Ford Probe KLDE '94 #czy_probe_dzisiaj_umar

Postprzez Piotr_ » 21 lip 2018, 11:13

Wiązka w probe, to jedna wielka niewiadoma <lol>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 19:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez marcinowozniako » 21 lip 2018, 11:20

Jak coś to mam wiązke pełną z k8 z mx3 :D Ogólnie tak patrze na ten wykres i ten moment obrotowy to wstaje jak w aucie z turbo. przy 2000 masz grubo ponad 200NM, w żadnym KLu jeszcze nie widziałem takiego wykresu. Vrisy działają poprawnie? Rozumiem że jak dodasz gazu to odcina też faktycznie jest przy tych niecałych 6 tyś obrotów?
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez MariuS » 21 lip 2018, 12:49

Dopisano 21 lip 2018 13:49:

marcinowozniako napisał(a):Musisz coś mieć podłączone za ecu co zmienia to. To jest mało możliwe żeby zmieniając ecu nie zmieniała się ta odcinka, bo to właśnie ecu tym steruje.


Wg mnie przyczyną leży we wiązce, albo którymś z czujników położenia wałka/wału/prędkości. Przy awarii takiego np niby zwykłego czujnika prędkości (a często jeden jest na prędkościomierz a drugi do ECU) właśnie mamy odcięcie obrotów do około 5k RPM. Nie mówię konkretnie o autach Mazda. Różne kompy były pod określone aparaty w danym modelu – niektóre miały halla w środku inne nie. Także taka podmiana na ślepo może tylko przynosić gorsze efekty a nawet brak możliwości odpalenia :)

Czy autodiagnoza w tym aucie działa, jakie są błędy?
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Maksiu_z_Probe » 21 lip 2018, 14:49

Sprawdzone kody błędów diodą led i wyskoczyły dwa.
28 czyli solenoid od egr
69 czujnik temperatury odpowiedzialny za sterowanie wentylatorem.
Aparat zapłonowy został rok temu zregenerowany w Yakuzie, przepływka na 100% sprawna, podmieniona na innych tak samo
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez marcinowozniako » 21 lip 2018, 15:00

MariuS napisał(a):Wg mnie przyczyną leży we wiązce, albo którymś z czujników położenia wałka/wału/prędkości. Przy awarii takiego np niby zwykłego czujnika prędkości


No i zgadzam się ale dla mnie to jest jakieś urządzenie podłączone co wiele rzeczy zmienia, może to auto w jakiś sposób zostało wystrojone? Mówię moment od 2 tyś tak duży jak w turbo. Gdyby te czujniki były jakoś uszkodzone to by wywaliło to na ecu. Jeszcze takie pytanie, na którym kompie sprawdzane te błędy? Na tym kl05 czy k8?

Maksiu_z_Probe napisał(a):69 czujnik temperatury odpowiedzialny za sterowanie wentylatorem.


Własnie. Wentylator CI przypadkiem cały czas nie pracuje? <rotfl>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez MariuS » 21 lip 2018, 16:52

No i ten uszkodzony czujnik/wiązka czujnika wentylatora prawdopodobnie wprowadza w tryb serwisowy. I dla bezpieczeństwa jeśli brak jego odczytu wentylator powinien się kręcić non stop.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez Maksiu_z_Probe » 21 lip 2018, 16:58

Nie chodzi cały czas, dopiero jak trochę temperaturę złapie. Usterki sprawdzone na k8 ale tak samo się zachowywał na kl07 cała wiązka od silnika nie ma nic wpięte przed komputerem
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez marcinowozniako » 21 lip 2018, 17:10

MariuS napisał(a):No i ten uszkodzony czujnik/wiązka czujnika wentylatora prawdopodobnie wprowadza w tryb serwisowy.


Nie wiem czy jakikolwiek uszkodzony czujnik, część wiązki wprowadza w tryb serwisowy ecu, a nawet jeżeli tak to na pewno nie ma to wpływu na moc i moment i zachowanie silnika. Wiem bo jeździłem zarówno bez czujnika załączania wentylatora jak i z uszkodzonym czujnikiem położenia wału i w każdym z tych przypadków nawet bym się o tym nie dowiedział gdybym nie zczytał usterek.

Dopisano 21 lip 2018, 18:11:

Maksiu_z_Probe napisał(a):Nie chodzi cały czas, dopiero jak trochę temperaturę złapie.


No ale jak już złapie to chodzi non stop dopóki nie zgasisz silnika <rotfl>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez MariuS » 21 lip 2018, 21:02

marcinowozniako napisał(a):Nie wiem czy jakikolwiek uszkodzony czujnik, część wiązki wprowadza w tryb serwisowy ecu, a nawet jeżeli tak to na pewno nie ma to wpływu na moc i moment i zachowanie silnika.


Oczywiście, że ma... I tzw odcięcie wcześniejsze może się pojawiać. A z racji nie wkręcania się w dalszą część zakresu nie mamy max dostępnych wartości mocy i momentu.

Druga sprawa, to wachlując komputerem od różnych konfiguracji(K8/KF/KL + tym z jakiego auta (Probe/mx-3/mx-6) niekiedy wyłączamy autodiagnostykę czujników których w danej wersji nie ma. Nie każda Mazda z K-serią miała dodatkowy czujnik.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 08:31
Posty: 3498 (5/27)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06


Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06

Postprzez marcinowozniako » 21 lip 2018, 22:42

MariuS napisał(a):Oczywiście, że ma... I tzw odcięcie wcześniejsze może się pojawiać. A z racji nie wkręcania się w dalszą część zakresu nie mamy max dostępnych wartości mocy i momentu.


Pamiętaj że mówimy tutaj konkretnie o KLU wiązce KLa i k8. I z tych czujników które wymieniłem, egr, położenia wału, załączania wentylatora jego brak, uszkodzenie cokolwiek nie powoduje ubytku na mocy czy zbyt wczesnego odcięcia.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Maksiu_z_Probe » 23 lip 2018, 15:55

Wymieniłem zawór od egr( ten z przodu mniej więcej obok przepływomierza) bo stary był w jednym miejscu ulamany. Zobaczymy jak będzie działać. Dziwna rzecz zaobserwowałem. Na w miarę rozgrzanym slinku odpialem kostkę od czujnika położenia wału i auta pracowało tak samo
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez marcinowozniako » 23 lip 2018, 22:14

Maksiu_z_Probe napisał(a):Na w miarę rozgrzanym slinku odpialem kostkę od czujnika położenia wału i auta pracowało tak samo


Mówiłem przecież że nie będzie żadnej różnicy, Jeździłem tak sporo czasu z uszkodzonym czujnikiem, i gdyby nie wypikanie błędów to nawet bym nie wiedział o tym.

Jeżeli uważasz że w wiązce nie ma nic dodatkowego wpiętego to serio, wymień tą wiązkę bo zamiana ecu powinna zmienić parametry odcięcia jeżeli nic się nie zmieniło to znaczy że coś jest ewidetnie nie tak.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Maksiu_z_Probe » 25 wrz 2018, 09:13

Chwilowo odpuściłem temat czujników i skupiłem się na innych detalach auta.
Wyjeżdżając z ronda w Przeźmierowie troche zbyt optymistycznie pociagnąłem ręczny...skutek ? Nowa lampa z tylu <ok>
Wleciały nowe tarcze i klocki ATE na przód.
Poprawiłem górny wąż od wody bo stary wyglądał koszmarnie a przy okazji trochę niebieskiego wpadło pod maskę.
Nowy stozek simoty i malutki no name na odme.
Kolejny raz alternator odmówił wpółpracy i trzeba było go regenerować (muszę pomyśleć jak go odgrodzić od kapy zaworowej)
W środku pasy 3pkt Schrota i na dniach ma przyjść kierownica Nardi z mx5
Mam nadzieje, że jakoś to fajnie wszystko zgra się ze sobą
Plan na dziś to wystartować w superoesie 13 Października...bo na MS w Poznaniu nie dam rady dojechać
Załączniki
C08F599F-BB14-4E7C-9388-4044656BBD23.jpeg
CF2D6350-FD2B-4C5F-AD00-F67EDD66D61C.jpeg
0B105C40-3CB1-47A3-B73B-CB022AE87F0E.png
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Postprzez Maksiu_z_Probe » 14 paź 2018, 14:22

Mimo ostatnich przygód z alternatorem udało się poskładać forda i pojechać w SuperOesie. Walka z oponami i uciekającym przodem była ogromna ale udało się poprawić czasy o 16s względem pierwszego(2:54,20 i 3:06)
Załączniki
522F590F-59D2-4673-A8B5-717A5DAEBB44.jpeg
AA757A7E-EE87-4BF4-8FD5-F04C1829C160.jpeg
2B73815E-B5E9-49CD-BA44-8A313491BBFD.jpeg
Początkujący
 
Od: 3 wrz 2017, 10:55
Posty: 15 (2/0)
Skąd: Poznań
Auto: Ford Probe 2.5 v6 KLDE 1994

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy