Wskaźnik zużycia paliwa

(2012 – 2017) Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Krissko » 17 wrz 2015, 21:46

Mój wskaźnik odkąd mam od 4 miesięcy CX-5 działa w sposób niezrozumiały, raz ze rezerwa zapala sie przy 25km, dwa ze po osiagnięciu stanu 0 zazwyczaj tankuje 51 litrów a zbiornik ma bodajże 58 – poprawcie mnie proszę jeśli sie mylę. Trzy – zdarza mi sie wskaźnik potrafi skakac z 1/4 na 1/2 a nawet 3/4 przy przejechanym naprawdę sporym dystansie. Czy ktoś mam podobny problem ?
Początkujący
 
Od: 19 maja 2015, 22:38
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda CX-5 2,5L AWD Grand Touring 2015

Postprzez yarosyaros » 20 wrz 2015, 19:26

Tak to już jest z naszymi wskaźnikami, Japońcy zaprojektowali to tak że jak masz 0 km do przejechania to możesz jeszcze zrobić ok 100 km, sprawdzone i potwierdzone przez ASO, takie wahania stanu paliwa miałem też u siebie ale przy bardzo wysokich temperaturach domyślam się że paliwo się rozszerzało i malało stąd takie wahnięcia.
Początkujący
 
Od: 19 lip 2015, 19:08
Posty: 22
Auto: Mazda CX5 2.0 165km 2015

Postprzez Pabloss » 21 wrz 2015, 06:38

Ja nigdy nie czekam do samego końca. Staram się tankować jak tylko zapali się rezerwa. Ale miałem taki przypadek. Jadąc autostradą miałem zero paliwa, a komputer pokazywał zerowy dystans do przybycia. Pech chciał że miałem 56 km do stacji więc z "duszą na ramieniu" nie mając nic do stracenia jechałem dalej. Dojechałem na stację do zatankowałem około 56 litrów. Z tego co wiem nasze baki mają 58 litrów, więc wynika z tego, że jest zapas o którym pisze kolega Krissko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez popielasty » 27 sie 2017, 20:28

Dzisiaj przytrafiła mi się przykra sytuacja z Mazdą CX-5 2.2D AWD 2014r (przed lift). Wracając z trasy zapaliła mi się rezerwa (na wskaźniku zostały 2 cienkie kreski), zasięg podawała na 70km. Akurat zjeżdżałem do centrum handlowego coś zjeść. Po obiedzie wsiadłem w auto i po przejechaniu 5km zaczęło się dławić, po następnym kilometrze padła. W pierwszej chwili w ogóle nie podejrzewałem paliwa – w końcu rezerwa dopiero co się zapaliła, a zasięg jeszcze spory. Zakręciłem więc, opaliła – jadę, przejechałem 500m i zdechła znów, Stwierdziłem że nie ma sensu dalej jej odpalać. Na szczęście miałem 400 metrów na stację paliw. Kupiłem kanister 5L, zatankowałem do niego 5.5L ropy i wróciłem do auta. Zalałem paliwo, auto kręciło 10 sekund po czym odpaliło i pojechałem na stację. Dolałem paliwa pod korek. Jakie było moje zdziwienie, kiedy weszło 44.3L ropy. Łącznie z poprzednim tankowaniem z kanistra to jest 49.8L paliwa... Teoretycznie w baku powinno być jeszcze 8 litrów paliwa. Kompletnie tego nie rozumiem. W poprzednim aucie miałem zbiornik 55L, lałem do niego max 56-58 litrów, jeździłem do rezerwy, wlewałem 52-53 litry. W Maździe jest to kompletnie na odwrót. Wypaliłem 50 litrów paliwa i samochód nie chciał dalej jechać. Czy ktoś spotkał się z takim problemem?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez toomaas » 28 sie 2017, 11:04

W ASO pytałem i nie wiedzą przy jakiej ilości paliwa zapala się rezerwa. Moje wnioski są takie, że zapala się przy jakiejś określonej ilości paliwa i na podstawie bieżącej średniej spalania wylicza zasięg. U mnie zapala się przeważnie i pokazuje zasięg pomiędzy 40 a 60 km. Ja przeważnie jak mi pokazuje 0 to jeszcze spokojnie przejeżdżam 50 km. Przy tankowaniu jeśli wierzyć dystrybutorowi to mam jeszcze w baku wtedy około 9 litrów. W instrukcji do Mazdy 6 jest info, że jak się zapala rezerwa to w baku jest około 9 litrów.
Trzeba się do tego przyzwyczaić chyba, bo rzeczywiście w porównaniu z innymi markami filozofia jest inna.
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2009, 16:50
Posty: 185 (0/4)
Skąd: Lublin, obecnie Wawa
Auto: Mazda CX-5 2016 2.0 SKYACTIV-G 165KM 4x2 6MT

Postprzez Adi6JS » 28 sie 2017, 12:24

Jak powyżej. Na range 0 można jeszcze jechać. I jest tam jakieś kilka litrów które jeśli ktoś boi się cyferki 0 nie doprowadza do pustego baku. Liczni robili na innym forum próby przy GJ ile da się ujechać na range 0 i wychodzi całkiem spoko. Pomijamy czy silnik przy range o wchodzi w jakieś obostrzenia oprogramowania, bo muli i jakieś tam; czy wogóle to następuje. Niektórzy uważają, że tak. Może tak jest, że na pochyłym fragmencie drogi nagle czujnik się zgubi przy takim poziomie paliwa. Nie wiem, jak uformowany jest bak i w jakim systemie pokazuje ilość paliwa. Może jest średnio foremny czy jak?
Oczywiście jak nie dzieją się inne rzeczy, zacięty pływak, czujnik czy samo paliwo coś zassało brudnego, bo raczej tolerancja na to co pokazuje a co zostało jest duża.
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez cinek78 » 28 sie 2017, 14:41

Nasze mazdy maja 2 zbiorniki, pompa jest jedna z układem przepompowywania.
Ja miałem tak , że zasięg pokazywał 50-60 km i zatrzymywał się.
Z racji , że auto na gwarancji to dostałem cały kpl. układ nowy i jest spokój ( magistrala pompy z osprzętem). Ciągnie do zerowego przebiegu i raz przytrafiło mi się, że zrobiłem -20 :]

Także popielasty ASo i wymiana całego zespołu.
Dodam , że nie da się tego naprawić – próbowałem. Uszkodzeniu ulega tam zawór jednokierunkowy , którego nie ma możliwości wymienić.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez Adi6JS » 28 sie 2017, 19:17

Czyli naprawa, jak widać my mamy inaczej, czyli nie działa. A dwa zbiorniczki po co są? Coś dla wiedzy laika możesz dodać?
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez cinek78 » 28 sie 2017, 19:46

Nie wiem – pewnie podyktowane jakimiś rozwiązaniami technicznymi których nie poznamy.. :P
Może chodzi o równe rozłożenia masy , i zniwelowanie zjawiska przelewania się dużej kubatury cieczy na zakrętach.. <co?>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez popielasty » 29 sie 2017, 08:23

cinek78 – bardzo konkretne informacje napisałeś – dzięki. To wyjaśnia mój problem i powiela Twoje objawy – przy rezerwie gaśnie. Dziwi mnie natomiast to, że wcześniej (jakieś 2 tygodnie temu) zdarzyła mi się taka 'głęboka' rezerwa i samochód nie przygasał – pewnie była inna ilość paliwa w 'komorach' baku.

cinek78 napisał(a):Nasze mazdy maja 2 zbiorniki, pompa jest jedna z układem przepompowywania.


Zastanawiam się czy to prawda – może bardziej chodzi tu o to, że bak jest jeden, ale ze względu na przechodzący przez niego wał napędowy jest przedzielony taką grodzią – można to mniej więcej podejrzeć na tej stronie (chociaż mam wrażenie, że artykuł dotyczy wersji z silnikiem benzynowym):

http://www.mcx5.org/fuel_tank-1497.html

Jest tam też info, które potwierdza że zawory są zintegrowane z bakiem

The following parts are integrated in the fuel tank.

Non-return valve

(See NON-RETURN VALVE [SKYACTIV-G 2.0].)

Rollover valve

(See ROLLOVER VALVE [SKYACTIV-G 2.0].)


Zastanawiam się tylko, ile może kosztować wymiana tego wszystkiego w ASO... :(

cinek78 – jeszcze pytanie – czy kiedykolwiek zdarzyło Ci się przygasanie na stanie powyżej rezerwy? Np 1/4 stanu?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez cinek78 » 29 sie 2017, 10:42

Nie , bo nie było okazji – jak raz się zatrzymał to już pilnowałem , żeby nie schodzić poniżej 1/4 zbiornika. Po ok. 2 tyg. ściągnęli dla mnie pompę i wymienili... Także tu nie podpowiem.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez popielasty » 8 wrz 2017, 06:56

cinek78 – którą pompę miałeś uszkodzoną? Możesz podlinkować jakieś foto z google? Chcę poznać ewentualny koszt naprawy tego dziadostwa...

Wczoraj ponownie spotkała mnie przykra sytuacja z Mazdą. Trasa Warszawa – Gdańsk, na autostradzie A1 przed zjazdem Swarożyn auto zaczęło gasnąć. Na wskaźniku paliwa była jedna kreska powyżej 1/4 baku, zasięg pokazywany był jeszcze na 192 km. Udało mi się zjechać w miejscu gdzie w miarę bezpiecznie mogłem się zatrzymać (na trawę poza pas awaryjny). Wiedząc że może nastąpić taki problem miałem ze sobą 5 litrów ropy. Szybko zalałem rezerwę z bagażnika, niefortunnie bo auto stało pochylone na stronę pasażera – mam wrażenie że pompa podająca paliwo do silniak jest od strony kierowcy – przepchaliśmy auto tak, aby stało przechylone na drugą stronę (na krawężnik się cofnęliśmy) i odpaliło. Niestety 'chechłałem' go z 5 razy, ciekawe jaki syf zaciągnął z baku... Jak tylko nabrałem trochę prędkości to pobujałem autem żeby jak najwięcej przelało się na stronę kierowcy. Po odpaleniu spokojnie przejechałem jakieś 8 km do stacji w Tczewie. Tam zalałem 32 litry ropy. Łącznie z zapasem weszło ok 37 litrów.

Podsumowując – jestem w szoku :) wiedziałem że problem jest, ale nie sądziłem że może mnie spotkać przy stanie paliwa powyżej 1/4 baku.

Jeśli ktoś jeszcze ma jakieś ciekawe informacje na ten temat to chętnie posłucham.

Teraz jak patrzę jeszcze na tą stronkę: http://www.mcx5.org/emission_system-1405.html to potwierdza się że pompa jest po stronie kierowcy, tak sam jak wlew – zatem zalanie 5 litrów ropy pomaga od ręki, bo leci do komory w której jest pompa...
Załączniki
cx5bak.gif
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez cinek78 » 8 wrz 2017, 13:23

po prostu wymieniają pompę – jest jedna. Generalnie jest tam wszystko sprawne , tylko jakiś zaworek się zawiesza który to jest elementem pompy.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez popielasty » 18 wrz 2017, 05:09

Pisząc że próbowałeś to naprawić – jak? Wyjmowałeś sam tą pompę i robiłeś oględziny? Miałeś przecież gwarancję, po co się bawiłeś w to?

Generalnie jak patrzę na schematy serwisowe, to w baku żadnej pompy nie ma.. Jest pływak i kompleks króćców :)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez cinek78 » 18 wrz 2017, 14:52

Jestem mechanikiem i lubię to. Poza tym do ASO mam i daleko, i terminy zawsze są odległe...
Wierz mi, że jest zespolona pompa..
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez popielasty » 20 wrz 2017, 16:10

Skoro jesteś mechanikiem to jeszcze lepiej, będziesz bez problemu mógł mi pomóc :) możesz mi pokazać jak wygląda ta pompa? Np jakiś link do zdjęcia z internetu, aukcji – cokolwiek. Może na którymś schemacie z manuala serwisowego uda się to pokazać.

Patrzę sobie na te manuale serwisowe i nie widzę tam pompy z prawdziwego zdarzenia w baku :)

https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 01600.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 12002.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 76000.html

Chyba że ona nie siedzi w baku, a jest gdzieś po drodze układu, np jak w starych mocniejszych VW, były dwie pompy – jedna w baku, a druga zaraz za nim.

To jest niby rzekoma pompa? Widzę tu pływak i króćce.

Obrazek

Obrazek

Z góry dzięki za pomoc!
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez cinek78 » 20 wrz 2017, 20:04

To jest ten element z załączonych grafik.
W sumie miałem to w łapach , ale nie przyglądałem się czy tam faktycznie "siedzi" jakiś silnik/pompa. W ASO powiedzieli , że zespół pompy paliw – więc tak powielam to na forum ( może błędnie). <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez popielasty » 22 paź 2017, 15:30

Całkowicie przypadkiem znalazłem jeszcze taki schemacik – wyjaśnia on działanie i wskazuje jednoznacznie co mogło paść u mnie lub się przytkać – wrzucam dla potomnych :)
Załączniki
FUELTANK.PNG
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez popielasty » 6 cze 2018, 10:22

No no, powiem Wam że temat wraca jak bumerang :D podczas normalnej miejskiej jazdy jest spoko, normalnie można jeździć prawie do 0 przebiegu, ale problem pojawia się jak mam 1/4 baku i lecę sobie autostradą z większą prędkością (akurat ostatnio 160km/h). Auto nagle szarpnęło i po dodaniu gazu już nie przyspieszało, zjechałem na prawy pas, przyhamowałem i nagle cud :) jadę dalej! jechałem już spokojniej, znów przyspieszyłem mocno – to samo. Wydaje mi się, że coś jest nie tak z samą konstrukcją tego baku i jestem pewien na 99% że gdzieś na tym forum czytałem, że ktoś już to pisał – że bak jest źle zaprojektowany.

W forscanie sprawdzałem sobie % ilość paliwa – przy przyspieszaniu potrafiła spaść z 25% na 18-16%, wskazuje to że paliwo mocno przelewa się do tyłu zbiornika i możliwe że pompa nie ma go jak zassać. Przy hamowaniu poziom rośnie ponad 30% i moc wraca :) <czarodziej> <czarodziej> <czarodziej>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Cx5 » 22 mar 2019, 14:12

czy mając auto na gwarancji taka usterka jak powyżej podlega bezplatnej naprawie w Aso ? To nienormalne aby auto gasło gdy jest 1/4 baku.
Początkujący
 
Od: 10 lis 2018, 17:14
Posty: 7
Auto: 2.2 diesel mazda cx5 automat

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9