Napęd AWD/4WD w Mazda CX-5
Cześć,
szukam wszelkich informacji, filmików, broszur na temat napędu w CX-5. Jak działa napęd, jak szybko się załącza, czy da się nim jakoś sterować (np. wyłączenie systemu antypoślizgowego w niektórych autach daje stały napęd na 4 koła do jakieś tam prędkości np 30km/h).
Szukam również opinii jak ten napęd spisuje się wśród Was – użytkowników tego auta. Ja jeszcze nie miałem okazji tego przetestować, ale zdziwiło mnie brak np. fizycznego pokrętła które mogłoby zablokować napęd na 4 koła – tak jak np. w Mitsubishi ASX.
Dodatkowo – czy napęd ten przechodził jakieś ewolucje od czasu wprowadzenia CX-5 na rynek (przedlift, polift, CX-5 'II' 2017).
Czy ktoś wie jak rozdzielany jest napęd – jakie stosunki przeniesienia procentowo napędu na dane osie itp.
Przed zakupem Mazdy rozważałem Hondę CR-V z rocznika 2013/2014 – tam napęd AWD to porażka, co wykazywały liczne testy (np. jakiejś skandynawskiej organizacji badającej skuteczność napędów AWD) – odnośnie Mazdy jest bardzo mało takich informacji..
Tu przykładowo filmik z CR-V
Tu filmik z CX-5 2016 pokazujący że napęd daje radę w zimę
Tu z kolei ładnie katują CX-5
szukam wszelkich informacji, filmików, broszur na temat napędu w CX-5. Jak działa napęd, jak szybko się załącza, czy da się nim jakoś sterować (np. wyłączenie systemu antypoślizgowego w niektórych autach daje stały napęd na 4 koła do jakieś tam prędkości np 30km/h).
Szukam również opinii jak ten napęd spisuje się wśród Was – użytkowników tego auta. Ja jeszcze nie miałem okazji tego przetestować, ale zdziwiło mnie brak np. fizycznego pokrętła które mogłoby zablokować napęd na 4 koła – tak jak np. w Mitsubishi ASX.
Dodatkowo – czy napęd ten przechodził jakieś ewolucje od czasu wprowadzenia CX-5 na rynek (przedlift, polift, CX-5 'II' 2017).
Czy ktoś wie jak rozdzielany jest napęd – jakie stosunki przeniesienia procentowo napędu na dane osie itp.
Przed zakupem Mazdy rozważałem Hondę CR-V z rocznika 2013/2014 – tam napęd AWD to porażka, co wykazywały liczne testy (np. jakiejś skandynawskiej organizacji badającej skuteczność napędów AWD) – odnośnie Mazdy jest bardzo mało takich informacji..
Tu przykładowo filmik z CR-V
Tu filmik z CX-5 2016 pokazujący że napęd daje radę w zimę
Tu z kolei ładnie katują CX-5
Jak chcesz porównywać napęd mazdy do mitsu to sobie odpuść...
Przesiadłem się z Outlandera najpierw do CX9 , teraz do CX5 , w miedzy czasie szukając auta jeździłem RAV4, Lexusem NX i innymi.
I powiem Ci jedno : pod subaru, mitsu żaden napęd 4x4 już nie będzie dobry...
Przesiadłem się z Outlandera najpierw do CX9 , teraz do CX5 , w miedzy czasie szukając auta jeździłem RAV4, Lexusem NX i innymi.
I powiem Ci jedno : pod subaru, mitsu żaden napęd 4x4 już nie będzie dobry...
W ostatnim Automaniaku (abstrahując od powagi tego programu) wykonano test – holowanie dwóch ciągników, w sumie ponad 30 ton. Koleos vs nowa CX-5. Ten pierwszy w trybie lock dał radę (bez mielenia kołami powoli ruszył), Mazda zaczęła mielić przednimi kołami w miejscu, po chwili nastąpiło przegrzanie układu AWD. Oczywiście ten test nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, natomiast pokazuje, jak wiele zależy od software'u (od strony technicznej obydwa samochody /jak i wiele innych/ mają ten sam napęd).
Jeśli masz na myśli ten z Outlandera II/III albo ASX, to jest tam to samo sprzęgło napędu co w Mazdach (Outlander I to inna bajka). Kontrola trakcji w Outlanderze II i pierwotnym ASX była mocno przymulona, znacznie to poprawiono w Outlanderze III. Może wkrótce uda mi się przetestować nową CX-5 na rolkach, to będzie wiadomo coś więcej na temat skuteczności tego napędu.cinek78 napisał(a):Jak chcesz porównywać napęd mazdy do mitsu to sobie odpuść...
Garth napisał(a):Jeśli masz na myśli ten z Outlandera II/III albo ASX, to jest tam to samo sprzęgło napędu
Zdecydowanie w OTII jest inny napęd niżeli w Mazda. Sprzęgło to nie wszystko. Napędowi OTII jest bardzo blisko do EVO X, gdzie tam napęd jest majstersztykiem najwyższych lotów.
Miałem OTII przez 5 lat, Mazdę CX5 mam 2 i nie da się tych napędów porównać do siebie..
Jedyna szansa na wystartowanie CX5 dynamicznie z pod świateł na 4 łapach , to wyłączenie kontroli trakcji,i po chwili zwłoki załącza tył i jedzie. Gdzie OTII przysiadał i niemal był wystrzelony z 4 łap bez kombinacji przełącznikami rożnej maści.
Obecnie znalazłem auto które ma rewelacyjne 4x4 – Stelvio... Masakra jak to startuje na światłach w deszczowy dzień..
Napęd Mazdy różni się od napędu Outlandera tylko softem. Natomiast napęd Evo X rzeczywiście jest majstersztykiem, ale nie ma kompletnie NIC wspólnego z tym z Outlandera. NIC.cinek78 napisał(a):Zdecydowanie w OTII jest inny napęd niżeli w Mazda. Sprzęgło to nie wszystko. Napędowi OTII jest bardzo blisko do EVO X, gdzie tam napęd jest majstersztykiem najwyższych lotów.
Miałem przez 5 lat ASX-a z tym samym napędem, jest bardzo dobry, choć sama kontrola trakcji pozostaje daleko za konkurencją.
"Garth"
Miałem przez 5 lat ASX-a z tym samym napędem
wg. mojej wiedzy i ASO to właśnie ASX jest okrojony i nie ma nic wspólnego z większymi braćmi. Podobnie OTIII . Natomiast OTII mechanicznie to EVO, ale elektronika już "SUV-owata"
Zresztą to nie ten watek... Nie ma co się spierać.
Oboje jesteśmy BYŁYMI klientami Mitsu i to daje do myślenia...
Ja powoli dołączam też do grona byłych właścicieli Mazda – głównie przez napęd i brak silnego motoru...
Nie wiem z jakiego ASO korzystałeś, ale jeśli takie informacje Ci podali, należałoby to zgłosić i odebrać im koncesję za oszustwo lub amatorszczyznę.
Napędy Mitsubishi znam doskonale, ASX to dokładnie to samo co Outlander II i III (oprócz GT i PHEV).
ASX miał nawet poprawiony soft w stosunku do Outlandera II.
Napędy CX-5 (i innych CX), ASX czy Outlanderów II/III od strony technicznej wyglądają tak:
Dla porównania Evo X:
Jeżeli napęd CX-5 tak odbiega od Outlandera, to musi być straszna lipa. Aż trudno w to uwierzyć. Przedwczoraj testowałem z jednym z forumowiczów model CX-3 na rolkach, wyniki niczego sobie (wkrótce video z testów).
Napędy Mitsubishi znam doskonale, ASX to dokładnie to samo co Outlander II i III (oprócz GT i PHEV).
ASX miał nawet poprawiony soft w stosunku do Outlandera II.
Napędy CX-5 (i innych CX), ASX czy Outlanderów II/III od strony technicznej wyglądają tak:
Dla porównania Evo X:
Jeżeli napęd CX-5 tak odbiega od Outlandera, to musi być straszna lipa. Aż trudno w to uwierzyć. Przedwczoraj testowałem z jednym z forumowiczów model CX-3 na rolkach, wyniki niczego sobie (wkrótce video z testów).
chyba nie. Jak outek II był w sprzedaży, to już istniał OT Sport , a ASX-a nie było.. OT Sport jest jak piszesz na inne rynki , ale jest to uboższa wersją OT na rynek EU , i nie tylko w plastikach , czy wyposażeniu , ale konstrukcyjnie też jest jego ubogim "bliźniakiem".
Kolego, doczytaj proszę, są miliony informacji na ten temat przecież...
ASX/RVR/Outlander Sport to jeden samochód, bazujący na skróconej płycie Outlandera, nawet rozstaw osi mają taki sam jak Outlander. Wg Mitsubishi te dwa samochody mają 70% wspólnych elementów. Napęd jest identyczny (poza softem), technicznie jedno z najprostszych rozwiązań obecnie stosowanych, to samo jest w Maździe, Nissanie-Renault-Dacii, Mini, Jeepie i wielu wielu innych. Lancer SE AWC także ma ten sam prosty układ 4x4, który nie ma nic wspólnego z Evo czy Ralliart.
ASX/RVR/Outlander Sport to jeden samochód, bazujący na skróconej płycie Outlandera, nawet rozstaw osi mają taki sam jak Outlander. Wg Mitsubishi te dwa samochody mają 70% wspólnych elementów. Napęd jest identyczny (poza softem), technicznie jedno z najprostszych rozwiązań obecnie stosowanych, to samo jest w Maździe, Nissanie-Renault-Dacii, Mini, Jeepie i wielu wielu innych. Lancer SE AWC także ma ten sam prosty układ 4x4, który nie ma nic wspólnego z Evo czy Ralliart.
Garth napisał(a):Przedwczoraj testowałem z jednym z forumowiczów model CX-3 na rolkach, wyniki niczego sobie (wkrótce video z testów).
Podeślij link jak wrzucisz gdzieś.
Tak przypuszczałem że znajdzie się na tym kanale Sam kiedyś proponowałem Ci że jak będę w okolicach Rzeszowa moją Mazdą to możemy zrobić parę testów.. Niestety ostatnio nie byłem w tamtych stronach
Właśnie po to powstał ten wątek, żeby porozmawiać o napędach itp także każda konstruktywna uwaga jest na wagę złota.
Właśnie po to powstał ten wątek, żeby porozmawiać o napędach itp także każda konstruktywna uwaga jest na wagę złota.
@popielasty, pamiętam z YT, zaproszenie cały czas aktualne
W temacie napędu Mazdy polecam te filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=rPyRCkt1GHw
https://www.youtube.com/watch?v=VuqjdcDvncs
Sporo fajnych informacji, dotyczą głównie napędu CX-3 i najnowszej CX-5.
Dopisano 8 sty 2018, 11:51:
A cóż ta za lipa w najnowszej wersji??
https://youtu.be/DJTztUcukmI?t=4m17s
Dopisano 17 sty 2018, 23:47:
@manticore tu nie chodzi o właściwości offroadowe. Sprzęgło napędu wykorzystywane przez Mazdę można znaleźć w dziesiątkach innych samochodów i albo ktoś potrafi je skonfigurować albo nie.
Mazda chwali się, że sprawdza każdy egzemplarz sprzęgła z osobna pod względem transferu Nm i indywidualnie dostosowuje do niego soft, aby system działał super precyzyjnie. I nagle okazuje się, że system nie potrafi dołączyć tylnej osi, pokonać banalnego wykrzyżu albo gotuje się po 10 sekundach działania.
I jest to tym bardziej dziwne, bo takich problemów nie ma CX-3 oraz poprzednia CX-5, więc gdzieś coś jest nakombinowane z software'm....
W temacie napędu Mazdy polecam te filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=rPyRCkt1GHw
https://www.youtube.com/watch?v=VuqjdcDvncs
Sporo fajnych informacji, dotyczą głównie napędu CX-3 i najnowszej CX-5.
Dopisano 8 sty 2018, 11:51:
A cóż ta za lipa w najnowszej wersji??
https://youtu.be/DJTztUcukmI?t=4m17s
Dopisano 17 sty 2018, 23:47:
manticore napisał(a):wiecie co, generalnie jeśli ktoś kupił CX-5 do offroad, to przykro mi ale wybrał złe auto. Ten napęd to miejska odmiana 4x4 oczywiście, jego zadanie to głównie polepszenie właściwości jezdnych na śliskich powierzchniach i "wyczyny" typu podjechanie pod niezbyt stromą ośnieżoną ulicę (nawet mamy to napisane w instrukcji auta) dlatego tego typu testy są mocno na wyrost i zupełnie bez sensu. Przed tą Mazdą jeździłem przez 3 lata Jeepem Grand Cherokee z QDII i tego typu testy mają sens właśnie w takich autach, które z zasady choć w jakiejś części przeznaczone są do offroad.
Porównując prowadzenie Jeepa (rocznik 2005) do nowej CX5 na miejskich czy podmiejskich ośnieżonych drogach wygrywa Mazda – z powodu dużo mniejszej masy i lepszych hamulców prowadzi się jednak stabilniej, auto zachowuje się mniej bezwładnie.
W jakimkolwiek offroad przegrałaby z kretesem ale tego typu "wyścigi" jak i załączone wyżej testy na bezdrożach czy wielkich stromiznach są kompletnie bez sensu z powodów przytoczonych powyżej można sobie takie porównania robić z ciekawości, ale wyciąganie na ich podstawie wniosków typu: ale z pupy ten AWD w Maździe to nadużycie – nie na takie warunki on został zaprojektowany.
@manticore tu nie chodzi o właściwości offroadowe. Sprzęgło napędu wykorzystywane przez Mazdę można znaleźć w dziesiątkach innych samochodów i albo ktoś potrafi je skonfigurować albo nie.
Mazda chwali się, że sprawdza każdy egzemplarz sprzęgła z osobna pod względem transferu Nm i indywidualnie dostosowuje do niego soft, aby system działał super precyzyjnie. I nagle okazuje się, że system nie potrafi dołączyć tylnej osi, pokonać banalnego wykrzyżu albo gotuje się po 10 sekundach działania.
I jest to tym bardziej dziwne, bo takich problemów nie ma CX-3 oraz poprzednia CX-5, więc gdzieś coś jest nakombinowane z software'm....
zapewne zdarzają się jakieś fuck-upy, jak to zwykle bywa w nowych modelach, problemy wieku młodzieńczego pytanie – czy jeśli ktoś to stwierdził to Mazda się wypieła i niczego z tym nie zrobiła?
ja w swojej jak na razie nie zauważyłem żadnych z napędem a testuję ją całkiem porządnie, ponieważ byłem ciekaw jak wyjdzie w porównaniu z Jeepem w którym miałem jeden z najlepszych napędów 4x4 na świecie
ja w swojej jak na razie nie zauważyłem żadnych z napędem a testuję ją całkiem porządnie, ponieważ byłem ciekaw jak wyjdzie w porównaniu z Jeepem w którym miałem jeden z najlepszych napędów 4x4 na świecie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9