Klocki i tarcze hamulcowe – temat zbiorczy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez popielasty » 23 sie 2017, 19:51

Adi6JS, jaka cena takiego zestawu? Ja do poprzednich aut brałem tarcze Hella Pagid – rewelacja zawsze była, ale jak się dowiadywałem do CX-5 to koszt jednej tarczy to ok 360 zł + czas oczekiwania do 2 tygodni... <spie>

Ja dzisiaj odwiedziłem mojego mechanika któremu od lat powierzam auta. Powiedział, że w tym aucie spotkał się już kilka razy z tym, że tarcze szybko się gięły. Po zdjęciu starych tarcz u mnie ukazał się potencjalny winowajca tego stanu – prawdopodobnie przy poprzednim montażu nikt nie wyczyścił piasty, przez co tarcza nie dolegała idealnie do niej, co mogło powodować krzywienie... Samo czyszczenie piast zajęło mu 20 minut. Zobaczymy jak będzie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Adi6JS » 23 sie 2017, 21:19

Miałem rabat niezły... całość mnie wyszła jak za jedną tarczę w ASO. Nie liczę ceny samej wymiany.
Sam jestem ciekaw, jak te ATE się spiszą wobec tych bezpłciowych ori mazda <spoko> A same klocki wyszły 4 razy taniej niz w ASO. Ale znajomości przywróciły mi chęci do życia z mazdą, bo za przód i tył ASO mazdy krzyczało z wymianą po rabacie grubo ponad 3 tyś zł. To zdzierstwo totalne. Tył na razie sobie odpuściłem.
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez nnneooo » 26 wrz 2017, 02:18

Witam,
ja założyłem tarcze ZIMMERMANN – SPORT w cenie 599zl , i klocki ZIMMERMANN – 199zl .
Zakupione po za ASO , wymienione w ASO 260zł robocizna .
Na razie przejechany 1 tys km i jedno ostre hamowanie i tarcze proste czego nie mogę powiedzieć o oryginalnych tarczach które po pierwszym ostrym hamowaniu się trochę wygięły , biły .
Hamulec bardziej czuły na naciskanie padołu , klocki trochę bardzie się kurza od oryginału .
Zobaczymy na ile wystarczą , poprzednie oryginalne wystarczyły na 45 tys.
Pozdrawiam Rafał
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2017, 02:04
Posty: 9
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D 175KM AT, SkyPassion

Postprzez Adi6JS » 26 wrz 2017, 07:18

Widać zadowolenie. Super. Dobrze, że udało ci się trafić z zestawem lepszym niż seryjny. Ja także jestem mega zadowolony z ATE plus Hella Pagid. :D U mnie rewelacja.
Zastanawiam się co tam robi fabryka, testujący, dział badawczy, co tam siedzi w głowach konstruktorów, że dopuszcza taki paździerz na pierwszy montaż.
Ja wiem, że mazda to najpierw kierunek USA i tam inwestują swoją uwagę, niby słabsze hamulce tam potrzebują, nie muszą auta mieć takich mocnych, ale zawsze się mówi, że w Europie jeździ się niby ostrzej i szybciej niż w USA, więc na Europę inne wyposażenie idzie, a tu po tylu latach mogliby coś z tym zrobić a tu z dziada pradziada modelowego słyszy się, że mazda ma z hamulcami problem. To znaczy jak zawodnik jest bardziej zapewne dziarski i dynamiczny. <diabełek> Rozumiem lekkość konstrukcji, ale te seryjne szybko się przegrzewają jak ciepło. Za małe? Złe odprowadzenie ciepła? Materiały? <cisza> <nauka>
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez popielasty » 26 wrz 2017, 13:14

Ja przyjechałem już 6000 km na Textar (tarcze + klocki) – było ostre hamowanie ze 150km/h, tarcze proste. Jedynie co to klocki czasami zapiszczą i więcej pylą.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez mario-k » 26 wrz 2017, 20:37

Tak klocki textary pylą ale super hamują jestem bardzo zadowolony :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez JimmiPL » 14 mar 2018, 15:53

Witam

A czy normalnym jest, ze w nowej Mazdzie Cx-5 prosto z salonu po przejechaniu 16k km zużyły sie klocki do takiego stopnia, ze w jednym z kół zjechala sie rowniez tarcza?
Początkujący
 
Od: 14 mar 2018, 15:48
Posty: 8
Auto: Mazda CX5

Postprzez popielasty » 17 mar 2018, 00:00

JimmiPL, czy CX-5 to Twój pierwszy automat? :) znam osoby którym ciężko się przyzwyczaić do automatycznej skrzyni i mają tendencję do jazdy na hamulcu (miejska jazda przy małych prędkościach cały czas na hamulcu). Może to jest problem? Albo agresywny styl jazdy?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Pabloss » 21 mar 2018, 12:51

popielasty napisał(a):JimmiPL, czy CX-5 to Twój pierwszy automat? :) znam osoby którym ciężko się przyzwyczaić do automatycznej skrzyni i mają tendencję do jazdy na hamulcu (miejska jazda przy małych prędkościach cały czas na hamulcu). Może to jest problem? Albo agresywny styl jazdy?


yyyy chyba nie rozumiem to co znaczy że ludzie ci jeździli cały czas trzymając nogę na sprzęgle? dziwne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez JimmiPL » 7 kwi 2018, 12:53

POPIELASTY ja tak nie jeżdżę, znaczy na hamulcu. Może agresywniej, ale, zebym hamowal na ostatnią chwile mi sie nie zdarza. W poprzedniej Mazdzie CX5 przejechalem jakies 25k km i nie musialem wymieniać. Niestety chwile pozniej samochod rozbilem, wiec nie mam jak porownac.
Sam fakt, ze roznica 9k km dala mi do myslenia.
Początkujący
 
Od: 14 mar 2018, 15:48
Posty: 8
Auto: Mazda CX5

Postprzez glx » 26 kwi 2018, 07:38

Panowie, mam przejechane 78tyś. Przymierzam sie do wymiany tarcz i klocków na przedniej osi. Tyłu na razi enie ruszam bo tarcza jest ok i klocki nie zużyte.
Co do tarcz zdecydowany jestem na Zimmermann COAT Z, ale wacham się co do klocków. Ostatnio jak wymieniałem klocki to założyłem z przodu i z tyłu TEXTARy, ale ona strasznie popiskiwały na oryginalnych tarczach.

Jakie klocki polecacie do kompletu z tarczami Zimmermann na przód?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2014, 21:35
Posty: 14
Skąd: skądinąd
Auto: Mazda CX-5
2.2D AT 175KM AWD

Mini Cooper R56
122KM

Postprzez Kriszo » 26 kwi 2018, 20:44

Było na forum. ATE idealne do tych tarcz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2014, 20:36
Posty: 68 (1/1)
Auto: Mazda CX-5.SkyPASSION.2.0 benzyna.160 PS,AWD.Skrzynia AT.2015r.

Postprzez glx » 27 kwi 2018, 10:29

A jakie inne klocki, może tez Zimmermann? Cos nie mogę znaleźć klockow ATE – przestali je produkowac?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 maja 2014, 21:35
Posty: 14
Skąd: skądinąd
Auto: Mazda CX-5
2.2D AT 175KM AWD

Mini Cooper R56
122KM

Postprzez Pabloss » 21 lis 2018, 08:31

I ja podepnę się do tematu. Zauważyłem ostatnio, że przy mocno skręconych kołach słyszę lekkie piszczenie. Uważam, że może to być oznaka zużytych hamulców, co myślicie? No i pytanie zakładam że tarcze mam OK, więc jakie klocki do oryginalnych tarcz?

Dopisano 30 lis 2018, 08:19:

Nikt z kolegów nie podpowie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez mariuszj8 » 19 lut 2019, 22:50

Panowie, ja w swojej (rocznik 2015 po lifcie, benzyna 2,0 manual) w 2018 r wymieniłem tarcze przy przebiegu ok. 43 000. Założyłem Zimermana (nie pamiętam typu – wiercone są) + klocki też tej firmy. Skuteczność hamowania na zimnych tarczach jest gorsza niż na tych z pierwszego montażu a po rozgrzaniu nieco lepiej hamują niż ten oryginał.
Niestety, aktualnie mam 66 000 przebiegu i na tarczy jest już mocno wyczuwalny rant – niewiele mniejszy niż ten na oryginałach w momencie ich wymiany. Myślę że jeszcze z 10 – 12 tyś. i trzeba je będzie pożegnać. Generalnie hamulce w tym modelu to moim zdaniem najsłabszy punkt tego auta.
Za chwilę będę się mocno zastanawiał co tym razem założyć.
Początkujący
 
Od: 17 cze 2017, 10:39
Posty: 9
Skąd: WPR
Auto: 3 SKYACTIV-X AWD AUTOMAT 2019
ORAZ
CX-5 SKYACTIV-G 2.0 2015

Postprzez Pabloss » 20 lut 2019, 10:40

chętnie skorzystam z doświadczeń kolegów na jakie klocki i tarcze wymienić, ale nie zgodzę się z twierdzeniem że to najsłabszy punkt tego auta bo ..... mam 112 000 przebiegu i jestem na oryginałach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez popielasty » 20 lut 2019, 12:05

Polecam tarcze Textar Pro. Przelatane 50k i nie ma żadnych problemów.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez mariuszj8 » 20 lut 2019, 15:55

Hmmm 112 tyś. na oryginałach to wyczyn moim zdaniem. Osobiście oceniam swój styl jazdy jako dość dynamiczny ale mam znajomych którzy jeżdżą bardziej agresywnie a tarcze w ich autach wytrzymują po 80 tyś.
Pisząc że to najsłabszy punkt tego auta miałem na myśli po części skuteczność tych hamulców która nie powala. Podobno to wynik małej tarczy jak na masę auta.
Może spróbuję za namową kolegi tego Textara pro. Możesz napisać jakie masz klocki do tej tarczy ?
Początkujący
 
Od: 17 cze 2017, 10:39
Posty: 9
Skąd: WPR
Auto: 3 SKYACTIV-X AWD AUTOMAT 2019
ORAZ
CX-5 SKYACTIV-G 2.0 2015

Postprzez popielasty » 21 lut 2019, 11:15

Pierwotnie miałem klocki Textar'a – ale nie polecam, bardzo miękkie, mocno pylą, starczyły na 30k km. Aktualnie testuję TRW, dużo mniej pylą, przejechałem póki co ok 15k km na nich, nie wiem jak zużycie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez CaRaT » 7 mar 2019, 04:56

popielasty napisał(a):Aktualnie testuję TRW, dużo mniej pylą, przejechałem póki co ok 15k km na nich, nie wiem jak zużycie.


a piszcza?
tarcze masz oryginalne?
jak hamowanie na zimnych a jak na rozgrzanych?
Początkujący
 
Od: 24 sie 2018, 16:18
Posty: 16
Auto: Mazda CX5 2.5 AT AWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9