Mazda RX-8 SE 13B-MSP 2006r. – Paweł Gołembiewski
Strona 1 z 1
Historia z silnikami Wankla jest nieco zakręcona w moim przypadku.
Zaczęła się tak, że jako dealer i serwis Mazdy niejednokrotnie sprzedawaliśmy albo serwisowaliśmy Mazdy RX-8. Czasami miałem okazję nimi jeździć. Przyjrzałem się też bliżej, doceniając te wszystkie detale z jakimi została wykonana. A jest się czemu przyglądać. Jednak widocznie dla każdego musi nadejść właściwy czas. Wtedy, dziesięć lat temu, to nie był mój czas. Ten nastąpił dopiero rok temu, a zaczęło się tak:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=317&t=203930
Wiedziałem, że RX7 FB nie zaspokoi wszystkich moich motoryzacyjnych potrzeb, więc bacznie obserwowałem polski i zagraniczny rynek samochodów z silnikiem Wankla. Celowałem w RX8. Nic ciekawego się nie pojawiało. Dwa razy się spóźniłem. Czego szukałem? RX8:
– bezwypadkowego,
– w idealnym stanie,
– w dowolnej konfiguracji,
– z małym przebiegiem,
– z udokumentowaną całą historią,
– od pierwszego właściciela,
– najważniejsze: od osoby, która na 100% wiedziała jak się obchodzić z silnikiem Wankla. Z tym punktem był największy problem. Jak się trafiały samochody z małym przebiegiem, to często nie miały udokumentowanej historii serwisów albo były zajechane. W jednym interesującym przypadku do kupienia była wersja Kuro z przebiegiem 40 parę tys. km. Wszystko pasowało, poza ostatnim zdaniem, właściciel dodał, że RX8 miał tak mały przebieg, bo "jeździł mało, tyle co do kościoła, czy pracy, 700 metrów, mogę sprawdzić w google maps". Świetnie. Jeżdżony tylko na krótkich dystansach... Bazując na tych doświadczeniach z poszukiwaniem RX8 i brakiem wiedzy nt. obsługi, zdecydowałem, że sam napiszę parę artykułów nt. eksploatacji na jednej z moich stron https://www.mazda.warszawa.pl/mazda-rx-8-i-silnik-wankla/. Ale do rzeczy.
Wykluczając angliki, samochody trochę bardziej stuningowane (czyli szukałem możliwie wersji clean), po stłuczkach, nie zadbane, z za dużym przebiegiem – to naprawdę, rzadko się coś ciekawego pojawiało. Byłem cierpliwy W końcu, po wielu miesiącach się trafiła. RX8 garażowana, jeżdżona przez byłego kierowcę wyścigowego, dziś Pana w średnim wieku. Sztos. Doskonale wiedział jak o nią dbać. W końcu! Utrzymana w takim stanie, że nie miałem żadnej uwagi. Mogłem co najwyżej zrobić czyszczenie samochodu i zadbać o sprawy wizualne tak jak z FB.
CZYSZCZENIE SAMOCHODU
Też nigdy porządnie nie czyszczona:
Tu dopiero wstępne czyszczenie, ale pokazało możliwości Mam nadzieję, że pierzecie czasem swoje RXy lub inne Mazdy W razie takiej potrzeby, zapraszam. Tak jak widać, to połączenie skóry z alcantarą. Nie zdawałem sobie z tego sprawy, ale alcantara, poza tym, że bardzo przyjemna w dotyku – zapewnia też dobre trzymanie. 100% polecam.
ZABEZPIECZENIE ANTYKOROZYJNE PODWOZIA
Po zakupie przejrzałem samochód zgodnie z moim standardem, czyli praktycznie wszystko. Od razu zdecydowałem o zrobieniu zabezpieczenia antykorozyjnego, tym bardziej, że nie był jeżdżony zimą i sam też nie zamierzałem go zimą używać... (choć śnieg kusi) Tu fota z mycia wstępnego:
Zdjęliśmy nawet zderzak tylny by mieć pewność, że zrobiliśmy wszystko niczego nie pomijając:
Zgodnie z poszczególnymi krokami zabezpieczenia antykorozyjnego, zabezpieczyliśmy wcześniej przygotowaną powierzchnię właściwym podkładem.
Końcowa izolacja elementów nadwozia od wpływu czynników zewnętrznych:
PRZYGOTOWANIE LAKIERU, POLEROWANIE, AUTO DETAILING
Jako, że czasami sam lubię podłubać przy moich samochodach (mimo działu detailingu, który prowadzimy – Cavallo Nero), to zdecydowałem się na to w tym przypadku. Zaprosiłem kolegę, doświadczonego detailera. Kiedy można zrobić takie prace? Oczywiście po pracy... Skończyliśmy gruubo po północy.
Tu od razu końcowe foty, bez zanudzania myciem itd. Stan samochodu o wiele lepszy niż FB, więc i prac do wykonania było znacznie mniej niż 200 godzin uff! Zdecydowałem się na korektę lakieru one-step.
Na zakończenie wybraliśmy wosk prostaffu.
Jak się prezentuje na koniec? Chyba na tyle dobrze, że Mazda Polska zaprosiła mnie do wystawienia tej RX8 tuż obok Cosmo (sic!), o czym wspomniałem przy okazji pisania o RX7 FB. Miły zaszczyt
Po wielu miesiącach efekty się utrzymują, co mnie bardzo cieszy:
Więcej zdjęć później
Zaczęła się tak, że jako dealer i serwis Mazdy niejednokrotnie sprzedawaliśmy albo serwisowaliśmy Mazdy RX-8. Czasami miałem okazję nimi jeździć. Przyjrzałem się też bliżej, doceniając te wszystkie detale z jakimi została wykonana. A jest się czemu przyglądać. Jednak widocznie dla każdego musi nadejść właściwy czas. Wtedy, dziesięć lat temu, to nie był mój czas. Ten nastąpił dopiero rok temu, a zaczęło się tak:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=317&t=203930
Wiedziałem, że RX7 FB nie zaspokoi wszystkich moich motoryzacyjnych potrzeb, więc bacznie obserwowałem polski i zagraniczny rynek samochodów z silnikiem Wankla. Celowałem w RX8. Nic ciekawego się nie pojawiało. Dwa razy się spóźniłem. Czego szukałem? RX8:
– bezwypadkowego,
– w idealnym stanie,
– w dowolnej konfiguracji,
– z małym przebiegiem,
– z udokumentowaną całą historią,
– od pierwszego właściciela,
– najważniejsze: od osoby, która na 100% wiedziała jak się obchodzić z silnikiem Wankla. Z tym punktem był największy problem. Jak się trafiały samochody z małym przebiegiem, to często nie miały udokumentowanej historii serwisów albo były zajechane. W jednym interesującym przypadku do kupienia była wersja Kuro z przebiegiem 40 parę tys. km. Wszystko pasowało, poza ostatnim zdaniem, właściciel dodał, że RX8 miał tak mały przebieg, bo "jeździł mało, tyle co do kościoła, czy pracy, 700 metrów, mogę sprawdzić w google maps". Świetnie. Jeżdżony tylko na krótkich dystansach... Bazując na tych doświadczeniach z poszukiwaniem RX8 i brakiem wiedzy nt. obsługi, zdecydowałem, że sam napiszę parę artykułów nt. eksploatacji na jednej z moich stron https://www.mazda.warszawa.pl/mazda-rx-8-i-silnik-wankla/. Ale do rzeczy.
Wykluczając angliki, samochody trochę bardziej stuningowane (czyli szukałem możliwie wersji clean), po stłuczkach, nie zadbane, z za dużym przebiegiem – to naprawdę, rzadko się coś ciekawego pojawiało. Byłem cierpliwy W końcu, po wielu miesiącach się trafiła. RX8 garażowana, jeżdżona przez byłego kierowcę wyścigowego, dziś Pana w średnim wieku. Sztos. Doskonale wiedział jak o nią dbać. W końcu! Utrzymana w takim stanie, że nie miałem żadnej uwagi. Mogłem co najwyżej zrobić czyszczenie samochodu i zadbać o sprawy wizualne tak jak z FB.
CZYSZCZENIE SAMOCHODU
Też nigdy porządnie nie czyszczona:
Tu dopiero wstępne czyszczenie, ale pokazało możliwości Mam nadzieję, że pierzecie czasem swoje RXy lub inne Mazdy W razie takiej potrzeby, zapraszam. Tak jak widać, to połączenie skóry z alcantarą. Nie zdawałem sobie z tego sprawy, ale alcantara, poza tym, że bardzo przyjemna w dotyku – zapewnia też dobre trzymanie. 100% polecam.
ZABEZPIECZENIE ANTYKOROZYJNE PODWOZIA
Po zakupie przejrzałem samochód zgodnie z moim standardem, czyli praktycznie wszystko. Od razu zdecydowałem o zrobieniu zabezpieczenia antykorozyjnego, tym bardziej, że nie był jeżdżony zimą i sam też nie zamierzałem go zimą używać... (choć śnieg kusi) Tu fota z mycia wstępnego:
Zdjęliśmy nawet zderzak tylny by mieć pewność, że zrobiliśmy wszystko niczego nie pomijając:
Zgodnie z poszczególnymi krokami zabezpieczenia antykorozyjnego, zabezpieczyliśmy wcześniej przygotowaną powierzchnię właściwym podkładem.
Końcowa izolacja elementów nadwozia od wpływu czynników zewnętrznych:
PRZYGOTOWANIE LAKIERU, POLEROWANIE, AUTO DETAILING
Jako, że czasami sam lubię podłubać przy moich samochodach (mimo działu detailingu, który prowadzimy – Cavallo Nero), to zdecydowałem się na to w tym przypadku. Zaprosiłem kolegę, doświadczonego detailera. Kiedy można zrobić takie prace? Oczywiście po pracy... Skończyliśmy gruubo po północy.
Tu od razu końcowe foty, bez zanudzania myciem itd. Stan samochodu o wiele lepszy niż FB, więc i prac do wykonania było znacznie mniej niż 200 godzin uff! Zdecydowałem się na korektę lakieru one-step.
Na zakończenie wybraliśmy wosk prostaffu.
Jak się prezentuje na koniec? Chyba na tyle dobrze, że Mazda Polska zaprosiła mnie do wystawienia tej RX8 tuż obok Cosmo (sic!), o czym wspomniałem przy okazji pisania o RX7 FB. Miły zaszczyt
Po wielu miesiącach efekty się utrzymują, co mnie bardzo cieszy:
Więcej zdjęć później
Ostatnio edytowano 17 lut 2018, 08:58 przez Paweł-Gołembiewski, łącznie edytowano 1 raz
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Widziałem na żywo i powiem tak ślicznotka Ten kolor . Ahhh koniec podniety RX 8 to jak dla mnie przepiękna linia nadwozia . Może kiedyś....... chociaż będę miał okazję jazdy... Graty za pojazd
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
W końcu chwila czasu wyrwana w sobotę o siódmej rano by napisać parę słów Bardziej wrzucić parę zdjęć (KLIKNIJ BY POWIĘKSZYĆ I MIEĆ WŁAŚCIWĄ ROZDZIELCZOŚĆ)
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Piękny RX... Kolor wygląda prawie jak SoulRed.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Damian68 napisał(a):No to przesyłam krótki filmik Maździnek
Też coś mam (tylko nie wiem jeszcze jak zamieszczać dobrej jakości filmy na YT):
KMBak napisał(a):Piękny RX... Kolor wygląda prawie jak SoulRed.
Być może Z pewnością CopperRed i to na RX8 jest o wiele rzadszy O gustach się na szczęście nie dyskutuje
Znalazłem jeszcze parę zdjęć robiąc dziś porządki na komputerze
(KLIKNIJ ZDJĘCIE BY ZOBACZYĆ WE WŁAŚCIWEJ ROZDZIELCZOŚCI):
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Mam nagrane w 4K więc z czasem wrzucę . Jak oglądałem te "cacka" na targach to taka mnie myśl naszła , żeby kiedyś też mieć coś takiego a na razie to mam nadzieje , że spotkamy się może na TP i pogadamy . A przy okazji tu masz info odnośnie wstawiania filmów np 4K i moje 4K
https://support.google.com/youtube/answ ... ic=2888648
https://support.google.com/youtube/answ ... ic=2888648
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Piękna ta Rx-8
Damian68 napisał(a):A przy okazji tu masz info odnośnie wstawiania filmów np 4K i moje 4K
Czym nagrywałeś? Wygląda świetnie. Jeszcze stabilizator drgań i mamy komplet.
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Nagrywałem kamerą Sony ale nie ukrywam, że stabilizacja by się przydała
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Zakupiłem STABILIZATOR DO APARATÓW I KAMER WIDEO Z UCHWYTEM zobaczymy jaki będzie efekt
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Trudna decyzja zapadła, RX jest do kupienia. Choć myśl o zostawieniu go u mnie pojawiła się z milion dwieście dwadzieścia razy Zapraszam do kontaktu.
Porządkowałem dokumenty i zdjęcia, zupełnie zapomniałem tą radość, gdy przy rozbieraniu hamulców by je oczyścić i sprawdzić odkryliśmy, że tłoczki zostały wymienione na nowe
Dokumentów jest komplet, zawsze miło jak historia jest pełna:
Porządkowałem dokumenty i zdjęcia, zupełnie zapomniałem tą radość, gdy przy rozbieraniu hamulców by je oczyścić i sprawdzić odkryliśmy, że tłoczki zostały wymienione na nowe
Dokumentów jest komplet, zawsze miło jak historia jest pełna:
Na co dzień znajdziesz mnie w serwisie Mazdy:
>> Zapraszam serdecznie :) <<
>> Zapraszam serdecznie :) <<
Przedwczoraj miałem dzieki uprzejmości Pawła okazję oglądać to auto na żywo i powiem że naprawdę robi ogromne wrażenie stanem (podobnie jak równie piękny powód sprzedaży tej wypieszczonej sztuki). Jeśli wiec ktoś z tego forum szuka takiego auta na sloneczne weekendy i ma odpowiedni garaż dla niego (jeździć tym autem w innych warunkach to grzech ), to niech się długo nie zastanawia – ten Rex jest wart swojej ceny
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
ten już ma nowego
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości