Mazda 323 BG B8 GLX 4WD – SWAP 1.8 BP05

BJ / BA / EC / BG / BF / BW / BD / BV

Postprzez Grigori » 26 paź 2018, 15:23

Po ponad półtorej roku poszukiwani wrecie udało mi się znaleźć auto które mi odpowiada :) musiałem po nią jechać aż do Nowego Sącza – 435km było warto. <faja> Jestem pierwszym właścicielem w Polsce. :)


Mazda 323 BG-4WD – wersja BG8F
data produkcji – 1989.12.21
– przebieg – 146 000 km
– kolor : SQ Blaze czerwony
pierwsza rejestracja – 1990.04.26 Wiedeń w Polsce od 2018

– silnik B8-ME 1.8 SHOC 106 KM (78 kW) przy 5300 obr. / Min, 151 Nm przy 4000 obr / min (rynki europejskie)
ECU BP47-18-881B ( z tego co się dowiedziałem to USDM Protege 4WD – tylko takie informacje znalazłem )
– skrzynia 4WD G5MX-R

Plany:

– Przejrzenie skrzyni biegów – wzmocnienie
– SWAP hamulców przód zwrotnice 323f BA GT V6 + Zaciski z Mazdy 6 GG tarcza 282,5 mm. Z tyłu już są tarcze ;P
– Dołożenie ABS


Wyposażenie Fabryczne:
– el.szyberdach
– wspomaganie kierownicy
– napęd – 4WD FullTime
– hamulce tarczowe z tyłu
– blokada dyferencjału
– osłona silnika, skrzyni metalowa



Zostało zrobione:
– SWAP na 1.8 DOHC 128 km BP05 – Po kapitalnym remoncie
– Wykładzina z dodatkowym wygłuszeniem ( Wyciągnięte z auta na Szwajcarię ) OEM
– Tylna pólka z roletą z prospektu OEM
– Przełącznik zespolony z dodatkowymi bigamist dla wycieraczek OEM GTX/GTR
– Kierownica MOMO Mazda GTR
– Gałka + mieszek skórzane GTR
– Zegary GTR z TURBO oraz ABS
– Podgrzewane fotele OEM
– Rozpórka GTR OEM
– Dołożenie dolnej lotki OEM ( myślę nad tym )
– Zderzak GT przedlift, GTX
– Halogeny BOSCH w zderzak ( OEM opcja w 323 BG )
– Grill z halogenami OEM + Przełącznik mazda B2500
– Dokładka FOHA do tylnego zderzaka
– Dokładki progowe FOHA ( myślę nad tym )
– Spryskiwacze reflektorów + Przełącznik ( myślę nad tym )

JDM:
– Dołożenie górnej lotki z GTX OEM JDM
– Lusterka el. sterowane i el. składane JDM OEM + Przełącznik
– Radio Panasonic 1622 OEM USDM
– Panel nawiewu elektryczny JDM OEM
– Klimatyzacja + Przyciski AC/ECO JDM OEM
– Wnętrze z Japońskich GTR ( Wyciągnięte z auta na Szwajcarię ) OEM


Ogólnie o aucie.

Auto bezwypadkowe nie malowane ( prócz lewego błotnika )
Podłoga cała tak jak i progi i kielichy wystarczy ściągnąć powierzchowny nalot szczotą. Jedyne miejsce to tylne lewe nadkole tam jest dziura. Jest wgniotka na tylnym prawym nadkolu. Stan budy oceniam na bardzo dobry.
Dyfer suchy pracuje cicho sprawdziłem w terenie jest wszystko ok :D
Silnik 1.8 SOHC jest jakiś wyciek ale niewidzie gdzie dokładnie.
Skrzynia, sprzęgło chodzi bardzo dobrze żadnych problemów
Alternator ładuje 14,6 V.
Stan wnętrza jest bardzo dobry żadnych przetarć więc przebieg realny .
Załączniki
mazda 323 4WD.png
mazda 323 bg 4WD.png
mazda 323 bg 4WD B8.png
IMG_20181026_144032.jpg
IMG_20181025_102037.jpg
IMG_20181217_101910.jpg
IMG_20181217_101919.jpg
323 bg 4WD 1.8.jpg
Ostatnio edytowano 5 kwi 2020, 15:07 przez Grigori, łącznie edytowano 44 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez DARO MAZDA 323 » 29 paź 2018, 08:35

No to zaczeło sie dłubanie .....
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Postprzez Płomień » 29 paź 2018, 10:19

O Ty skurczybyku, trafić taką BG 4WD w 2018r to sztuka!

Jakie masz wobec niej plany? :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Grigori » 29 paź 2018, 14:36

Plany :) ... jest ich bardzo dużo choć teraz się trochę zmieniają bo nie sądziłem że wyrwę 4WD :P. Na samym początku będę musiał wymienić termostat bo puszcza na chłodnice i ogarnąć rudą z pod spodu i znaleźć suche miejsce na zimę :D.
Planów mnóstwo, z zewnątrz jak i wewnątrz zmiana zderzaka dołożenie loteki(ek) zmiana szyberdachu na szklany, pias 5 szpilek, miały być większe hamulce z BA GT V6 ale teraz się zastanawiam bo tył mam tarcze, chce ABS dorzucić, spryskiwacze reflektorów, halogeny w zderzaku, SWAP na 1.8 128km, klima, grzane fotele, ...
I wiele innych, jak bym miał gdzie to zrobić to bym ogarną pewnie do końca tego roku, ale brak garażu. Prawie wszystko już leży i czeka od dawna posegregowane i gotowe do montażu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez chmielu_KL » 29 paź 2018, 14:53

Jak już graty czekają to może wynajmij jakiś garaż, szkoda czekać :p grunt żeby był prąd i na łeb nie leciało <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2014, 16:51
Posty: 1834 (8/18)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red

Postprzez AdamR323bg » 29 paź 2018, 18:26

Jak już pisaliśmy, zazdraszczam na maksa , ogarnij ją na lalkę, ABS Ci wyrwę tylko jeszcze mi się przypomnij :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2016, 19:43
Posty: 161 (3/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda 323 BG 1993 1.3 16v-->1.6 16v

Postprzez Agniess » 30 paź 2018, 09:05

No to powodzenia z ogarnianiem! Trzymam kciuki za postępy. <serduszka>
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 13 kwi 2010, 09:54
Posty: 530 (0/18)
Skąd: Wlkp.
Auto: 323f BG 1.8 90r

Postprzez Grigori » 2 gru 2018, 15:48

Czy ktoś kiedyś porównywał blok z 1.8 OHC do 1.8 DOHC ? Pomyślałem o zmianie głowicy z OHC na DOHC. :)
Z tego co ja wiem jest to do zrobienia.
Czy ktoś próbował lub zna kogoś kto to robił <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez Płomień » 2 gru 2018, 16:20

Różnic pomiędzy silnikami troche było, ale wydaje mi się że "fizycznie" głowica DOHC może siąść.
SOHC nie miało spryskiwaczy denka tłoka. Inna pompa oleju. Inna miska olejowa i smok (jeśli mnie pamięć nie myli). Nie wiem czy kolektory spasują. No i oczywiście inne sterowanie. Nie znam nikogo kto by to robił, wydaje mi się że bezpieczniej jest przełożyć cały silnik ze sterowaniem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 2 gru 2018, 18:06

Ciekawe jak by olać przedni napęd i wstawić vankla z RX8 :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Płomień » 2 gru 2018, 18:08

Według mnie BG 4wd > rwd wankel. Ustrugać BPT to będzie latać :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Grigori » 2 gru 2018, 18:32

Aż tak grubo nie zamierzam iść :D spokojnie narazie info zbieram :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez Płomień » 2 gru 2018, 20:03

To ja Ci daje info że BPT to dobra droga :D Te auta były stworzone pod BPT, na dobrym kapciu z zatrzymanego łamią prawa fizyki <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Neonixos666 » 2 gru 2018, 20:05

Płomień napisał(a):łamią prawa fizyki


albo dyfry <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9463 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez sewo » 2 gru 2018, 21:04

tylko skrzynie biegów na zapas szukaj ;) największa bolączka tego napędu
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 18:54
Posty: 2248 (37/52)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez Grigori » 3 gru 2018, 21:55

Skrzynia przejeździła 28 lat myślę że jeszcze sporo przyjeździe nie rozumiem ludzi którzy tak piszą, są ludzie którzy jeżdżą na tych skrzyniach w rajdach i dobrze się mają ja nie zamierzam jej upalać tylko jeździć na spoty, zloty, wystawy i poszaleć na śniegu :D . Większość ludzi nie miało styczności z tymi skrzyniami i tylko piszą co tylko gdzieś słyszeli.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez sewo » 3 gru 2018, 23:41

widziałem jak się rozsypują dwie przy ulicznym upalaniu co prawda w połączeniu z klem ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Wielkopolski
 
Od: 11 cze 2007, 18:54
Posty: 2248 (37/52)
Skąd: Poznań / Komorniki / Wiry / Luboń
Auto: Cx7 Er
MX5 Na
Transit Connect
Było:
MX5 Nbfl , RX8 Fe

Postprzez podmuch » 8 gru 2018, 12:11

Grigori napisał(a):Skrzynia przejeździła 28 lat myślę że jeszcze sporo przyjeździe nie rozumiem ludzi którzy tak piszą, są ludzie którzy jeżdżą na tych skrzyniach w rajdach i dobrze się mają ja nie zamierzam jej upalać tylko jeździć na spoty, zloty, wystawy i poszaleć na śniegu :D . Większość ludzi nie miało styczności z tymi skrzyniami i tylko piszą co tylko gdzieś słyszeli.


Ja myślę że jeśli nie chcesz szukać nowej skrzynki to powinieneś zrobić jej przegląd i na 90% wymiana wszystkich łożysk to tak na wstępie tej skrzynki z plastiku. Na forum jest jedna lub dwie osoby które to ogarną to na poziomie pro.
Ty posiadasz raptem 105 kucyków co nie oznacza że zarżnąć się tego nie da.

Panowie którzy to upalają w rajdach mają te skrzynie z GTX lub GTR i do tego wzmocnione i seryjnie 180 kucyków więc porównania brak.
Popytaj Panów co ile robią przeglądy i co wymieniają to poznasz koszta ( osobiście wolałbym ich nie znać ;) )

Najpierw sobie zobacz czy masz luz na tzw. dupce temat rzeka wiec proponuje dużo poczytać .
Osobiście zmieliłem dwie skrzynki kolega trzy : )))))

Generalnie autko wypas a ludzie jak powiadasz że tylko słyszeli to słyszeli prawdę i wiedzą co piszą ;)))
Pozdrowaśki <ganja>




Edit : Nikt tu zapewne nie ma zamiaru Ciebie straszyć ale nakierować na dobrą drogę byś nie musiał zaciągać kredytu i szukać skrzynki w USA ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 11:57
Posty: 159
Skąd: B-B
Auto: 323 GTX with GT4

Postprzez Grigori » 9 gru 2018, 12:14

Dzięki za odpowiedz :) przegląd skrzyni oczywiście będzie, bo tak jak piszesz nie chce szukać drugiej. Che do tego auta upchnąć silnik z GT dlatego wszystko musi grać jeśli chodzi o skrzynię, zawieszenie, hamulce ... kilka lat już w 323 BG FWD siedzę czas na 4WD i wchłonięcie wiedzy.
Jeszcze raz dzięki podmuch za info z pierwszej ręki <spoko> pewnie bede miał jeszcze sporo pytań :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2014, 12:06
Posty: 341 (3/1)
Skąd: Lublin/Czerniejów
Auto: Mazda 323 BG GLX 4WD 89r. 1.8 dohc

Postprzez DARO MAZDA 323 » 10 kwi 2019, 11:45

co tam nowego w projekcie ?
VW GOLF VII TDI – 115 KM
Mazda BG 323 2.2 TURBO
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 mar 2013, 10:44
Posty: 2864 (9/62)
Skąd: Wrocław
Auto: GOLF VII Kombi TDI CR-115 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy