Chiptuning CX-5
Stosowane są hamownie podwoziowe inercyjne i obciążeniowe.
Tu coś na ten temat: http://www.motofakty.pl/artykul/hamowni ... adnik.html
Ale niewielkie różnice przy tych mocach zapewne wychodzą.
Ale patrząc na to, że niektórzy uważają, że anglicy zawyżają dane (może to stare czasy i teksty tunerów z 2008 roku, więc się wiele zmieniło i zrównało) nie zmienia faktu, że jakoś mało. Albo na styk. Chyba sam sobie zmierzę dla ciekawości.
Tu coś na ten temat: http://www.motofakty.pl/artykul/hamowni ... adnik.html
Ale niewielkie różnice przy tych mocach zapewne wychodzą.
Ale patrząc na to, że niektórzy uważają, że anglicy zawyżają dane (może to stare czasy i teksty tunerów z 2008 roku, więc się wiele zmieniło i zrównało) nie zmienia faktu, że jakoś mało. Albo na styk. Chyba sam sobie zmierzę dla ciekawości.
Ale w przypadku tego 2 wykresu moc również nie rośnie od 3000. Coś jest nie tak wg mnie i to raczej nie z hamownią, skoro obie pokazują taką samą anomalię. Max.Torque też coś krótkie jest. I było by te katalogowe 150/370 gdyby moc rosła do 4000 tak jak powinna. Wg mnie ta 2 hamownia pokazuje prawidłowe dane.
Jaki rocznik i przebieg twojego auta?
EDIT:
Patrzyłem na swój wykres, najwyższą moc osiągnięto przy 4400rpm – 161HP. Zdjęcie jest w wątku DISI Tune
---------------------------------------------
edit by stachan: dyskusja o problemie z Mazdą kolegi karczes816 została wydzielona i połączona z tym wątkiem
Jaki rocznik i przebieg twojego auta?
EDIT:
Patrzyłem na swój wykres, najwyższą moc osiągnięto przy 4400rpm – 161HP. Zdjęcie jest w wątku DISI Tune
---------------------------------------------
edit by stachan: dyskusja o problemie z Mazdą kolegi karczes816 została wydzielona i połączona z tym wątkiem
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Po wymianie walka , turbo oraz pompy vacuum postanowiłem sprawdzić ponownie auto na hamowni. Wynik to 149.5 koni i 377nm. Wiec wartości zbliżone do fabrycznych. Co myślicie o tym wykresie ? Faktycznie wałek i turbo były odpowiedzialne za poprzednie pomiary i w tej chwili mogę już spokojnie myśleć o remapingu?
Robiłem na innej bo byłem akurat w okolicy i podjechałem do nich , a te linie to dwa pomiary . Na pierwszym zdjęciu są opisy obu pomiarów pierwszy 146,6 a drugi 149.5 hp
No to przyznam, ze niewiele się zmieniło wg mnie. Moc dalej od 3200 rpm nie rośnie, a w tym grubym przebiegu nawet maleje. To nie jest normalne wg mnie. Gdzie się wybierasz na remap jeśli można spytać?
Bo ja będę chyba jechał do Bristolu do Avon Tuning, moglibyśmy tam się spotkać i porównać.
Bo ja będę chyba jechał do Bristolu do Avon Tuning, moglibyśmy tam się spotkać i porównać.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
No ja jeszcze nie zdecydowałem sie gdzie dokładnie będę robił. Do Bristolu niestety za daleko mam , i z tego co widziałem na stronie to nie robią cx5. Masz jakiś swój wykres z hamowni żeby porównać? Bo na tej i na poprzedniej hamowni gadali mi ze w dieslu nie bedzie już moc rosła mocno powyżej 3tys. Może mam problem z dpfem i on trochę blokuje?
Tu masz mój wykres na serii. Jakość jaka jest każdy widzi, ale moc rośnie do końca.
To samo z momentem, rośnie do jakichś 2600 rpm, a przy 3000 rpm zrównuje się z wartością z 1800.
U Ciebie w zasadzie od 1800 moment maleje. 271 lbf-ft to 367Nm
Tam robią 3 / 6, więc nie wiem dlaczego mieli by nie robić CX5
To samo z momentem, rośnie do jakichś 2600 rpm, a przy 3000 rpm zrównuje się z wartością z 1800.
U Ciebie w zasadzie od 1800 moment maleje. 271 lbf-ft to 367Nm
Tam robią 3 / 6, więc nie wiem dlaczego mieli by nie robić CX5
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Faktycznie jest różnica między wykresami miałem nadzieje ze wymiana walka pomoże w 100%. Widocznie niestety problem leży gdzie indziej. Tylko gdzie teraz szukać rozwiązania ? Jak już kiedyś pisałem na kompie żadnych błędów nie ma. Ostatnio ktos na forum pisał ze miał problem z dpfem i brakowało mocy powyżej 3tys. Może w tym tkwi problem ?
Nie można za wszystko winić DPF, to aż takie zło nie jest. Jak ci się wypala regularnie, nie częściej niż co 200km to nic mu nie jest.
Wymiana wałka i turbiny powinna pomóc, szczególnie jak została wykonana poprawnie. Problemem może być sadza w kolektorze. Ja u siebie czyściłem, bo miałem wrażenie, że auto przestało jechać jak kiedyś. Trochę tego było, roboty przy tym też sporo ale korzyści (jeśli jest bardzo zasyfiony) również będą spore. Proponuję kupić na eBay kamerę na drucie i jednym z czujników zajrzeć do środka.
Wymiana wałka i turbiny powinna pomóc, szczególnie jak została wykonana poprawnie. Problemem może być sadza w kolektorze. Ja u siebie czyściłem, bo miałem wrażenie, że auto przestało jechać jak kiedyś. Trochę tego było, roboty przy tym też sporo ale korzyści (jeśli jest bardzo zasyfiony) również będą spore. Proponuję kupić na eBay kamerę na drucie i jednym z czujników zajrzeć do środka.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
darrecki napisał(a):, nie częściej niż co 200km to nic mu nie jest.
Mój interwał to 175-190 km – rozumiem , że rozpoczął się początek końca?
Dzisiaj wykonałem systemowe wypalanie DPF – zobaczymy jaki będzie rezultat...
Przyczyn może być kilka.
1. Z tego co pamiętam masz remap, może być zbyt agresywny – auto produkuje więcej sadzy więc i wypalać musi częściej
2. Problemy z EGR – np się nie domyka – za dużo spalin w obiegu, czyli znów nadprodukcja sadzy.
To systemowe wypalanie niewiele pomoże na zbyt częstą regenerację, już prędzej rekalibracja wytrysków Forscanem.
1. Z tego co pamiętam masz remap, może być zbyt agresywny – auto produkuje więcej sadzy więc i wypalać musi częściej
2. Problemy z EGR – np się nie domyka – za dużo spalin w obiegu, czyli znów nadprodukcja sadzy.
To systemowe wypalanie niewiele pomoże na zbyt częstą regenerację, już prędzej rekalibracja wytrysków Forscanem.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
ok.
1. – mapowanie raczej nic tu nie zmienia – już wcześniej pisałem , że dość często mi się włącza. Napiszę więcej – wg. moich obserwacji po mapowaniu miałem większe interwały... Teraz jak dobijam do 130 tysi to ostatnio się "zagęściły" ( aut mapowałem przy 90 tyś.)
2. Czy czasem ERG nie powinno przy diagnostyce wywalić błędu ( anomalii) – można to jakoś sprawdzić?
Kalibracji wtrysków nie ruszałem , ale jutro ogarnę i to...
1. – mapowanie raczej nic tu nie zmienia – już wcześniej pisałem , że dość często mi się włącza. Napiszę więcej – wg. moich obserwacji po mapowaniu miałem większe interwały... Teraz jak dobijam do 130 tysi to ostatnio się "zagęściły" ( aut mapowałem przy 90 tyś.)
2. Czy czasem ERG nie powinno przy diagnostyce wywalić błędu ( anomalii) – można to jakoś sprawdzić?
Kalibracji wtrysków nie ruszałem , ale jutro ogarnę i to...
EGR nie daje niestety błędów jak podaje za dużo. Ale za to sypie błędami jak daje za mało (czyli np jest zaślepiony).
