Mazda3 BK 2.0 LF '05 Black Mica
Zaintrygowałeś mnie. Jak to się montuje? Masz jakieś sprawdzone linki gdzie można o tym poczytać?
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Tu reklama jakiejś firmy która to dorzuca:
http://www.fordserwis.com.pl/elektryczn ... ocusie_mk2
Wszystko oczywiście w fabrycznych miejscach, do fabrycznej instalacji z jednym ptaszkiem do zaznaczenia w ELMConfigu/Forscanie, jeszcze nie wiem gdzie dokładnie
Pytanie jak się to odnosi do komputera w maździe i czy wiązka kabinowa będzie miała przygotowane kable do tego
Jakiś losowy temat dotyczacy nagrzewnicy:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic ... xQZ04c3VHI
Ale po wpisaniu w google "montaż elektrycznej nagrzewnicy Ford" wypluwa całkiem dużo wyników
http://www.fordserwis.com.pl/elektryczn ... ocusie_mk2
Wszystko oczywiście w fabrycznych miejscach, do fabrycznej instalacji z jednym ptaszkiem do zaznaczenia w ELMConfigu/Forscanie, jeszcze nie wiem gdzie dokładnie
Pytanie jak się to odnosi do komputera w maździe i czy wiązka kabinowa będzie miała przygotowane kable do tego
Jakiś losowy temat dotyczacy nagrzewnicy:
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic ... xQZ04c3VHI
Ale po wpisaniu w google "montaż elektrycznej nagrzewnicy Ford" wypluwa całkiem dużo wyników
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
Jesteś pewien, że w benzynowej M3 jest fabryczne miejsce na to? Jakoś nie kojarzę żadnej takiej dziurki, a parę razy się tam czołgałem wymieniając filterek.
Ok, popatrzyłem jak to było w M6 i strzelam, że trzeba będzie zrzucić deskę żeby to wsadzić do modułu nagrzewnicy. Jakby co, to rób zdjęcia Ja może dzisiaj spojrzę pod deskę czy coś widać i czy są jakieś luźne kabelki Gorzej jak będzie tak, jak z wycieraczkami – dołożę to, ale nie będzie działać, bo moduł nie będzie tego obsługiwał...
EDIT:
Tak na szybko pogrzebałem i znalazłem 2 nagrzewnice na allegro. Jedna jest na 100% od diesla, a druga raczej od benzyny – widać czym się różnią. Strzelam, że oprócz kupna samej nagrzewnicy trzeba by wymienić cały ten moduł nagrzewnicy/sterowania nawiewami, który jest pod deską.
EDIT2: z drugiej strony tu jest do MPS'a i jest miejsce żeby ją zamontować. Pewnie to będzie kwestia wersji wyposażenia albo przed lift/po lift.
https://allegro.pl/oferta/mazda-3-mps-0 ... 7764039000
Ok, popatrzyłem jak to było w M6 i strzelam, że trzeba będzie zrzucić deskę żeby to wsadzić do modułu nagrzewnicy. Jakby co, to rób zdjęcia Ja może dzisiaj spojrzę pod deskę czy coś widać i czy są jakieś luźne kabelki Gorzej jak będzie tak, jak z wycieraczkami – dołożę to, ale nie będzie działać, bo moduł nie będzie tego obsługiwał...
EDIT:
Tak na szybko pogrzebałem i znalazłem 2 nagrzewnice na allegro. Jedna jest na 100% od diesla, a druga raczej od benzyny – widać czym się różnią. Strzelam, że oprócz kupna samej nagrzewnicy trzeba by wymienić cały ten moduł nagrzewnicy/sterowania nawiewami, który jest pod deską.
EDIT2: z drugiej strony tu jest do MPS'a i jest miejsce żeby ją zamontować. Pewnie to będzie kwestia wersji wyposażenia albo przed lift/po lift.
https://allegro.pl/oferta/mazda-3-mps-0 ... 7764039000
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Na tym pierwszym zdjęciu ten czarny element po prawej to miejsce na nią, na drugim zdjęciu tego elementu nie ma, czasami sprzedają go razem z nagrzewnicą. To jest jeden ze znaków zapytania, czy będzie tak jak w tej nagrzewnicy z MPSa (czyli zaślepione osobnym elementem, w tym momencie spoko, bo jest opcja montażu), czy jednak ten czarny element będzie w całości, wtedy trochę lipa bo trzeba by go kupić. W sumie widać że miejsce jest dosyć łatwo dostępne, pytanie czy będą tam gdzieś pochowane te przewody żeby ją podłączyć
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
Cos chyba zle spojrzales – w tej nagrzewnicy z MPSa jest taka biala zaslepka. ktora jak zdejmiesz, to będziesz miał miejsce na instalacje tej nagrzewnicy.
Generalnie zgadzam sie ze wszystkim co napisales – jesli masz miejsce i kable to super i mozna z tym leciec. W przeciwnym wypadku konieczne będzie sciagniecie deski, znalezienie wiązki, podmiana komputera... Chyba gra niewarta świeczki.
Generalnie zgadzam sie ze wszystkim co napisales – jesli masz miejsce i kable to super i mozna z tym leciec. W przeciwnym wypadku konieczne będzie sciagniecie deski, znalezienie wiązki, podmiana komputera... Chyba gra niewarta świeczki.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Może być jeszcze taka wersja, tutaj nie ma otworu, ale wydaje się, że jest możliwość nacięcia go.
Co do braku instalacji i sterowania, grube przewody podpiąć pod akumulator (czyli tak jak jest to fabrycznie, na nich na stałe jest napięcie i masa), tak jak podpina się np wzmacniacz do subwoofera. Dwa pozostałe to sterowanie, na jednym jest plus po zapłonie, a na drugim sygnał PWM. Wystarczy odpowiednio dawać sygnał na ten pin i nagrzewnica powinna się uruchamiać, raczej będzie to prosty układ, a przynajmniej tak mi sugerował znajomy znający się na elektronice
Co do braku instalacji i sterowania, grube przewody podpiąć pod akumulator (czyli tak jak jest to fabrycznie, na nich na stałe jest napięcie i masa), tak jak podpina się np wzmacniacz do subwoofera. Dwa pozostałe to sterowanie, na jednym jest plus po zapłonie, a na drugim sygnał PWM. Wystarczy odpowiednio dawać sygnał na ten pin i nagrzewnica powinna się uruchamiać, raczej będzie to prosty układ, a przynajmniej tak mi sugerował znajomy znający się na elektronice
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
Kiepskie zdjęcie wybrałeś, bo ciemno tam, ale wydaje się, że faktycznie trzeba by ciąć plastik. Rozumiem, że nie sprawdziłeś wczoraj jak u Ciebie wygląda sytuacja pod deską? Ja dzisiaj planuję jakieś prace przy samochodach, to postaram się zajrzeć w różne zakamarki
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Zanurkowałem w weekend pod deskę i niestety jest tak, jak na zdjęciu, które znalazłeś. Mam zaślepkę na stałe i na 99% nie mam kabli do podłączenia. W związku z powyższym odpuszczam temat, bo za dużo pieprzenia z tym.
Daj znać jak to wygląda u Ciebie.
Daj znać jak to wygląda u Ciebie.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Nie głęboko. Tak, jakbyś chciał filtr kabinowy zmienić, ale to miejsce jest "wcześniej". Nie pod samą ścianą, a bliżej dźwigni zmiany biegów. Zasłania je, centralnie, metalowe mocowanie deski do podłogi, chyba. W teorii chyba mógłbyś odkręcić tylko to mocowanie i byłby dostęp, ale nie pamiętam teraz, a jedyne zdjęcie jakie zrobiłem, to fotka tej "zaślepki". Jeśli po odkręceniu tej metalowej nogi, nie uzyskasz wystarczającego dostępu, to trzeba zdejmować deskę, a to już roboty w ciul.
EDIT: Tak teraz popatrzyłem na fotki tej nagrzewnicy – można w teorii nawet osobny przycisk do włączania zrobić. Kurde, zejdę tam dzisiaj, później i zerknę czy można tą nogę odkręcić. Jak tak, to dremlem można wyciąć dziurę i może to ogarnąć... Trochę mam obawy, bo nikt tego wcześniej nie robił i pewnie nie bez powodu. Pytanie jaki był to powód
EDIT2: W tym temacie, o dokładaniu do forda, goście mądrze piszą, że układ sterowania powinien być sprzęgnięty z klimą/nawiewem żeby to się wyłączało automatycznie, a włączało tylko, jak dmucha nawiew. Inaczej można spalić grzałkę i może wywołać pożar w aucie. A do sterowania jw. potrzebny byłby przekaźnik, bo inaczej chyba tego nie zrobisz.
EDIT: Tak teraz popatrzyłem na fotki tej nagrzewnicy – można w teorii nawet osobny przycisk do włączania zrobić. Kurde, zejdę tam dzisiaj, później i zerknę czy można tą nogę odkręcić. Jak tak, to dremlem można wyciąć dziurę i może to ogarnąć... Trochę mam obawy, bo nikt tego wcześniej nie robił i pewnie nie bez powodu. Pytanie jaki był to powód
EDIT2: W tym temacie, o dokładaniu do forda, goście mądrze piszą, że układ sterowania powinien być sprzęgnięty z klimą/nawiewem żeby to się wyłączało automatycznie, a włączało tylko, jak dmucha nawiew. Inaczej można spalić grzałkę i może wywołać pożar w aucie. A do sterowania jw. potrzebny byłby przekaźnik, bo inaczej chyba tego nie zrobisz.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
ezg_siwy napisał(a):EDIT2: W tym temacie, o dokładaniu do forda, goście mądrze piszą, że układ sterowania powinien być sprzęgnięty z klimą/nawiewem żeby to się wyłączało automatycznie, a włączało tylko, jak dmucha nawiew. Inaczej można spalić grzałkę i może wywołać pożar w aucie. A do sterowania jw. potrzebny byłby przekaźnik, bo inaczej chyba tego nie zrobisz.
Nie przekaźnik, bardziej układ który potrafi puścić sygnał PWM, bo to nim sterowana jest moc tej nagrzewnicy na jednym z pinów w tej mniejszej dwupinowej wtyczce, na przykład coś takiego:
https://pl.aliexpress.com/item/1-hz-150 ... 88dbfcd7-4
Wtedy na stałe podpina się plus i masę (tak to jest fabrycznie) do grubych przewodów. Jeden pin standardowo 12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce (również jak fabrycznie), a ostatni (ten od PWM) na przykład gdzieś z dmuchawy (o ile sterowana jest 12v a nie masą). Wtedy mamy pewność, że nagrzewnica bez dmuchawy się nie uruchomi, oraz będziemy mieli możliwość z tego panelu sterować jej mocą tak żeby cały czas nie pracowała na pełną moc (co może nie być dobre tuż po rozruchu gdy jest bardzo zimno).
Btw zrobił nam się z tego obszerny wątek, może to jakiś moderator wydzielić z tematu gdzieś do działu BK ?
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
Ok, pozwolę Ci być pionierem w tej materii Jak przetrzesz szlaki z chęcią podążę. Na tą chwilę, po wpadce z wycieraczkami, nie chce mi się znowu ryzykować.
Aktualnie modzę sterowanie grzanymi dupami i też to nie jest takie proste jeśli masz małe pojęcie o elektronice.
Aktualnie modzę sterowanie grzanymi dupami i też to nie jest takie proste jeśli masz małe pojęcie o elektronice.
- Od: 22 lip 2014, 11:58
- Posty: 1034
- Skąd: Zgierz / Warszawa
- Auto: Mazda 3 Kintaro
Zajrzałem w ostatni weekend, u mnie również nie ma instalacji i te mocowanie trzeba by wycinać ręcznie, plus taki, że faktycznie żeby się tam dostać wystarczy odkręcić poza schowkiem dosłownie 5 śrub i mamy idealny dostęp Na tą chwilę chyba też zostawię ten temat, może przed następną zimą uda mi się coś zdziałać w tej materii.
Ostatnio przyszły mi spryskiwacze mgłowe które bardziej z ciekawości zamówiłem na Aliexpress, w opisie nie było nic na temat kompatybilności z Mazdą, teoretycznie są do Avensisa. Finalnie poza kierunkiem z którego podpina się wężyk cała reszta wygląda dokładnie tak samo, mocowania identyczne, kształt też, te z Ali są błyszczące więc mam wrażenie że wyglądają nawet lepiej . No ale do meritum, bez zaworka kierunkowego się nie obejdzie, płyn się cofa, dodatkowo jeden z nich psika mocniej, ale to chyba spowodowane jest tym, że wężyk jest dużo dłuższy, będę sprawdzać dokładniej na dniach, mogłyby też psikać trochę szerzej, aczkolwiek 7zł za dwie sztuki to nie oczekiwałem cudów
Z mniej standardowych rzeczy, wydrukowałem sobie mocowania siatki w bagażniku Teoretycznie pochodzą z BM lub BN (a przynajmniej taki był projekt 3D, ale pasują w fabryczne miejsca Ciekaw jestem jak będzie się prezentować wytrzymałość tego, ale wydaje się dosyć trwałe
Ostatnio przyszły mi spryskiwacze mgłowe które bardziej z ciekawości zamówiłem na Aliexpress, w opisie nie było nic na temat kompatybilności z Mazdą, teoretycznie są do Avensisa. Finalnie poza kierunkiem z którego podpina się wężyk cała reszta wygląda dokładnie tak samo, mocowania identyczne, kształt też, te z Ali są błyszczące więc mam wrażenie że wyglądają nawet lepiej . No ale do meritum, bez zaworka kierunkowego się nie obejdzie, płyn się cofa, dodatkowo jeden z nich psika mocniej, ale to chyba spowodowane jest tym, że wężyk jest dużo dłuższy, będę sprawdzać dokładniej na dniach, mogłyby też psikać trochę szerzej, aczkolwiek 7zł za dwie sztuki to nie oczekiwałem cudów
Z mniej standardowych rzeczy, wydrukowałem sobie mocowania siatki w bagażniku Teoretycznie pochodzą z BM lub BN (a przynajmniej taki był projekt 3D, ale pasują w fabryczne miejsca Ciekaw jestem jak będzie się prezentować wytrzymałość tego, ale wydaje się dosyć trwałe
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
To co z tymi spryskawiczami mgłowymi? Radzą sobie, czy szkoda zachodu i lepiej zostać przy standardowych?
Egzemplarz M3 elegancki! Będę śledził wątek
Egzemplarz M3 elegancki! Będę śledził wątek
- Od: 20 lip 2018, 10:48
- Posty: 184
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 3 BK Hatchback Z6 1.6 105KM 2005
Generalnie z biegiem czasu tak jakby zaczęły psikać mocniej, może się wyrobiły, aczkolwiek mają jeden duży minus – bardzo dużo płynu zostaje na masce, jakieś fabryczne np z Citroena C3 które ludzie montują chyba tak nie robią. Dzięki za miłe słowa
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
Moje spryskiwacze mgłowe wytrzymały 3 lata. Po kolejnej zimie szlag trafił. A kupowałem ori od cx-5
Dopisano 20 mar 2019, 15:00:
Do Twojego wątku zajrzałem bo przeszukuje forum w poszukiwaniu belek i boxa dachowego do mojej 3. Myślałem, że max. długość boxa do naszego dachu to 140 cm. (tak by nie wystawał nad szybę) Ale zauważyłem, że twój box ma ok 180 cm. Jaki masz dokładny model tego boxa? I jak się z tym jeździ?
Dopisano 20 mar 2019, 15:00:
Do Twojego wątku zajrzałem bo przeszukuje forum w poszukiwaniu belek i boxa dachowego do mojej 3. Myślałem, że max. długość boxa do naszego dachu to 140 cm. (tak by nie wystawał nad szybę) Ale zauważyłem, że twój box ma ok 180 cm. Jaki masz dokładny model tego boxa? I jak się z tym jeździ?
- Od: 12 wrz 2012, 20:22
- Posty: 285 (1/2)
- Skąd: Warszawa/Legionowo
- Auto: Mazda 3 BK LF 2007 2.0 150KM!
ciut wcześniej
MAZDA 323F BG 1991 1.6 88KM
Wybacz, nie zauważyłem dopisanej wiadomości
Ciężko mi stwierdzić, boxa miałem pożyczonego, w sumie miałem go tylko w tej jednej trasie, jakiś Taurus ale dokładnie jaki model to Ci nie powiem, może zdjęcie Ci pomoże ustalić dokładniej:
Btw, dzięki wszystkim za obecność w Gliwicach w zeszłą niedzielę
Ciężko mi stwierdzić, boxa miałem pożyczonego, w sumie miałem go tylko w tej jednej trasie, jakiś Taurus ale dokładnie jaki model to Ci nie powiem, może zdjęcie Ci pomoże ustalić dokładniej:
Btw, dzięki wszystkim za obecność w Gliwicach w zeszłą niedzielę
- Od: 11 sie 2015, 16:38
- Posty: 329 (7/4)
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda 3 2.0 BK 2005
Na żywo petarda z tymi felgami, pamiętam że przed kupnem mojej BK chciałem zagadać czy czasem nie będzie do sprzedania za jakiś czas Obecnie co jakieś kilka dni przejeżdżam obok niej pod pewnym lodowiskiem do zobaczenia na drogach
- Od: 14 kwi 2019, 14:28
- Posty: 25
- Skąd: Chełm Śląski, Katowice
- Auto: Mazda3 BK LF Kintaro
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości