Mazda 323F BJ ZM 2002 Grace Green Mica + HUD +DRL
Też tak podejrzewałem. Musze sie dobrac do tego... Dzięki Czarek1991
Wiosna idzie... Zaczynamy szykować autko na sezon
Nawiew naprawiony. Opornica z przesyłką wyszło 42 złote.
Zakupione kosmetyki:
SONAX XTREME żel do opon.
Glinka GoodStuff średnia + lubrykant
Może w sobotę uda się coś ogarnąć...
Camber plates nadal nie założone... Czekam na dostawe poprawionych elementów...
Stay tuned...
Nawiew naprawiony. Opornica z przesyłką wyszło 42 złote.
Zakupione kosmetyki:
SONAX XTREME żel do opon.
Glinka GoodStuff średnia + lubrykant
Może w sobotę uda się coś ogarnąć...
Camber plates nadal nie założone... Czekam na dostawe poprawionych elementów...
Stay tuned...
Długo nic się nie działo ... bo Madzia łyka kilometry jak szalona.
Jedyna awaria to wyciek z uszczelniacza wału korbowego. Na szczęście szybka diagnoza i naprawa zamknęły temat. Wjechał nowy rozrząd + świeżutki olej 5W40 Valvoline
Potem zaczął przeciekać mi mechanizm ręcznego przy lewym zacisku. Próba regeneracji spełzła na niczym i wjechał nowy zacisk.
W międzyczasie wjechały czujniki parkowania na tył. Przydaje się czasem pod marketami
Wreszcie zrobiłem sobie HUD'a prawie wg swojego pomysłu. Dopracowania wymaga skin na apkę.
Zestaw to :
Interfejs OBDII Bluetooth
Tablet 7" na androidzie
Aplikacja startująca CarStart
Aplikacja sterująca tabletem LAMA
Aplikacja do OBDII Torque Pro
Skin to modyfikacja wg mojego planu.
Tak to wygląda:
Na szybie mam:
Prędkość [cyfry]
RPM [graficznie i cyfry]
Zegar COOLANT [temperatura chłodziwa]
Zegar LOAD [obciążenie silnika z ECU]
Zegar INTAKE [temp zasysanego powietrza]
Zegar VOLTAGE [napięcie z alternatora]
Niestety ubolewam, że ECU silnika ZM nie podaje ciśnienia oleju i temperatury oleju... SMUTECZEK
Tak czy inaczej ...
Po zmroku jest to mega przydatny bajer [ tak bajer ] który pozwala na patrzenie przed siebie w trakcie jazdy bez konieczności zerkania poniżej na licznik. Usytuowanie odbicia jest zorientowane tuż nad maską nad lewą lampą. Na filmiku wygląda to na trochę inny kąt ale tak się akurat telefon trzymało i tak wyszło....
Jedyna awaria to wyciek z uszczelniacza wału korbowego. Na szczęście szybka diagnoza i naprawa zamknęły temat. Wjechał nowy rozrząd + świeżutki olej 5W40 Valvoline
Potem zaczął przeciekać mi mechanizm ręcznego przy lewym zacisku. Próba regeneracji spełzła na niczym i wjechał nowy zacisk.
W międzyczasie wjechały czujniki parkowania na tył. Przydaje się czasem pod marketami
Wreszcie zrobiłem sobie HUD'a prawie wg swojego pomysłu. Dopracowania wymaga skin na apkę.
Zestaw to :
Interfejs OBDII Bluetooth
Tablet 7" na androidzie
Aplikacja startująca CarStart
Aplikacja sterująca tabletem LAMA
Aplikacja do OBDII Torque Pro
Skin to modyfikacja wg mojego planu.
Tak to wygląda:
Na szybie mam:
Prędkość [cyfry]
RPM [graficznie i cyfry]
Zegar COOLANT [temperatura chłodziwa]
Zegar LOAD [obciążenie silnika z ECU]
Zegar INTAKE [temp zasysanego powietrza]
Zegar VOLTAGE [napięcie z alternatora]
Niestety ubolewam, że ECU silnika ZM nie podaje ciśnienia oleju i temperatury oleju... SMUTECZEK
Tak czy inaczej ...
Po zmroku jest to mega przydatny bajer [ tak bajer ] który pozwala na patrzenie przed siebie w trakcie jazdy bez konieczności zerkania poniżej na licznik. Usytuowanie odbicia jest zorientowane tuż nad maską nad lewą lampą. Na filmiku wygląda to na trochę inny kąt ale tak się akurat telefon trzymało i tak wyszło....
łał szczęka opadła i nie chce się podnieść Brawo TY
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Kilometry lecą jak głupie... Madzia zaliczyła awarię wahacza. Dokładniej sworzeń zaczął stukać, a że to jest zintegrowane z wahaczem to musiał wjechać cały. Nowy wahacz DELPHI 178 zeta. 30 minut roboty z kluczem pneumatycznym załatwiło sprawę. Nie obyło się bez strat. Wcześniej próbowałem ręcznie odkręcić śruby i złamałem dwa klucze (!) które mi służyły od lat i nie jedną zapieczoną śrubę odkręciły. Na mazdzie się poddały. Śruby były wszystkie wklejone. Wnioskuję, że fabrycznie jeszcze. Tak czy inaczej można spokojnie jeździć bez obawy o wypięcie się wahacza ze zwrotnicy i urwane koło.
Przy okazji wymieniłem paski klinowe po zimie bo zaczęły kwiczeć. Kwiczał jeden ale kompleksowo wymieniłem oba. Niestety imitacja mechanika przede mną urwała/zgubiła śrubę naciągającą pasek od klimy i wspomy. Pompa była dokręcona na czuja zwykłą śrubą bez regulacji i teraz szukam zestawu śrub do naciągu przy pompie wspomagania. W ASO chcą chore pieniądze za dwie śruby! Jak ktoś ma starą pompę wspomagania do ZM ze śrubami naciągającymi to owe śrubki chętnie przyjmę.
Chodzi mi po głowie pewien pomysł na poprawienie trakcji w mojej mazdzie ale muszę dokładnie to przeliczyć i posprawdzać...
STAY TUNED.
Przy okazji wymieniłem paski klinowe po zimie bo zaczęły kwiczeć. Kwiczał jeden ale kompleksowo wymieniłem oba. Niestety imitacja mechanika przede mną urwała/zgubiła śrubę naciągającą pasek od klimy i wspomy. Pompa była dokręcona na czuja zwykłą śrubą bez regulacji i teraz szukam zestawu śrub do naciągu przy pompie wspomagania. W ASO chcą chore pieniądze za dwie śruby! Jak ktoś ma starą pompę wspomagania do ZM ze śrubami naciągającymi to owe śrubki chętnie przyjmę.
Chodzi mi po głowie pewien pomysł na poprawienie trakcji w mojej mazdzie ale muszę dokładnie to przeliczyć i posprawdzać...
STAY TUNED.
Sorki za post pod postem ale tak wyszło...
Dostałem śruby naciągu paska klinowego w ASO... 89 zeta!
Niestety nigdzie nie ma używek
Naciąg ustawiony i jest dobrze.
Dostałem śruby naciągu paska klinowego w ASO... 89 zeta!
Niestety nigdzie nie ma używek
Naciąg ustawiony i jest dobrze.
Madzia dostała światła DRL. Cały mod polegał na wymianie żarówek kierunkowskazów na dwu funkcyjne oraz dodanie przekaźnika żeby rozłączało DRL przy włączaniu świateł mijania (wymóg ustawowy dla "dokładanych" świateł DRL) Całość prezentuje się dobrze a i fukcjonalność dokładnie taka, o jaką mi chodziło. Po uruchomieniu auta DRL zapalają się automatycznie. Po włączeniu kierunkowskazu przekaźnik wyłącza dany kierunek DRL i przechodzi w pomarańczowe światło błyskowe. Po wyłączeniu kierunkowskazu włącza się po sekundzie ponownie DRL. Po włączeniu świateł mijania DRL gaśnie i zostaje tylko funkcja kierunkowskazów.
A wygląda to tak:
A wygląda to tak:
]Mały update.
Madzia łyka kilometry jak szalona.
Jednak czas i licznik kilometrów jak i nasze "wspaniałe" drogi nie oszczędzają nikogo.
Zawieszenie sie poddało ...
Tuleje w tylnych wahaczach powiedziały , wjechał komplet nowych wahaczy
Lewy przedni też zaczął stukać to wymieniłem wszystkie tuleje.
Przy okazji wyczyszcone poczyszczone hamulce... tłok pracował klocki stały :/
w ramach bonusa wjeżdżają dystanse 15mm + długie szpilki
Madzia łyka kilometry jak szalona.
Jednak czas i licznik kilometrów jak i nasze "wspaniałe" drogi nie oszczędzają nikogo.
Zawieszenie sie poddało ...
Tuleje w tylnych wahaczach powiedziały , wjechał komplet nowych wahaczy
Lewy przedni też zaczął stukać to wymieniłem wszystkie tuleje.
Przy okazji wyczyszcone poczyszczone hamulce... tłok pracował klocki stały :/
w ramach bonusa wjeżdżają dystanse 15mm + długie szpilki
Ostatnio edytowano 15 wrz 2020, 08:08 przez TiGRA200SX, łącznie edytowano 1 raz
Damian68 napisał(a):Kosztowne naprawy w tylnym zawieszeniu
Tragedii nie ma. Komplet wahaczy ~400PLN
natomiast śruby i nakrętki to juz lekka przesada 186PLN za komplet
Kolejne info z placu boju...
Jak się okazało przy wymianie szpilek w piastach na przodzie zaliczyłem trzy fuckupy.
Fuckup 1: łozysko prawej piasty skończyło żywot
Fuckup 2: szpilki przedniej piasty mają inny wymiar radełka >> tył ma 14,2 przód ma 15,3. WTF?
Fuckup 3: łącznik staba prazód lewy również odmówił dalszej współpracy
Tak, że aktualnie wymieniam oba łozyska dla świętego spokoju i czekam na nowe szpilki
foty z prac:
TiGRA200SX napisał(a):Damian68 napisał(a):Kosztowne naprawy w tylnym zawieszeniu
Czy ja wiem czy kosztowne? Naprawia sam, pomyśl ile mechanik wziąłby za naprawę licząc że roboczogodzina to 100 złotych. A tak to zrobi sobie tylko geometrię i polata długo.
Jak już wymieniasz łożyska parami, to łączniki stabilizatora wymień też parami, po co robić dwa razy tą samą robotę , a za jakiś czas padnie drugi. Zwłaszcza że nie są drogie te łączniki, np. od febi.
Łączniki oba nowe. Tu nie ma co sie zastanawiać.
Przy okazji okazało się że klocki przednie mają już powoli dość. Wjechały nowe.
BTW
POTRZEBNA ROZPÓRKA KIELICHÓW PRZEDNICH kompletna z mocowaniami!. Ktoś? Coś?
Przy okazji okazało się że klocki przednie mają już powoli dość. Wjechały nowe.
BTW
POTRZEBNA ROZPÓRKA KIELICHÓW PRZEDNICH kompletna z mocowaniami!. Ktoś? Coś?
Mały update. 500km od remontu zawiasu zrobione. Jest przepotężna różnica w prowadzeniu auta.
BTW wymienione górne mocowania amortyzatorów na regulowane od SILVER PROJECT.
Aktualnie kąt pochylenia ustawiony na 0 stopni. Moje testy drogowe przeszło pomyślnie. Nic się nie odkręca, nie wykrzywia, nie zmienia kąta. Wykonanie mega solidne. Z resztą masa ludzi w polskim drifcie ( i nie tylko bo eksportuje na cały świat) lata na elementach zawieszenia od niego i nic sie nie posypało.
Zakres regulacji +/-5stopni (dla pewności jeszcze dopytam projektanta)
BTW wymienione górne mocowania amortyzatorów na regulowane od SILVER PROJECT.
Aktualnie kąt pochylenia ustawiony na 0 stopni. Moje testy drogowe przeszło pomyślnie. Nic się nie odkręca, nie wykrzywia, nie zmienia kąta. Wykonanie mega solidne. Z resztą masa ludzi w polskim drifcie ( i nie tylko bo eksportuje na cały świat) lata na elementach zawieszenia od niego i nic sie nie posypało.
Zakres regulacji +/-5stopni (dla pewności jeszcze dopytam projektanta)
szybkie pytanie, gdzie tak tanio dorwałeś śruby wahaczy tył? ja w zeszłym roku kupowałem pakiet na tył i wyszło 700zł ponad ;–;
- Od: 28 mar 2019, 15:59
- Posty: 8
- Auto: Mazda 323F BJ '02 1.6 98KM
Mogłeś się do mnie odezwać w temacie szpilek, przerobiłem tak samo jak Ty ten fuckup z różnymi wymiarami radełek na osiach
A rozpórkę pod silnik ZM prowadzoną pod grodzią byś chciał mówisz? Pisz do mnie priv bo ten temat to tylko custom robota
A rozpórkę pod silnik ZM prowadzoną pod grodzią byś chciał mówisz? Pisz do mnie priv bo ten temat to tylko custom robota
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości