Jaki olej należy wlewać do SkyActive-G (0W20 vs 5W30)?

Postprzez Kritik » 14 lut 2019, 13:37

Mirecsk38 napisał(a):Kritik a co tam myslis o Amsoilu signature 0W20 ? dobry czy zly do skyactiv-g ?


już pisałem, olej jest dobry, jeden z najlepszych 0w20 dla Mazdy, parametry +/– jak w Shell czy Mobil1
ale kiedy parametry są bardzo zbliżone, to ja osobiście paczę na cenę
Amsoil 0.95L = 49 zl = 1L/51.5zl
Shell 1L = 30 zl
Mobil1 1L = 35 zl

ja planuje wymieniać olej co 6 miesięcy / 8000km +/–
planuje jeździć swoja Mazda 5 lat

wiec na wymianę oleju Amsoil wydam za 5 lat 2450zl
a na Shell 1500zl

prawie 1000zl różnicy
wydam ich lepiej na chipa <serduszka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez mxostry » 14 lut 2019, 13:46

Kritik napisał(a):
Mirecsk38 napisał(a):Kritik a co tam myslis o Amsoilu signature 0W20 ? dobry czy zly do skyactiv-g ?


jak lubisz przepłacać lej amsoila , oprócz wydatku nic więcej nie Zyskasz
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2018, 10:19
Posty: 235 (2/11)
Auto: Mazda CX-30 AT 2023

Postprzez popi2009 » 14 lut 2019, 14:20

pamiętajcie ze mazda ma silniki wolnossące a nie TURBOdoładowane gdzie najbardziej liczą się parametry oleju, lepkość i to jak trzyma parametry w skrajnych warunkach. w wolnossaku takich warunków nie osiągniemy.

zatem przepłacanie za amsoila nie ma najmniejszego sensu w mazdzie. lac shella i już

ja zalałem ostatnio gulfa, który wychodzi ok 20zł / litr – biorac pod uwagę ze auto robi od wymiany do wymiany do 3000km to nie warto kupować nic lepszego

parametry ma takie (w mojej ocenie jak na olej za 20zł są bdb):

SAE SAE J300 0W-20
Gęstość @ 15°C, kg/m3 ASTM D4052 851
Lepkość kinematyczna @ 100°C ASTM D445 8.9
Indeks Lepkości ASTM D2270 174
Punkt Zapłonu (COC), °C ASTM D92 220°C
Punkt Płynięcia, °C ASTM D97 -36°C
TBN, mgKOH/g ASTM D2896 7.1
HTHS, cP ASTM D 4683 2.68
popi2009
 

Postprzez Kritik » 14 lut 2019, 14:32

OK, jest tabelka o 5w30 A5/B5 dla Mazda

Petronas znowu nie zmieścił się w wymagania do 5w30, totalna porażka drugi raz.... jak Mercedes jeździ z ich logo w F1 ja nie wiem. <lol>

Liderem dla Mazdy jest Shell/Mobil1/Valvoline no i nie spotykany w Polsce Rymax i NGN

A teraz można zrobić podsumowanie
Ze 0w20 może mieć lepkość od 35/8 jak w Mazda Supra 0w20 do 47/9 w Shell
A 5w30 może mieć od 51/9.48 w Mobil1 do 61/10.7 w Amsoil

2 zalecanych typu olejów do naszego silnika, może mieć lepkość od 35 do 61 (różnica w prawie 2 razy)

I jak widać ze różnica miedzy 0w20 Shell (47.42/8.94) i Shell 5w30 HX8 (52.68 / 9.65) jest baaardzo mała....

Tak jak mówiłem wcześniej, moim zdaniem albo używać cos najgęstsze z 0w20, albo najbardziej płynny z 5w30

Nie wpadać w skrajności, i nie łac bardzo płynny 0w20 czy bardzo gesty 5w30, i wszystko będzie <spoko>
Załączniki
2019-02-14_14h18_52.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez ellipsis » 19 lut 2019, 19:21

A nie lepiej spotkać się w połowie drogi i zalać 0w30? Na zimę będzie "lżejszy" niż 5w30 a po rozgrzaniu będzie lepiej chronić silnik niż 0w20.

Ja przez okres gwarancji śmigałem na eneosie 0w20 z ASO, teraz zalałem Castrola Edge 0w30. Spalanie nie wzrosło a sam silnik chodzi wg. mnie o wiele lżej, lepiej wkręca się na obroty mimo że olej bardziej lepki.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez daroMW » 19 lut 2019, 19:51

Słusznie prawisz ellipsis <jupi> ) 0W30 to najlepszy wybór do silników Mazda i Honda,
które lubią czasem wyższe kręcenie. np. w serwisie za zachodnią granicą leją takowy na przeglądach.
Sam również stosuję w/w olej w swoich autach i jak piszesz ellipsis mam podobne odczucia co do pracy silnika. Ochrona przy tym oleju jest na pewno lepsza dla naszych silników, niż w przypadku 0W20. <spoko> , ekologia i spalanie nie idzie w parze z żywotnością. <glupek2> chyba <lol>
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2018, 19:29
Posty: 34 (2/1)
Skąd: Sławno
Auto: CX-5 v.2017(KF)/FWD/2.0/MT/SkyEnergy/2018

Postprzez jaro93 » 19 lut 2019, 21:30

Szkoda tylko, że 0W30 nie jest zalecanym olejem wg instrukcji, także dopóki gwarancja trwa – trzeba zalewać tym co można. Btw, z jakichś powodów nie dopuszczono 0W30 do zalewania w naszych mazdach, ciekawe dlaczego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2018, 14:42
Posty: 124 (1/12)
Skąd: Wodzisław Śląski
Auto: Mazda 3 BN SkyEnergy 2.0 182KM 231NM DISITune 2018r

Postprzez daroMW » 20 lut 2019, 05:53

Jaro 93, Ty też słusznie prawisz :) , gwarancja mija i zaczyna się w końcu dbanie o silniki naszych Magd, popieram 0W30! <jupi>
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2018, 19:29
Posty: 34 (2/1)
Skąd: Sławno
Auto: CX-5 v.2017(KF)/FWD/2.0/MT/SkyEnergy/2018

Postprzez popi2009 » 20 lut 2019, 08:18

0w30 z jaką normą ? API SN?
popi2009
 

Postprzez Kritik » 20 lut 2019, 08:26

ellipsis napisał(a):A nie lepiej spotkać się w połowie drogi i zalać 0w30? Na zimę będzie "lżejszy" niż 5w30 a po rozgrzaniu będzie lepiej chronić silnik niż 0w20.

Ja przez okres gwarancji śmigałem na eneosie 0w20 z ASO, teraz zalałem Castrola Edge 0w30. Spalanie nie wzrosło a sam silnik chodzi wg. mnie o wiele lżej, lepiej wkręca się na obroty mimo że olej bardziej lepki.

częściowo zgadzam sie, ale jest problem z autami na gwarancji, można łac tylko 0w20 i 5w30 i koniec
no a z drugiej strony, różnica miedzy 5w30 i 0w30 jest o tyle minimalna

Valvoline SynPower™ FE Motor Oil SAE 0W-30
100 ºC – 10
40 ºC – 54
Viscosity Index 175
Pour Point – -48
Flash Point 225

Valvoline SynPower™ FE Motor Oil SAE 5W-30
100 ºC – 9.9
40 ºC – 55
Viscosity Index 168
Pour Point – -48
Flash Point 220

Czy zauważy ktoś z was różnice 0.1 – 1 w lepkosci?
jeżeli tak – stawie flachę <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez kubala147 » 20 lut 2019, 08:37

Własnie miałem to samo pisać. Różnica w obrębie tego samego producenta miedzy 0w30 ,a 5w30 jest w większości przypadków marginalna. Jedynie NOACK i indeks lepkosci potrafi byc inny (lepszy) w zestawieniu tych 2 olejów.
Ja bym w nie szedl. Jak fura lubi dostać po garach i często odwiedza maxymalne wartosci obrotowe to 5w30. Jak nie to 0w20. Takie jak zaleca producent.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 17:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez Kritik » 20 lut 2019, 09:04

kubala147 napisał(a):Własnie miałem to samo pisać. Różnica w obrębie tego samego producenta miedzy 0w30 ,a 5w30 jest w większości przypadków marginalna. Jedynie NOACK i indeks lepkosci potrafi byc inny (lepszy) w zestawieniu tych 2 olejów.
Ja bym w nie szedl. Jak fura lubi dostać po garach i często odwiedza maxymalne wartosci obrotowe to 5w30. Jak nie to 0w20. Takie jak zaleca producent.


producent zaleca i 0w20 i 5w30

Tak jak mówiłem wcześniej, moim zdaniem albo używać najgęstsze z 0w20, albo najbardziej płynny z 5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez ellipsis » 20 lut 2019, 11:57

Producent nie dopuszcza 0w30 bo benzynowe motory potrzebują oleju o specyfikacji A5/B5 a 0w30 to sa oleje do diesli C2/C3 jak większość na rynku. Z tym, że olej a5b5 nie spełnia normy SN a oleje do diesli C2 C3 przez ich producentów są dopuszczane do benzyn, tak sie to wszystko rozmija niestety.

Ja wychodzę z założenia, że podstawą jest odpowiednia lepkość, pewność pochodzenia oleju i częsta jego wymiana – 15 tys km to max. A wtedy krzywdy naszemu silnikowi się nie zrobi. Szukanie oleju aby spełniał wszystkie wymagania producenta moim zdaniem jest przesadą. Pozatym tak jak piszecie, to co zaleca producent nie zawsze idzie w parze z ochroną silnika tylko ze spełnieniem norm eco.. niestety.

Pozatym, oleje Shell, Mobil czy Castrol w lepkościach 0w30 i 5w30 spełniają normy takich silników jak BMW czy Mercedes a to są silniki o wiele bardziej wysilone i skomplikowane niż nasza wolnossąca benzyna więc raczej krzywdy jej nie zrobi.
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez popi2009 » 20 lut 2019, 13:09

zalałem teściowej do mercedesa (2.0 diesel) przez przypadek 5w30 C2 zamiast C3 i zero reakcji po stronie silnika wiec te normy to czasem tez trche pic na wode
popi2009
 

Postprzez Kritik » 20 lut 2019, 13:22

ellipsis napisał(a):Producent nie dopuszcza 0w30 bo benzynowe motory potrzebują oleju o specyfikacji A5/B5 a 0w30 to sa oleje do diesli C2/C3 jak większość na rynku. Z tym, że olej a5b5 nie spełnia normy SN a oleje do diesli C2 C3 przez ich producentów są dopuszczane do benzyn, tak sie to wszystko rozmija niestety.

Ja wychodzę z założenia, że podstawą jest odpowiednia lepkość, pewność pochodzenia oleju i częsta jego wymiana – 15 tys km to max. A wtedy krzywdy naszemu silnikowi się nie zrobi. Szukanie oleju aby spełniał wszystkie wymagania producenta moim zdaniem jest przesadą. Pozatym tak jak piszecie, to co zaleca producent nie zawsze idzie w parze z ochroną silnika tylko ze spełnieniem norm eco.. niestety.

Pozatym, oleje Shell, Mobil czy Castrol w lepkościach 0w30 i 5w30 spełniają normy takich silników jak BMW czy Mercedes a to są silniki o wiele bardziej wysilone i skomplikowane niż nasza wolnossąca benzyna więc raczej krzywdy jej nie zrobi.


15 tys to przesada (chyba ze ktoś za te 15 tys ma średnia prędkość 60km/h)
ja będę wymieniał w Marcu, będę miał 8000+/– (akurat 6 miesięcy od zakupu auta)
polecam skrócić częstotliwość wymiany w 2 razy od tego, co zaleca producent, do 10 000 max

no i tak, zgadzam sie, ze nie mozna szukac olej tylko po lepkosci 0w20 czy 5w30
5w30 A5/B5 może mieć lepkość 50-60/9-10 – co nam pasuje
5w30 C3 – 68-70/11-12 – co nam już całkiem nie pasuje

ale z drugim zdaniem nie zgadzam się, bo każdy producent ma swoje wymagania, i ten sam olej może być dopuszczony do BMW/MB i mieć jedna lepkość, a ten sam olej dopuszczony do Ford M2C913D – całkiem inne parametry

dla Mazdy najbardziej pasuje olej 5w30 A5/B5 dopuszczony dla Ford M2C913C/D
i nic dziwnego, bo jak wiadomo Mazda i Ford dużo współpracują

i jeszcze dodam
ze na przykład ktoś powie że poleca Total QUARTZ 9000 FUTURE NFC 5W-30 a ktoś inny że poleca ELF EVOLUTION 900 SXR 5W30 a ktoś inny ze lepiej oryginalny Mazda Supra 5w30

a ja wam powiem ze to jest ten sam olej, z jednej beczki <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez darrecki » 20 lut 2019, 13:25

Akurat norma japońska do Mazdy 2.2 SkyD mówi o C2, a europejska o C3 więc Mietkowi też to pewnie różnicy nie zrobi. Poza tym z tymi "C" to bardziej chodzi o filtr DPF a nie silnik (znaczy tak słyszałem)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Kritik » 20 lut 2019, 13:27

popi2009 napisał(a):zalałem teściowej do mercedesa (2.0 diesel) przez przypadek 5w30 C2 zamiast C3 i zero reakcji po stronie silnika wiec te normy to czasem tez trche pic na wode


ja kiedyś miałem Ford Focus 1.6 TDCI z przebiegiem 160 tys, gdzie poprzedni właściciel używał od kilku lat (po zakończeniu gwarancji) nie właściwy olej, i wiem to 100% bo oddal mi kanistry z olejem który jest zalany, i jeszcze się chwalił ze to bardzo dobry olej.

i nic, jeździł jakoś ten Ford, ale my tutaj zebraliśmy się i dyskutujemy dla tego ze by wybrać najlepszy olej, a nie zalać cokolwiek i tak będzie jeździło. <lol>

Dopisano 20 lut 2019, 13:33:

darrecki napisał(a):Akurat norma japońska do Mazdy 2.2 SkyD mówi o C2, a europejska o C3 więc Mietkowi też to pewnie różnicy nie zrobi. Poza tym z tymi "C" to bardziej chodzi o filtr DPF a nie silnik (znaczy tak słyszałem)

C3 ma większe wymagania o niższej sadze i jeszcze inne wymagania, ale tak jak mówisz C2/C3 są podobne.

ale nie wolno używać C2 / C3 w silniku gdzie ma być A5/B5, nawet jeżeli to są 5w30
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Postprzez ellipsis » 20 lut 2019, 14:02

Jak to nie wolno C3 ? Olejów A5B5 na rynku jest bardzo mało.. Czyli generalnie wiekszość olejów dostępnych na rynku nie nadaje się do naszych benzynowych Mazd..?
Bo Mobil ESP, Shell ECT czy Castrol Edge jest C2/C3 i to one spełniają najnowsze normy SN. Oleje A5B5 u producentów sa produktami nizszej klasy i mają API SL.

To co do Mazdy nie mozna lać oleju, który spełnia najnowsze wymagania i jest produkowany z użyciem najnowszych technologi (pure plus shella) tylko wystarczy banka za 100zł Super X3000 czy Magnateca? To wychodzi, że silnik Mazdy nie jest jakimś cudem techniki..
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 20:17
Posty: 768 (1/25)
Auto: Mazda3 HB 2.0 165KM
Ford Fiesta MK7 1.4 PB 96KM

Postprzez kubala147 » 20 lut 2019, 15:57

@Elipsis

tu nie chodzi o to, że nie można lać gdy spełnia normę dedykowaną naszym silnikom. Oleje z normą c2/c3 (tzw. low-SAPS) mają za zadanie obniżyć ilość wytwarzanego popiołu podczas spalania mieszanki by DPF nie był zapychany, a oleje C2/C3 z uwagi na ten parametr mają mniej związków (miedzy innymi siarki) odpowiedzialnych za lepsze smarowanie motoru.
<czytaj>
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2017, 17:11
Posty: 138 (6/1)
Auto: Mazda 3, benzyna 1998cm3, 2016

Postprzez Kritik » 20 lut 2019, 16:10

ellipsis napisał(a):Jak to nie wolno C3 ? Olejów A5B5 na rynku jest bardzo mało.. Czyli generalnie wiekszość olejów dostępnych na rynku nie nadaje się do naszych benzynowych Mazd..?
Bo Mobil ESP, Shell ECT czy Castrol Edge jest C2/C3 i to one spełniają najnowsze normy SN. Oleje A5B5 u producentów sa produktami nizszej klasy i mają API SL.

To co do Mazdy nie mozna lać oleju, który spełnia najnowsze wymagania i jest produkowany z użyciem najnowszych technologi (pure plus shella) tylko wystarczy banka za 100zł Super X3000 czy Magnateca? To wychodzi, że silnik Mazdy nie jest jakimś cudem techniki..


jeżeli mówimy o Skyactive-G, to C3 zdecydowanie nie nadaje się do tych silników.
C3
40C – 70+/–
100C – 12+/–
co jest zdecydowanie za dużo dla naszych silników.

A5/B5 jest mało? Chyba złe szukałeś...
na tej stronie jest tabelka gdzie masz 19 olejów 5w30 A5/B5, z których 15 na pewno kupisz w sklepie
każdy producent Castrol/Motul/Shell/Mobil/Valvoline/Elf/Total/Amsoil/Wolf i wiele innych mają oleje 5w30 A5/B5
w cenie od 96zl za 5L do 200+zl za 5L, na każdy portfel.

Nie mieszaj ACEA i API, bo mieszasz C3 z SL i t.d. to sa inne standardy, inne wymagania, inne oleje.

pisze juz w nie wiem jaki raz
dla Mazdy najbardziej pasuje olej 5w30 A5/B5 dopuszczony dla Ford M2C913C/D
nie C2/C3, nie jakies inne cudo, a 5w30 A5/B5 dopuszczony dla Ford M2C913C/D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2018, 14:10
Posty: 884 (76/55)
Skąd: Kraków
Auto: Elektryczne
+ VAG TDI

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323