Tuning, premacy 1.8 100km, czy jest sens

Postprzez Bo_Lo » 22 mar 2018, 08:40

Akurat tutaj jest przedziwne zjawisko że niby Premacy 101 HP ma AFR w normie a nawet przelane tak jak mowisz( mam sondę szerokopasmowa i sprawdzałem),a z drugiej strony odwieczny problem ze spalaniem stykowym którego nikt nie potrafi rozwiązać a podejrzenie padło właśnie na ECU (seryjny komp nie potrafi dostatecznie cofać zapłonu) Rozwiązaniem wydaje się być zewnętrzny niezależny sterownik zapłonu od STAGa(nie musi być LPG na pokładzie,to niezależne urządzenie) mam zamiar testować latem(wtedy najwięcej stuka).
Co do deta to nie wiem czy jest sens.Vics nie jest powiązany z mapą paliwa,przy jego otwarciu/zamknięciu mapa wogole się nie zmienia(przynajmniej tak mówił facet od LPG)

Dopisano 22 mar 2018 9:41:

VICS to tylko i wyłącznie zmiana długości kanałów dolotowych.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 22 mar 2018, 09:57

VICS zmienia długość kanałów, ale konsekwencją tego jest zmiana stopnia napełnienia cylindra co powinno wpłynąć na zapłon i AFR. Jak masz auto z VICSem fabrycznie, to w mapach zapłonu i paliwa masz już uwzględnione jego działanie, a jak dopiero dokładasz, to można by spróbować coś grzebnąć. Można, ale nie trzeba, bo ECU i tak będzie widział z przepływki większy przepływ powietrza i coś tam korygował.

Napisz więcej o problemie ze spalaniem stukowym. Przy jakich obrotach występuje, i o ile knock sensor cofa zapłon. Jakieś niewielkie wartości wycofania, tak do 1,3*, w zakresie 2500-4000 to norma. Jeśli jest więcej i w szerszym zakresie, to może być problem.

Na spalanie stukowe może mieć wpływ nagar który zebrał się w cylindrze od zbyt bogatej mieszanki. Latanie zbyt długo na zbyt niskim AFR może się przyczynić do pogorszenia problemu stukania, zamiast przed nim ochronić.

Do zewnętrznego sterownika podchodziłbym ostrożnie, bo nie wiem czy podłączysz do niego knock sensor.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 22 mar 2018, 10:18

viewtopic.php?f=398&t=160011
viewtopic.php?f=121&t=155282
viewtopic.php?f=398&t=99624&start=20
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2579373.html
Tutaj najświeższe:
viewtopic.php?f=398&t=192671
W tym ostatnim masz zdjęcia moich tłoków endoskopem.Nagar jest ale podobno w normie.
Jak widać problem szeroko znany ale nie rozwiązany.Na LPG nie występuje.
Miłej lektury ;)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Płomień » 22 mar 2018, 11:25

Nie no, według mnie to nagar nie jest w normie. Nawet nie jest równo rozłożony, tylko tworzy grudy. Przeczytałem lekturę, i nie powiem, mocno się zdziwiłem. Problem na LPG może nie występować, bo LPG ma bardzo wysoką liczbę oktanową. Widać silniki idealne do gazu, dobrze pracują tylko na takim paliwie :D

Powiedz mi jeszcze, bo mogłem przeoczyć, czy ktoś próbował czyścić / wymieniać zawór EGR zamiast go zaślepiać? Dodatek spalin działa przeciwstukowo, może uwalony EGR akurat przy tym silniku się zamyka i nie dopuszcza spalin wcale. Nie wiem jak jest sterowany, ale może orginalnie zamykał się dopiero przy pełnym bucie i powyżej konkretnych obrotów ?

Może pomogło by otwarcie silnika i usunięcie ostrych krawędzi na tłokach i głowicy? To jest może i gruba dłubanina, ale mogło by zadziałać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2018 miejsce 1
 
Od: 13 lis 2014, 16:47
Posty: 1120 (25/84)
Skąd: Łódź / Kowary
Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH

Postprzez Bo_Lo » 22 mar 2018, 11:51

Płomień napisał(a):Nie no, według mnie to nagar nie jest w normie.

to są zdjęcia przy bardzo dużym powiększeniu,sam się o...rałem jak je zobaczyłem,dopiero jak pokazałem kilku mechanikom to mnie uspokoili że przy endoskopie tak to wygląda.Na mniejszym powiekszeniu wyglada to znacznie lepiej.
Co do EGR to nie mam pojecia.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Piohrun » 23 mar 2018, 09:00

Też uważam że jest zbyt dużo nagaru. Na jednej z fotek widać cały tłok o całe płaty węgla, to nie jest kwestia powiększenia.
Biorąc pod uwagę ilość nagaru można przypuszczać że do cylindra dostaje się olej.
A to też może być powodem spalania stukowego – olej w komorze spalania może je powodować, zarówno z pierścieni jak i z odmy czy uszczelniaczy zaworowych – olej to olej.

Wyczyść komorę spalania i zobacz co się stanie. Nie musisz do tego od razu zdejmować głowicy (chociaż to by było najlepsze rozwiązanie) możesz zacząć od zalania przez gniazda świec jakiegoś "carb cleanera", poczekaj aż się namoczy a później pokręć trochę silnikiem na wykręconych świecach żeby wszystko wyleciało.
Operację możesz powtórzyć kilka razy. Może to też pomóc na ewentualne zapieczone pierścienie, pewnemu LF'owi pomogło.

A jak wygląda sprawa z czujnikami temp. zasysanego powietrza i silnika? Prawidłowe odczyty?
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Bo_Lo » 23 mar 2018, 09:27

Jeśli chodzi o mój silnik to fakt że jak go kupiłem to w środku było bagno-olej niezmieniany bardzo długo i słabej jakości,z początku nie brała nic.Ja jak to ja nie bacząc na opowieści z mchu i paproci po uprzednim wyczyszczeniu mechanicznym pokrywy,klawiatury i miski olejowej,zalałem sentetyk 5w40(oł maj god,zara sie rozszczelni po zym wybuchnie <lol> ) ,zmieniłem po 2kkm,po czym znów zalałem śmiercionośny syntetyk i tak sobie jeżdżę(aktualnie na motul 5w30 clean fe po uprzedniej płukance LM) Od jakiegoś czasu zauważylem że coś tam zaczęło ubywać,ok 500ml na 2-2.5kkm.Auto nie puszcza najmniejszego dymka.Co do nagarów to ludzie którzy mają spore doświadczenie odradzają mi zabawę w jego usuwanie i potwierdzają że jest problem z zapłonem /sterownikiem. Nawet jeśli tego nagaru jest za dużo to jak wytłumaczyć że prawdopodobnie wszystkie premacy z FP bez LPG mają ten problem?Natomiast nie słyszałem aby np 626 z tym silnikiem mialo te problemy(inny sterownik silnika?)
Poza tym miałem już niejedną mazdę i nawt jak chłapała 1loleju na 1000kkm to nie bylo żadnego spalania stukowego.
Co do czujników to w którymś z podlinkowanych przeze mnie wątków był śmialek który wymienił w układzie zapłonowym,paliwowym,wydechowym,ssącym praktycznie wszystko i NIC to nie dało,kombinował z czujnikami itp i zero poprawy.Dopiero przytkanie dolotu plus 98pb dają jakieś odczuwalne rezultaty choć u mnie po czasie znów lekko słychać.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Piohrun » 23 mar 2018, 10:23

Wiesz, nie mówię że to na 100% to czy tamto...
Aczkolwiek jakiś powód tego nagaru musi być, może być to olej, może być to zła mieszanka, może być słabej jakości paliwo.
Doświadczeni ludzie odradzają usuwanie nagaru... Podają jakieś argumenty? Nie jeden silnik tak czyściłem i pomagało.
np. u kolegi Biniu było dużo węgla na tłokach (u Ciebie jest nie wiele lepiej) i silnik brał olej bo pierścienie były przez ten nagar zapieczone, po czyszczeniu silnik zaczął ładniej chodzić i brał znacznie mniej oleju.

Co do czujników to nie mówię żebyś coś wymieniał, sprawdź odczyty na kompie. Te dane mają wpływ na ustawienie kąta zapłonu, jeśli na przykład czujnik temp. powietrza pokazuje że jest 5* kiedy na prawdę jest 25* to komp mocniej wyprzedzi zapłon i będzie stukało, tak samo z temp silnika.

Uważam że przytkanie dolotu to naprawa w stylu "mam dziurę w nadwodziu – zakryję naklejką", trzeba by znaleźć źródło problemu a nie przytykać dolot.

Jakie masz świece zapłonowe? może warto by spróbować wymiany na jeden stopień zimniejsze... jak masz jakąś fotkę wyjętej świecy to podrzuć to może dużo powiedzieć

Jeszcze jedna opcja pisałeś że sprawdzisz kąt zapłonu, zrób to – może jest czujnik przesunięty czy coś i zapłon jest w innym punkcie niż komputer by chciał
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Bo_Lo » 23 mar 2018, 10:43

Piohrun napisał(a):Uważam że przytkanie dolotu to naprawa w stylu "mam dziurę w nadwodziu – zakryję naklejką", trzeba by znaleźć źródło problemu a nie przytykać dolot.

Też tak uważam ale zwróć uwagę że ludzie już wszystkiego próbowali,nawet ASO wymiękło...
Piohrun napisał(a):Jakie masz świece zapłonowe? może warto by spróbować wymiany na jeden stopień zimniejsze... jak masz jakąś fotkę wyjętej świecy to podrzuć to może dużo powiedzieć

Też myślałem o świecch zimniejszych,niedługo to zrobię ,czekam na wyższe temperatury bo przy takich jak teraz to stuka bardzo rzadko i ciężko będzie ocenić czy jest ewentualna poprawa.
Z tym nagarem to po prostu zdania sa podzielone (czyszczenie bez ściągania czapki) ,ja się pomału przełamuję żeby spróbować jak się zrobi cieple.Szkoda że w Poznaniu ani okolicach nie ma tej usługi.Wiem że w Wawie jest kilka punktów gdzie mają jakąś specjalną maszynę i to robią.
Czujniki przemierzę jak tylko znajdę czas .Mechanicy albo wymieniają pół auta i rozkładają ręce,albo każą lać lepse paliwo..To jest ten rodzaj usterki że da się jeżdzić,nie unieruchamia auta a szukanie przyczyny jest nieopłacalne dla mechanika bo bardzo czasochłonne.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez Piohrun » 23 mar 2018, 11:35

szukanie przyczyny jest nieopłacalne dla mechanika bo bardzo czasochłonne

o to to, poza tym mechanika nie obchodzi czy zajedziesz sobie silnik. Nawet powiedział bym ze jemu to na rękę będzie :P
Ja na Twoim miejscu bym w jakimś wolnym czasie usunął sobie ten nagar, będzie cię to kosztowało 20zł za puchę carb cleanera a może pomóc. Podobno izopropanol dobrze się sprawdza w usuwaniu węgla kosztuje koło 30zł za bankę 5l w pewnym zielonym markecie budowlanym.
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Bo_Lo » 23 mar 2018, 12:14

czy po tym zabiegu trzeba wymieniać olej?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez marcinowozniako » 23 mar 2018, 12:32

Bo_Lo napisał(a):czy po tym zabiegu trzeba wymieniać olej?


Zapewne, gdzieś ten rozpuszczony nagar spłynie a będzie to miska olejowa :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Piohrun » 23 mar 2018, 12:35

dobrze by było zmienić olej, jak nalejesz izopropanolu czy carbcleanera do cylindra to na pewno trochę przeleci do oleju. teraz kwestia ile przeleci, jeśli będzie to 50-100 ml to myślę że nie trzeba się spinać, jeśli więcej to trzeba by wymienic.

Moim zdaniem optymalnie było by:
1. dolać dodatku czyszczącego do paliwa (może do paliwa z zielonej sieci? podobno czyści silnik)
2. pojeździć parę dni (może naruszy osady i będzie później łatwiej je wypłukać)
3. zrobić to płukanie cylindrów
– zalać środek płuczący tak żeby przykrył powierzchnię tłoka
– poczekać 15-30 minut
– wydmuchać kompresorem
– pokręcić rozrusznikiem żeby wszystko wydmuchało
– powtórzyć X razy (X – według uznania, dobrze mieć boroskop i sprawdzać po każdym płukaniu)
– po płukaniu silnik będzie kopcił dopóki resztki płukanki i oderwanego syfu się nie wypalą – to nic dziwnego czy złego
4. dolać dodatku płuczącego do oleju – zrobić to co mówi instrukcja (na niektórych można trochę pojeździć, na niektórych nie)
5. wymienić olej
6. opcjonalnie – załadować ceramizer (nie zaczynajmy gównoburzy – każdy zrobi jak uważa)

Zapewne, gdzieś ten rozpuszczony nagar spłynie a będzie to miska olejowa :D

nagar się raczej nie rozpuszcza za dużo tylko odrywa, większym zmartwieniem jest rozrzedzenie oleju płukanką
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez Biniu » 23 mar 2018, 12:36

Ja czyszczenie nagaru z tłoków robiłem właśnie z kolegami Piohrunem i Płomieniem. Dzięki za patent pomoc i dostęp do kamerki endoskopowej. Udało się usunąć nagar praktycznie w 100%
Spalanie oleju faktycznie spadło. Tylko przy okazji tego zabiegu 3x co 500km zmieniałem olej i robiłem płukankę 2x.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez marcinowozniako » 23 mar 2018, 12:43

Biniu napisał(a):Udało się usunąć nagar praktycznie w 100%


A w związku z tym nie spadła np kompresja? Nie dawno spotkałem się z sytuacją gdzie po takiej akcji spadła kompresja na danym cylindrze no i generalnie cała moc silnika <czarodziej>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Biniu » 23 mar 2018, 12:46

A nie mierzyli my. Na pupie spadku mocy nie odczułem. Na torze łódź udało się TypeRa objechać więc coś tam tej mocy jest. Generalnie z tego co wiem kompresję mają tezymac pierścienie i uszczelniacze, a nie nagar.
Obrazek
Im trudniej, tym lepiej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2015, 06:10
Posty: 1053 (35/34)
Skąd: Grupa Łódzka
Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92

Postprzez Bo_Lo » 23 mar 2018, 12:47

No to ja na razie poczekam bo dopiero co zmieniałem olej i mam świeżego motula,a nie lubię wywalać pieniążków do śmieci,tym bardziej że w BA przy okazji turbienia zlałem valvo po przebieu zaledwie 3kkm.Ale przepis sobie zapiszę i przed następną wymianą oleum myślę że podziałam z tym nagarem :)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez marcinowozniako » 23 mar 2018, 12:47

Trzeba było zmierzyć aby miec ogląd sytuacji. No mam potwierdzone info że ostatnio kumpel robił taki zabieg i zarówno kompresja jak i cała moc silnika spadła :D Nagar uszczelniał cylinder przez to kompresja była wyższa <lol> Coś jak ceramizer <czarodziej>
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Piohrun » 23 mar 2018, 12:53

Z tą kompresją to trochę racji masz, może się tak zdarzyć, ale może być też zupełnie odwrotna sytuacja (w oplu omedze taką miałem). Przez nagar pierścienie chyba się trochę blokowały bo po płukaniu kompresja odrobinę wzrosła :P ciężko stwierdzić co się stanie
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 15 gru 2017, 13:06
Posty: 149 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: 323F BG '93 BP+T Moc nie znana
Opel Omega B FL (zwana też C) '01 3.2 V6 218KM

Postprzez marcinowozniako » 23 mar 2018, 12:57

Mając na uwadzę fakt że sytuacja o której mówie zdażyła się w silniku V6, dokładniej Klu i moc która była przed płukanką wynosiła 171KM a moc po płukance wynosi 167KM gdzie w między czasie wszedł 2.5 calowy wydech wraz ze sportowymi kolektorami wiec spokojnie mogę powiedzieć że ponad 5KM ubyło gdzie tak naprawdę niedomagał tylko jeden cylinder i po płukance na tym cylindrze jeszcze spadła kompresja. Silnik mazdy wiec uważam że może być podobnie, zatem uważałbym z tym :D
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 18:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 10 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje