krótkie wiązki od wiązek z czujnikami do wiązki głównej i moduł. Moduł ma być z tyłu za schowkiem ale po zdemontowaniu schowka nie widzę tam żadnej wtyczki wolnej żeby wpiąć moduł. Są dwie malutkie wtyczki wolne ale to takie jak do buzzera by pasowały(na 2 piny).
Pod maska widzę jak wiązka czujników kończy się kostką ale nie widać gdzie jest druga wolna kostka od tej wiązki która by szła na moduł – może po zdjęciu zderzaka lub nadkola by się pokazała?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 20:12
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT

Postprzez popi2009 » 10 maja 2019, 07:18

nie znam się ale się wypowiem może ktoś mnie naprowadzi i pomoze innym

ja mam salon PL z kamerą i tylnymi czujnikami (bez przednich). nie pokazuje mi czujników na ekranie. tylne dzialaja tylko na BUZZER – żyłem w przekoanniu że mam je NIEFABRYCZNE ale ciekawostka jest taka ze forscan jak podepnę to widzi moduł czujników parkowania na liscie modulow?

Czy to znaczy ze wystarczy mi przednie czujniki dokupić?
popi2009
 

Postprzez child » 10 maja 2019, 17:09

Ja też się nie znam i nie mam nawet tylnych czujników, ale pamiętam, że od początku było tak, że wizualizacja była tylko z przednimi czujnikami. Więc to, że masz tylne, a nie masz wizualizacji jest typowe.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2013, 18:27
Posty: 1820 (56/126)
Skąd: Brzezina
Auto: ND '18
b: NB '00
b: BM '13
b: EC '97
b: BK '07

Postprzez Zbyszek7 » 11 maja 2019, 10:27

Popi Ty chyba musisz podłączyć przednie czujniki wg instrukcji z linku Fabiomastera.
U mnie chyba nie ma kostki żeby wpiąć moduł..Czy muszę dołożyć całą instalację? Bo kostka do wpięcia modułu powinna być z tyłu za schowkiem, nad modułem radia w Mazdzie 6 GJ tak?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 20:12
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT

Postprzez Ozark26 » 14 maja 2019, 16:10

Cześć, mam mazdę 3 z 2015 roku wersja USA.
Mam problem z zaprogramowaniem modułu (sensora od asystenta pasa ruchu) BSM.
Wyszło, że niestety moje auto ma dwa różne sensory z tyłu:
Lewa strona: KE505/ SN: A2C73506717 / GJR9-67Y30-G/SSR2(takie oryginalnie montowane w Mazdzie 3)
Prawa strona KE505/ SN: A2C74828403/ KA1C-67Y30/ SSR2 (ten moduł pochodzi z mazdy CX5 jeśli dobrze pamiętam).
Podczas programowania komputerem udaje się zaprogramować się wszystko, że kontrolka BSM przestaje mrugać ale po ponownym uruchomieniu robi się to samo.
Czy jest ktoś w stanie to zaprogramować, żeby wszystko działało czy nie obejdzie się bez wymiany tego modułu ?

Pozdrawiam i liczę na waszą pomoc bo juz sam nie wiem co zrobić a wiadomo, że te moduły są bardzo drogie.
Początkujący
 
Od: 24 mar 2019, 11:01
Posty: 2
Auto: Mazda 3 BM, 2.0 2016

Postprzez Creativ95 » 16 maja 2019, 11:40

Witam, myśle nad zakupem mazdy 3 ze stanów i chciałbym się dowiedzieć jakie ma to konsekwencje to znaczy, co trzeba zrobić, jak go dostosować, co zmienić. Wiem że trzeba przerobić światła, ale czy można je poprostu wymienić na eu? Czy mają inne wtyczki? Co jeszcze trzeba zrobić? Czy na przyszłość ma to jakieś konsekwencje w użytkowaniu auta lub np u mechanika czy są inne części niż w eu i sa potem problemy czy coś takiego ma miejsce? Troche się tego wszystkiego boje i zastanawiam czy nie lepiej kupić lekko walniętego europejczyka. Z ciekawości zapytałem o ceny części w aso... jest drogo i zastanawia mnie czy to będzie opłacalne, w sprawach naprawy sie kompletnie nie znam i bede musial wszystko zlecić, auto chce do siebie na długi okres więc wszystko musi grać. Prosiłbym o porady, przedstawienie jak wygląda proces naprawy i przerobienia takiego auta, czy wogole oplaca się kupic walniętą i naprawić Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 maja 2019, 11:23
Posty: 8
Auto: Opel astra g 1.6

Postprzez popi2009 » 16 maja 2019, 13:03

wszystko pasuje części na szrotach do mazdy jest ogrom

lampy pasuja przednei – wtyczki te same

wgrywasz europejski soft

możesz wymienić licznik na europejski lub zostawić us

trzeba dolozyc swiatlo tylne przeciwmigelne – można to zrobić żeby było jak oryginal – sa watki o tym

nawigacja – wystarczy kupic mape europa

radio – czestotliwosci się zmieniają po wgraniu europa softu – sa tacy co się skarza ze jak maja BOSE to po zmianie czestotliwosci jest węższy zakres wyszukiwania (a raczej odbierania) w takiej sytuacji kupuje się modul za 400zł europejski – pasuje plug play
popi2009
 

Postprzez Zbyszek7 » 16 maja 2019, 13:19

Wtyczki do lamp pasują ale silniczki lamp maja inne wtyczki. Lampy USA maja plastikowe silniczki z trójkątnymi gniazdami a lampy EU maja silniczki z owalnymi gniazdami. Wiązka musi być inna. Niech ktoś się wypowie czy zawsze jest taka sytuacja bo u mnie tak to wyglądało.
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 20:12
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT

Postprzez popi2009 » 16 maja 2019, 13:22

w tych z którymi ja miałem do czynienia – była jedna centralna wtyczka do lampy i później rozprowadzenia w lampie – wiec było plug and play

to o czym Ty mówisz wystapiloby w lampie która nie ma jednej wtyczki centralnej tylko do każdej zarowki / silniczka idzie oddzielna wtyka
popi2009
 

Postprzez Zbyszek7 » 16 maja 2019, 15:58

Bo ja mam M6 i widocznie w M3 jest inaczej.

Dopisano 16 maja 2019, 19:04:

Czy jest ktoś kto przerabiałeś tylne przeciwmgielne wpinajac się przewodem w moduł RBCM? Nie mogę nigdzie dostać pinu żeby się wpisać w tą niebieska wtyczkę. Czy jest ktoś kto mógłby mi wysłać takie cudo albo podpowie gdzie kupić?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 20:12
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT

Postprzez Tomekk560 » 18 maja 2019, 11:26

Ktoś z was może wie czy są jakieś problemy przy wymianie lamp przednich soczewkowych USA na FULL LED EU? Wystarczy wymienić wiązki do podłączenia lamp i będzie wszystko działać czy wymaga to większego nakładu pracy i umiejętności?
Początkujący
 
Od: 28 mar 2019, 14:49
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 3 2017

Postprzez popi2009 » 20 maja 2019, 09:28

dobre pytanie :) chętnie posłucham kogos kto to ogarnial


jak chesz plug play bez przerobek to sa lampy na ALI led+xenon (1;1 jak OEM) za ok 500 dolar
popi2009
 

Postprzez Tomekk560 » 20 maja 2019, 12:14

Lampy już kupiłem oryginalne.
Początkujący
 
Od: 28 mar 2019, 14:49
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 3 2017

Postprzez Zbyszek7 » 20 maja 2019, 18:46

Temat dołożenia światła przeciwmgielnego mam już za sobą. Pewnie większość tutaj będzie to robić w M3 ale napiszę że w moim przypadku – Mazda 6 nie wystarczyło się wpiąć tylko w niebieską wtyczkę pod pin 4Q. Trzeba było jeszcze podać napięcie na drugą, białą wtyczkę pod pin 2K, wtedy dopiero zaczęło wszystko działać jak należy.
Mam pytanie bo zmieniłem region licznika na EU i pojawia mi się wcześniej wspomniany na forum błąd poduszki powietrznej. Błąd ten występuję również po zmianie na region Australia oraz Chiny.
Spotkaliście się z czymś takim?
Początkujący
 
Od: 10 kwi 2019, 20:12
Posty: 28
Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323