Przygotowuję się do wymiany sprzęgła (dość ciężko pracuje) i mam pytania co sugerujecie:
– wymiana na zamiennik? Jeśli tak, to jaki polecacie?
– wymiana w ASO na oryginał?
– jakie sprzęgło (producent) stosuje Mazda w mojej BLce?
Wymiana sprzęgła
Strona 1 z 1
Wracam do tematu.
Dziś byłem pytać w ASO o wymianę sprzęgła – sprzęgło ok. 1100 zł + wymiana (z geometrią ?) ok. 1400 zł. Szok. O pytanie czy wymieniają na Sachs'a, nie wiedzą, bo na pudełku jest Mazda
Kopię od dawna w necie i nie mogę znaleźć kompletu sprzęgła prod. Sachs. Są LUK, Nippon Parts, Blue Print. Każde z tych sprzęgieł (komplet) kosztuje poniżej 800 zł, niektóre dużo poniżej.
Może ktoś już montował inną firmę i podzieli się opinią?
Czy może mi ktoś napisać gdzie można zdobyć komplet Sachs'a lub podać numerki mazdowe tego co mamy założone?
Dziś byłem pytać w ASO o wymianę sprzęgła – sprzęgło ok. 1100 zł + wymiana (z geometrią ?) ok. 1400 zł. Szok. O pytanie czy wymieniają na Sachs'a, nie wiedzą, bo na pudełku jest Mazda
Kopię od dawna w necie i nie mogę znaleźć kompletu sprzęgła prod. Sachs. Są LUK, Nippon Parts, Blue Print. Każde z tych sprzęgieł (komplet) kosztuje poniżej 800 zł, niektóre dużo poniżej.
Może ktoś już montował inną firmę i podzieli się opinią?
Czy może mi ktoś napisać gdzie można zdobyć komplet Sachs'a lub podać numerki mazdowe tego co mamy założone?
Skąd Wy te ceny bierzecie? Zestaw sprzęgła LuK 620 3234 00 cena niecałe 400zł, jego zamiennik, który jest katalogowany jako sprzęgło do BK- ale jest to to samo, nawet leży obok mnie na półce bo dostałem je w gratisie od osoby sprzedającej mi auto SACHS 3000 951 008 cena 400zł
http://www.megamotors.pl/partscatalogue ... 23400.aspx
http://www.megamotors.pl/partscatalogue ... ~1008.aspx
Jest jeszcze np. AISIN za 700 ale nie widzę powodu żeby aż tyle dopłacać, zwłaszcza że samochód ma moc 105KM
http://www.megamotors.pl/partscatalogue ... 23400.aspx
http://www.megamotors.pl/partscatalogue ... ~1008.aspx
Jest jeszcze np. AISIN za 700 ale nie widzę powodu żeby aż tyle dopłacać, zwłaszcza że samochód ma moc 105KM
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Dzięki @jaaco za zainteresowanie.
Dla mnie sprawa nie jest taka prosta. Oczywiście znam te wszystkie zamienniki, jednak jak zauważyłeś dedykowane są do serii BK.
Komplet to: tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa i łapa z łożyskiem.
Wg katalogu w ASO Mazda tylko łapa z łożyskiem ma wspólny numer dla serii BK i BL. Tarcze nie, i tak:
Dla Mazda 3 BL 1.6 benzyna 105 KM (moja) numerki są takie:
Tarcza sprzęgła: Z604-16-460
Tarcza dociskowa: Z604-16-410B
Łapa z łożyskiem: Z601-16-530A
Sworzeń: Z601-16-102A (powinno się go też wymienić i jest taki sam w BK i BL)
Natomiast rozbierając numerki sprzęgła np. podanego Sachsa mamy:
SACHS Zestaw sprzęgła 3000 951 008 to:
Tarcza sprzęgła: 1878 002 522:
MAZDA (Z60116460B)
MAZDA (Z60116460D)
MAZDA (Z60116460E)
MAZDA (Z60216460B)
MAZDA (Z60316460B)
Tarcza dociskowa: 3082 000 492:
MAZDA (Z60116410)
MAZDA (Z60116410A)
MAZDA (Z60116410B)
MAZDA (Z60116410C)
MAZDA (Z60116460A)
Łapa z łożyskiem: 3189 000 020: Z601-16-530A (i tylko to się zgadza)
Każdy z tych zamienników pasuje wg opisu i katalogu do BK.
W katalogu Sachsa nie ma żadnej tarczy do mojej BLki. Podobnie w Valeo (chociaż jeden mechanik powiedził mi, że zakładają do BL Vleo i na pewno są komplety). Owszem są, ale do BK, co potwierdza jednoznacznie katalog i dzisiejsza rozmowa z konsultantem Valeo.
Ale może faktycznie zestaw dedykowany do BK 1.6 105 KM pasuje do BL 1.6 105 KM????
ASO Mazda mi tego nie chce powiedzieć, a inne numerki w ich katalogu mają na celu łojenie z nas kasy?
Najchętniej zobaczyłbym wyjęte sprzęgło z BLki i sprawdzenie producenta (Sachs ?) i numerków na nich...
Dla mnie sprawa nie jest taka prosta. Oczywiście znam te wszystkie zamienniki, jednak jak zauważyłeś dedykowane są do serii BK.
Komplet to: tarcza sprzęgła, tarcza dociskowa i łapa z łożyskiem.
Wg katalogu w ASO Mazda tylko łapa z łożyskiem ma wspólny numer dla serii BK i BL. Tarcze nie, i tak:
Dla Mazda 3 BL 1.6 benzyna 105 KM (moja) numerki są takie:
Tarcza sprzęgła: Z604-16-460
Tarcza dociskowa: Z604-16-410B
Łapa z łożyskiem: Z601-16-530A
Sworzeń: Z601-16-102A (powinno się go też wymienić i jest taki sam w BK i BL)
Natomiast rozbierając numerki sprzęgła np. podanego Sachsa mamy:
SACHS Zestaw sprzęgła 3000 951 008 to:
Tarcza sprzęgła: 1878 002 522:
MAZDA (Z60116460B)
MAZDA (Z60116460D)
MAZDA (Z60116460E)
MAZDA (Z60216460B)
MAZDA (Z60316460B)
Tarcza dociskowa: 3082 000 492:
MAZDA (Z60116410)
MAZDA (Z60116410A)
MAZDA (Z60116410B)
MAZDA (Z60116410C)
MAZDA (Z60116460A)
Łapa z łożyskiem: 3189 000 020: Z601-16-530A (i tylko to się zgadza)
Każdy z tych zamienników pasuje wg opisu i katalogu do BK.
W katalogu Sachsa nie ma żadnej tarczy do mojej BLki. Podobnie w Valeo (chociaż jeden mechanik powiedził mi, że zakładają do BL Vleo i na pewno są komplety). Owszem są, ale do BK, co potwierdza jednoznacznie katalog i dzisiejsza rozmowa z konsultantem Valeo.
Ale może faktycznie zestaw dedykowany do BK 1.6 105 KM pasuje do BL 1.6 105 KM????
ASO Mazda mi tego nie chce powiedzieć, a inne numerki w ich katalogu mają na celu łojenie z nas kasy?
Najchętniej zobaczyłbym wyjęte sprzęgło z BLki i sprawdzenie producenta (Sachs ?) i numerków na nich...
Jak wytłumaczysz to że np. wchodząc w zestaw blueprint klikająć w "występuje w pojazdach" wyskakuje i BK i BL MZR 1.6? Zwykłe szukanie jelenia który kupi droższą część bo ma nowsze auto.
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Zgadza się. W przypadku dwóch producentów: Blue Print i LuK, jest tak jak piszesz. Komplet pasuje do BK i BL. Niestety, w przypadku Sachs'a i Valeo, na liście BL nie ma, jest tylko BK. Stąd te wszystkie wątpliwości, podsycone jeszcze innymi numerami katalogowymi tarcz samej Mazdy...
Podumowując, wg Ciebie mogę spokojnie wybrać dowolnego producenta (nawet Sachsa, czy Valeo) i wymieniać. Którego wybrać?
Czytałem na forach, że w komplecie Sachs'a są tarcze Luk'a lub Valeo i odwrotnie lub w dowolnej kombinacji, zatem pewnie najtańsze
Pierwszy montaż to ponoć Sachs i tu mam wątpliwości, czy na niego stawiać, bo:
– auto ma przejechane 90 tys. i wg mnie i znajomego sprzęgło jest trochę za twarde i późno łapie
– fakt, że w porównaniu np. do Kii Cee'd ojca ( 118 tys.), to u niego jest "jak w masełko", sprzgła praktycznie nie czuć przy wciskniu, ale za to w moim Golfie 7 (100 tys.) jest podobnie jak w Maździe
– ostatnio jechał nim gość z Mazdy i stwierdził też, że późno łapie
– zatem, czy Sachsa w ogóle rozważać, bo już przy 90 tys. oryginalny jest do wymiany....
Zdaję sobie sprawę, że za cenę samego sprzęgła w ASO, mogę kupić 3 zestawy, każdy innego producenta i testować, które lepsze
Zatem które na pierwszy ogień???
Podumowując, wg Ciebie mogę spokojnie wybrać dowolnego producenta (nawet Sachsa, czy Valeo) i wymieniać. Którego wybrać?
Czytałem na forach, że w komplecie Sachs'a są tarcze Luk'a lub Valeo i odwrotnie lub w dowolnej kombinacji, zatem pewnie najtańsze
Pierwszy montaż to ponoć Sachs i tu mam wątpliwości, czy na niego stawiać, bo:
– auto ma przejechane 90 tys. i wg mnie i znajomego sprzęgło jest trochę za twarde i późno łapie
– fakt, że w porównaniu np. do Kii Cee'd ojca ( 118 tys.), to u niego jest "jak w masełko", sprzgła praktycznie nie czuć przy wciskniu, ale za to w moim Golfie 7 (100 tys.) jest podobnie jak w Maździe
– ostatnio jechał nim gość z Mazdy i stwierdził też, że późno łapie
– zatem, czy Sachsa w ogóle rozważać, bo już przy 90 tys. oryginalny jest do wymiany....
Zdaję sobie sprawę, że za cenę samego sprzęgła w ASO, mogę kupić 3 zestawy, każdy innego producenta i testować, które lepsze
Zatem które na pierwszy ogień???
Kolego, chyba trochę za bardzo kombinujesz.
Na początek powiem Ci, że w BL sprzęgło działa dosyć charakterystycznie. Po kupnie musiałem się przyzwyczaić bo działa trochę wyżej niż w innych samochodach. Sprzedawca też miał zamiar je u mnie wymienić, ale mechanik powiedział mu, że jest ono jak najbardziej ok. Od tego czasu zrobiłem niecałe 30 tys km. A co do wyboru firmy, to oddaj poprostu auto do dobrego mechanika i niech coś zaproponuje. Ja bym brał sascha albo luka.
Na początek powiem Ci, że w BL sprzęgło działa dosyć charakterystycznie. Po kupnie musiałem się przyzwyczaić bo działa trochę wyżej niż w innych samochodach. Sprzedawca też miał zamiar je u mnie wymienić, ale mechanik powiedział mu, że jest ono jak najbardziej ok. Od tego czasu zrobiłem niecałe 30 tys km. A co do wyboru firmy, to oddaj poprostu auto do dobrego mechanika i niech coś zaproponuje. Ja bym brał sascha albo luka.
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
Przymierzam się do wymiany sprzęgła. Takie znalazłem modele:
https://revo-shop.pl/produkt/zestaw-spr ... 19372.html
https://motostacja.com/p/LUK-620-3234-00/
https://revo-shop.pl/produkt/zestaw-spr ... 19372.html
https://motostacja.com/p/LUK-620-3234-00/
Jeszcze takie znalazłem sprzęgło LUK za 300 zł nowe, warto brać? Jest kompletne?
Sachs ma takie coś dodatkowo
Każdy producent daje inaczej? Pisałem do sklepu to mówią że w skład zestawu wchodzi:
Tarcza dociskowa sprzęgła, Tarcza sprzęgła, zestaw wysprzęglika, uruchamianie sprzęgła.
Sachs ma takie coś dodatkowo
Każdy producent daje inaczej? Pisałem do sklepu to mówią że w skład zestawu wchodzi:
Tarcza dociskowa sprzęgła, Tarcza sprzęgła, zestaw wysprzęglika, uruchamianie sprzęgła.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość