Przegląd okresowy w ASO
Ok ale przy normalnej jeździe 80 procent hamowania przyjmuje przód wiec siła rzeczy on o wiele szybciej się zużywa. Ja ostatnio sprawdzałem tylne u mnie to jeszcze połowa jest (100tys przebiegu ) a przód był już raz wymieniany i drugie tez już są mniejsze niż tylne.
Wlasnie wrocilem z przegladu- 4 przeglad u mnie na luczniku 72 500 km. Jezeli chodzi o klocki ostatnim razem mialem 4 mm i przod i tyl a teraz uwaga mam 8 mm po 72 tys. Przybylo 4 mm masakra. I teraz wymiana klockow we wlasnym zakresie. Tyl ponad polowa a przod natychmiast do wymiany bo juz niewiele zostalo. Gdybym robil 10 tys na rok moglyby jeszcze zosrac. Ale hamulce to podstawa wiec nie ma co sie zastanawuac.
- Od: 17 kwi 2018, 14:06
- Posty: 35
- Auto: Mazda CX 3 2.0 AWD REVOLUTION
Przyznaję że ten wątek jest bardzo ciekawy i pouczający, niemniej jednak po przeczytaniu całości mam następujące pytania:
1. W jaki sposób dopilnować aby mechanicy w ASO użyli płynów i części, które sam kupiłem?
Wszyscy już wiemy, że w ASO leją Mazda Original Oil Ultra 5W-30 5L co kosztuje około 100zł poza ASO, a w ASO trzeba za niego słono zapłacić (chyba 250zł). Powiedzmy że taki olej mi nie odpowiada i chciałbym użyć oleju premium, powiedzmy Penrite HPR 0 0W-30 5L co kosztuje 200zł (i tak taniej niż olej z ubawu w ASO).
Jadę do ASO i mówię mechanikom że mają użyć mojego oleju, a resztę oleju mają zostawić w opakowaniu. Jednak jak sprawdzić czy faktycznie wlali mój olej, czy nie odlali sobie mojego oleju, a do silnika wlali swój olej z ubawu?
Mógłbym zamontować w komorze silnika ukrytą kamerę, podobnie w kabinie samochodu. W ten sposób miałbym pewność co oni robią z moim samochodem, a najlepiej byłoby obserwować całość przeglądu siedząc na krzesełku nieopodal samochodu, ale nie wiem czy na takie coś pozwolą w ASO.
2. Czy jest sens robić przegląd podwozia i powłoki lakierniczej?
Jak nie zgodzimy się na ww. to stracimy gwarancję na lakier i perforację. Z drugiej strony co mi da stwierdzenie przez mechanika, że lakier jest uszkodzony albo na podwoziu pojawiła się rdza? Czy oni naprawią lakier albo zakonserwują podwozie jak coś wykryją, oczywiście za 0 zł w ramach gwarancji? Jeśli i tak będzie trzeba płacić za naprawę lakieru albo konserwację podwozia, to nie ma sensu co roku wydawać parę stów na "wizualne sprawdzanie", jak i tak potem będzie trzeba bulić za robotę.
3. Co z aktualizacją oprogramowania?
Słyszałem o kradzieży Mazdy na walizkę oraz urywając lusterko i podłączając się do magistrali CAN. Ponoć producenci samochodów na bieżąco aktualizują oprogramowanie i można je wgrać do samochodu aby zapobiec znanym już exploitom. W przypadku kradzieży na walizkę, wprowadzono timer mierzący czas od wysłania sygnału do kluczyka do jego powrotu. Jak kluczyk jest blisko to czas jest mały, jak kluczyk jest daleko i sygnał przedłużono za pomocą walizki, to czas jest długi i samochód nie zareaguje na taką próbę otwarcia/ uruchomienia.
Jednak najpierw trzeba zaktualizować oprogramowanie w samochodzie, ale w ASO Mazdy (Andora KRK) powiedziano mi że nie aktualizują oprogramowania?!
1. W jaki sposób dopilnować aby mechanicy w ASO użyli płynów i części, które sam kupiłem?
Wszyscy już wiemy, że w ASO leją Mazda Original Oil Ultra 5W-30 5L co kosztuje około 100zł poza ASO, a w ASO trzeba za niego słono zapłacić (chyba 250zł). Powiedzmy że taki olej mi nie odpowiada i chciałbym użyć oleju premium, powiedzmy Penrite HPR 0 0W-30 5L co kosztuje 200zł (i tak taniej niż olej z ubawu w ASO).
Jadę do ASO i mówię mechanikom że mają użyć mojego oleju, a resztę oleju mają zostawić w opakowaniu. Jednak jak sprawdzić czy faktycznie wlali mój olej, czy nie odlali sobie mojego oleju, a do silnika wlali swój olej z ubawu?
Mógłbym zamontować w komorze silnika ukrytą kamerę, podobnie w kabinie samochodu. W ten sposób miałbym pewność co oni robią z moim samochodem, a najlepiej byłoby obserwować całość przeglądu siedząc na krzesełku nieopodal samochodu, ale nie wiem czy na takie coś pozwolą w ASO.
2. Czy jest sens robić przegląd podwozia i powłoki lakierniczej?
Jak nie zgodzimy się na ww. to stracimy gwarancję na lakier i perforację. Z drugiej strony co mi da stwierdzenie przez mechanika, że lakier jest uszkodzony albo na podwoziu pojawiła się rdza? Czy oni naprawią lakier albo zakonserwują podwozie jak coś wykryją, oczywiście za 0 zł w ramach gwarancji? Jeśli i tak będzie trzeba płacić za naprawę lakieru albo konserwację podwozia, to nie ma sensu co roku wydawać parę stów na "wizualne sprawdzanie", jak i tak potem będzie trzeba bulić za robotę.
3. Co z aktualizacją oprogramowania?
Słyszałem o kradzieży Mazdy na walizkę oraz urywając lusterko i podłączając się do magistrali CAN. Ponoć producenci samochodów na bieżąco aktualizują oprogramowanie i można je wgrać do samochodu aby zapobiec znanym już exploitom. W przypadku kradzieży na walizkę, wprowadzono timer mierzący czas od wysłania sygnału do kluczyka do jego powrotu. Jak kluczyk jest blisko to czas jest mały, jak kluczyk jest daleko i sygnał przedłużono za pomocą walizki, to czas jest długi i samochód nie zareaguje na taką próbę otwarcia/ uruchomienia.
Jednak najpierw trzeba zaktualizować oprogramowanie w samochodzie, ale w ASO Mazdy (Andora KRK) powiedziano mi że nie aktualizują oprogramowania?!
Po pierwsze nie 0w30 tylko 0w20
Po drugie sprawdzają czy nie masz mechanicznego uszkodzenia lakieru(w przypadku stwierdzenia robisz to na własny koszt) a jak wystąpi ruda od elementu na zewnątrz to robią w ramach gwarancji
Można znaleźć ASO które przegląd lakieru zrobi za 1zł
I po trzecie -aby zaktualizować oprogramowanie najlepiej powiedzieć że system Ci się wiesza lub zacina i robią to za darmo
Dopisano 5 lip 2018, 19:38:
Po pierwsze nie 0w30 tylko 0w20
Po drugie sprawdzają czy nie masz mechanicznego uszkodzenia lakieru(w przypadku stwierdzenia robisz to na własny koszt) a jak wystąpi ruda od elementu na zewnątrz to robią w ramach gwarancji
Można znaleźć ASO które przegląd lakieru zrobi za 1zł
I po trzecie -aby zaktualizować oprogramowanie najlepiej powiedzieć że system Ci się wiesza lub zacina i robią to za darmo
Po drugie sprawdzają czy nie masz mechanicznego uszkodzenia lakieru(w przypadku stwierdzenia robisz to na własny koszt) a jak wystąpi ruda od elementu na zewnątrz to robią w ramach gwarancji
Można znaleźć ASO które przegląd lakieru zrobi za 1zł
I po trzecie -aby zaktualizować oprogramowanie najlepiej powiedzieć że system Ci się wiesza lub zacina i robią to za darmo
Dopisano 5 lip 2018, 19:38:
Po pierwsze nie 0w30 tylko 0w20
Po drugie sprawdzają czy nie masz mechanicznego uszkodzenia lakieru(w przypadku stwierdzenia robisz to na własny koszt) a jak wystąpi ruda od elementu na zewnątrz to robią w ramach gwarancji
Można znaleźć ASO które przegląd lakieru zrobi za 1zł
I po trzecie -aby zaktualizować oprogramowanie najlepiej powiedzieć że system Ci się wiesza lub zacina i robią to za darmo
Z kol. Mariusz-TT zgadzam się jeśli chodzi o punkt 1 i 2 , ale jeśli chodzi o punkt 3-ci to koledze wojtas82 chyba chodziło o oprogramowanie zabezpieczające (od alarmu? lub immobilajzera) a nie o MZD conect.
Ja na początku użytkowania zgłosiłem że mam kłopoty z łącznością i takie tam... , chodziło mi o wgranie nowego oprogramowania ( bo się dowiedziałem że jest nowsze) i serwis sprawdził wszystko potem tylko zresetowali i powiedzieli że jest OK. Do dzisiaj jestem im wdzięczny , bo działa dalej wszystko dobrze a ponadto mogę korzystać z oprogramowań dodatkowych i jak pisałem wcześniej to ja proszę o nie aktualizację oprogramowania podczas przeglądu
Pozdrawiam
Ja na początku użytkowania zgłosiłem że mam kłopoty z łącznością i takie tam... , chodziło mi o wgranie nowego oprogramowania ( bo się dowiedziałem że jest nowsze) i serwis sprawdził wszystko potem tylko zresetowali i powiedzieli że jest OK. Do dzisiaj jestem im wdzięczny , bo działa dalej wszystko dobrze a ponadto mogę korzystać z oprogramowań dodatkowych i jak pisałem wcześniej to ja proszę o nie aktualizację oprogramowania podczas przeglądu
Pozdrawiam
Jeśli kolega miał na myśli jakieś oprogramowanie od zabezpieczenia samochodu aby go niezajumali to znam tylko jedno -Autocasco się nazywa oraz ewentualnie GAP
wojtas82 napisał(a):Przyznaję że ten wątek jest bardzo ciekawy i pouczający, niemniej jednak po przeczytaniu całości mam następujące pytania:
Chyba powinieneś jeszcze raz przeczytać ten wątek
1. W jaki sposób dopilnować aby mechanicy w ASO użyli płynów i części, które sam kupiłem?
Serio myślisz, że jak dasz im olej to Pan na warsztacie zrobi Ci na złość i wleje inny
2. Czy jest sens robić przegląd podwozia i powłoki lakierniczej?
Tak jak pisałem wyżej, jak przeglądniesz dokładnie temat to pisałem, że w KRK masz przegląd nadwozia w cenie serwisu.
3. Co z aktualizacją oprogramowania?
W KRK masz inny serwis i podczas przeglądu Ci zaktualizują no chyba, że nie chcesz – ale o tym już Andrzej pisał (opisał wizytę w jednym z krakowskich ASO).
Odnośnie kradzieży na walizkę to o czym piszesz wprowadził LandRover zdaje się w tym roku,a czy mazda wątpię W temacie kradzieży podstawa to ubezpieczenie z gap itp – inny temat.
Na podsumowanie:
szkoda, że pobieżnie przeleciałeś ten temat bo akurat myślę, że krakowskie ASO jedno i drugie wraz z Andrzejem opisaliśmy dokładnie (wizyty i nasze wrażenia). Same przeglądy i oleje na tym forum tak samo dokładnie opisane.
Dziwne, że pojawiają się ciągle takie pytania.
Witam.
Dzisiaj byłem na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym Aso Rezszów. Mazda 3 HB 2017r.
-olej total quartz 5w30 208l 170,44 netto (o olejach tyle już napisano że nie bede sie produkował, moim zdaniem przy zwykłej szosowej jeździe nie ma znaczenia czy to 0/w20 czy 5/w30 a ze total a nie mazda to samo, tylko nazwa marketingowa inna) na drugi raz kupie poza aso olej mazda 5w30 za 130 brutto 5l i 70zł zostanie w kieszeni.
uszcelka 6,34
filtr oleju 36,45
obsługa serwisowa 252 zł
kontrola nadwozia 188 zł
mycie gratis
cenny netto
razem 653,92 netto brutto 803 zł.
Czyli za wymiane oleju i filtra oleju z materiałami 800 zł bo cała reszta to bzdury które sam jestem w stanie stwierdzic. W zwykłym warsztacie 300 zł. 500 zł za podtrzymanie gwarancji.
Do filtra kabinowego nawet nie zaglądali , mam mocno zasyfiony ,specjalnie nie wymieniałem przed przeglądem, i na 100% nadaje sie do wymiany , serwis nic nie stwierdził.
Odbierając auto usłyszałem ze jest w doskonałym stanie , klocki sa 8mm i to jest ok . Już w domu zauważyłem ze na potwierdzeniu wydania auta jest napisane- cytuje.
"Nie usunięto następujących usterek:
-KLOCKI HAMULCOWE PRZÓD TYŁ POZOSTAŁO 8MM
Poinformowany o konsekwencjach nieusunięcia usterek, nie wyrażam zgody na ich usunięcie."
Smierdzi mi tu cwaniactwem i asekuranctwem.
Czy ktoś sie orientuje ile kosztuje wymiana klocków w aso ? Gdzieś na forum widziałem ze 1200 zł ale to chyba za dużo.
Dzisiaj byłem na pierwszym przeglądzie gwarancyjnym Aso Rezszów. Mazda 3 HB 2017r.
-olej total quartz 5w30 208l 170,44 netto (o olejach tyle już napisano że nie bede sie produkował, moim zdaniem przy zwykłej szosowej jeździe nie ma znaczenia czy to 0/w20 czy 5/w30 a ze total a nie mazda to samo, tylko nazwa marketingowa inna) na drugi raz kupie poza aso olej mazda 5w30 za 130 brutto 5l i 70zł zostanie w kieszeni.
uszcelka 6,34
filtr oleju 36,45
obsługa serwisowa 252 zł
kontrola nadwozia 188 zł
mycie gratis
cenny netto
razem 653,92 netto brutto 803 zł.
Czyli za wymiane oleju i filtra oleju z materiałami 800 zł bo cała reszta to bzdury które sam jestem w stanie stwierdzic. W zwykłym warsztacie 300 zł. 500 zł za podtrzymanie gwarancji.
Do filtra kabinowego nawet nie zaglądali , mam mocno zasyfiony ,specjalnie nie wymieniałem przed przeglądem, i na 100% nadaje sie do wymiany , serwis nic nie stwierdził.
Odbierając auto usłyszałem ze jest w doskonałym stanie , klocki sa 8mm i to jest ok . Już w domu zauważyłem ze na potwierdzeniu wydania auta jest napisane- cytuje.
"Nie usunięto następujących usterek:
-KLOCKI HAMULCOWE PRZÓD TYŁ POZOSTAŁO 8MM
Poinformowany o konsekwencjach nieusunięcia usterek, nie wyrażam zgody na ich usunięcie."
Smierdzi mi tu cwaniactwem i asekuranctwem.
Czy ktoś sie orientuje ile kosztuje wymiana klocków w aso ? Gdzieś na forum widziałem ze 1200 zł ale to chyba za dużo.
- Od: 16 lip 2017, 16:21
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3 BM HB 120 KM 2017
8 mm to calkiem spoko sa takze nie masz sie co martwic. Mnie powiedziano w rzeszowie ze przod i tyl klocki 1200 zl do cx 3 150 awd. Wymienilem we wlasnym zakresie ale tylko przod za 280zl. Tyl jeszcze ponad polowa. Wymienilem przod przy 72 tys km (jezdze glownie trasy). W marcu przy 56 tys km powiedziano i napisano ze mam 4 mm przod i tyl a ostatnio przy 72 tys bylo juz 8 czyli przybylo. Po zdj kol z przodu byl ok 1 mm ( moze nie caly do tej blaszki). Takze niby hamulce bezpieczenstwo ale jest sprawdzane pobieznie. Auto jest spoko ale serwis w rzeszowie beznadziejny. Skrzypiace fotele zglaszalem w grudniu u nich i pisalem do mazdy i dalej nic.
- Od: 17 kwi 2018, 14:06
- Posty: 35
- Auto: Mazda CX 3 2.0 AWD REVOLUTION
witam
czeka mnie niebawem I przegląd.
wiem, że o olejach zostało sporo napisane...ale też jest spory rozrzut, każdy kupował inny olej, więc cięzko ocenić laikowi.
na podstawie postów wywnioskowałem, że mozna lać OLEJ MAZDA DEXELIA ULTRA 5W30 5W-30 5L
Czy to dobry wybór do cx-3 z 2017 ?
poniżej link do oferty https://allegro.pl/olej-mazda-dexelia-u ... e91cd93107
można ten śmiało brac czy inny będzie lepszy np. https://allegro.pl/oe-mazda-dexelia-sup ... MWU2ZWI%3D
\
dzięki chłopaki z góry za pomoc. Jedyny olej jaki używam to słonecznikowy na patelni więc o tych silnikowych nie wiem nic...
czeka mnie niebawem I przegląd.
wiem, że o olejach zostało sporo napisane...ale też jest spory rozrzut, każdy kupował inny olej, więc cięzko ocenić laikowi.
na podstawie postów wywnioskowałem, że mozna lać OLEJ MAZDA DEXELIA ULTRA 5W30 5W-30 5L
Czy to dobry wybór do cx-3 z 2017 ?
poniżej link do oferty https://allegro.pl/olej-mazda-dexelia-u ... e91cd93107
można ten śmiało brac czy inny będzie lepszy np. https://allegro.pl/oe-mazda-dexelia-sup ... MWU2ZWI%3D
\
dzięki chłopaki z góry za pomoc. Jedyny olej jaki używam to słonecznikowy na patelni więc o tych silnikowych nie wiem nic...
- Od: 2 lip 2018, 13:17
- Posty: 11
- Auto: cx3 2017 r. benzyna etylina 94
Witaj
O olejach jak sam wiesz napisano wszystko , ja na testy patrzę z przymrużeniem oka , co jakiś czas wychodzi w nich coś innego (zależy kto zleci )
Wychodzę z założenia po co poprawiać fabrykę ?, czy robiliby sobie "kuku" wlewając do silników zły olej?
Zalali 0W20 to po co zmieniać ? dla samopoczucia? , zawsze leję do samochodów taki jakim był fabrycznie zalany silnik i jest OK . Jakim byś nie zalał to autko pojedzie , na "fabrycznym" ma być dobrze , po co się zastanawiać czy nie będzie , albo czy jest lepiej na innym? na pewno tego nie wyczujesz
Chyba że zrobisz własne testy . Poprzednie autko moje ma 14 lat i jeździ na fabrycznym , wymiana co 2 lata lub 30 tyś (tak podaje producent) i tak robię zero awarii silnika do dzisiaj (przebiegi między wymianami to ok 20tyś)
Mazda daje dwie możliwości jak wyżej pisałem i 5W30 ,wybór należy do właściciela
Ja leję ten pierwszy a kupuję też tu (bo mam blisko)
https://allegro.pl/oe-mazda-dexelia-sup ... 95839.html
natomiast filtry w ASO puki jest gwarancja.
Pozdrawiam
O olejach jak sam wiesz napisano wszystko , ja na testy patrzę z przymrużeniem oka , co jakiś czas wychodzi w nich coś innego (zależy kto zleci )
Wychodzę z założenia po co poprawiać fabrykę ?, czy robiliby sobie "kuku" wlewając do silników zły olej?
Zalali 0W20 to po co zmieniać ? dla samopoczucia? , zawsze leję do samochodów taki jakim był fabrycznie zalany silnik i jest OK . Jakim byś nie zalał to autko pojedzie , na "fabrycznym" ma być dobrze , po co się zastanawiać czy nie będzie , albo czy jest lepiej na innym? na pewno tego nie wyczujesz
Chyba że zrobisz własne testy . Poprzednie autko moje ma 14 lat i jeździ na fabrycznym , wymiana co 2 lata lub 30 tyś (tak podaje producent) i tak robię zero awarii silnika do dzisiaj (przebiegi między wymianami to ok 20tyś)
Mazda daje dwie możliwości jak wyżej pisałem i 5W30 ,wybór należy do właściciela
Ja leję ten pierwszy a kupuję też tu (bo mam blisko)
https://allegro.pl/oe-mazda-dexelia-sup ... 95839.html
natomiast filtry w ASO puki jest gwarancja.
Pozdrawiam
dzieki za wypowiedź ! czy do cx-3 jako pierwszy olej wlany jest na 100 % 0w20 ?
a co masz na myśli z filtrami, że kupować w ASO a nie na własną reke ?
Dopisano 17 Sep 2018, 10:48:
ok kupiłem w tym sklepie co poleciłeś dzięki jeszcze raz. w ASO wrocław przegląd 1100 zł – koszt oleju u nich 280 zł (0w20) to powiedziała że wyjdzie ok. 800 zł.
a co masz na myśli z filtrami, że kupować w ASO a nie na własną reke ?
Dopisano 17 Sep 2018, 10:48:
ok kupiłem w tym sklepie co poleciłeś dzięki jeszcze raz. w ASO wrocław przegląd 1100 zł – koszt oleju u nich 280 zł (0w20) to powiedziała że wyjdzie ok. 800 zł.
- Od: 2 lip 2018, 13:17
- Posty: 11
- Auto: cx3 2017 r. benzyna etylina 94
Tu napisałem czemu kupuję filtr oleju w ASO
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&start=20
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 7&start=20
Witam
dziś chciałem się umówić na przegląd okresowy w Rzeszowie z kupionym własnym olejem i powiedziano mi że nie ma takiej możliwości tylko części, oleje kupione u nich wchodzą w grę cena jaką mi powiedziano 1300-1400zł. Czy takie praktyki są zgodne z prawem? jak ktoś ma namiary na serwis z dobra ceną za 2-gi przegląd okresowy proszę o namiary.
dziś chciałem się umówić na przegląd okresowy w Rzeszowie z kupionym własnym olejem i powiedziano mi że nie ma takiej możliwości tylko części, oleje kupione u nich wchodzą w grę cena jaką mi powiedziano 1300-1400zł. Czy takie praktyki są zgodne z prawem? jak ktoś ma namiary na serwis z dobra ceną za 2-gi przegląd okresowy proszę o namiary.
Nikt tu takiej sytuacji nie opisywał (nie przypominam sobie), poproś by dali Ci to na piśmie
andrep napisał(a):Nikt tu takiej sytuacji nie opisywał (nie przypominam sobie), poproś by dali Ci to na piśmie
rok temu też nie było problemu miałem własny olej za przegląd zapłaciłem 261zł. a teraz mówią ze maja takie wytyczne od MAZDY i ta cena 1300-1400 zł to jakaś przesada to jest ten sam serwis co Mercedes to może ceny takie liczą:P
luxK napisał(a): mówią ze maja takie wytyczne od MAZDY
Zapytaj może tu https://www.facebook.com/MazdaPoland/?e ... GxMQe5jAnN
mnie napisali że w "politykę" ASO się starają za bardzo nie ingerować, jak pytałem o coś...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9