Mazda MX-3 EC KL-DE '91
Graty wynikow!
Dzięki, mogły by być jeszcze lepsze gdybyś był swoją 323 A tak nie miałem za bardzo z kim się ścigać, byliśmy niemal umówieni na wyścigi w Czaplinku ale nie pojawiłeś się A jeżeli Piotr mówi że twój KL to najlepiej jadący KL to coś w tym musi być, mogliśmy to zweryfikować
Dzisiaj właśnie znajomy przywiózł mi nagrody i puchar za 1 miejsce:
Dopisano 2 wrz 2018, 17:07:
I jeszcze najlepszy czas 0-60 z lotniska:
Myślę że jak na auto przednio napędowe z niecałymi 200KM to wynik jest niezły.
Dzisiaj właśnie znajomy przywiózł mi nagrody i puchar za 1 miejsce:
Dopisano 2 wrz 2018, 17:07:
I jeszcze najlepszy czas 0-60 z lotniska:
Myślę że jak na auto przednio napędowe z niecałymi 200KM to wynik jest niezły.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Auto coś tam sobie jeździ po zlocie. Niedużo bo pogoda się psuje i miałem przygody z zabranym dowodem za głośność wydechu. Znalazłem się po prostu w złym miejscu o złej porze i dowód poleciał. Na szczęście już odzyskany, można upalać dalej, i przy okazji mam silenser który trochę wycisza wydech. Kupiłem wreszcie klucze do gwintu i postanowiłem skręcić ją trochę w dół, szczególnie przód i ogólnie wyrównać między osiami wysokość gwintu. Poustawiałem również kąty z przodu znowu aby zbieżność się zgadzała. Dzisiaj również odbył się mini spot z drugą w Kaliszu mx3 z dosyć świeżo przełożnym 2.5 . Fajnie nie być samemu w mieście Mimo niższej temp auto nadal ma trakcje i pozwala zrobić 5.45 do setki i 14.07 na ćwiarę, po ustawieniu tego gwintu i zbieżności jest lepiej jeżeli chodzi o osiągi
FOTY:
FOTY:
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Nie jest. Ricardo swoją mx3 dawno dawno temu sprzedał i nie wiem czy nie jest teraz z granicą. Kolor się zgadza fakt ale silnik to klde, ricardo miał klze, prawdziwe klze tak btw, czy tylko klde na głowicach kl31? Nigdy nie było wykresu, ale podobno jeździło to bardzo szybko po relacjach ludzi z Kalisza którzy pamiętają jego mx3 a raczej jego dźwięk i głośność
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Na tym setupie szybciej nie będzie, musiałbym przekładać profile na przód to może ale auto będzie strojone, wtedy 14s złamie na pewno Powtarzalne bardzo niskie 14 na ćwiarę oraz powtarzalnie czasy poniżej 5.5 0-60. Btw, dzisiaj ganiałem się z pomodzonym 335d na 350KM z zatrzymanego był szybszy, ale roleczka od 1 biegu była dwa razy po stronie mx3, nawet ja się zaskoczyłem, myślałem że będzie sporo szybszy.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
No to była ta sama, to jest ogłoszenie 2 właściciela przede mną
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Ha! Czyli przerzucam się z pytaniami o KL-DE tutaj
Czeka mnie wymiana sprzęgła bo ślizga się trochę (moja mam starsza kobita holowała inne auto na sprzęgle non stop, bo koleś z tyłu się bał i hamował. Aż tylko smród pozostał) i teraz pytanie: jakie sprzęgło i jaka skrzynia ewentualnie plus jaki olej do skrzyni? Rozumiem, że skrzynia K8?
Lewarek zmiany biegów lata jak pizgnięty i chyba wtedy za to się zabrać? Co może być przyczyną?
Czeka mnie wymiana sprzęgła bo ślizga się trochę (moja mam starsza kobita holowała inne auto na sprzęgle non stop, bo koleś z tyłu się bał i hamował. Aż tylko smród pozostał) i teraz pytanie: jakie sprzęgło i jaka skrzynia ewentualnie plus jaki olej do skrzyni? Rozumiem, że skrzynia K8?
Lewarek zmiany biegów lata jak pizgnięty i chyba wtedy za to się zabrać? Co może być przyczyną?
Nowy komplet exedy kupiłem za niecałe 600zł więc ja bym poleciał już kapitalnie, skrzynia k8 wiadomo lecz tutaj by należało zmienić 5ty bieg dla ekonomii, jak to chce do skrzyni 75w90 o ile się nie mylę, są tematy wystarczy poszukać... A no i można by dać zamach do odlzenia
- Od: 22 kwi 2014, 17:51
- Posty: 1834 (8/18)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 BK 2.0 LF '07 Kintaro True Red
Znalazłem na allezuo:
https://allegro.pl/sprzeglo-exedy-mazda ... 57299.html
i takie cudo ale uzywka :/ Nówki nie znalazłem nigdzie, a występuje też w wersji street.
https://allegro.pl/sprzeglo-spiekowe-ac ... 56778.html
5bieg z FS? Na trasy raczej się nie będę wypuszczał. Tylko miasto.
A z tym zamachowym to o co chodzi?
https://allegro.pl/sprzeglo-exedy-mazda ... 57299.html
i takie cudo ale uzywka :/ Nówki nie znalazłem nigdzie, a występuje też w wersji street.
https://allegro.pl/sprzeglo-spiekowe-ac ... 56778.html
5bieg z FS? Na trasy raczej się nie będę wypuszczał. Tylko miasto.
A z tym zamachowym to o co chodzi?
Myślałeś o tych wałkach z KL-ZE? fajnie ogarnąłeś temat i dobrze się to czyta
Myślałem, ale dla mnie zrzucanie rozrządu na aucie kolektora itp itd to kłopotliwa robota, najlepiej abym miał silnik na wierzchu, sam nie wiem. I tak jakbym wkładał wałki kl31 to tylko na strone ssącą. Obecnie bardziej skupiam się na dograniu kwestii strojenia. Moim zdaniem wałki nie są takim wąskim gardłem jak się większości zdaje natomiast kwestie sterownia można poprawić w wielu aspektach jeszcze. Zapłon pewnie będzie sterowany po edisie nie wiem co z tymi mapami paliwa. Bardzo dużo nie wiadomych. Teraz tak bardzo serio zastanawiam się nad kupnem programatora do ori ecu oraz zabawa wsadami i ręczna modyfikacja ecu k8 ale na zasadzie, wrzucenie punktów otwarcia vrisów z klze do ecu k8 oraz przestawienie odcinki.
Takich rzeczy typowych dla mnie, jutro może będzie ustawka z integrą type R dc5 k20 podobno dłubnięte pod 260KM. Jeżeli faktycznie tyle ma to raczej bez większych szans ale może uda się coś tam ugrać. Postaram się coś nagrać
Takich rzeczy typowych dla mnie, jutro może będzie ustawka z integrą type R dc5 k20 podobno dłubnięte pod 260KM. Jeżeli faktycznie tyle ma to raczej bez większych szans ale może uda się coś tam ugrać. Postaram się coś nagrać
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
A ja myślę ze jeśli wałki nie miały by znaczenia to nie dawali by specjalnych do KL-ZE.
Mają znaczenie i owszem, ale zobaczysz że na kl01 można mieć jeszcze o wiele lepsze kreski niż to co ja mam w tej chwili. Możliwe że nawet zmiana punktów otwarcia vrisów sporo tutaj poprawi w tej kwestii.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
gdzieś kiedyś czytałem o jakimś virs boxie i ktoś modyfikował czas otwarcia bez grzebania w ECU.
Według mnie wyciąganie 99% ze średniej bazy nie jest warte dłubania, jeśli wyciągając 90% z lepszej bazy będziesz miał większy wynik. Skyactiv robią po 90 koni i 105Nm z litra po "czipie" bo mają "sportowe" wałki, które w serii są zapewne ograniczone pracą wariatorów.
Zmiana otwarcia punktów vrisów może poprawi kreskę, ale idę o zakład że ich optimum (peak) pokrywa się z ich obecną pracą.
Przy okazji pomyślałbym o utwardzeniu sprężynek. Jeśli skrócimy czas (kątowy) kiedy sprężynka ugina się ale jeszcze nie otwiera zaworów, to dostajemy parę stopni czasu wałka w gratisie, za minimalny koszt.
Zmiana otwarcia punktów vrisów może poprawi kreskę, ale idę o zakład że ich optimum (peak) pokrywa się z ich obecną pracą.
Przy okazji pomyślałbym o utwardzeniu sprężynek. Jeśli skrócimy czas (kątowy) kiedy sprężynka ugina się ale jeszcze nie otwiera zaworów, to dostajemy parę stopni czasu wałka w gratisie, za minimalny koszt.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Płomień napisał(a):Zmiana otwarcia punktów vrisów może poprawi kreskę, ale idę o zakład że ich optimum (peak) pokrywa się z ich obecną pracą.
Tez mi się wydaje że ktoś już kiedyś kombinował z virsami i okazało się że seryjne stawienie było najlepsze.
Płomień napisał(a):Przy okazji pomyślałbym o utwardzeniu sprężynek. Jeśli skrócimy czas (kątowy) kiedy sprężynka ugina się ale jeszcze nie otwiera zaworów, to dostajemy parę stopni czasu wałka w gratisie, za minimalny koszt.
Szczególnie jak silnik ma się kręcić wysoko wtedy sprężyny nie wyrabiają.
Ale seryjne ustawienie bardziej zależne jest od kolektora. Jakbyście spojrzeli na 1 stronę i wykresy, to jest to co Płomień zobaczył że kreska po władowaniu większej przepustnicy w górnym zakresie nie poprawiła się nic a nic a wręcz było gorzej. Wiecie dlaczego? Bo jak robiłem pomiar za pomiarem, tzn było ecu k8 z wsadem klze punktami vrisów klze oraz zaraz za nim zwykłe moje ecu k8 to tak jakby nie za bardzo było wiadomo o co biega, bo odcina była przestawiona ale tylko w ecu k8 z wsadem klze. Podmieniałem ecu na czyste k8 i odcina nadal była na 8 tys tak samo punkty otwarcia vrisów i tym sposobem wtedy góra obrotów była lepsza niż teraz kiedy po pół roku jeżdżenia wreszcie załapał że siedzi inne ecu i odcina jest na 7600 zamiast 8tys.
Cały czas się zastanawiam również czy stroić na decie, byłaby taka możliwość i to nawet całkiem tanio, det 3 FI i zapłon. Podobno ori ecu jest upierdliwe przy strojeniu po robi ono korekcje nawet przy pełnym obciążeniu. Działa to mniej więcej tak, że jak jadę mam otwartą przepustnicę powiedzmy na 30% ecu koryguje mieszanke i załóżmy podlewa paliwa, w tym momencie wciskam gaz do dechy, korekta się blokuje na tym dolewaniu paliwa i leci tak do odciny. To jest pierwszy problem z ori ecu drugi to znaleźć osobe która to wystroi na nim w rozsądnych pieniądzach.
Dopisano 2 lis 2018, 22:30:
Dodatkowo Ty płomień mówisz o czystej bazie silnikowej a ja patrze na to jak sobie auto radzi z tym silnikiem. KAEL nie jest może i super hiper bazą, ale przy takiej mocy jaką obecnie mam ja to mx3 naprawdę robi całkiem duży przeciąg i udowodniłem to na ćwiartce. Polepszenie kreski na górze pozwoli zejść z czasem do super niskich 14 i wysokich 13. Jak na 200KM to nieźle.
Cały czas się zastanawiam również czy stroić na decie, byłaby taka możliwość i to nawet całkiem tanio, det 3 FI i zapłon. Podobno ori ecu jest upierdliwe przy strojeniu po robi ono korekcje nawet przy pełnym obciążeniu. Działa to mniej więcej tak, że jak jadę mam otwartą przepustnicę powiedzmy na 30% ecu koryguje mieszanke i załóżmy podlewa paliwa, w tym momencie wciskam gaz do dechy, korekta się blokuje na tym dolewaniu paliwa i leci tak do odciny. To jest pierwszy problem z ori ecu drugi to znaleźć osobe która to wystroi na nim w rozsądnych pieniądzach.
Dopisano 2 lis 2018, 22:30:
Dodatkowo Ty płomień mówisz o czystej bazie silnikowej a ja patrze na to jak sobie auto radzi z tym silnikiem. KAEL nie jest może i super hiper bazą, ale przy takiej mocy jaką obecnie mam ja to mx3 naprawdę robi całkiem duży przeciąg i udowodniłem to na ćwiartce. Polepszenie kreski na górze pozwoli zejść z czasem do super niskich 14 i wysokich 13. Jak na 200KM to nieźle.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
marcinowozniako napisał(a):Jak na 200KM to nieźle.
połączenie tych 200 KM z lekką masą daje fajny efekt. 200 KM sedan 1500 kg raczej szału nie robi. Nie do wszystkich małych aut da się włożyć duży silnik w MX-3 to P&P i to chyba najtańszy upsizing tym bardziej teraz jak pokazałeś że można przy zdrowym motorze osiągnąć jak na stare 2,5L fajne kreski.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości