Mazda 323 BG B6 '92. Tropic Emerald. by FirstChoice
1, 2
Hej!
To jest mój pierwszy post więc przy okazji witam wszystkich użytkowników!
To już moja druga "czwóreczka"– wcześniej w nadwoziu F, teraz w hatchbacku.
Auto zakupione niedawno, bo kilka miesięcy temu, kupione z myślą do używania jako daily, z okazjonalnym wypadem na tor lub zloty. Było trochę smutne, zakurzone i samotne. Dość długo stała, na szczęście udało się ją uratować. Cel: Doprowadzić do stanu świetności i ulepszyć fabrykę.
Lista komponentów ( ostatni update 2019-09-28)
Silnik i skrzynia ( B6Sohc 88km 1.6):
Hamulce:
– Regeneracja i zabezpieczenie zacisków hamulcowych.
– Hamulce Rotinger GT z klockiem ATE.
Nadwozie ( lakier "Tropic Emerald" Mazda Z1 OEM):
– Lotka GTR.
Zawieszenie:
– Custom sway bar.
– Sprężyny sportowe -35 mm, wymiana oryginalnych olejówek na gazowe Sachs Advantage.
– Nowy Wielowahacz SRL.
Koła:
– Enkei 15" odkupione z Mazdy 323F BJ Sportive. OEM Mazda.
– Opony Toyo Proxes T1-R 2018 195/50.
Wyposażenie auta:
– Wersja GLX
– Szyberdach ( prąd)
– Instalacja Webasto.
– Zamek centralny.
– Korbotronik.
Zapraszam do śledzenia tych, którzy lubią tą generację. Dziękuje za przeczytanie wątku.
To jest mój pierwszy post więc przy okazji witam wszystkich użytkowników!
To już moja druga "czwóreczka"– wcześniej w nadwoziu F, teraz w hatchbacku.
Auto zakupione niedawno, bo kilka miesięcy temu, kupione z myślą do używania jako daily, z okazjonalnym wypadem na tor lub zloty. Było trochę smutne, zakurzone i samotne. Dość długo stała, na szczęście udało się ją uratować. Cel: Doprowadzić do stanu świetności i ulepszyć fabrykę.
Lista komponentów ( ostatni update 2019-09-28)
Silnik i skrzynia ( B6Sohc 88km 1.6):
Hamulce:
– Regeneracja i zabezpieczenie zacisków hamulcowych.
– Hamulce Rotinger GT z klockiem ATE.
Nadwozie ( lakier "Tropic Emerald" Mazda Z1 OEM):
– Lotka GTR.
Zawieszenie:
– Custom sway bar.
– Sprężyny sportowe -35 mm, wymiana oryginalnych olejówek na gazowe Sachs Advantage.
– Nowy Wielowahacz SRL.
Koła:
– Enkei 15" odkupione z Mazdy 323F BJ Sportive. OEM Mazda.
– Opony Toyo Proxes T1-R 2018 195/50.
Wyposażenie auta:
– Wersja GLX
– Szyberdach ( prąd)
– Instalacja Webasto.
– Zamek centralny.
– Korbotronik.
Zapraszam do śledzenia tych, którzy lubią tą generację. Dziękuje za przeczytanie wątku.
Ostatnio edytowano 28 wrz 2019, 13:32 przez FirstChoice, łącznie edytowano 20 razy
Piękna mazdeczka, te autka mają duszę. Powodzonka w doprowadzaniu jej do wymarzonego stanu
- Od: 6 gru 2011, 17:42
- Posty: 52
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 121 1.1 1993
Mazda 323 BG 1.3 16v 93
Mazda 323 BG 1.3 16v 92 sedan
micrusek95 napisał(a):Piękna mazdeczka, te autka mają duszę. Powodzonka w doprowadzaniu jej do wymarzonego stanu
Dziękuje. Cel już coraz bliżej.
Dajesz dajesz, obserwuje i kibicuję! Z tyłu coś pusto, chociaż mała lotke do góry na klapę wrzuć
AdamR323bg napisał(a):Dajesz dajesz, obserwuje i kibicuję! Z tyłu coś pusto, chociaż mała lotke do góry na klapę wrzuć
A zaskoczę Cię, lotka na zamówienie już w drodze! Miała być niespodzianka, ale skoro już wspomniałeś...
Sprowadzona z ebaya, nawet dzisiaj już dostałem maila, że wysłana i dostałem id do trackingu. Przyjdzie, od razu malujemy i montujemy.
fajna sztuka dbaj o nią, pilnuj kielichów i podłużnicy pod łapa silnika. Jak byś coś potrzebował mam jeszcze jakies graty do bagiety – po taniości
- Od: 3 paź 2010, 12:14
- Posty: 271 (56/2)
- Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
- Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"
Wymiana zawieszenia, nowe sprężyny -35 mm i amortyzatory gazowe Sachs Advantage. Nowe zdjęcia w pierwszym poście.
Ostatnio edytowano 28 wrz 2019, 13:33 przez FirstChoice, łącznie edytowano 2 razy
Agniess napisał(a):Super! Kolejna BG w mieście. Wpadaj do nas na spoty JDM, dziś robimy na dachu Castoramy przy Magnolii, o godz. 20. Postaram się dojechać, jeśli choróbsko mnie całkowicie nie rozłoży.
Hej, dziękuje za komentarz w moim temacie.
Następnym razem będę w Polsce w połowie listopada, może wtedy się załapie na jakiś zlot. Dziękuje za zaproszenie.
Ostatnio edytowano 28 wrz 2019, 13:35 przez FirstChoice, łącznie edytowano 1 raz
Sprowadzona lotka, duża z wersji GTR.
Ostatnio edytowano 28 wrz 2019, 13:35 przez FirstChoice, łącznie edytowano 1 raz
śliczna jest lotka robi robotę ja osobiście miałem przy swojej taki spojler + lampy przedlift teraz lotka leży sobie i czeka aż się trafi kolejna bg albo mx6, mam mx3 ale z bg nie da się wyleczyć xD
- Od: 3 paź 2010, 12:14
- Posty: 271 (56/2)
- Skąd: Milicz/Krotoszyn/Odolanów
- Auto: Mx-3EC B6D 96"
Xedos 6 CA 2.0KF 92"
Ostatnia aktualizacja w tym roku i prawdopodobnie do wiosny.
– Nowe kable i świece NGK
– Trochę prac przy komorze silnika i lakierze.
– Nowe zabezpieczenie antykorozyjne podłogi.
– Nowe kable i świece NGK
– Trochę prac przy komorze silnika i lakierze.
– Nowe zabezpieczenie antykorozyjne podłogi.
Ostatnio edytowano 28 wrz 2019, 13:36 przez FirstChoice, łącznie edytowano 2 razy
Agniess napisał(a):FirstChoice napisał(a):Mazda została dodatkowo zabezpieczona na podwoziu i nawoskowana przed zimą.
Jaki wosk nakładałeś?
Czyli co, widzimy się na wiosnę!
Potraktowałem ją zielonym Turtle Waxem, dość tani wosk i fajnie się ściera, efekt wcale nie odstaje od używanego wcześniej softa99. Jeszcze świetnie pokrył niedoskonałości na lakierze, głównie poznikały rysy koło dziurki na kluczyk, które mnie irytowały. Wosk nakładany ręcznie, polerowana polerką elektryczną. Ostatnio zaczął mnie interesować detailing i powoli uzbrajam się w jakieś narzędzia.
Pięknie się błyszczy po nawoskowaniu. Dużo Ci zajęła cała operacja?
Jakich sprężyn użyłeś do obniżenia auta? I czy są bardzo twarde.
A tak w ogóle to czy przede wszystkim sprężyny i amortyzatory czy też rozpórka przyczyniły się bardziej do lepszego prowadzenia?
Jakich sprężyn użyłeś do obniżenia auta? I czy są bardzo twarde.
A tak w ogóle to czy przede wszystkim sprężyny i amortyzatory czy też rozpórka przyczyniły się bardziej do lepszego prowadzenia?
@up
Woskowanie to kwestia godziny. Zawieszenie auta jak w temacie, – 35mm, sprężyny mts. Właśnie twarde nie są, trochę twardsze od serii. Połączone z amortyzatorami Sachs Advantage. Na nowym zawiasie i z rozpórka faktycznie prowadzenie bardzo się poprawiło co pisałem w poprzednich postach. Zwłaszcza na torze auto lepiej się trzyma i robi dużo lepszy czas.
Woskowanie to kwestia godziny. Zawieszenie auta jak w temacie, – 35mm, sprężyny mts. Właśnie twarde nie są, trochę twardsze od serii. Połączone z amortyzatorami Sachs Advantage. Na nowym zawiasie i z rozpórka faktycznie prowadzenie bardzo się poprawiło co pisałem w poprzednich postach. Zwłaszcza na torze auto lepiej się trzyma i robi dużo lepszy czas.
Bardzo malutki update.
Chciałem tylko poinformować, że ten pseudoprojekt żyje i ma się dobrze.
Korzystając z przerwy w panujących mrozach, zaraz po wyjściu słońca i temperatury na plus, postanowiłem umyć jej podwozie, jak i całe nadwozie+wcieranie wosku. Z modyfikacji?
– Nowa kierownica RRS połączona z dedykowaną nabą OMP.
– Gałka zmiany biegów MOMO.
Drobne modyfikacje zrobione głównie pod wygodę dla mnie, jestem bardzo zadowolony z ich użytkowania.
Następny update prawdopodobnie końcem marca/kwiecień, prawdopodobnie zawitają nowe fotele, których tak bardzo mi brakuje, ale jeszcze zobaczymy.
Chciałem tylko poinformować, że ten pseudoprojekt żyje i ma się dobrze.
Korzystając z przerwy w panujących mrozach, zaraz po wyjściu słońca i temperatury na plus, postanowiłem umyć jej podwozie, jak i całe nadwozie+wcieranie wosku. Z modyfikacji?
– Nowa kierownica RRS połączona z dedykowaną nabą OMP.
– Gałka zmiany biegów MOMO.
Drobne modyfikacje zrobione głównie pod wygodę dla mnie, jestem bardzo zadowolony z ich użytkowania.
Następny update prawdopodobnie końcem marca/kwiecień, prawdopodobnie zawitają nowe fotele, których tak bardzo mi brakuje, ale jeszcze zobaczymy.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości