Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5
do załączenia napędu potrzebny jest uślizg osi ,a w czasie normalnej jazdy raczej to nie występuje , ten napęd nie jest przewidziany na dłuższą prace (problemy z chłodzeniem )a jedynie do sporadycznej pomocy
bbogdan, bzdura, kompletna bzdura.
Napęd załączany jest na podstawie sygnałów z 27 źródeł, poślizg jest ostatnim czynnikiem. Pro-active, nie re-active. Przykładowo – każde mocniejsze naciśnięcie pedału gazu powoduje załączenie napędu, niezależnie od warunków.
Napęd załączany jest na podstawie sygnałów z 27 źródeł, poślizg jest ostatnim czynnikiem. Pro-active, nie re-active. Przykładowo – każde mocniejsze naciśnięcie pedału gazu powoduje załączenie napędu, niezależnie od warunków.
Częściowo masz rację ,przeciętnego użytkownika i tak najbardziej interesuje ruszanie na śliskiej czy lużnej nawierzchni ,bo do dłuższej jazdy się nie nadaje ze względu na problemy z chłodzeniem .
Dalej twierdzę że przy normalnej jeżdzie ten napęd się nie załącza ,nagłe przyśpieszenia , czy ostro pokonywane zakręty nie nazwał bym normalnym użytkowaniem
Dalej twierdzę że przy normalnej jeżdzie ten napęd się nie załącza ,nagłe przyśpieszenia , czy ostro pokonywane zakręty nie nazwał bym normalnym użytkowaniem
Sprzęgło napędu stosowane przez Mazdę nadaje się do stałej pracy. To samo sprzęgło stosuje np. Mitsubishi i napędza stale wszystkie koła (np. Eclipse Cross czy Outlander). Wiele samochodów opartych o to samo sprzęgło posiada także funkcję Lock i zapewniam, że w nie-terenowych warunkach nie ma możliwości przegrzania.
Nie dam sobie rąk uciąć jak to jest w przypadku Mazdy, ale np. w Suzuki (stosują to samo sprzęgło) napęd pracuje przy normalnej jeździe, nie ma też możliwości ruszania z napędem tylko na przód, tylna oś zawsze jest w pewnym stopniu dołączona. Nie pracuje tylko przy stabilnej jeździe na wprost, przy delikatnym pokonywaniu łuków lub przy odpuszczonym pedale gazu (aczkolwiek przy gwałtownych manewrach napęd załącza się także przy odpuszczonym pedale gazu).
Biorąc pod uwagę sporą ilość podobieństw w podejściu do tematu japońskich inżynierów (Suzuki, Mazda, Nissan, Mitsubishi) nie sądzę, aby napęd Mazdy w ogóle nie pracował przy normalnej jeździe.
Jeśli kogoś nurtuje ten temat, proponuję wybrać się do serwisu i poprosić o jazdę testową z podłączonym komputerem.
Nie dam sobie rąk uciąć jak to jest w przypadku Mazdy, ale np. w Suzuki (stosują to samo sprzęgło) napęd pracuje przy normalnej jeździe, nie ma też możliwości ruszania z napędem tylko na przód, tylna oś zawsze jest w pewnym stopniu dołączona. Nie pracuje tylko przy stabilnej jeździe na wprost, przy delikatnym pokonywaniu łuków lub przy odpuszczonym pedale gazu (aczkolwiek przy gwałtownych manewrach napęd załącza się także przy odpuszczonym pedale gazu).
Biorąc pod uwagę sporą ilość podobieństw w podejściu do tematu japońskich inżynierów (Suzuki, Mazda, Nissan, Mitsubishi) nie sądzę, aby napęd Mazdy w ogóle nie pracował przy normalnej jeździe.
Jeśli kogoś nurtuje ten temat, proponuję wybrać się do serwisu i poprosić o jazdę testową z podłączonym komputerem.
W sumie zaciekawiło mnie to co piszesz – popatrzę czy uda mi się znaleźć jakiś PID w Forscanie odpowiadający informacji o działaniu napędu tylnej osi
Trochę Mazdy CX-5 w testach rolkowych:
https://youtu.be/91lddlco2mk
https://youtu.be/Ak4aOxv6_RQ
https://youtu.be/O4i3vPEB9Oo
https://youtu.be/91lddlco2mk
https://youtu.be/Ak4aOxv6_RQ
https://youtu.be/O4i3vPEB9Oo
Ja dodam komentarz ze swojej strony jako 'testującego' – jestem zadowolony z wyników, spodziewałem się, że napęd w CX-5 spisze się gorzej niż 4motion w VW (bo pierwotnie chciałem Tiguana brać). Okazuje się, że jest skuteczny na takim samym poziomie
Dzięki, fajny materiał. Mam wrażenie, że rosjanie podchodzą do tych tematów dość poważnie i dość mocno lubują się w SUV'ach (+ dodatkach do nich, jakieś osłony na maskę, podesty, owiewki – zawsze mnie to ciekawiło...).
Gdybyś miał jeszcze tego typu filmiki z udziałem CX-5 (starszych, nowszych) to wrzucaj śmiało
Gdybyś miał jeszcze tego typu filmiki z udziałem CX-5 (starszych, nowszych) to wrzucaj śmiało
popielasty napisał(a):Ja dodam komentarz ze swojej strony jako 'testującego' – jestem zadowolony z wyników
Witam
Ja też jestem zadowolony (szkoda że od razu nie załączyłem stałego 2 biegu) , widzę że kolega Garth Ciebie też "męczył"
Widać że zna się na rzeczy...,przy okazji pozdrawiam
Poniżej filmik przedstawiający, jak to działa. Zrobiony na przykładzie innego samochodu, ale z tym samym sprzęgłem napędu. Każda wartość "control current" powyżej zera oznacza załączenie napędu, nie potrzeba ani poślizgu, ani nawet ruchu samochodu:bbogdan napisał(a):do załączenia napędu potrzebny jest uślizg osi
Co więcej, Mazda twierdzi, że ich system stale podaje na sprzęgło pewną minimalną wartość, co określają jako "stand-by torque”.
I jak, znalazłeś coś?popielasty napisał(a):popatrzę czy uda mi się znaleźć jakiś PID w Forscanie odpowiadający informacji o działaniu napędu tylnej osi
Powinny być dwa parametry – coś w rodzaju "control current" (wartości w miliamperach) oraz "AWD" (wartości w procentach, przy czym nie jest to rozdział momentu, a tzw. PWM – Pulse-Width Modulation).
Cześć, sorry może nie zauważyłem ale część odpowiedzi nie jest związana z pytaniem a chciałbym się w końcu dowiedzieć ... dlaczego cx-5 jest w wersji AWD i 4WD ? Jaka jest różnica skoro teoretycznie to,to samo... po przegrzebaniu internetu rozumiem to na tyle że AWD działa cały czas pomimo wyłączenia trakcji system dozuje moc... a 4WD po wyłączeniu trakcji robi blokadę dyferencjału i dałę pełną moc na 4 koła...
To jak to w końcu jest?
To jak to w końcu jest?
https://youtu.be/QDEKrkgfs8Y
Żenuacja
Żenuacja
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9