Co 175-190km to nie ma jeszcze tragedii, jeden z użytkowników naszego forum miał wypalanie co 90 i mniej km. Jest o tym "po sąsiedzku", wygląda że przynajmniej u niego pomogło właśnie zatkanie EGR. Wali błędami ale wypala się zdecydowanie rzadziej.
Co 175-190km to nie ma jeszcze tragedii, jeden z użytkowników naszego forum miał wypalanie co 90 i mniej km. Jest o tym "po sąsiedzku", wygląda że przynajmniej u niego pomogło właśnie zatkanie EGR. Wali błędami ale wypala się zdecydowanie rzadziej.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Skąd wiadomo kiedy wypala sie dpf? Macie jakieś info w postaci kontrolki czy zauważacie to poprzez zwiększone chwilowe spalanie i nie działający istop?
Spalanie karczes816 leci bardzo w górę – pona 10-12 l. w początkowej fazie...
darrecki a masz jakiś schemat tego EGR? Gdzie to zablokować? Dawniej to było gołym okiem widoczne w starszych konstrukcjach , a obecny silnik ma takie oprzyrządowanie , że ciężko się połapać , który to recyrkulator spalin...
darrecki a masz jakiś schemat tego EGR? Gdzie to zablokować? Dawniej to było gołym okiem widoczne w starszych konstrukcjach , a obecny silnik ma takie oprzyrządowanie , że ciężko się połapać , który to recyrkulator spalin...
Do testu zaślepić najprościej na tej rurce. Niestety w naszych silnikach mamy 2 zawory, gdy silnik zimny otwarty jest tzw. bypass celem szybszego nagrzania silnika. Gdy ten już osiągnie 80°C bypass się zamyka praktycznie na stałe a otwiera właściwy EGR.
Jeżdżąc krótkie odcinki nie będzie żadnej różnicy przy zatkaniu poniższej rurki, powinna zaś pojawić się w trasie – oczywiście jeśli problemem jest zawór.
Jeżdżąc krótkie odcinki nie będzie żadnej różnicy przy zatkaniu poniższej rurki, powinna zaś pojawić się w trasie – oczywiście jeśli problemem jest zawór.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
@karczes816, bylem na jakiejś "dziwnej" hamowni i przyznam, że wykres wygląda inaczej niż ten, co wysłałem poprzednio.
Jest gładki jak dupa niemowlaka i ogólnie jakiś taki sztuczny. Ale za to wykres serii przypomina Twój, styl wykresu również któryś z pierwszych jakie tu wystawiłeś, więc poprawiam się i piszę, że Twój pojazd jest gotowy na remap
I od razu piszę, jak jechać na hamownię, to zapytać co za sprzęt maja. Jak MAHA to jechać, jak jakiś inny wynalazek to podziękować.
Na tym wykresie UWAGA, po remapie jest 220koni, co daje chyba najmocniejszy seryjny 2.2 SkyD Oczywiście remap nie był ich, ale byli zachwyceni jego przebiegiem.
Jest gładki jak dupa niemowlaka i ogólnie jakiś taki sztuczny. Ale za to wykres serii przypomina Twój, styl wykresu również któryś z pierwszych jakie tu wystawiłeś, więc poprawiam się i piszę, że Twój pojazd jest gotowy na remap
I od razu piszę, jak jechać na hamownię, to zapytać co za sprzęt maja. Jak MAHA to jechać, jak jakiś inny wynalazek to podziękować.
Na tym wykresie UWAGA, po remapie jest 220koni, co daje chyba najmocniejszy seryjny 2.2 SkyD Oczywiście remap nie był ich, ale byli zachwyceni jego przebiegiem.
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
No właśnie wydawało mi sie ze wszystko jest Ok u mnie. Przejrzałem kilka stron z wykresami 2.2 skyactiv i były jak moje 220 koni to już robi wrażenie , możesz powiedzieć gdzie robiłeś remap i ile płaciłeś ? Może warto pojechać gdzieś dalej jeśli robią taki fajny wynik
Te 220 jest oszukaną wartością (jakość hamowni), prawdziwa moc jest gdzieś pewnie w granicach 200hp. Poza tym u nas liczą się Nm, a nie moc.
Robiłem u DisiTune
Robiłem u DisiTune
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3018 (41/152)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9