Renault Grand Scenic 3 1.4 TCe '10

Postprzez loockas » 25 lut 2018, 14:31

hip już powiedziałem :P

Sorry... używanego Espace 5 da się wyrwać od 85-90k :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez JohnnyB » 25 lut 2018, 14:41

Nadal wolałbym dorzucić :). Segment mini Van po prostu mi się nie podoba. Jeśli kiedyś będę musiał się przesiąść w coś takiego to raczej będę celował coś w segment wyżej. Ale jak kto lubi, potrzebuje, może......;). Na szczęście nie jestem jakimś ortodoksem, nie wyznaję religii przesuwnych drzwi, stąd nadal kombi jest możliwe.....:)
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez loockas » 25 lut 2018, 14:49

Cenne rady, zapamiętam :)

JohnnyB napisał(a):Nadal wolałbym dorzucić


Kup cokolwiek z tego co wymieniłeś na czaterii przez ostatni rok. Chociaż jedno auto :) Potem pogadamy.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez JohnnyB » 25 lut 2018, 15:30

Nie pamiętam co wymieniałem :P, ale absolutnie nie było tego dużo :P. Priorytety się zmieniły, zbieram na kwadrat :P, zmiany nie będzie przez najbliższe dwa lata.
Absolutnie nic nie radze :P. Jeździsz czym jeździsz. Fajnie ze się dobrze odpycha. Sam jestem dość pozytywnie zaskoczony możliwościami Golfa w tej małej turbo PB.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 20:27
Posty: 2539 (46/87)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Ford Edge '18 3.5v6 SEL

Postprzez Szymon » 25 lut 2018, 15:43

JohnnyB napisał(a):, ale absolutnie nie było tego dużo

<lol>
:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2008, 23:01
Posty: 6451 (358/159)
Skąd: Tarnowskie Dziury
Auto: '13 Lexus IS250 III
'16 Scenic w Longu
'02 Mini Cooper
'04 Mazda Rx-8/4

Postprzez Paweł » 25 lut 2018, 15:44

loockas napisał(a):A poprzednia generacja jest z czasów Laguny 2.

Nie wiem, czy nie jest nawet starsza... Wiele rozwiązań jest archaicznych – np. brak wizualizacji czujników parkowania, hydrauliczne wspomaganie. Mój ma silnik z ciężarówki bez DPF-u. Można mnożyć takie przykłady.

Z drugiej strony Megane/Scenic III wcale nie są specjalnie świeższe, bo bazują na platformie z 2002 roku, stworzonej dla Megane II i tym samym mającej wiele wspólnego ze wspomnianą Laguną. Megane/Scenic II i III mają w zasadzie identyczną płytę podłogową, elektrykę. Pomijając wprowadzenie małolitrażowych silników TCE, zmiany były kosmetyczne i w zasadzie tylko wizualne. Coś jak GE i GF u Mazdy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez loockas » 25 lut 2018, 15:51

Tak poważnie. Staram się dobierać auta do aktualnych potrzeb. Póki co minivan mi wystarcza. Zmienić auto to żaden problem. Nie zarzekam się, ale nie chciałbym iść w kierunku większego vana czy jak tam je zwał. Wolałbym raczej to wypośrodkować i póki co najlepszym następcą Scenica jest wciąż S-MAX. Z tym, że teraz celowałbym w obecną generację. Nowy Espace też się wpisuje na listę, bo to już nie jest rodzinny van jak poprzednia generacja.

Jedno jest pewne, że póki mam dzieci z fotelikami to chcę samochód z fotelami w tylnym rzędzie. Z resztą przy wypadach na narty to też jest świetne rozwiązanie. W Scenicu składam środkowe siedzenie i mam miejsce na sprzęt. Jednocześnie dwie dorosłe osoby mieszczą się z tyłu. W Lagunie to było niewykonalne.

Paweł napisał(a):Z drugiej strony Megane/Scenic III wcale nie są specjalnie świeższe, bo bazują na platformie z 2002 roku, stworzonej dla Megane II i tym samym mającej wiele wspólnego ze wspomnianą Laguną.


E, no coś się zmieniło a już w elektryce zwłaszcza. Przebudowane hands free i zmienione karty (te się nie psujo...) to na pewno. Wspomaganie kierownicy chyba też. Multimedia zupełnie inne i cała reszta wyposażenia wnętrza. Silniki zgoda, tutaj jest miszmasz z poprzednią generacją. Patrząc na Megane 3 i Scenic 3, to widzę dużo podobieństw w elementach wyposażenia do Laguny 3. Niektóre elementy są po prostu te same :)

Z drugiej strony nie ma się co dziwić, skoro Espace 4 był robiony od 2002 do 2014 to gdzieś się to musi zacierać z innymi generacjami które wychodziły w tym zakresie. Poza tym Reno lubi robić kilka liftów i ostatni ma na pewno więcej wspólnego z kolejną generacją niż pierwszy.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 25 lut 2018, 17:50

a czy ktoś siedział w takim Scenicu w trzecim rzędzie? Tylko dla dzieci czy dorośli się tam zmieszczą?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 25 lut 2018, 18:01

Zmieszczą się, ja się władowałem. Ale to tak po mieście przejechać :) No i żeby nie trzeba było nóg amputować to fotele w drugim rzędzie trzeba przesunąć do przodu. Robi się ciaśniej wszędzie. Jeszcze nie użyłem tych foteli, ale awaryjnie może się kiedyś przydadzą.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 25 lut 2018, 18:18

Czyli teściowa może siedzieć te 400km <lol>

jak będziesz miał to rozłożone to cyknij fotkę i wrzuć ile bagażnika zostaje i miejsca na nogi jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez brii » 25 lut 2018, 18:22

loockas napisał(a):E, no coś się zmieniło a już w elektryce zwłaszcza

Zaadoptowano rozwiązania z L2 PH2 , które poddano kosmetyce. Zmian w stosunku do PH1 było wiele :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Paweł » 25 lut 2018, 19:02

Przez kilkanaście lat, tych zmian w Megane/Scenicu oczywiście było bez liku. RS ravo po lifcie – w stosunku do mojego – ma dość zmienioną elektrykę nawet wokół tego samego silnika. W Espace trudno dojść, które części wzajemnie pasują, bo już same elementy wnętrza – od foteli, przez przełączniki do pojedynczych plastików – występowały przez ten czas w kilku wzajemnie niekompatybilnych wersjach. U loockasa są np. jednostki sterujące nowszej generacji. Pod tym względem Francuzi są jak Włosi, bo składają auta z tego, co akurat mają pod ręką ;). Wywnioskowanie czegoś z EPC to droga przez mękę :).

Mimo wszystko podstawa konstrukcyjna auta jednak się nie zmieniła. Zresztą nic w tym dziwnego, bo większość producentów opracowuje nadwozia i układy napędowe na przynajmniej 2-3 generacje, starając się przy tym poskładać to na mijankę – tj. wchodzi "nowy" model (jak n.p. Megane/Scenic III), oparty o starą budę – przypudrowaną po wierzchu, ale jednocześnie pojawiają się całkowicie nowe silniki. Ten sposób jest może łatwiejszy do przełknięcia dla księgowych, no i w mniejszym stopniu naraża klientów na "choroby wieku dziecięcego".

BTW. Espacowi bliżej do (staruszka) VelSatisa, niż Laguny. Co ciekawe, mechanicznie to są niemal identyczne auta.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 14:13
Posty: 11057 (564/887)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez brii » 25 lut 2018, 19:09

Vel Satis to w 70% (jak nie więcej) Laguna II PH1, grube różnice są w tylnej części samochodu – tam zawieszenie jest kompletnie inne, ale elektryka jest praktycznie taka sama. Espace od Vel Satisa różni chyba tylko wnętrze ;)
Jak obserwuję tą markę od ~20 lat tak widzę, że nowe modele to zazwyczaj nowa buda na starej technologii, potem jest lift – nowe silniki, elektryka albo coś tam i dopiero kolejna buda na tych rozwiązaniach. Stąd najlepiej od nich kupować modele poliftowe a nie "nowe" :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 22:46
Posty: 8961 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez loockas » 25 lut 2018, 20:07

brii napisał(a):Stąd najlepiej od nich kupować modele poliftowe a nie "nowe"


Tak, ale chyba co drugiej generacji. Bo jak już wspólnie stwierdziliśmy w przypadku megane 3 / laguny 3 mamy tak naprawdę kontynuację udanego liftu 2 generacji. Patrząc już na Megane 4 czy Scenica 4 to dla mnie to już nowy rozdział, a nie kontynuacja 3 gen. Tutaj faktycznie trzeba poczekać na lift. Talisman to już na pewno nie jest kontynuacja udanej L3 :)

Paweł napisał(a):Wywnioskowanie czegoś z EPC to droga przez mękę :).


Szczególnie w takich tasiemcach jak Espace, który był produkowany wyjątkowo długo w tej generacji. Z laguną 3 czy Scenic 3 nie mam problemów. Tylko 1 lift po drodze. Twój Espace miał chyba 3 lifty :P
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 4 sie 2018, 20:35

Jak z LPG przy tym 1.4 TCe łyka jak pelikan czy nie bardzo?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 5 sie 2018, 00:32

Z tego co widziałem po sieci, to nie ma problemu z gazowaniem. Tu jeszcze był pośredni wtrysk paliwa, więc instalacja w normalnej cenie.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 5 sie 2018, 09:57

Miałem zamiar brać diesla ale jeśli ten 1.4 da się zagazować to bez sensu pakować się w klekota tym bardziej że ceny ON są wysokie. Jakie najmniejsze spalanie udało Ci się osiągnąć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 5 sie 2018, 10:17

Jak niżej :) Trasa do Korbielowa i z powrotem (200km), zima, 3 dorosłe osoby + sprzęt narciarski. Jak się nie staram to w trasie 7-8 w zależności od nogi. W mieście trzeba liczyć 10l, na krótkich odcinkach potrafi i 11 wciągnąć. Średnia z baku zwykle wychodzi ok 8-9 ale u nas to auto bardzo często robi krótkie odcinki (od 1 do 3km).

IMG_0756.JPG
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Postprzez Neonixos666 » 11 sie 2018, 21:08

przeglądając ogłoszenia zauważyłem znaczne zużycie przycisków od radia szczególnie ściszanie/podgłaszanie. Świadczy to o sporym przebiegu czy te elementy są dość delikatne i szybko się wycierają?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 23:21
Posty: 9462 (52/235)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez loockas » 11 sie 2018, 22:21

Delikatne, pokryte jakimś gów..litem. Wystarczy nieodpowiednia chemia by się pozbyć tej farby z przycisku.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2007, 23:55
Posty: 10350 (314/593)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Rex8HaPe
Kupra

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy