Czy nadwozia Skyactiv rdzewieją?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez Płomień » 20 lis 2018, 08:41

Z tej tabelki korzystałbym raczej w formie ciekawostki, a nie wyznacznika. Opel Omega ocenione na "3"? No prosze Cie, chyba Omegi nie widziałeś na żywo :D

VW Phaeton – najdroższy chrupek w historii automobilizmu. 2-letnie egzemplarze wracały na gwarancji bo zawieszenie się biodegradowało. Najlepsza ocena wśród VW... <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez mad_man » 20 lis 2018, 22:36

Płomień napisał(a):Z tej tabelki korzystałbym raczej w formie ciekawostki, a nie wyznacznika. Opel Omega ocenione na "3"? No prosze Cie, chyba Omegi nie widziałeś na żywo

mad_man napisał(a):Z niektórymi wpisami można się nie zgodzić, samochody na inne rynki mogą być inaczej zabezpieczane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 14:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Płomień » 20 lis 2018, 22:53

No wiem przecie, tylko wyszczególniłem co mi się nie zgadza :D

Co nie zmienia faktu, że zwrotów o 180 stopni się nie spodziewałem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez talk_about85 » 21 lis 2018, 15:41

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Adoz » 21 lis 2018, 20:50

Napewno tylne belki pod zderzakiem dość mocno rdzewieją i tradycyjnie wszelkie elementy zawieszenia. Konstrukcja sama w sobie jeszcze jakoś się trzyma. W każdym bądź razie zabezpieczenie jest słabe jak ktoś chce mieć auto na długo lepiej zainwestować w konkretną konserwacje.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 10:31
Posty: 517 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez ArteK » 21 lis 2018, 21:20

Nie wiem jak wygląda sprawa zabezpieczenia antykorozyjnego w nowych Mazdach. Widziałem kilka nowych aut od spodu i nie tylko Japońce mają co poprawiać, ale to nie temat na teraz. Ja na pewno nowego auta nie kupię, na pewno nie za takie pieniądze. W mojej opinii człowiek kupując auto decyduje w jaki sposób będzie go używał i jak będzie o nie dbał, nie wspomnę o świadomości co do stanu technicznego, blacharskiego i w ogóle. Nawet najlepiej zabezpieczona blacha po uszkodzeniu mechanicznym zacznie rdzewieć, więc jeśli ktoś tylko jeździ i nie kontroluje stanu blacharki to nie dziw, że potem rdza szaleje.

Co do ocynku to miernik i testy w laboratorium nie są żadnym wyznacznikiem, wszystko i tak weryfikuje codzienne użytkowanie. Nawet jeśli ten ocynk jest to nie znamy szczegółów technologii "nakładania" i nie mamy porównania do tego jak wygląda to w innych markach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2013, 18:50
Posty: 624 (22/14)
Skąd: SX
Auto: Mazda 626 GD '91 FE4

Postprzez macvas » 22 lis 2018, 07:55

ArteK86 napisał(a):Co do ocynku to miernik i testy w laboratorium nie są żadnym wyznacznikiem, wszystko i tak weryfikuje codzienne użytkowanie. Nawet jeśli ten ocynk jest to nie znamy szczegółów technologii "nakładania" i nie mamy porównania do tego jak wygląda to w innych markach.


Prawdę powiedziawszy ta cała historia z YT z ocynkiem i miernikiem autorstwa niejakiego Jacka Balkana do mnie nie przemawia. Przyszedł i zakłada nieomylność czujnika. A co jeśli Mazda stosuje inne powłoki antykorozyjne niż utleniony ocynk, albo nakłada to w takim procesie technologicznym, że ten miernik zwyczajnie nie jest w stanie tego zdiagnozować?

W mojej GJ'ce śladowy nalot występuje póki co tylko na otarciach przy wahaczach. O skorodowanych głośnikach Bose wspominam gwoli uczciwości, ale sam nie wiem na czyje konto to policzyć, bo dostawcą/producentem tej części nie jest Mazda ;P

https://www.youtube.com/watch?v=OeC2XiSYzFo
Obrazek
Maciek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podlasia
 
Od: 17 sie 2013, 19:33
Posty: 2292 (24/111)
Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05

Postprzez KrzyzakMitsu » 22 lis 2018, 11:06

talk_about85 napisał(a):Sami oceńcie co o tym myślicie:

https://www.youtube.com/watch?v=2pBoadBvimo

kontra stanowisko Mazdy Polska:

https://www.youtube.com/watch?v=OeC2XiS ... e=youtu.be

wkleiłem to stronę wcześniej...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez Grzyby » 22 lis 2018, 11:20

ArteK86 napisał(a): więc jeśli ktoś tylko jeździ i nie kontroluje stanu blacharki to nie dziw, że potem rdza szaleje.

Albo i nie szaleje, co pokazuje przykład Partnera o którym pisałem.
Mazda robi niestety szajs blacharsko-lakierniczy. Marketingowy bełkot tego nie zmieni.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Neonixos666 » 22 lis 2018, 11:31

Zabezpieczenie blachy w dużej mierze zależy od grubości warstwy ochronnej bo im cieńsza warstwa tym więcej tzw porów czyli miejsc nie zabezpieczonych. Dla mnie wszystko się zgadza, na mierniku wyszło że warstwy cynku nie ma bo czujnik wykrywa tą powłokę zapewne od jakiejś grubości. Mazda udowodniła że jest ale to tylko uświadamia nam jak bardzo temat jest olany. Dlaczego nie mogą położyć warstwy takiej grubości jak w niemieckich autach? Tak cienka warstwa wystarczy na okres gwarancji a potem niech się dzieje wola nieba. To samo tyczy się grubości samych blach w Japończykach a autach europejskich.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Grzyby » 22 lis 2018, 12:37

Nie zapomnij o grubości warstwy lakieru :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez KrzyzakMitsu » 22 lis 2018, 19:59

Tak dla porównania dodam, że mój Leon 2018 ma grubość powłoki lakierniczej 150um – ponad 2x więcej niż mazda z filmu... Ale mam specjalny lakier 3 warstwowy, jedyny metalizowany, najdroższy z palety...
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2018, 18:44
Posty: 456 (17/14)
Auto: Mazda 5, Galant E32 i EA5, Leon 5F

Postprzez talk_about85 » 25 lis 2018, 11:48

KrzyzakMitsu napisał(a):
talk_about85 napisał(a):Sami oceńcie co o tym myślicie:

https://www.youtube.com/watch?v=2pBoadBvimo

kontra stanowisko Mazdy Polska:

https://www.youtube.com/watch?v=OeC2XiS ... e=youtu.be

wkleiłem to stronę wcześniej...


Umknęło mi to tak więc sorry za dublowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Maniekvip » 25 lis 2018, 21:40

KrzyzakMitsu napisał(a):Tak dla porównania dodam, że mój Leon 2018 ma grubość powłoki lakierniczej 150um – ponad 2x więcej niż mazda z filmu... Ale mam specjalny lakier 3 warstwowy, jedyny metalizowany, najdroższy z palety...


Mazda też ma 3 warstwowy :|
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 19:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez Neonixos666 » 25 lis 2018, 21:55

Maniekvip napisał(a):Mazda też ma 3 warstwowy


Czyli wynika że Mazda nie pokrywa lakierem swoich aut zgodnie z przyjętymi normami czyli 120-160 μm jak jest poniżej 100 to znaczy że lakier ma wadę a tu udają że jest wszystko OK.
https://warsztat.pl/artykuly/grubosc-po ... nN0d28vMjI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rav 75 » 26 lis 2018, 05:48

Auta produkowane przez producentów dalekowschodnich mają swoje normy i tego się trzymają. Pracując w ASO Mitsubishi często spotykam się z powłokami poniżej 80 mikronów i dla producenta nie jest to wadą,co więcej nie ma podstaw do reklamacji w kwestii grubości powłoki.
rav 75
 

Postprzez Neonixos666 » 26 lis 2018, 14:07

a to dlatego że nie ma przyjętych norma ogólnoświatowych i jest wolna amerykanka. Sami dbają o to by opinia o rdzy w autach japońskich się utrzymywała.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Tubi » 26 lis 2018, 16:21

Rece opadaja zbieram szczeke z podlogi
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 4&t=207695
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Neonixos666 » 26 lis 2018, 17:11

Już widzę jak posiadacze M6 lecą do garażu i patrzą w to miejsce czy nie ma rdzy <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Tubi » 26 lis 2018, 18:30

Ja zbieram odwagę narazie, by tam zajrzeć <lol> Uwielbiam to auto, ale coraz mniej podoba mi sie polityka mazdy.
Ostatnio edytowano 27 lis 2018, 12:51 przez Tubi, łącznie edytowano 1 raz
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 11:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy Moto