Zakup nowego auta: Mazda3 BP (2019-nadal)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez lelo28 » 29 mar 2019, 14:57

Przyspieszenia na automacie nie znalazłem. Natomiast ten sam gość testuje Diesla i tutaj wychodzi około 10,4 sekundy https://www.youtube.com/watch?v=Vcl9D6l6OHU&t=3s (12:00 minuta filmu)
Wyraźnie widać że prędkościomierz wolniej "nabija".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 268 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez darrecki » 29 mar 2019, 15:09

Szkoda, że biegi w tym dieslu są takie krótkie. To już chyba w BM/BN 165hp były dłuższe przełożenia. Jakaś tragedia normalnie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2482 (36/107)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez KrzyzakMitsu » 29 mar 2019, 16:24

corky1 napisał(a):Jeansy tez nie farbuja? Zaimpregnowales czyms na poczatku? Jakich uzywasz komsetykow do biezacej konserwacji? Pytam, bo tez rozwazam biala skore, ale troche sie obawiam.

mam jasną skórę w Galancie, auto ma już 21 lat i skóry są w bardzo dobrym stanie bo to stara, wysokiej jakości cielęca skóra a nie ten ekosyf co teraz wsadzają do aut
jeansu nie widać ani trochę (a wiem, że problem istnieje bo mam bielutkie skóry w domu i obecnie pod przykryciem :) )


widzę, że cenzura działa, jeden z moich postów został usunięty... ehhh
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 429 (16/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Luxferrus » 30 mar 2019, 22:58

Przydałby się nowy dział dla nowej mazdy, bo w tym wątku zaczyna się robić powoli bałagan.

Dostałem informację, że moja 3 czeka już na mnie w salonie, więc we wtorek może już uda mi się ją odebrać <serduszka> . Nowa mazda mierzy faktyczne ciśnienie w oponach, a nie tylko różnicę ciśnienia, co za tym idzie – są czujniki. Zamówiłem drugi komplet felg i szukam zamienników oryginalnych czujników, bo cena z salonu to około 1700 pln (jak zamawiałem nie było jeszcze info o tym, że będą wymagane :| ). Wszystkie czujniki pracują na paśmie 433 Mhz. Zastanawiam się czy tak na prawdę nie są uniwersalne i czy np. te poniżej nie byłyby kompatybilne:

https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisni ... 1f501ab1cd
Początkujący
 
Od: 15 sty 2019, 20:34
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Obecnie: Mazda3 BP 2.0 '19 122KM 213Nm
Była: Vectra C 2.2 direct '04 155KM 220Nm

Postprzez kamil_franiu » 31 mar 2019, 11:22

Dopisano 29 mar 2019 15:04:

kamil_franiu napisał(a):Test mazdy 3 skyactiv-g 2.0 122km 6AT i tak dane producenta 10.8 A w teście 10.3 podejrzewam że manual też będzie szybszy jak na papierku 



Masz moze linka do tego testu?

corky1

29 wrz 2007, 17:42199 (1/1)Mazda 2 DJ 1.5 115KM 2016

Witam nie mam linku bo to był test w gazecie tylko teraz nie pamiętam czy auto świat czy motor bo gazeta została w pracy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 179 (6/4)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez lelo28 » 1 kwi 2019, 07:16

Luxferrus napisał(a):Przydałby się nowy dział dla nowej mazdy, bo w tym wątku zaczyna się robić powoli bałagan.

Dostałem informację, że moja 3 czeka już na mnie w salonie, więc we wtorek może już uda mi się ją odebrać <serduszka> . Nowa mazda mierzy faktyczne ciśnienie w oponach, a nie tylko różnicę ciśnienia, co za tym idzie – są czujniki. Zamówiłem drugi komplet felg i szukam zamienników oryginalnych czujników, bo cena z salonu to około 1700 pln (jak zamawiałem nie było jeszcze info o tym, że będą wymagane :| ). Wszystkie czujniki pracują na paśmie 433 Mhz. Zastanawiam się czy tak na prawdę nie są uniwersalne i czy np. te poniżej nie byłyby kompatybilne:

https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisni ... 1f501ab1cd


Do kiedy, według umowy, zobowiązali dostarczyć się Ci auto?
Cena 4 czujników według strony mazdy to 614,18 zł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 268 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez corky1 » 1 kwi 2019, 09:01

W sobotę miałem okazję przetestować nową 3-kę, wersja Hikari.

Jeśli chodzi o wnętrze, to nie mam nic do dodania w porównaniu z poprzednimi wpisami – świetne wrażenie, mięciutkie podłokietniki w drzwiach i konsoli centralnej, wszystko dobrze spasowane, fotele wygodne (super, że nawet z tapicerką materiałową jest regulacja kąta nachylenia siedziska). Schowek pasażera miękko wyścielany, jest (wreszcie?) schowek na okulary w podsufitce. Miejsca z tyłu wg mnie jest wystarczająco na tę klasę samochodu (choć w Focusie jest więcej), drzwi otwierają się szeroko ułatwiając wsiadanie. Jedynie nie podoba mi się nadmiar wstawek z czarnym piano, i to w miejscach, które są podatne na zarysowania (obsługa szyb, otwory na kubki) – ale widać Japończycy mają na tym punkcie słabość. System Bose gra naprawdę fajnie, duża możliwość regulacji – dobrze byłoby, aby ktoś porównał z poprzednią wersją.

Najważniejsze, czyli jazda. Układ kierowniczy jest precyzyjny, różnicy w zawieszeniu z belką nie odczułem, ale też nie jestem kierowcą rajdowym. Zawieszenie jest trochę twarde (felgi 18-ki z niskim profilem), szkoda, że znowu do wyboru są albo baloniaste 16-ki (które nie za bardzo się prezentują), albo 18-ki – felgi 17-calowe byłyby idealne.

Automat zmienia biegi płynnie, zmiana ręczna przez łopatki działa z pewnym opóźnieniem. Miałem wrażenie, że automat trochę zamulał – niestety, nie ma do porównania wersji z manualem, ale w testach nie znalazłem bardzo krytycznych opinii na jego temat. Generalnie, automat jest do spokojnej i wygodnej jazdy, ale miałbym dylemat, czy go wybrać (ze Skyactiv-x pewnie będzie lepiej, ale cena też wyższa o kilkanaście tysi).

Pierwsze egzemplarze w sedanie będą do odbioru w czerwcu. Gdyby nie cena, pewnie zamawiałbym w ciemno, a tak musze się zastanowić. Mazda poszła w maksymalne doposażenie, co ma wpływ na cenę, ale chętnie bym się pozbył kilku opcji, aby zapłacić mniej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 379 (13/9)
Auto: Mazda 3 BP Skyactiv-G MT 2019

Postprzez jaro93 » 1 kwi 2019, 10:12

corky1 napisał(a): jest (wreszcie?) schowek na okulary w podsufitce


już w poprzedniej trójce jest schowek na okulary (BM/BN).

Miałem też okazję jedynie siedzieć w środku i wnętrze robi piorunujące wrażenie. Dodatkowo czarna podsufitka pięknie komponowała się z czarną skórą na siedzeniach. Spasowanie elementów bajka, jakość materiałów – bez porównania. Bardzo możliwe, że wstawki z piano black nie będą się tak rysować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2018, 14:42
Posty: 119 (1/12)
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy 2.0 120KM 2018

Postprzez piotear » 1 kwi 2019, 10:22

Będą niestety się rysować. Taka powierzchnia na materiałach z tworzyw sztucznych jest bardzo podatna na zarysowania.
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2017, 11:23
Posty: 261 (5/10)
Auto: Mazda 3 BN 2017 Red Soul

Postprzez kamil_franiu » 2 kwi 2019, 08:32

Ta sama mazda 2.0 AT według testu auto świat 0-100=10,3 s teraz czytam w tygodniu Motor 0-100=10,8 s <glupek2> <glupek2> <glupek2> nie wiem o co tu chodzi <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2011, 11:01
Posty: 179 (6/4)
Skąd: Domaszowice
Auto: obecnie mazda 3 2019 wcześniej mazda 6 2011 mazda 3 / premacy

Postprzez corky1 » 2 kwi 2019, 09:26

Pewnie auto bild sam zmierzyl, a te drugiej gazetce sie nie chcialo i wziela z katalogu.

Wczoraj znowu testowalem AT – do jazdy po miescie bajka, zmienia plynnie, start calkiem zwawy, ale nie moglem sie pozbyc wrazenia, ze jednak troche zamula (nie sprawdzalem na autostradzie). Wciaz mam zagwozdke, bo manual daje wiecej kontroli i zwyczajnie w mazdzie jest przyjemny, ale z wiekiem chce sie wygody i powiedzialem sobie, ze nastepny bedzie automat. Szkoda, ze nie ma mocniejszego silnika, bo skyactiv-x jest imo jednak za drogi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 379 (13/9)
Auto: Mazda 3 BP Skyactiv-G MT 2019

Postprzez Mati_WZL » 2 kwi 2019, 10:18

corky1 napisał(a): bo skyactiv-x jest imo jednak za drogi.

Nowa technologia musi kosztować, za darmo tego nie zrobili ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez corky1 » 2 kwi 2019, 10:30

No nie taka nowa, Mercedes na to wpadl już dawno temu. Pytanie, czy osiagi beda na tyle lepsze, a spalanie mniejsze, ze roznica kilkanascie tysi bedzie uzasadniona. W moim przypadku nie bardzo, bo robie za male przebiegi. Poza tym, zawsze jest ryzyko nowej technologii, ze cos bedzie nie tak, a sky-activ g jest juz sprawdzony (mimo, ze dolozyli mild hybryde, czy jak to sie nazywa).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 379 (13/9)
Auto: Mazda 3 BP Skyactiv-G MT 2019

Postprzez darrecki » 2 kwi 2019, 10:44

Tylko co oni zrobili z tym biednym sky g, że mimo (ekhm) "hybrydy" auto straciło na osiągach oraz, że nie ma już nawet mocniejszej opcji? Co to za klasa premium, co nie może się rozpędzić w mniej niż 10s/100kph? Kupując premium chciałbym mieć wybór: ekonomia vs osiągi. A Mazda ma 1.8d co się nie nadaje do niczego (zupełnie jak zapomniane 1.5d) i zmuloną benzynę. Niedługo co będzie można jedyne zmienić zamawiając nową Mazde to kolor...
Wcześniej był MPS, 2.2d w 2 generacjach co ładnie ciągnęło do przodu. A teraz jedynie co mamy to wygląd. Dla mnie nowa 3 to zawód totalny, nie ważne jak by śliczna nie była.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 2482 (36/107)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez lelo28 » 2 kwi 2019, 10:48

corky1 napisał(a):Poza tym, zawsze jest ryzyko nowej technologii, ze cos bedzie nie tak, a sky-activ g jest juz sprawdzony.
Jedyny powód dla którego nie zamówiłem wersji z tym silnikiem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 268 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez Mati_WZL » 2 kwi 2019, 12:08

corky1 napisał(a):No nie taka nowa, Mercedes na to wpadl już dawno temu.

Japońce zrobili to od zera, nie korzystali z technologii mercedesa. Swoją drogą w której jednostce to mieli ? jak się sprawowało ?

corky1 napisał(a):zawsze jest ryzyko nowej technologii, ze cos bedzie nie tak

To oczywista oczywistość, ale bez takich ruchów dalej byśmy odpalali auta na korbę, i zapalali świeczki w odbłyśnikach.

Dopisano 2 kwi 2019, 12:11:

darrecki napisał(a):Tylko co oni zrobili z tym biednym sky g, że mimo (ekhm) "hybrydy" auto straciło na osiągach oraz, że nie ma już nawet mocniejszej opcji? Co to za klasa premium, co nie może się rozpędzić w mniej niż 10s/100kph? Kupując premium chciałbym mieć wybór: ekonomia vs osiągi. A Mazda ma 1.8d co się nie nadaje do niczego (zupełnie jak zapomniane 1.5d) i zmuloną benzynę. Niedługo co będzie można jedyne zmienić zamawiając nową Mazde to kolor...
Wcześniej był MPS, 2.2d w 2 generacjach co ładnie ciągnęło do przodu. A teraz jedynie co mamy to wygląd. Dla mnie nowa 3 to zawód totalny, nie ważne jak by śliczna nie była.

Dlaczego Volvo nie ma V8, BMW rezygnuje z rzędowych szóstek, a Porsche montuje 2.0 turbo w Caymanie ? Powód jest przecież oczywisty – porąbane normy emisji w UE.
Forumowicz
 
Od: 21 sty 2019, 16:50
Posty: 184 (1/18)
Skąd: Lubin / Poznań
Auto: M2, 1.5 90KM AT, 2018r
M3 BP, 2.0 122KM AT, 2019r

Postprzez Luxferrus » 2 kwi 2019, 12:40

lelo28 napisał(a):Cena 4 czujników według strony mazdy to 614,18 zł.


Obawiam się, że to cena za sztukę :| :

">>CZUJNIK<< CIŚNI­ENIA POWI­ETRZA W OPONACH
614,18 ZŁ1"

Całe szczęście lepsze serwisy wulkanizacyjne dysponują programowalnymi zamiennikami, gdzie cena 4 sztuk faktycznie wyniesie około 600 zł.
Z innych spraw:
– nr VIN zaczyna się od J <jupi>
– koszt ubezpieczenia wzrósł do 3,5%+ (za pełen pakiet)
Początkujący
 
Od: 15 sty 2019, 20:34
Posty: 18
Skąd: Wrocław
Auto: Obecnie: Mazda3 BP 2.0 '19 122KM 213Nm
Była: Vectra C 2.2 direct '04 155KM 220Nm

Postprzez corky1 » 2 kwi 2019, 13:08

Ktory ubezpieczyciel odwazyl sie zaoferowac polisy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:42
Posty: 379 (13/9)
Auto: Mazda 3 BP Skyactiv-G MT 2019

Postprzez lelo28 » 2 kwi 2019, 13:10

corky1 napisał(a):Ktory ubezpieczyciel odwazyl sie zaoferowac polisy?

Allianz i Uniqa napewno

Dopisano 2 kwi 2019, 14:12:

Luxferrus napisał(a):
lelo28 napisał(a):Cena 4 czujników według strony mazdy to 614,18 zł.


Obawiam się, że to cena za sztukę :| :

">>CZUJNIK<< CIŚNI­ENIA POWI­ETRZA W OPONACH
614,18 ZŁ1"


Zwróć uwagę ze poniżej napisane jest "zestaw 4 szt. czujników z nakrętkami".
Poza tym oferują również zestaw 200 szt. czujników za niecałe 30 tys. zł. co daje w przeliczeniu niecałe 150 zł. za sztukę. Dlatego uważam że jest to cena za 4 sztuki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lis 2018, 08:21
Posty: 268 (14/16)
Skąd: Wielkopolska
Auto: Mazda 3 BP 2019, Hikari, 2.0, 122 KM, 213 Nm,
Polymetal Gray

Postprzez jaketherake » 2 kwi 2019, 19:50

Test przyspieszenia Mazdy 3 2.0 122KM: https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiar ... -100-km-h/
Szału nie ma <dupa>
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2012, 19:01
Posty: 456 (15/1)
Skąd: Mazowieckie
Auto: M3 2.0 BK AC+ '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto