Mazda 323f BA Z5 1.5 16v – wymiana uszczelki termostatu i wyjscia ukladu wody -króćca

Postprzez drevco » 1 lut 2018, 18:05

Witam. Mam problem, o ile uszczelke termostatu sam zlokalizowalem oraz termostat bo z tamtad ciekla mi woda z silnika i ukladu chlodzenia to po rozkreceniu czesc ktora zakrywa termostat i trzyma rurę wody okazala się pęknieta i teraz pytanie skąd to cudo można dorwać najlepiej nowe. Zalaczam zdjecia, mam nadzieje ze kiedys komuś się przydadzą. Oczywiscie po zakupie czesci i przygotowaniu ich należy oczyscic termostat z brudu oraz miejsce styku uszczelki z silnikiem. Uważać na sile dokrecania śrub by kruciec nie pekl.
Załączniki
IMG_20180201_125312.jpg
Czesc trzymająca rure wody pod aparatem zaplonowym model 2-1
IMG_20180201_125318.jpg
Cześć trzymająca rure wody pod aparatem zapłonowym
IMG_20180201_125300.jpg
Uszczelka termostatu popekana która lezy na poduszcze mcpersona
IMG_20180201_125136.jpg
Termostat pod aparatem zaplonowym po zdjeciu uchwytu rury wody
Ostatnio edytowano 23 mar 2018, 13:44 przez drevco, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 10:36
Posty: 167
Skąd: Malbork
Auto: 323F BA 1.5 16V /94

Postprzez Andrzej414 » 1 lut 2018, 19:09

Tutaj kupisz tanio i w bardzo dobrym stanie –> http://allegro.pl/obudowa-termostatu-kr ... 13543.html

I żebyś nie pytał to od razu mówię – pasuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez drevco » 2 lut 2018, 06:26

Dzieki, nie wiedzialem ze z bj pasuje. Wstawiam zdjecie jak to wygladalo po zdjeciu aparatu zaplonowego i przed demontażem tej obudowy.
Załączniki
IMG_20180201_124050.jpg
Obudowa termostatu pod aparatem zaplonowym
Ostatnio edytowano 26 mar 2018, 18:58 przez drevco, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 10:36
Posty: 167
Skąd: Malbork
Auto: 323F BA 1.5 16V /94

Postprzez Andrzej414 » 2 lut 2018, 06:31

Tam to chyba ktoś wcześniej lał zwykłą wodę do układu że to było tak skorodowane..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Marek 161BD081 » 3 lut 2018, 20:10

Oring na aparacie zapłonowym wymień bo zaraz będziesz węża wodnego szukał
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez drevco » 4 lut 2018, 10:39

Wąż wody w tym miejscu i tak już się zużył i jest kupiony drugi, tamten już przetarl się bo byl ciut krótszy i opuchnięty, wodę muszę lać zwykłą jeszcze chwile dopóki nie będę rozrządu zmieniał bo cieknie mi pompa wody trochę. To nie jest skorodowane tylko było dosypane proszku od uszczelnienia chłodnicy ponieważ był mały przeciek a teraz ustąpił. Aparat był regenerowany wraz z uszczelka ale jeszcze przecieka mi uszczelka klawiatury po tej stronie i bede musiał uszczelnić. Tylko pogoda nie pozwala a garażu nie mam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 10:36
Posty: 167
Skąd: Malbork
Auto: 323F BA 1.5 16V /94

Postprzez Marek 161BD081 » 4 lut 2018, 11:49

Jsk masz lać samą wodę to lepiej lej wodę demi bo przynajmniej kamień się nie będzie odkładał.
Z drugiej strony tobtak trochę chlodnawo jest na lanie czystej wody – lepszy jest jakikolwiek płyn.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pulkownik » 8 mar 2018, 20:30

Nigdy nie lej wody, chyba że w przypadku awarii.

Nalejesz wody a później będziesz się męczył z czyszczeniem układu chłodzenia i zużyjesz 3x tyle płynu.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2009, 13:42
Posty: 155 (3/0)
Skąd: Bielsko-Biała

Postprzez drevco » 23 mar 2018, 12:51

Witam. Po mrozach czas na naprawy tak jak w watku, niestety symbole sa inne i inne czesci zobaczymy jak to sie sprawdzi.
Załączniki
IMG_20180321_071258.jpg
Krociec po zakupie, jest to model 3-1 pasuje jak 2-1 jest identyczny
IMG_20180321_071336.jpg
Krociec plus uszczelka, niestety nieoryginalna wymaga przerobki, oryginalna mazdy kosztuje 30zl , ta kupiona w Grene z ciagnikow kosztuje 0,60gr po ogledzinach material identyczny
IMG_20180323_124326.jpg
Czyszczenie krocca wody z gory
IMG_20180323_124312.jpg
Czyszczenie krocca wody z dołu
IMG_20180323_130515.jpg
Uszczelka oznaczona do przecięcia
IMG_20180323_133139.jpg
Wyglad uszczelki po przeróbce. Pamietajcie że to naprawa po minimalnych kosztach. Gotowe do montażu
IMG_20180326_153506.jpg
Termostat z gory chyba oryginalny nr BP05 NTC. Jakby kto szukal daje zdjęcia
IMG_20180326_153517.jpg
Termostat z boku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 10:36
Posty: 167
Skąd: Malbork
Auto: 323F BA 1.5 16V /94

Postprzez drevco » 26 mar 2018, 19:03

Calosc złożona nie ma oznak przeciekania mazda odpala i wdzystko gra zobaczymy na jak dlugo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 10:36
Posty: 167
Skąd: Malbork
Auto: 323F BA 1.5 16V /94

Postprzez Andrzej414 » 26 mar 2018, 19:19

Jak żeś to z głową dokręcił to będzie trzymać dożywotnio.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez drevco » 27 mar 2018, 20:04

Dokrecilem tak jak sie należy, teraz zostalo mi uszczelnic pokrywe klawiatury bo uszczelka byla zmieniana ale cieknie od strony aparatu zaplonowego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 10:36
Posty: 167
Skąd: Malbork
Auto: 323F BA 1.5 16V /94

Postprzez Andrzej414 » 27 mar 2018, 20:17

Najlepiej kupić oryginalną uszczelkę. Co do tego cieknie to należy nałożyć w odpowiednich miejscach trochę silikonu co pokazane jest na obrazku w instrukcji serwisowej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 10:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323