Opony letnie i wielosezonowe

Postprzez mxostry » 26 lip 2018, 11:02

Dokładnie kolego miałem kiedyś goodyeary w tfu – chryslerze , w bieżnik wysoki jak nowy , w zielencu nie było szans podjechać na tym gownie tam gdzie wjeżdżał każdy , i tak jak przyjechałem tak tydzień stał na dole na parkingu pomimo wielu prób wjazdu, rok później przy tym samym śniegu Mitsubishi na michelinach alpinach 5 pod ta sama górę wszedł jak wsciekly
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 10:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez czarmi » 26 lip 2018, 13:36

mxostry napisał(a):... miałem kiedyś goodyeary w tfu – chryslerze

Ok, ok, dobrze, że chociaż napisałeś "kiedyś", bo technologia poszła mocno do przodu ...
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez Tolekcacek » 28 lip 2018, 20:37

Żonie do Tucsona 1.6 gdi zamontowałem Nokian Wetherproof SUV (ale bieżnik jest taki sam jak do osobówek), bo ona i tak nie przekracza 80km/h.
Moje wrażenia:
W zimie jak dobra zimówka
Na jesieni i na wiosne, przy mokrej pogodzie super, jak sucho i <20 st.C spoko , jak średnia opona letnia
W lecie tragedia.– powyżej 20 st. C duży szum, spotęgowane uczucie pływania samochodu ( rozmiar 215/70 r 16), zdarzają sie piski przy mocniejszym hamowaniu i ciasnych zakrętach
Podsumowując: Do auta typu Suv na miasto, dla kobiety jak najbardziej ok
Do auta którym chcemy dość szybko jeździć/ na autostrady się nie nadaje
osobiście dla swojej Mazdy mam 2 komplety i tak polecam o ile nie eksploatujesz auta jak na wstępie .Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 28 lip 2018, 12:40
Posty: 4
Auto: Mazda 3 2.0 120 sedan snowflake white 6mt

Postprzez mxostry » 28 lip 2018, 21:37

Dobrze mowisz , jak wszystko jest do wszystkiego to jest do niczego , wcześniej kolega mówił ze to było kiedyś z tym moim chryslerem a to było 5 lat temu wiec nie wierze ze technologia poszła do przodu , tak samo jak mazda 3 bm nie różni się zbyt od bn , do tej pory mam w 3 drzwiowej RAV 4 mam wielosezonowe opony jakiejś brytyjskiej firmy to tak samo jak kolega wcześniej mówi do małych prędkości i po mieście Ok , ale na rondach piszczy w lato jak szybciej przycisne , ale ja ravka tylko na polowanie jeżdżę i do miasta wiec wystarcza a w trasę dalej niż 40 km w jedna stronę tez bym się nie wybrał bo huczy
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 10:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez czarmi » 29 lip 2018, 10:37

Nie to żebym bronił opon wielosezonowych, ale z nimi jest tak, jak z letnimi i zimowymi – są złe, takie sobie, dobre i bardzo dobre. Chyba nikt tego nie zakwestionuje. Celowo nie piszę swojej marki, aby ich nie reklamować. Natomiast są cichsze od moich byłych letnich klasy premium o 1dB, i to się naprawdę odczuwa. Cieszy mnie, że rozpoczęła się na powyższy temat dyskusja. Tak na marginesie – 5 lat w technologii produkcji, w tym przypadku opon, to jednak szmat czasu :| Przypomnę tylko, że 95% jazdy w moim przypadku, to jazda w bardzo dużym mieście, w góry zimą nie wyjeżdżam, a zimy ostatnio ... marne. Oczywiście za jakiś czas zdam relacje z eksploatacji tych oponek <spoko>
Obrazek

Do głowy wpadają pomysły od wewnątrz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 cze 2014, 21:04
Posty: 1410 (38/46)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BM, 120KM 6MT, SD SkyEnergy, soul red 14'
była ...

Postprzez mxostry » 29 lip 2018, 13:03

To pochwał się kolego jaka firma i model tych gum , poczytamy opinie o nich
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 10:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez geraf » 30 lip 2018, 21:26

Czarek,
zgodnie z tym co napisalem wcześniej, przy Twojej eksploatacji (głównie po mieście) takie opony mogą się sprawdzić. Życzę bezpiecznej i udanej eksploatacji oraz zadowolenia z dokonanego wyboru :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2017, 13:48
Posty: 56 (5/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BN 2018 sedan, SkyENERGY 120KM M/T + LED

Postprzez toruńczyk » 31 lip 2018, 06:15

@ czarmi.
W temacie opon wielosezonowych to rozmawiałbym tylko w aspekcie ekonomii.
Dlatego też , że jeżdżę do 10tyś rocznie bez fajerwerków i w większości jazda "miasto".
Napewno kupiłbym je (jeśli taki rozmiar byłby dostępny do Cx 3) w dniu odbioru auta (III – 2016r)Takich nie było więc kupiłem drugi kpl.zimowych i teraz "zapomniałem" o wielosez. Nawet jeśli już byłby taki rozmiar to bezpieczeństwa nie poprawię a "ekonomii nie oszukam" ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2015, 20:02
Posty: 501 (16/40)
Auto: Mazda CX-3 – 2016r. , 2.0Pb – 120KM , AT , Sky Passion , Soul Red .

Postprzez KrzyzakMitsu » 1 paź 2018, 20:17

Miałem letnie Dunlopy Sport MAXX RT – świetne, ciche, wspaniałe prowadzenie, ale szybko się ścierają.
Miałem nexxen 6000 – głośne i kiepskie.
Miałem ogólnie kilkanaście różnych opon i najlepiej wspominam letnie i zimowe Nokiany oraz letnie Dunlopy właśnie.
Teraz ujeżdżam wielosozonowe Michelin Crossclimate – w jednym aucie są 225/45/17 a w drugim będą (bo felgi jeszcze w renowacji) 195/65/15. To będzie ich pierwsza zima, więc niewiele mam do powiedzenia – liczę że będzie OK. W razie czego mam inne auta z prawdziwymi zimówkami (nokian W+) oraz łańcuchy Koenig K-Summit – co prawda kosztują 1500zł i jeszcze ani razu ich nie użyłem, ale świadomość posiadania takiego backupu jest miła.
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Bigbluee » 15 lut 2019, 12:04

Nówki sztuki, nieśmigane. Niemiec tylko do kościoła jeździł.
Załączniki
IMG_20190215_114350.jpg
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
Forumowicz
 
Od: 23 lut 2016, 12:50
Posty: 795 (5/49)
Skąd: Poznań
Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG

Postprzez rafał88 » 15 lut 2019, 20:49

<boje się> <killer>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 18:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez rav 75 » 16 lut 2019, 06:37

Z racji zbliżającego się sezonu wiosennego nabyłem kolejny komplet opon a ponieważ dotychczasowe nie dały mi powodu do rozczarowania wybór padł na Dunlop Sport Blueresponce. Zdjęcie poniżej pokazuje stopień zużycia opony po 6 latach i 50 kkm przebiegu. Głębokość bieżnika na poziomie 4 mm więc zmiana jak najbardziej uzasadniona.
Załączniki
51877523_289570141682653_2603266513754390528_n.jpg
rav 75
 

Postprzez digit6 » 4 mar 2019, 15:29

Lepiej zainwestuj w ustawienie geometrii kol, bo nowe opony bedziesz mial tak krzywo zjechane jak te stare <oczko>
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2017, 11:58
Posty: 29 (0/2)
Auto: 6 GG 04' 2.0b

Postprzez rav 75 » 4 mar 2019, 19:27

Ciekawe spostrzeżenie. Zbieżność kontrolowana (wymiana zawieszenia). Tym bardziej że bieżnik na całej szerokości opony równomiernie zużyty,opony regularnie zamieniane miejscami.
rav 75
 

Postprzez digit6 » 6 mar 2019, 12:55

Byc moze zdjecie tak przeklamuje, na prawej oponie widac jakby bieznik byl sciety po skosie, dlatego napisalem o geometrii, bo niewiele osob o tym pamieta, a warto tym bardziej dla nowych opon. Pzdr
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2017, 11:58
Posty: 29 (0/2)
Auto: 6 GG 04' 2.0b

Postprzez ADek90 » 13 mar 2019, 23:14

Witam, stoję przez zakupem opon letnich w standardowym rozmiarze 215/45/18. Zastanawiam się nad:
Vredestein Ultrac Satin
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
Pirelli P7 Cinturato
Ktoś miał do czynienia z tymi oponami i może podzielić się oponią?
Początkujący
 
Od: 5 lip 2018, 16:35
Posty: 15
Auto: Mazda 3 BN 2018 HB 165 KM
SkyEnergy+LED

Postprzez rav 75 » 14 mar 2019, 06:13

Szwgier miał P7 Cinturato na Superbie. W drugim sezonie użytkowania (auto nowe,z salonu) poząbkowane niesamowicie.
rav 75
 

Postprzez kubsztyk » 15 mar 2019, 06:29

Bo pewnie nie przekładał na krzyż co sezon.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Martinator » 15 mar 2019, 08:47

Panowie. Mam 185x65x15 na ori alu zima oraz 195x60x15 na ori alu lato...
Chce z tego mixu przejsc na jeden rozmiar opony calorocznej, na razie z dwoma kolami. instrukcja i wszelki dane sugeruja rozmiar 195x60x15...ale to duzo mniej popularny rozmiar od 195x65x15 a taki chcialbym pozenic z tymi ktore mam bo chce kupic na razie dwie opony uniwersalne (caloroczne) i ujezdzac je z 185x65 zima oraz 195x60 latem...da sie? Mam oryginalne mazdowsie felgi z 1999r takie wielowielo ranienne nie znam ich Et (prawdopodobnie to 50).
edit:
jaki index wybrac H czy V..mowa o oponie calorocznej?
Jest sens brac wersje opony XL czyli wzmacniana (tylko do indexu H, wyzej nie ma z XL) -- gumiarz mowi ze taka opona jest malo komfortowa i sztywna?
edit: chce kupic goodyer vector 4s gen2
M
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2007, 19:11
Posty: 63 (4/0)
Skąd: Kraków
Auto: mazda 626 GW 2.0 136KM kombi. 1999r.
kolor
Szampanski zloty

Postprzez CLAU » 15 mar 2019, 11:19

Index wybrać taki jaki jest podany w instrukcji/naklejce w samochodzie lub wyższy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki