Dodatkowe funkcje w MZD connect
Gniazdo OBD to nie jest coś co się psuje, no chyba, że ktoś tam rączki wkładał. Także w pierwszej kolejności proponuję zapytać poprzedniego właściciela lub przyjrzeć się historii pojazdu. Taka prawda niestety.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
czy sprawdzałeś łącząc się z innym samochodem, że ELM i oprogramowanie działa jak należy? może warto zacząć od tego. Jak darrecki napisał, gniazdo uszkodzić nie jest łatwo. Ewentualnie może się "wyrobić" jeśli ktoś nieumiejętnie podłączał ale w tak młodym samochodzie myślę jest to mało prawdopodobne
simson12 napisał(a):tak samochód odpala tylko nie mogę wykasować błędów
Ale ja się nie pytam, czy samochód odpala, tylko czy sprawdzałeś działanie portu OBD na włączonym silniku (a nie samym zapłonie).
Osobiście stawiałbym na efekt wykonanego dod. zabezpieczenia w postaci odcięcia pinu zasilającego/sygnałowego w gnieździe OBD. Proponuję poszukać jakiegoś ukrytego przełącznika w okolicach przodu auta lub podjechać do zaufanego elektryka/fachowca od alarmów, który prześledzi instalację prowadzącą do portu OBD
child napisał(a):simson12 napisał(a):tak samochód odpala tylko nie mogę wykasować błędów
Ale ja się nie pytam, czy samochód odpala, tylko czy sprawdzałeś działanie portu OBD na włączonym silniku (a nie samym zapłonie).
tak sprawdzałem na włączonym silniku OBD i niema zasilania
Dopisano 28 kwi 2019, 15:45:
Mirek napisał(a):czy sprawdzałeś łącząc się z innym samochodem, że ELM i oprogramowanie działa jak należy? może warto zacząć od tego. Jak darrecki napisał, gniazdo uszkodzić nie jest łatwo. Ewentualnie może się "wyrobić" jeśli ktoś nieumiejętnie podłączał ale w tak młodym samochodzie myślę jest to mało prawdopodobne
sprawdzałem ELM na bluetooth w tej Mazdzie nawet nie zaświeciła dioda a w mojej starszej Mazdzie 6 ten ELM łączy się bez problemu
Dopisano 28 kwi 2019, 15:57:
geraf napisał(a):Osobiście stawiałbym na efekt wykonanego dod. zabezpieczenia w postaci odcięcia pinu zasilającego/sygnałowego w gnieździe OBD. Proponuję poszukać jakiegoś ukrytego przełącznika w okolicach przodu auta lub podjechać do zaufanego elektryka/fachowca od alarmów, który prześledzi instalację prowadzącą do portu OBD
byłem u elektryka to powiedział ze musiałby zdemontować pulpit bo inaczej do tego nie dojdzie bo jest za mało miejsca, ale byłby to duży koszt.
Dopisano 28 kwi 2019, 16:07:
a czy ktoś mógłby sprawdzić czy w Mazdzie 3 jest zasilenie w pinie 16 bo moja nie ma
ale starsza Mazda w pinie 16 ma 12v
STN1170 ELM327 v3 Diagnoza OBD2 MS-CAN Ford polski nie łączy się z żadną z moich MAZD
- Od: 14 kwi 2019, 21:20
- Posty: 26
- Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III
w mojej Mazdzie przy gnieździe OBD jest dołączona kostka na dwa piny zdjęcie poniżej
Dopisano 29 kwi 2019, 19:55:
Czy ktoś ma taką kostkę w swojej Mazdzie ?
Dopisano 29 kwi 2019, 20:03:
brak zasilenia w OBD może brakuje mi jakiegoś bezpiecznika lub przekaźnika proszę o porównanie ze swoją Mazdą
Dopisano 29 kwi 2019, 19:55:
Czy ktoś ma taką kostkę w swojej Mazdzie ?
Dopisano 29 kwi 2019, 20:03:
brak zasilenia w OBD może brakuje mi jakiegoś bezpiecznika lub przekaźnika proszę o porównanie ze swoją Mazdą
- Od: 14 kwi 2019, 21:20
- Posty: 26
- Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III
Sprawdzałeś bezpieczniki? To któryś z 7.5A. Nie ma po drodze żadnych przekaźników. Dodatkowa wtyczka ze zdjęcia też nie ma znaczenia. 12V wychodzi ze skrzynki z bezpiecznikami, przechodzi przez 7.5A bezpiecznik, jedną wtyczkę na słupku A i potem bezpośrednio do złącza OBD. Proste jak budowa cepa.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3019 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
wszystkie bezpieczniki sprawdziłem i są ok
te pod maską i te w kabinie
czyli nikt nie ma więcej pomysłów ?
Dopisano 4 maja 2019, 16:29:
który to dokładnie bezpiecznik 7,5 ?
bo sprawdziłbym kable od bezpiecznika aż do OBD
może jest gdzieś przecięty
te pod maską i te w kabinie
czyli nikt nie ma więcej pomysłów ?
Dopisano 4 maja 2019, 16:29:
który to dokładnie bezpiecznik 7,5 ?
bo sprawdziłbym kable od bezpiecznika aż do OBD
może jest gdzieś przecięty
- Od: 14 kwi 2019, 21:20
- Posty: 26
- Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III
Witam problem został namierzony
dziękuje wszystkim za pomoc a w szczególności darrecki
podam usterkę może ktoś będzie miał do czynienia z takim imbecylem który obcina przewody 30 cm nad gniazdem OBD
u mnie przeciął 6 przewodów
tak się zabezpiecza przed kradzieżą ale nie myśli się przed użyciem OBD do odczytu błędów
oby takich fachowców jak najmniej pozdrawiam.
dziękuje wszystkim za pomoc a w szczególności darrecki
podam usterkę może ktoś będzie miał do czynienia z takim imbecylem który obcina przewody 30 cm nad gniazdem OBD
u mnie przeciął 6 przewodów
tak się zabezpiecza przed kradzieżą ale nie myśli się przed użyciem OBD do odczytu błędów
oby takich fachowców jak najmniej pozdrawiam.
- Od: 14 kwi 2019, 21:20
- Posty: 26
- Auto: Mazda 3 2,0 b 2014 rok
gen III
A wie ktoś jak/czy można uruchomić w aucie automatycznie światła drogowe/długie?
Mam światła ledy z trybem auto na manetce ale to daje tyle że same się przełączają światła między dziennymi i mijania. Czy w forscanie mogę włączyć automatyczne długie? Jakie warunki muszą być spełnione żeby to działało???
Mam światła ledy z trybem auto na manetce ale to daje tyle że same się przełączają światła między dziennymi i mijania. Czy w forscanie mogę włączyć automatyczne długie? Jakie warunki muszą być spełnione żeby to działało???
- Od: 10 kwi 2019, 21:12
- Posty: 28
- Auto: Mazda 6 GJ 2,5 2016 GT
Czy procedury będą takie same dla Mazdy 6?
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości