Mazda MX-3 EC KL-DE '91

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez dam92 » 14 kwi 2018, 12:14

Płomień, dokładnie miałem to samo napisać że branie danych z autocentrum i doliczanie się wagi silników to bzdura...
Cięższy silnik to i zupełnie inne zawieszenie..

Adis co masz na myśli pisząc nie przewidywalne? Na torze czy na drodze? i na jakich oponach bo od nich również zależy bardzo dużo ;)..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez gt10r5 » 17 kwi 2018, 19:37

marcinowozniako napisał(a):Ogólnie KL jest ciężki


Nie tyle co ciężki bo BP jest cięższy co fakt, że przez dwie głowice ta masa jest bardziej przesunięta do przodu.
Jakby tak przesunąć możliwie blisko grodzi silnik <czarodziej>
Modernizacje, strojenia lpg – 793140999
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 12:28
Posty: 309 (9/3)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez adis555 » 17 kwi 2018, 20:06

dam92 napisał(a):Płomień, dokładnie miałem to samo napisać że branie danych z autocentrum i doliczanie się wagi silników to bzdura...
Cięższy silnik to i zupełnie inne zawieszenie..

Adis co masz na myśli pisząc nie przewidywalne? Na torze czy na drodze? i na jakich oponach bo od nich również zależy bardzo dużo ;)..
Mówiąc nie przewidywalne może trochę na wyrost chodzi mi o jazdę torową. Tył potrafi uciekać . Nie mniej Mx3 z KL to fajne auto na prostą . Oczywiście można tym autem też się świetnie bawić np na Poznaniu ale chodzi mi o to że w prowadzeniu wymaga ono nieco więcej uwagi . Miałem też MX3 z 1.6 i dla mnie różnica była odczuwalna w stosunku do mx3 k8/kl. I tak jak ktoś już pisał . Nie chodzi o samą masę silnika ale o wzmocnienia i peryferia które zwiększają masę na poszczególnych osiach .
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 10:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez Bo_Lo » 17 kwi 2018, 20:29

Oczywiście że więcej nie waży tylko/sam silnik,ale tez amory na grubszej ladze,większe sprzęgło,większe hamulce w Vałce itp.Ale większa masa to większa masa,zwłaszcza że większość tej większej masy przypada z przodu auta
Ciekawe jakby wyglądało porównanie przyspieszeń i czasów na torze mx3 KL vs MX3 B6T zrobione na ok 180hp. :)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez marcinowozniako » 17 kwi 2018, 20:33

Bo_Lo napisał(a):przyspieszeń i czasów na torze mx3 KL vs MX3 B6T zrobione na ok 180hp.


Przyspieszenie po stronie KLa na 100% natomiast prowadzenie na zakrętach i torze to już niemal na pewno po stronie b6T zakładając że auta miały by taką samą geometrię i opony. No Fizyki się nie oszuka.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez witek » 18 kwi 2018, 08:16

Bo_Lo w MX-3 między R4 a V6 Amory to sa praktycznie takie same, hamulce też. Różnica jest w maglu, ale waży podobnie. W zawieszeniu z tyłu są pełne wahacze wzdłużne, do tego mała rozpórka na dole, a z przodu dostajemy rozpórkę na dole i góry
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez czarek1991 » 18 kwi 2018, 08:43

w R4 z tyłu są bębny a w V6 tarcze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez witek » 18 kwi 2018, 11:33

Że tak powiem badziewie prawda :)

W v6 byly tarcze zawsze, nie zależnie od tego czy miało się abs.

W R4 tarcze też były kiedy miało się abs :) w przed i po lifcie, nie miało to znaczenia
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 18:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez dam92 » 18 kwi 2018, 12:26

Ale nadsterowność na dohamowaniach w ośkach jest nie tylko w Maździe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2011, 21:57
Posty: 194 (0/3)
Skąd: Tychy
Auto: Mazda MX-3 EC KL-DE 92'

Postprzez czarek1991 » 18 kwi 2018, 16:41

witek napisał(a):Że tak powiem badziewie prawda :)

W v6 byly tarcze zawsze, nie zależnie od tego czy miało się abs.

W R4 tarcze też były kiedy miało się abs :) w przed i po lifcie, nie miało to znaczenia


o to tego nie wiedzialem, myslalem, ze to tylko od silnika zalezalo :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez marcinowozniako » 19 maja 2018, 16:57

A więc wreszcie jakaś aktualizacja miesiąc po Poznaniu :D

Auto przez cały czas było naprawiane po przygodzie z Bandą i jeszcze jedną przygodą przed Poznaniem więc dużo nie zrobiłem ale coś tam zostało zrobione. A więc na pierwszy strzał poszedł stożek który był już zmęczony życiem. Wymiana na 3 calowy AEM dźwięk nie zmienił się nic, dupohamownią też mi coś ciężko wyczuć, trzeba by pojechać znowu na hamownie :D <lol>

Porównanie starego Noname do nowego AEMA:
20180519_114539.jpg
20180519_114548.jpg
20180519_114604.jpg
20180519_114607.jpg


Całe auto przeszło polerkę więc wygląda nawet nawet, nie wszystkie szkody zostały naprawione, uważam to bez sensu przy tym aucie, i tak nieźle się prezentuje:
20180519_121735.jpg
20180519_121741.jpg
20180519_121750.jpg
20180519_121806.jpg
20180519_121820.jpg
20180519_121826.jpg
20180519_121834.jpg
20180519_121858.jpg
20180519_121910.jpg
20180519_121921.jpg
20180519_121932.jpg
20180519_121941.jpg
20180519_121945.jpg
20180519_122006.jpg
20180519_122016.jpg



Przy okazji rozwiązałem też ostatni problem z odpalaniem. Otóż okazało się że alternator mi nie domagał i nie doładowywał mi akumulatora. Szybka wymiana na inny i po problemie.

Teraz w najbliższych planach, hamownia muszę jeszcze sprawdzić kilka konfiguracji na kompie k8 z długą płytką i zobaczyć ile dał stożek, o ile w ogóle bo musiałem trochę skracać dolot aby ładnie pasowało wszystko :D . Następnie będę rozwiercać przepustnice na 65mm aby dać trochę silnikowi pooddychać, potem znowu jakaś hamownia i jak nie będzie 200KM to strojenie <diabełek>

Dopisano 19 maja 2018, 22:58:

Update:

jeszcze jedna zmiana o której zapomniałem wspomnieć. Założyłem tarcze Indiglo przemalowałem wskazówki i zrobiłem podświetlenie :D Wygląda całkiem nieźle i wniosło trochę nowości do mx3 :D

20180409_092303.jpg
20180519_230516.jpg


Dodatkowo po testach na drodzę mogę śmiało powiedzieć że w obecnej chwili to najmocniejszy setup mx3 i lekko jest ponad 190KM i 230NM :D Przypominam że ostatni wykes na 192KM i 235NM był robiony bez filtra więc się nie liczy. Spokojnie będzie to weryfikowane na hamowni więc zobaczymy ile teraz naprawdę ma mx3 mocy na ulicy bo dolot przecież jest dynamiczny, im szybciej jadę tym więcej mocy :D <lol>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez AdamR323bg » 25 maja 2018, 06:19

Dobrze ze juz ogarnięta, powiedz mi, te zegary w nocy ci nie biją za bardzo po oczach? <oczko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2016, 19:43
Posty: 161 (3/1)
Skąd: Błońsko
Auto: Mazda 323 BG 1993 1.3 16v-->1.6 16v

Postprzez marcinowozniako » 25 maja 2018, 09:16

AdamR323bg napisał(a):powiedz mi, te zegary w nocy ci nie biją za bardzo po oczach?


Nie, nie biją może na foto wygląda to tak jakby świeciły na pół auta ale w rzeczywistości nie jest tak źle.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez marcinowozniako » 1 cze 2018, 22:37

W międzyczasie gdy jest robione przepustnica na większą oraz zainspirowany wypowiedzią kolegi Płomień który sugerował jakoby zawory ssące w KLDE miały aż 32mm średnicy postanowiłem porównać dwie głowice jedną z KLDE drugą z KLZE. Jest tak dużo nieścisłości na ten temat w internecie że każdy mówi coś innego. Na szczęście do TERAZ <faja>

Płomień napisał(a):KL ma 32mm.


<czytaj>

A więc:
Zawory ssące zarówno w klde jak i klze są takie same i wynoszą uwaga 32.5mm. Zawory wydechowe to już 29.0-29.5mm

Co ciekawe oczywiście popychacze talerzyki sprężynki w KLZE są inne, większa średnica popychacza dłuższy popychacz ssący, wydechowy ten sam. Tak naprawdę głowica klze jedyne co ma lepsze to kanały ssące w głowicy które są prostokątne i dają lepszy Top END. Także zagadka rozwiązana, wiem że do tych 200KM te zawory nie są absolutnie wąskim gardłem.

FOTY:
KLZE
20180601_204752.jpg
KLDE
20180601_204846.jpg
Zawór KLZE
20180601_204935.jpg
Zawór KLDE
20180601_204942.jpg
Kanały owalne z głowicy kl01
20180601_205307.jpg
Tutaj jedyna zaleta głowicy kl31, prostokątne kanały dolotowe
20180601_205313.jpg
20180601_205344.jpg


Aa w między czasie wymieniłem jeszcze łożysko z tyłu Bo po spotkaniu z Bandą zaczeło huczeć. W przyszłym tygodniu wraca do mnie rozwiercona przepustnica, montujemy testujemy i ogień na tłoki <diabełek>
Ostatnio edytowano 2 cze 2018, 07:33 przez marcinowozniako, łącznie edytowano 1 raz
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Rafalkom » 2 cze 2018, 00:17

Może ja się nie znam na suwmiarce ale ja tam widzę na tych zdjęciach 32mm <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 20:11
Posty: 383 (0/1)
Skąd: Nowogard
Auto: Mazda 323F BJ ZM '02 + Eaton M62 + EBC

Postprzez Biniu » 2 cze 2018, 06:34

Rafalkom napisał(a):Może ja się nie znam na suwmiarce ale ja tam widzę na tych zdjęciach 32mm <lol>


No dokładnie.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 2 cze 2018, 07:37

Rafalkom napisał(a):Może ja się nie znam na suwmiarce ale ja tam widzę na tych zdjęciach 32mm <lol>


Ja się nie znam <glupek2>

Czyli wychodzi ze 32.5mm mają zawory ssące w Kaelu, ale reszta się zgadza ze klde i klze to ta sama średnica zaworów.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez mx-3lover » 2 cze 2018, 11:02

Gdybym powiedział Ci to przez telefon to obraziłbyś się.
Wg katalogu ssący 32mm KL01-12-111 wydechowy 27,5mm KL01-12-121
Kto to kiedyś wymyślił, że w KL są wszystkie po 27,5 <co?>
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 22:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez czarek1991 » 3 cze 2018, 20:58

Srednice zaworow w DE i ZE na pewno sa takie same. Ssące oczywiscie maja wieksza srednice ale taka sama sytuacja jest w ZE i DE. Akurat jestem na biężaco teraz z głowicami KL01 i KL31 (obie mam zdjęte i cośtam kombinuje) :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2012, 15:09
Posty: 1404 (4/6)
Skąd: Radom
Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL

Postprzez marcinowozniako » 11 cze 2018, 20:23

Spy foto, Stay Tuned <faja> :

Resized_20180611_204749_9565.jpg
Resized_20180611_204848_7474.jpg
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy