Jaki olej do skrzyni biegów – ATF-FZ

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Josh » 21 gru 2016, 23:06

Takie rzeczy nie w tym dziale :) Zapraszam tu: viewforum.php?f=101 <czytaj>
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Xtof
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 maja 2008, 10:29
Posty: 1118 (14/26)
Skąd: Poznań
Auto: Rodzinne

Postprzez cinek78 » 20 lut 2017, 20:51

w ten weekend sam wziąłem się za wymianę oleju i f. wewnętrznego i powiem Wam , że wielkiej filozofii nie ma..
Jak ktoś w podstawowym zakresie ogarnia temat mechaniki, to sobie bez problemu poradzi. Mnie wystarczyło 5 l. oleju ( dokładnie 4,8) – wymiana wraz z f. oleju. Moja madziara ma obecnie równiutkie 100 tysi i jeśli ktoś wierzy, że ten olej wystarczy na cały jej żywot to... wystarczy.
Ale ów żywot będzie krótki. :(
Olej czarny jak smoła, na magnesie na spodzie miski oleju masa magnetycznego ( czyt. opiłków) szlamu. Jak dla mnie ten stan utrzyma się max do 220-280 tysi i awaria...
Co do moich subiektywnych odczuć po wymianie oleju , to dla ciepłego silnika nie zauważam "dobrej zmiany", ale już poranne pierwsze 5 km jest zupełnie inna praca . Przełożenia zmieniają się płynnie , bez szarpnięć , bez zwłoki...
Naprawdę warto <spoko>
IMG_0121.JPG
Taki zestaw będzie Wam potrzebny : 5 l. oleju, f. oleju, + masa uszczelniająca ( nie silikon!!!!) + odtłuszczacz.
IMG_0122.JPG
Trzeba zdemontować cała dolną osłonę silnika
IMG_0123.JPG
odkręcamy wszystkie śruby miski olejowej
IMG_0124.JPG
wcześniej spuszczając olej z miski...
IMG_0125.JPG
miskę demontujemy – trzeba odkleić . Specjalnie użyłem jasnego naczynia , żebyście wiedzieli jaki gnój jest po 100 tyś km. Myśle , że juz teraz nikt nie ma wątpliwości , czy wymieniać. Na dole miski widać "kwiatuszek" – później pokaże ile na tym magnesie jest syfu..
IMG_0126.JPG
filtr demontujemy po odkręceniu 2 śrub M6
IMG_0127.JPG
skalpel wchodzi w ów muł jak w cisto!!! ok. 4-5 mm opiłków jest przyklejonych do tego magnesu!!!
IMG_0128.JPG
wymytą , z oczyszczonym magnesem miskę szykujemy do ponownego montażu. Wcześniej nowy filtr, masa uszczelniająca itp..
IMG_0129.JPG
Jak już masa "zwiąże" , to zalewamy olej – pod tym grubym przewodem jest bagnet oleju i tym samym wlew. Najlepiej wlać ta samą ilość oleju co zlaliśmy , ale jak komuś się trochę rozlało to tragedii nie ma , bo mamy bagnet. Niestety dostęp jest utrudniony , a kontrole dokonuje się przy temp. 50 stopni, więc trochę gimnastyki jest. Ale na szczęście dostęp , czyli demontaż f. powietrza jest szybką operacją... Powodzenia
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez sebaw » 22 lut 2017, 00:36

@cinek78 Świetny poradnik i fotorelacja! :) Dziękuję, zrobię to samo na wiosnę.
Olej sprawdza się przy temperaturze 50C (to można sprawdzić przez OBDII), ale czy silnik ma pracować podczas sprawdzania poziomu oleju na bagnecie?
Jakiej firmy jest filtr i klej uszczelniający?
Początkujący
 
Od: 22 lut 2017, 00:23
Posty: 4
Auto: CX-5 2.0, SkyPassion, AT.

Postprzez cinek78 » 22 lut 2017, 06:10

Silnik wyłączony – ma być osiągnięta temp. pracy oleju w skrzyni ok. 50 C.
Filtr – ori... nawet nie szukałem zamiennika, ale pewnie takowy istnieje na 1/2 ceny... ;)
Masa uszczelniająca to Forch RTV – chyba najwyższa półka.. ;)
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez sebaw » 22 lut 2017, 16:22

Wg instrukcji serwisowej:

4. Remove the dipstick and wipe ATF off using a nylon cloth while leaving the engine idling.
5. Insert the dipstick and pull it out again.
6. Verify that the ATF is adhering between L and F on the dipstick.

Ja to rozumiem tak, że spradzanie poziomu ATF następuje na biegu jałowym po osiągnięciu temp 50C.
Załączniki
ATF_poziom.png
Początkujący
 
Od: 22 lut 2017, 00:23
Posty: 4
Auto: CX-5 2.0, SkyPassion, AT.

Postprzez mimuch » 27 lut 2017, 16:40

ja wymieniałem olej częściowo tzn tyle ile zleciało z miski czyli chyba 5l.
Naczytałem się o wymianach dynamicznych i każdy ma inną opinię. Niektórzy uważają, że dynamiczna wymiana przy większym lub bardziej lub mniej nieznanym przebiegu może skończyć się większymi problemami.
tak więc kupiłem Ravenol na Allegro do MAZDY ATF. Auto do swojego mechanika bo nie ma tam żadnej filozofii. Spuścili olej, odkręcili miskę, wymienili filtr (z FOX Rzeszów za chyba 200pln), miska umyta, nowy silikon i po 3 godzinach auto zrobione. Robota 150zł.
Za następne kkm będzie to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2005, 18:36
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GD 2,0D / Premacy 1,84 / CX-7 2.3T EU / CX-9 3.7 EU, Mazda 3 BL

Postprzez fomicz » 3 mar 2017, 07:59

No właśnie żałuję, że nie kupiłem filtra i oleju, i nie dałem wymienić u siebie. Wg serwisu mazdy (Idea Auto Olsztyn) procedura wymiany, którą opisuje Mazda polega na spuszczeniu starego oleju i dolaniu świeżego, bez demontażu miski i wymiany filtra :(. Tu serwis zaliczył u mnie duży minus!!!
Cóż za kilkadziesiąt tysięcy jeszcze raz wymienię olej, ale we własnym zakresie!
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2006, 13:15
Posty: 192 (1/2)
Skąd: Brodnica
Auto: CX-5 SkyEnergy 2.0 160 PSI AT

Postprzez Pabloss » 11 sie 2017, 11:28

Koledzy co do oleju to chyba nie mam wątpliwości, masa uszczelniająca też dobrze opisana przez kolegę cinek78, ale będąc dzisiaj w sklepie motoryzacyjnym pojawił się problem co do filtra oleju. Podałem pani w sklepie wszystko, nawet VIN samochodu i powiedziała że znalazła jedna sztukę – niestety nie jest pewna czy będzie pasować. Możecie rozwiać moje wątpliwości co do tego filtra i podać producenta czy np. numer katalogowy, a może po prostu gdzie kupiliście (Mazda CX-5 silnik 2.0 automat).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez bodazaf » 6 wrz 2017, 16:02

Koledzy,
krótkie pytanie – czy zmiana oleju w przekładni zmieni co nieco zachowanie się samej skrzyni? Moja M5 (2,0l Pb, 2011) nie szarpie zbytnio przy zmianie biegów – może się nie znam bo to mój pierwszy automat, ale za to obserwuję inny efekt. Gdyby to była ręczna skrzynia powiedziałbym, że sprzęgło się ślizga i jest do wymiany, ale w automacie ? nie wiem. Przy dodawaniu gazu – zwłaszcza przy niskich obrotach rzędu 2-2,5 tys – spalanie rośnie gwałtownie, ale przyspieszenie jest jak w dużym fiacie. Czasem nawet mam wrażenie, że obroty rosną po wciśnięciu gazu, ale przyspieszenia nie ma. Oczywiście jak docisnę mocniej to zmienia bieg na niższy, zwykle redukuje do 3 biegu wchodzi na 5tys obrotów i wtedy jest jak strzała. Też tak macie? Jeżeli to norma w Mazdach to jestem rozczarowany.

Nie mogę tego zrozumieć, bo jeździłem poprzednio Zafirą ze słabszym silnikiem i szybciej się zbierała.

BTW – odnośnie zmiany płynu w skrzyni automatycznej jeden mechanik tłumaczył mi, że po wymianie będę musiał w krótkim czasie remontować całą skrzynię, bo ponoć mogą się pozatykać różne kanaliki wewnątrz skrzyni, które regulują ciśnienie. Co Wy na to?

Pzdr
Początkujący
 
Od: 27 lip 2017, 16:42
Posty: 2
Auto: MAZDA 5 CW, 2.0l benzyna, 2011

Postprzez cinek78 » 6 wrz 2017, 18:17

A Ty tam nie masz czasem CTV ?? to zupełnie inna skrzynia.

Co do twierdzenia mechanika – musisz go zmienić... <spoko>
Jeśli wymianę oleju wykonasz wraz z filtrem , to niby czym ma się zapchać.. ?
Pomyśl tak zdroworozsądkowo, a nie dajesz sobie wciskać kity . Idąc tym tokiem myślenia to też nie wymieniaj oleju w silniku hahaha

Dopisano 9 paź 2017, o 09:45:

Pojawił się już f. oleju do naszych skrzynek w hurtowniach – cena 150zł !!! :P <jupi>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez kloud3 » 15 mar 2019, 14:10

cinek78 napisał(a):w ten weekend sam wziąłem się za wymianę oleju i f. wewnętrznego i powiem Wam , że wielkiej filozofii nie ma..
Jak ktoś w podstawowym zakresie ogarnia temat mechaniki, to sobie bez problemu poradzi. Mnie wystarczyło 5 l. oleju ( dokładnie 4,8) – wymiana wraz z f. oleju. Moja madziara ma obecnie równiutkie 100 tysi i jeśli ktoś wierzy, że ten olej wystarczy na cały jej żywot to... wystarczy.
Ale ów żywot będzie krótki. :(
Olej czarny jak smoła, na magnesie na spodzie miski oleju masa magnetycznego ( czyt. opiłków) szlamu. Jak dla mnie ten stan utrzyma się max do 220-280 tysi i awaria...
Co do moich subiektywnych odczuć po wymianie oleju , to dla ciepłego silnika nie zauważam "dobrej zmiany", ale już poranne pierwsze 5 km jest zupełnie inna praca . Przełożenia zmieniają się płynnie , bez szarpnięć , bez zwłoki...
Naprawdę warto <spoko>
IMG_0121.JPG
IMG_0122.JPG
IMG_0123.JPG
IMG_0124.JPG
IMG_0125.JPG
IMG_0126.JPG
IMG_0127.JPG
IMG_0128.JPG
IMG_0129.JPG


Witam

Jak długo trzeba czekać aby masa uszczelniająca związała, czy można przejechać kilka km po przyklejeniu i nalaniu oleju?

Pozdrawiam,
Początkujący
 
Od: 11 maja 2018, 06:32
Posty: 15
Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion

Postprzez Pabloss » 16 mar 2019, 09:42

Cześć jest napisane na masie uszczelniającej, ja czekałem trochę dłużej niż zalecał producent około 1,5-2 h.
Podzielę się jednak moim wrażeniami po wymianie oleju według wskazań cinek78 i mówiąc krótko wszystko się zgadza. Wymiana nie jest trudna. Od siebie i z doświadczenia (w końcu wymieniałem) dodał bym że będziesz jeszcze potrzebował wężyk do zalania oleju do przekładni ponieważ dostęp jest bardzo słaby. Przez wężyk po prostu łatwiej zalać olej do skrzyni. W moim przypadku pojawił się jednak 1 problem po założeniu wszystkiego na 22 dzień okazało się że mam mały przeciek spod miski. Nie wiem dlaczego tak się stało – widocznie zrobiłem coś nie dość dokładnie. Musiałem zlać olej, ponownie zdjąć misę, wyczyścić i ponownie uszczelnić i zamontować. Na całym obwodzie wystarczyło około 1,5-2 cm lekkiej nieszczelności. Dlatego zrób/zróbcie to bardzo dokładnie. Warto bo zaoszczędzicie sporo pracy i materiałów :–) (uszczelniacz). Uważam też, że warto czego niestety ja nie zrobiłem wymienić śruby mocujące miskę. Są nie za duże, a wkręcanie z uszczelniaczem (zawsze trochę dostanie się na gwint) na pewno je osłabia.
I jeszcze jedno olej w skrzyni wymieniałem przy przebiegu 100 000 km i w moim przypadku olej kompletnie nie kwalifikował się do wymiany. Olej z mojego auta nie był tak zużyty jak na zdjęciach cinka78. Oczywiście to nie znaczy że nie trzeba wymieniać. Każdy musi sam zdecydował ale pokuszę się o stwierdzenie że bardzo wiele przy tym przebiegu zależy od stylu jazdy. Przypuszczam że jeżeli ktoś katuje auto to musi koniecznie wymienić olej, ale jeżeli ktoś jeździ "normalnie" to jak w moim przypadku --- nie koniecznie. A no i nie zapomnijcie o filtrze oleju, ja kupiłem w serwisie oryginał bo z rabatem i bez kosztów przesyłki okazało się że kosztuje 20 zł drożej niż zamienniki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez kloud3 » 18 mar 2019, 06:49

Pabloss dzięki za rady, rozumiem że jeśli jest napisane na masie 24h to trzeba czekać kilka godzin dłużej 26-27 godzin?
Początkujący
 
Od: 11 maja 2018, 06:32
Posty: 15
Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion

Postprzez Author53 » 18 mar 2019, 07:44

Może ktoś będzie zainteresowany?
Uszczelniacz Loctite 510, 250 ml. za cenę 50 ml. Loctite 510 jest jednoskładnikowym, uszczelniaczem anareobowym o średniej wytrzymałości i dobrej odporności na wysokie temperatury. Utwardzanie produktu następuje po odcięciu kontaktu z powietrzem, kiedy znajduje się on pomiędzy ściśle przylegającymi powierzchniami metalowymi. Produkt wykazuje dobrą odporność na podwyższoną temperaturę. Służy do uszczelniania ściśle przylegających złącz pomiędzy sztywnymi metalowymi powierzchniami. Szczególnie przydatny tam, gdzie wymagana jest maksymalna odporność chemiczna i temperaturowa. Data ważności 03.2020. Produkt jest oryginalny. Mam dwie tuby. Cena za sztukę 160 zł + 10 zł koszt przesyłki.
https://www.woronko-kleje.pl/Loctite+51 ... 9_t815.htm
Załączniki
001.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2018, 09:20
Posty: 251 (10/14)
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda CX 5, 2,0 l, SKYAKTIV-G, 165 KM, AWD, 6MT, 2018

Postprzez popi2009 » 18 mar 2019, 08:45

kloud3 napisał(a):Pabloss dzięki za rady, rozumiem że jeśli jest napisane na masie 24h to trzeba czekać kilka godzin dłużej 26-27 godzin?



blagam nie rob tego – to glupota – nie po to produkują uszczelki – za dużo nalejesz i przy skrecaniu wpadnie Ci do miski – bez senus

ja kupiłem zestaw filtra z uszczelka nic nie cieknie polecam

VAICO V32-0220
popi2009
 

Postprzez kloud3 » 18 mar 2019, 10:12

dzięki, właśnie zamówiłem uszczelkę, serio ta uszczelka vaico daje radę? nic nie cieknie? na amerykańskich forach nie polecają uszczelek ale.... to amerykańskie fora
Początkujący
 
Od: 11 maja 2018, 06:32
Posty: 15
Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion

Postprzez popi2009 » 18 mar 2019, 11:25

auto pol roku od wymiany i wszystko jest OK
popi2009
 

Postprzez kloud3 » 18 mar 2019, 11:41

popi2009 napisał(a):auto pol roku od wymiany i wszystko jest OK

super, pocieszyłeś mnie, dzięki

Dopisano 18 mar 2019, 12:17:

kloud3 napisał(a):
popi2009 napisał(a):auto pol roku od wymiany i wszystko jest OK

super, pocieszyłeś mnie, dzięki
; A mógłbyś napisać gdzie zamawiałeś? Dzięki z góry.
Początkujący
 
Od: 11 maja 2018, 06:32
Posty: 15
Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion

Postprzez popi2009 » 18 mar 2019, 12:44

popi2009
 

Postprzez kloud3 » 20 mar 2019, 08:04

popi2009 napisał(a):https://www.autoczescionline24.pl/vaico-12254156.html

Dziękuję za info, długi był czas oczekiwania na dostawę?
Początkujący
 
Od: 11 maja 2018, 06:32
Posty: 15
Auto: Mazda CX-5, 2.0 benzyna, 2011, AWD, automat, skypassion

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9