Żarówki – typy, opinie, testy
Witam ponownie w temacie żarówek.
Kilka lat wstecz(2015r) miałem problemy z żarówkami HB4 Ultra firmy Flosser,odymiona i zdeformowana bańka, tak jakby do wnętrza dostało się powietrze...w każdym razie zostały wymienione w ramach gwarancji na nowe ale tym razem niebieskie, nie pamiętam nazwy. Od tego czasu, czyli końcówka 2015 roku, świecą nadal i nie wygląda żeby miały się spalić, nie zauważyłem też spadku jasności.
Gdyby ktoś kiedyś trafił na żarówki tej firmy, to mogę polecić z czystym sumieniem, pomimo problemów na początku, sam fakt wymiany na nowe w ramach gwarancji już robi pozytywne wrażenie, a patrząc na trwałość obecnych żarówek rzeczywiście można stwierdzić że są dobrej jakości.
Fakt, jeżeli ktoś oczekuje nie wiadomo czego od żarówki wolframowej która ma spełniać odpowiednie normy i nie może dawać więcej światła niż zapisano w normie to nie będzie nigdy zadowolony.
Żarówki mają mieć strumień świetlny na poziomie 1000lm dla h4 przez 1550lm dla H1 do 1860lm dla hb3, nijak ma się to do lampy wyładowczej która ma 3300lm. Wszelkie stwierdzenia że żarówka ma +120% czy +300% to sobie można darować. Faktycznie taka żarówka wizualnie świeci lepiej, wydaje się że jest więcej światła na drodze, prawda jest taka że i tak strumień świetlny mieści się w granicach ustalonych przez normy, tyle że może w górnym zakresie tolerancji.
Taka żarówka świeci niby mocniej, ma trochę bielsze światło, ze względu na żarnik nawinięty z cieńszego drutu, to się musi spalić szybciej choćby od wstrząsów.
Często więcej można zyskać rozbierając lampy oddając odbłyśniki do regeneracji, wiem że to kosztuje, ale warto policzyć wszystkie koszty, regenerację odbłyśnika robi się raz.
Kilka lat wstecz(2015r) miałem problemy z żarówkami HB4 Ultra firmy Flosser,odymiona i zdeformowana bańka, tak jakby do wnętrza dostało się powietrze...w każdym razie zostały wymienione w ramach gwarancji na nowe ale tym razem niebieskie, nie pamiętam nazwy. Od tego czasu, czyli końcówka 2015 roku, świecą nadal i nie wygląda żeby miały się spalić, nie zauważyłem też spadku jasności.
Gdyby ktoś kiedyś trafił na żarówki tej firmy, to mogę polecić z czystym sumieniem, pomimo problemów na początku, sam fakt wymiany na nowe w ramach gwarancji już robi pozytywne wrażenie, a patrząc na trwałość obecnych żarówek rzeczywiście można stwierdzić że są dobrej jakości.
Fakt, jeżeli ktoś oczekuje nie wiadomo czego od żarówki wolframowej która ma spełniać odpowiednie normy i nie może dawać więcej światła niż zapisano w normie to nie będzie nigdy zadowolony.
Żarówki mają mieć strumień świetlny na poziomie 1000lm dla h4 przez 1550lm dla H1 do 1860lm dla hb3, nijak ma się to do lampy wyładowczej która ma 3300lm. Wszelkie stwierdzenia że żarówka ma +120% czy +300% to sobie można darować. Faktycznie taka żarówka wizualnie świeci lepiej, wydaje się że jest więcej światła na drodze, prawda jest taka że i tak strumień świetlny mieści się w granicach ustalonych przez normy, tyle że może w górnym zakresie tolerancji.
Taka żarówka świeci niby mocniej, ma trochę bielsze światło, ze względu na żarnik nawinięty z cieńszego drutu, to się musi spalić szybciej choćby od wstrząsów.
Często więcej można zyskać rozbierając lampy oddając odbłyśniki do regeneracji, wiem że to kosztuje, ale warto policzyć wszystkie koszty, regenerację odbłyśnika robi się raz.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Generalnie ujeżdżałem mnóstwo żarówek – w tym głównie tych premium, sporo na jednej parze reflektorów, więc mam spore doświadczenie i dobry punkt odniesienia. W sensie, że mam takie auto, 30 letnie, mam je wiele, wiele lat, niemal od początku a tam zestaw H4 i H1. Mam też inne z H7.
Moje obserwacje są takie, że najlepiej wypadają żarówki philips. Blue vision – genialny kolor światła, super odległość, żywotność krótka/średnia. 3in1 – średnia odległość, długa żywotność, standardowy kolor. Vision Plus – normalny kolor, normalna żywotność, dość dobra odległość świecenia. Premium +30 to najlepsze żarówki w kategorii jakość świecenia/cena – mam je 3 lata w wersji H7 jak i w H4, nie przepłacam już i tylko te ew. kupuję.
Ponadto tungsram – miałem +50 i +90, bardzo fajne świecenie, coś jak vision plus, średnia żywotność, coś koło roku wytrzymały. Dodam, że rok to przeciętnie 15 tkm w moim aucie, łącznie wszystkimi pokonuję ok. 40 tkm rocznie.
Miałem jeszcze osram nightbreaker – najgorsze żarówki jakie testowałem, jedna spaliła się w 2 miesiące, druga po 4, snop światła żenujący.
Prócz tego miałem palniki D2S w innym aucie i co zaskakujące nie zauważyłem różnicy między takim z Chin za 12zł/sztuka a philipsem za 150zł/szt.
Teraz w Leonie mam pełne światła LED, świeci genialnie.
Generalnie bardzo polecam żarówki Philips Premium +30%. Świecą wystarczająco dobrze i bardzo długo. Pewnie też zależy od auta bo w Galancie mam – jak pisałem – 3 lata już (w sierpniu minęły) a renówce jak je miałem to w nieco ponad rok się spaliły – ale renówka ma wieczne kłopoty z elektryką, więc to nie miarodajne auto. Moja mazda 5 ma alternator Mitsubishi, więc myślę, że żarówki wytrzymają podobnie jak w Galancie.
Moje obserwacje są takie, że najlepiej wypadają żarówki philips. Blue vision – genialny kolor światła, super odległość, żywotność krótka/średnia. 3in1 – średnia odległość, długa żywotność, standardowy kolor. Vision Plus – normalny kolor, normalna żywotność, dość dobra odległość świecenia. Premium +30 to najlepsze żarówki w kategorii jakość świecenia/cena – mam je 3 lata w wersji H7 jak i w H4, nie przepłacam już i tylko te ew. kupuję.
Ponadto tungsram – miałem +50 i +90, bardzo fajne świecenie, coś jak vision plus, średnia żywotność, coś koło roku wytrzymały. Dodam, że rok to przeciętnie 15 tkm w moim aucie, łącznie wszystkimi pokonuję ok. 40 tkm rocznie.
Miałem jeszcze osram nightbreaker – najgorsze żarówki jakie testowałem, jedna spaliła się w 2 miesiące, druga po 4, snop światła żenujący.
Prócz tego miałem palniki D2S w innym aucie i co zaskakujące nie zauważyłem różnicy między takim z Chin za 12zł/sztuka a philipsem za 150zł/szt.
Teraz w Leonie mam pełne światła LED, świeci genialnie.
Generalnie bardzo polecam żarówki Philips Premium +30%. Świecą wystarczająco dobrze i bardzo długo. Pewnie też zależy od auta bo w Galancie mam – jak pisałem – 3 lata już (w sierpniu minęły) a renówce jak je miałem to w nieco ponad rok się spaliły – ale renówka ma wieczne kłopoty z elektryką, więc to nie miarodajne auto. Moja mazda 5 ma alternator Mitsubishi, więc myślę, że żarówki wytrzymają podobnie jak w Galancie.
Grzyby napisał(a):A co do trwałości:
Grzyby napisał(a):
22 gru 2015 12:00
A ja założyłem wczoraj (wreszcie!) Sylvania Silverstar Ultra.
Prawie 2 lata świecenia nonstop w jeździe miejskiej.
Jestem w szoku.
Dobrze wydane 40$
Amerykanckie są lepsze?
Zdecydowanie.
Zaraz będą prawie 3 lata od ich montażu! Dalej świecą!
Co ciekawe – przeżyły też stłuczkę obejmującą również rozbicie jednego reflektora i drogę w nocy bez szkła prawie przez godzinę (niczym nie osłonięta żarówka).
Po zamontowaniu tychże żarówek w nowym reflektorach (wymieniłem obydwa) działają bez zarzutu od wakacji. Co istotne – świecą się cały czas (nie mam osobnych świateł do jazdy dziennej).
P.S. Przez ten czas (od grudnia 2014) w nowej służbowej Dacii wymieniłem H4 chyba z 6 razy. Na zwykłe, bez żadnych +XX%
KrzyzakMitsu napisał(a):Miałem jeszcze osram nightbreaker – najgorsze żarówki jakie testowałem, jedna spaliła się w 2 miesiące, druga po 4, snop światła żenujący.
A ja w swojej Hondzie używam osram H4 i nie narzekam. Wcześniej osram nightbreaker extreme, a teraz laser. Żyją koło roku, dobrze świecą, stłuczkę też przeżyły.
Wczoraj po przejechaniu 7744 km od założenia spaliła się u mnie Tungsram H7 Sportlight Bluish +50%. Nie mam już cierpliwości do jakichkolwiek H7. Chyba najgorszy typ żarówki.
sprawdź jakie jest napięcie podawana na żarówkę może coś jest nie tak.
Wczoraj spaliła się druga H7 z kompletu. Takiego przebiegu zdarzeń tego że Tungsram będzie takim niewypałem w życiu bym się nie spodziewał. Wracałem kilkanaście kilometrów bez świateł mijania w ciemności przez pola i lasy. Nie życzę tego nikomu.
spróbujcie te wspomniane przeze mnie philips premium +30
mam je ponad 3 lata, przejechane prawie 40 tkm i wciaż świecą
ew. może jakiś philips long-life bo takie też są, ale zasięg świecenia znacznie gorszy
wszystkie żarówki oznaczone +50 i więcej mają cieńszy żarnik, świecą więc jaśniej, ale szybciej się przepalają – nawet pomimo ulepszonej mieszanki gazów w środku
mam je ponad 3 lata, przejechane prawie 40 tkm i wciaż świecą
ew. może jakiś philips long-life bo takie też są, ale zasięg świecenia znacznie gorszy
wszystkie żarówki oznaczone +50 i więcej mają cieńszy żarnik, świecą więc jaśniej, ale szybciej się przepalają – nawet pomimo ulepszonej mieszanki gazów w środku
KrzyzakMitsu napisał(a):spróbujcie te wspomniane przeze mnie philips premium +30
Przed założeniem Tungsramów miałem jedną dobrą H7 więc ją schowałem na zaś i był to model dokładnie taki jak napisałeś powyżej. Drugą Philipsa dokupiłem wczoraj.
Tunsgramy za kilka dni pójdą do reklamacji.
No i już po reklamacji. W pierwszej wiadomości ze sklepu przeczytałem: "Po wstępnych oględzinach nie stwierdzono przyczyny wady produktu, w związku z tym reklamacja nie może być uznana. Towar zostanie poddany dokładnej weryfikacji". Czyli hurtownia która zaopatruje sklep gdzie kupiłem Tungsramy H7 Sportlight Bluish +50% wysłała je do producenta. Po kolejnych dwóch tygodniach czekania SMS "Uznana reklamacja". Wczoraj odebrałem kilka złociszy
.
A ja z racji częstych jazd nocnych założyłem eksperymentalnie do Dacii żarówki H4 LED.
Tak, wiem. Nie mają homologacji. Trudno, zaryzykowałem.
Kupiłem takie cuś
https://allegro.pl/oferta/zarowki-led-2 ... 7715698155
Pierwsze wrażenie po montażu. .ujnia. Zero skupienia.
Ale coś mnie olśniło i spróbowałem żarówke obrócić (da się bo najpierw montuje się oprawkę H4 a żarówkę w niej. No i bingo! Obracając żarówkę przed drzwiami garażu, udało się zrobić tak, że wiązka wygląda prawie identycznie jak przy zwykłej żarówce. Nie jest tak idealnie odcięta.
I jestem mocno pozytywnie zaskoczony jak świetnie to oświetla drogę i pobocze. Nikt nie miga, dla spokoju światła trochę opuściłem ale widoczność jest duuużo lepsza.
Cena śmieszna.
Tak, wiem. Nie mają homologacji. Trudno, zaryzykowałem.
Kupiłem takie cuś

Pierwsze wrażenie po montażu. .ujnia. Zero skupienia.
Ale coś mnie olśniło i spróbowałem żarówke obrócić (da się bo najpierw montuje się oprawkę H4 a żarówkę w niej. No i bingo! Obracając żarówkę przed drzwiami garażu, udało się zrobić tak, że wiązka wygląda prawie identycznie jak przy zwykłej żarówce. Nie jest tak idealnie odcięta.
I jestem mocno pozytywnie zaskoczony jak świetnie to oświetla drogę i pobocze. Nikt nie miga, dla spokoju światła trochę opuściłem ale widoczność jest duuużo lepsza.
Cena śmieszna.
W sumie do słabych lamp w starszych samochodach JEŚLI nie oślepia, to mogłoby to być rozwiązanie na polepszenie widoczności bo nie ma co sie oszukiwać ale np w mojej Corsie, żebym nei wiem co założył za żarówki H4 to nie ma szans na widocznośc chociazby taką jak w nowszym samochodzie z H4.
Problem może sie pojawic taki, że te żarówki wystają z lampy z tyłu. Na przeglądzie nikt tego nie zauważy ?
Problem może sie pojawic taki, że te żarówki wystają z lampy z tyłu. Na przeglądzie nikt tego nie zauważy ?
Mój 2.0 Pb jest taki sam jak Wasz 2.0 Pb :)
- Od: 23 lut 2016, 13:50
- Posty: 795 (5/49)
- Skąd: Poznań
- Auto: Volvo S80 2.0 PB+LPG
Wystają. Ale żeby to dojrzeć to trzeba wsadzić głowę bo same reflektory są dosyć osłonięte od środka.
W sumie na jakieś 1,5 kkm zrobionych dotychczas nocami z tymi LEDami, nie mrugał nikt, pomimo sporego ruchu.
W sumie na jakieś 1,5 kkm zrobionych dotychczas nocami z tymi LEDami, nie mrugał nikt, pomimo sporego ruchu.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki