Mazda 3 Skyactiv-D 2.2 grzechotanie podczas przyspieszania
Strona 1 z 1
Jako że straszna tutaj cisza w wątku z ropniakami postanowiłem zakłócić ten spokój swoim problemem.
Jakiś czas temu miałem wyciszone radio i zauważyłem że podczas przyspieszania silnik strasznie grzechocze. Jak już osiągnie pewną prędkość i jest ona utrzymywana to dźwięk ucicha, natomiast jak tylko lekko dotknie się pedału gazu to zaczyna nieprzyjemnie metalicznie grzechotać... :/
Postaram się nagrać film aczkolwiek nie wiem czy kamera uchwyci ten dźwięk.
Czy to norma w tym silniku?
Jakiś czas temu miałem wyciszone radio i zauważyłem że podczas przyspieszania silnik strasznie grzechocze. Jak już osiągnie pewną prędkość i jest ona utrzymywana to dźwięk ucicha, natomiast jak tylko lekko dotknie się pedału gazu to zaczyna nieprzyjemnie metalicznie grzechotać... :/
Postaram się nagrać film aczkolwiek nie wiem czy kamera uchwyci ten dźwięk.
Czy to norma w tym silniku?
Zalezy jaki dźwięk opisujesz? Prace turbiny słychać owszem co jest normalne.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Po "sąsiedzku" by Ci napisali, że wałek do wymiany
Jak nie stukało wcześniej, to problemem może być nawet kiepskie paliwo w baku. Ba, nawet wyjeżdżając poza UK można popaść w paranoję, bo reszta Europy używa innego asfaltu i nagle prócz hałasu z opon zaczyna być słychać silnik...
Byłeś na ostatniej akcji związanej z przeprogramowaniem PCM? Wysyłali listy 1-2 miesiące temu.
Jak nie stukało wcześniej, to problemem może być nawet kiepskie paliwo w baku. Ba, nawet wyjeżdżając poza UK można popaść w paranoję, bo reszta Europy używa innego asfaltu i nagle prócz hałasu z opon zaczyna być słychać silnik...
Byłeś na ostatniej akcji związanej z przeprogramowaniem PCM? Wysyłali listy 1-2 miesiące temu.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
No właśnie ciężko dokładnie opisać ten dźwięk. Najwyraźniej słychać go podczas wciskania pedału gazu. Jak juz jadę ze stałą prędkością to ucicha aczkolwiek nadal jest obecny. Jak silnik jest zimny to tak jakby w ogóle tego grzechotu nie było..
List wysłali, akcja przeprowadzona i tyle w temacie. Nic więcej nie mówili. Wątpię żeby się przejechali autem po robocie... Będę jechał jutro do pracy to postaram się coś nagrać z kabiny. Jak nic nie będzie słychać to najwyżej gopro wyląduje w komorze silnika.
List wysłali, akcja przeprowadzona i tyle w temacie. Nic więcej nie mówili. Wątpię żeby się przejechali autem po robocie... Będę jechał jutro do pracy to postaram się coś nagrać z kabiny. Jak nic nie będzie słychać to najwyżej gopro wyląduje w komorze silnika.
Osobiście wydaje mi się ze słyszysz turbinę , zwłaszcza jak dźwięk dobiega z Twojej prawej strony (czyli kierowcy w UK) .
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Jak nagrasz będzie łatwiej, sam zrobię Tobie to przy okazji dla porównania.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Wybaczcie obsuwę ale miałem na głowie przeprowadzkę...
Stwierdziłem że film raczej nie odda tego dźwięku w stu procentach więc włożyłem mikrofon do nawiewu (dmuchawa oczywiście wyłączona) i nagrałem sam dźwięk.
Zapraszam do odsłuchu grzechotanie słychać tylko jak naciskam pedał gazu.
https://vocaroo.com/i/s1hnrnjtfwZ3
Stwierdziłem że film raczej nie odda tego dźwięku w stu procentach więc włożyłem mikrofon do nawiewu (dmuchawa oczywiście wyłączona) i nagrałem sam dźwięk.
Zapraszam do odsłuchu grzechotanie słychać tylko jak naciskam pedał gazu.
https://vocaroo.com/i/s1hnrnjtfwZ3
Szczerze mówiąc nie słyszę nic tam niepokojącego.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):Szczerze mówiąc nie słyszę nic tam niepokojącego.
Bo szum angielskiego asfaltu wszystko zagłusza A tak na serio to słychać delikatne grzechotanie, które zdecydowanie pochodzi z silnika. Niestety ciężko stwierdzić na podstawie nagrania jak to brzmi na żywo. I teraz nie wiem czy pisać co może być przyczyną, bo można się przestraszyć
Zacznijmy od spraw prostych
1. Jaki przebieg / rocznik / ostatnie 6 cyfr VIN? Czy było coś "dłubane" (moc / moment)?
2. Czy kiedyś coś podobnego występowało, czy też pojawiło się dopiero po recallu?
3. Jakieś inne objawy? Nierówna praca silnika, szarpanie przy delikatnej jeździe w granicach 2.5-3 tyś rpm?
Przyczyny
1. Kiepskiej jakości paliwo
2. Może wystarczy zresetować nastawy ECU po recallu żeby przeszło stukanie?
Teraz z grubej rury
1. Jeśli ostatnie 6 cyfr VIN jest niższe niż "112007" – wytarty wałek wydechowy
2. Możliwe, że puszczają podkładki pod wtryskami, co powoduje zatkanie smoka olejowego w misce. To zaś ogranicza przepływ oleju i smarowanie jest niewystarczające. Proponuję sprawdzić ciśnienie oleju, potrzebny interfejs na ELM 327, oprogramowanie Forscan i parametr EOT.
To są 2 główne bolączki tego silnika, także nic więcej nie przychodzi mi do głowy.
Jeśli nie stukało przed akcją serwisową a zaczęło po, to 1sza rzeczą jaką bym zrobił to pojechał do serwisu że coś spieprzyli, bo innego wytłumaczenia nie ma. Ale po miesiącu to teraz będzie ciężko im coś zarzucić
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3017 (40/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Szum tego asfaltu jest straszny... Myślałem że to auto jest tak tragicznie wygłuszone ale to chyba w dużej mierze ten asfalt...
1. Rocznik 2014, przebieg 56000 mil, VIN 169678, nic nie dłubane.
2. Juz przed recallem to występowało.
3. Silnik pracuje idealnie, bez zarzutu. Żadnego szarpania itp.
Czy ELM327 na bluetooth będzie OK?
1. Rocznik 2014, przebieg 56000 mil, VIN 169678, nic nie dłubane.
2. Juz przed recallem to występowało.
3. Silnik pracuje idealnie, bez zarzutu. Żadnego szarpania itp.
Czy ELM327 na bluetooth będzie OK?
Witam
Poszykuje numeru na przeplywosciomierzu w mazdzie 3 2.2.
U mnie jest numer PE01/E5T62271/K622664506.
Chodzi o to ze auto nie wkreca sie powyrzej 4 tys obr.
Dobija do 4 tys i wywala blad p0102,mechanik stwierdzil ze przeplywomierz a ze byla inna mazda na warsztacie to sprawdzilismy i tam byl ten sam numer a silnik 2.0 benzyna.I teraz nie wiem czy mam oryginal czy ktos wsadzil co bylo.
Poszykuje numeru na przeplywosciomierzu w mazdzie 3 2.2.
U mnie jest numer PE01/E5T62271/K622664506.
Chodzi o to ze auto nie wkreca sie powyrzej 4 tys obr.
Dobija do 4 tys i wywala blad p0102,mechanik stwierdzil ze przeplywomierz a ze byla inna mazda na warsztacie to sprawdzilismy i tam byl ten sam numer a silnik 2.0 benzyna.I teraz nie wiem czy mam oryginal czy ktos wsadzil co bylo.
- Od: 30 gru 2017, 16:16
- Posty: 2
Tylko nie dzwoń do ASO Rzeszów – raz dzwoniłem po [tiiit] (koszt w ASO kilka zł, plastikowa zaślepka), powiedzieli mi dosłownie ze jak nie chce u nich zamówić to mam się wypchać, nie podadzą mi numeru części, dopiero tu na forum znalazłem pomoc i zamówiłem z odbiorem osobistym w ASO Wrocław jaremko
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości