Po zdjęciach widząc zadam pytanie, czy ściągałeś ten czarny plastik z tej swojej kostki, która pod spodem jest biała? Może ten czarny to zaślepka jest i wtedy Ci będzie pasowało? Bo widać, że czarny jest nałożony na biała kostkę
Takie mnie nasuwa się pytanie patrząc po foto
Komputer pokładowy do M 2.0GF
Nie, ale korciło mnie W wolnej chwili to zrobię i zobaczę czy faktycznie wystarczyło obrać ze skorupek wtyczkę?
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Nic z tego, ta czarna wtyczka to nie jest nakładka Już tak myślałem żeby powyjmować kable i powpinać do tej białej ale to jest słaby pomysł więc odpada.
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Simas napisał(a):Nic z tego, ta czarna wtyczka to nie jest nakładka Już tak myślałem żeby powyjmować kable i powpinać do tej białej ale to jest słaby pomysł więc odpada.
a zdjąłeś tą czarną? Po fotach bym powiedział, że na 99% wystarczy zdjąć albo rozwalić tą czarną i wtedy piękna biała gotowa do wpięcia
U mnie już na pewno tej czarnej by nie było
Nie zdejmowałem bo nie byłoby sensu. Górne szyny nawet po zdjęciu się nie zgadzają. Zobacz jak szeroko rozstawione są w czarnej wtyczce, a jak w białej. Chyba bez elektryka jednak się nie obejdzie
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Simas napisał(a):Nie zdejmowałem bo nie byłoby sensu. Górne szyny nawet po zdjęciu się nie zgadzają. Zobacz jak szeroko rozstawione są w czarnej wtyczce, a jak w białej. Chyba bez elektryka jednak się nie obejdzie
No tak tego nie wziąłem pod uwagę – przepraszam
Kostkę masz od komputerka to tamtą obciąć i podlutować tą ;–) tylko jakiś schemat co do którego pinu ma należeć i gra gitara
Artu,
Skąd brałeś informacje o przeznaczeniu kabli idących do komputera? Mam "Workshop manual" do 626 GF normalnego i drugi dla polifta z rozpiską wtyczki, ale nie mam "Wiring diagram" z kolorami kabli. Masz może te schematy? Bo jakoś niewiele mi się zgadza (mam 5 kabli we wtyczce, bez fabrycznego termometru, ale przed chłodnicą jest pusta wtyczka na termistor 2,2k i nawet jeszcze jakaś druga podobna).
Druga rzecz: skąd brałeś styki do brakujących kabli? Od komputera pokładowego – pewnie kupiłeś go z wtyczką i kikutem obciętego kabla. Ale od sterownika silnika? – Czy we wtyczce jest komplet styków i wystarczy dolutować kabel do pinu 99 "FEM" czy musiałeś dorabiać jakąś blaszkę?
Trzecia kwestia: Wiem że taki komputer bywał też w 323 BJ. I tu jest pytanie: czy taki sam, czy nie? Numer części na 100% jest inny. Mogę taki tanio kupić i to z kawałkiem wtyczki, ale już na oko widać, że kolejność i kolory kabli są inne. Nie chcę spalić przy pierwszym podłączeniu, a do 323 BJ też nie potrafię znaleźć oryginalnego "Wiring diagram" :/ .
Wrzucę tylko z "Workshop manual" skany rozpisek styków "turing computer-a" (według serwisówki: "information display"). W sumie to samo, co podawałeś z opisem, ale może komuś się przyda. Dla przedlifta i polifta jest to samo, nieco inaczej opisane:
626 GF przedlift:
626 GF polift:
Z góry dzięki za odpowiedź.
Skąd brałeś informacje o przeznaczeniu kabli idących do komputera? Mam "Workshop manual" do 626 GF normalnego i drugi dla polifta z rozpiską wtyczki, ale nie mam "Wiring diagram" z kolorami kabli. Masz może te schematy? Bo jakoś niewiele mi się zgadza (mam 5 kabli we wtyczce, bez fabrycznego termometru, ale przed chłodnicą jest pusta wtyczka na termistor 2,2k i nawet jeszcze jakaś druga podobna).
Druga rzecz: skąd brałeś styki do brakujących kabli? Od komputera pokładowego – pewnie kupiłeś go z wtyczką i kikutem obciętego kabla. Ale od sterownika silnika? – Czy we wtyczce jest komplet styków i wystarczy dolutować kabel do pinu 99 "FEM" czy musiałeś dorabiać jakąś blaszkę?
Trzecia kwestia: Wiem że taki komputer bywał też w 323 BJ. I tu jest pytanie: czy taki sam, czy nie? Numer części na 100% jest inny. Mogę taki tanio kupić i to z kawałkiem wtyczki, ale już na oko widać, że kolejność i kolory kabli są inne. Nie chcę spalić przy pierwszym podłączeniu, a do 323 BJ też nie potrafię znaleźć oryginalnego "Wiring diagram" :/ .
Wrzucę tylko z "Workshop manual" skany rozpisek styków "turing computer-a" (według serwisówki: "information display"). W sumie to samo, co podawałeś z opisem, ale może komuś się przyda. Dla przedlifta i polifta jest to samo, nieco inaczej opisane:
626 GF przedlift:
626 GF polift:
Z góry dzięki za odpowiedź.
To pewnie normalny sygnał z czujnika prędkości, ze skrzyni. Idzie na zegary i pewnie w kilka innych miejsc. Na kolejnej stronie serwisówki jest podane, że to sygnał prostokątny (czyli pewnie czujnikiem jest hall, a nie elektromagnes) i że jego okres w milisekundach = 1413 / prędkość.
Czyli by się dało. Tylko po co? Mi jeden prędkościomierz wystarcza.
Czyli by się dało. Tylko po co? Mi jeden prędkościomierz wystarcza.
Zdarzyło się u kogoś tak, że miał 10 albo i 13 kabli w tej wtyczce? (Nie pamiętam dokładnie) Czy w takie sytuacji komputer zadziała "plug and play" ?
- Od: 5 maja 2016, 23:55
- Posty: 37 (3/0)
- Skąd: TSK / DW
- Auto: Mazda 626 GF FS '00
Simas napisał(a):Odkopię trochę swój temat gdyż nabyłem komputerek i ku memu zdziwieniu mam inne złącze, niżej fotki. Może ktoś podpowie wtf Od czego w takim razie mam tą czarną wtyczkę? Może potrzebna jest przejściówka?
Dodam, że ta biała obok była wpięta do komputera z obciętymi kablami. Weryfikując VIN na rosyjskiej stronie komputer miałem w zestawie, kraj przeznaczenia: Niemcy.
Odkopię, bo u mnie prawdopodobnie komputer był, ale zamontowano webasto i wywalono komputer w jego miejsce zwykłą zaślepkę. Kupiłem komputer z identycznej pod względem wyposażenia i wersji 626 gf, ale też mam tą wtyczkę. Może jest gdzieś głębiej? Udało Ci się podłączyć?
Edit:
Mamy tą kostkę, u mnie była złączona izolatką pod kierownicą z inną wiązką, co nie zmienia faktu, że mam 5 przewodów.
- Od: 12 kwi 2018, 23:48
- Posty: 1
- Auto: 1.8 90km HB
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6