Automatyczne światła, fabryczne dzienne, montaż DRL
Od Mazdy w Zabrzu usłyszałem konkrety:
W niektórych sterownikach da się wyłączyć – wtedy łączą się w sesji online z Warszawą i jest ta funkcja wyłączana.
W innych modelach się nie da – opcją jest jedynie wymiana modułu BCM – koszt około 2500zł.
Po numerze VIN mają mi zidentyfikować czy się da czy nie i oddzwonić. Czekam.
W niektórych sterownikach da się wyłączyć – wtedy łączą się w sesji online z Warszawą i jest ta funkcja wyłączana.
W innych modelach się nie da – opcją jest jedynie wymiana modułu BCM – koszt około 2500zł.
Po numerze VIN mają mi zidentyfikować czy się da czy nie i oddzwonić. Czekam.
- Od: 24 lut 2017, 13:16
- Posty: 60
- Skąd: Krosno/ Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 3 BL, 2011, 1.6 Pb+LPG
Te moduły to da się taniej wyrwać. W pierwszej wersji też od ASO usłyszałem takie prognozy.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Jeśli będę musiał wymieniać moduł to skóra nie warta oprawki. Daruję sobie zakładanie DRLi.
EDIT:
Chyba, że wymiana modułu to 50 – 100 zł, a podłączanie pod kompa jest droższe. To wtedy może tak.
EDIT:
Chyba, że wymiana modułu to 50 – 100 zł, a podłączanie pod kompa jest droższe. To wtedy może tak.
- Od: 24 lut 2017, 13:16
- Posty: 60
- Skąd: Krosno/ Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 3 BL, 2011, 1.6 Pb+LPG
A nie da się może tego ustawić w Forscanie?
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Musiałbym podłączyć do samochodu, bo nie wiem czy w ogóle jest taka opcja. Po prostu się zastanawiam czy można. W wolnej chwili ogarnę i dam znać, pewnie w weekend
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Sprawdziłem w Forscanie i niestety nie ma opcji aktywacji / dezaktywacji tego modułu
Także albo serwis albo wymiana modułu.
Powodzenia!
Także albo serwis albo wymiana modułu.
Powodzenia!
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Ponieważ, to mój pierwszy post, witam serdecznie wszystkich forumowiczów.
Wracając do tematu chciałbym zapytać o opinię odnośnie tych DRL'ów do wersji poliftowej.
Tutaj trochę inny opis z innego sklepu.
...jeszcze film z prezentacją podobnych lamp – inne mocowanie.
Największą ich zaletą jest posiadanie homologacji i mała inwazyjność montażu.
Z góry dziękuję za komentarze.
Wracając do tematu chciałbym zapytać o opinię odnośnie tych DRL'ów do wersji poliftowej.
Tutaj trochę inny opis z innego sklepu.
...jeszcze film z prezentacją podobnych lamp – inne mocowanie.
Największą ich zaletą jest posiadanie homologacji i mała inwazyjność montażu.
Z góry dziękuję za komentarze.
- Od: 4 maja 2018, 19:22
- Posty: 1
Wyglądają fajnie, ale czy montaż łatwiejszy? Mechanicznie może tak, ale elektrycznie zazwyczaj będzie podobnie.
Ale cena trochę solidna Ja się bardziej zastanawiałem nad zestawem obniżającym żarówki drogowe do 30%, ale to trochę już przestarzały patent i dalej nie wiem, co wybiorę.
Ale cena trochę solidna Ja się bardziej zastanawiałem nad zestawem obniżającym żarówki drogowe do 30%, ale to trochę już przestarzały patent i dalej nie wiem, co wybiorę.
- Od: 24 lut 2017, 13:16
- Posty: 60
- Skąd: Krosno/ Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 3 BL, 2011, 1.6 Pb+LPG
Byłem w ASO w Sosnowcu. Diagnoza: wyłączyć się nie da, ewentualnie można wgrać nowy soft do mojego BCMa i to kosztuje 800zł. Nie ma to sensu.
Gdybym znał oznaczenia modułów z i bez świateł skandynawskich, ewentualnie jego miejsce montażu, może próbowałbym go podmienić. Co jeszcze jest zaprogramowane w BCMie?
Gdybym znał oznaczenia modułów z i bez świateł skandynawskich, ewentualnie jego miejsce montażu, może próbowałbym go podmienić. Co jeszcze jest zaprogramowane w BCMie?
- Od: 24 lut 2017, 13:16
- Posty: 60
- Skąd: Krosno/ Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 3 BL, 2011, 1.6 Pb+LPG
Dzięki za informacje. Pewnie u Ciebie jest ten "wyłączalny" moduł. W poniedziałek oddaję auto do magika elektryka, który ma spróbować wyłączyć mi te światła. Albo jakoś komputerem albo może jakimś przekaźnikiem.
Teraz pytanie. W skrzynce z przekaźnikami obok akumulatora jest miejsce na przekaźnik DRL. Czy ktoś go ma u siebie i za co on odpowiada?
Jeśli uda się wyłączyć te światła to zastanawiam się nad montażem.
W pierwszej opcji ciężko będzie zachować ustawienie, żeby świeciły prosto do przodu (odchylają się na zewnątrz).
I druga opcja:
Co myślicie? Wiem, mistrzem painta nie jestem
Teraz pytanie. W skrzynce z przekaźnikami obok akumulatora jest miejsce na przekaźnik DRL. Czy ktoś go ma u siebie i za co on odpowiada?
Jeśli uda się wyłączyć te światła to zastanawiam się nad montażem.
W pierwszej opcji ciężko będzie zachować ustawienie, żeby świeciły prosto do przodu (odchylają się na zewnątrz).
I druga opcja:
Co myślicie? Wiem, mistrzem painta nie jestem
- Od: 24 lut 2017, 13:16
- Posty: 60
- Skąd: Krosno/ Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 3 BL, 2011, 1.6 Pb+LPG
Tak czy siak słabo pasują... Właściwie to wcale...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Nie lepiej w lampach tak jak u mnie? Nie namawiam, bo nie mają oficjalnie homologacji (to minus) ale nie sądzę, żeby się czepili na przeglądzie. A wyglądają IMO duuuuużo lepiej niż takie dokładane gdzieś w zderzaku... ale to Tobie ma się podobać
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Adam23,
masz identyczny zderzak jak w mojej.
Ja zamontowałem PHILIPS DRL Daylight 9. Przestudiowałem wszystkie miejsca montażu z wszystkimi dostępnymi modelami lamp. To wydaje mi się najlepsze. Umiejscowienie ich spełnia wymogi prawne.
Podczas montażu nie musiałem ściągać zderzaka jedynie odpiąć spinki u góry, aby przeciągnąć kable.
Światła philipsa mają szeroki kąt świecenia (Zakres montażu modułów został zwiększony do +/– 40 stopni w poziomie, +/– 2 stopni w pionie i +/– 32 stopni po przekątnej.)
Jak będziesz zainteresowany to mogę zrobić więcej szczegółowych zdjęć.
masz identyczny zderzak jak w mojej.
Ja zamontowałem PHILIPS DRL Daylight 9. Przestudiowałem wszystkie miejsca montażu z wszystkimi dostępnymi modelami lamp. To wydaje mi się najlepsze. Umiejscowienie ich spełnia wymogi prawne.
Podczas montażu nie musiałem ściągać zderzaka jedynie odpiąć spinki u góry, aby przeciągnąć kable.
Światła philipsa mają szeroki kąt świecenia (Zakres montażu modułów został zwiększony do +/– 40 stopni w poziomie, +/– 2 stopni w pionie i +/– 32 stopni po przekątnej.)
Jak będziesz zainteresowany to mogę zrobić więcej szczegółowych zdjęć.
twardy103, właśnie braku homologacji obawiam się najbardziej. I to nie w przypadku przeglądów, bo tutaj raczej zazwyczaj da się załatwić, ale w przypadku odszkodowania po jakimś dzwonie.
Ths, dzięki za wiadomość. Jeśli będę się decydował na Twoją wersję, na pewno dam znać.
Myślę jeszcze o wkomponowaniu świateł w te miejsca:
Może z pomocą jakiejś zaślepki wyrównującej linię?
Ths, dzięki za wiadomość. Jeśli będę się decydował na Twoją wersję, na pewno dam znać.
Myślę jeszcze o wkomponowaniu świateł w te miejsca:
Może z pomocą jakiejś zaślepki wyrównującej linię?
- Od: 24 lut 2017, 13:16
- Posty: 60
- Skąd: Krosno/ Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 3 BL, 2011, 1.6 Pb+LPG
Szkoda, że nie możesz zamontować sobie takich jakie miałem ja. Były z homologacją. Tylko musiałbyś zderzak zmieniać na Sporta. Już chyba wolałbym na Twoim miejscu pójść w oryginały, albo coś w miejsce przeciwmgielnych wrzucić (jakieś dwu-funkcyjne).
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości