I mam problem z olejem, po zakupie samochodu wymieniałem osobiście olej i filtr. Ilość zlanego oleju to niespełna 2L a ilość wlanego oleju to 4,3L. Auto nie kopci (na zimnym silniku rano do przejechania 500m paruje z tłumika ale wiadomo idzie zima). Silnik jest czysty i zadbany nie ma żadnych śladów wycieku oleju. Teraz po przejechaniu 1,600km od momentu jego wymiany z dnia 20 września tego roku nie mogę dojść do ładu z jego stanem a raczej odczytaniem.
Miarka po wyciągnięciu na zimnym silniku jest ledwie dotknięta olejem po przetarciu i sprawdzeniu stanu na zimnym silniku na prostym podłożu jest suchuteńka chodź by nie wiem jak długo była włożona. Na silniku rozgrzanym do temperatury roboczej i odczekaniu 5-10 min wskazuje różnie... Zależy jak się patrzy, po stronie wklęsłej minimum olej czarny wypracowany a około 1/3 stanu sięga olej przeźroczysty. Z drugiej zaś strony miarki jest ona zlana olejem aż do samej góry po całym pręcie/drucie. Zaś od strony wklęsłej pomiar jest inny w zależności od sposobu wyjęcia, pionowe wyciąganie bez obracania ścieka na dół miarki i nie wiadomo jak to odczytać, w poziomie po wyjęciu jest prawie na całej miarce...
Auto jest ubezpieczone dodatkowo w VIP Gwarant za dodatkową opłatą w komisie gdzie było auto zakupione na wszystkie części takie jak Silnik, Skrzynia Biegów, Zawieszenie, Komputer, Wał, Rozrząd itp itd... Nie chcę dawać im auta do ewentualnej naprawy czy sprawdzenia jeśli nie jestem pewien czy silnik jest do remontu, czy olej w magiczny sposób znika czy po prostu ten typ tak ma, czy też nie umiem relatywnie sprawdzić stanu oleju w tym silniku. Nie tylko ja bo widzę dziesiątki takich postów odnośnie tego typu, lecz w żadnym nie widzę odpowiedzi.
Poniżej daję zdjęcie miarki i proszę was o pomoc.
