Mazda Premacy Sportive CP FS 2001 by Jey
W sumie auto się właśnie robi, chodzi o nadkola i inne niedoróbki Reperaturki jada do mnie już i zamówiłem ostatecznie felgi 17" szerokie na 8", guma przyjdzie 195/40. Zrobię przymiarki na golasa bez gumy jeszcze i zobaczę jak to będzie się prezentować czy i ile wystaje poza obrys auta i podejmie sie decyzje.
Co do sprężyn mam mieszane uczucia bo różne opinie słyszałem już...Na chwile obecną zastanawiam się bardzo poważnie nad gwintem BC Racing dedykowanym do Premacy ale ta cena...
Co do sprężyn mam mieszane uczucia bo różne opinie słyszałem już...Na chwile obecną zastanawiam się bardzo poważnie nad gwintem BC Racing dedykowanym do Premacy ale ta cena...
Od jakiegoś czasu silnik na wolnych obrotach zaczął falować i ogólnie nierówno pracował, w końcu zaczął pojawiać się błąd o kodzie: P0301 czyli "wypadanie zapłonu cylindra 1".
Na początku profilaktycznie zakupiłem nowe przewody WN firmy NGK i wymieniłem, choćby dlatego, że nie zrobiłem tego jak kupiłem samochód, a wiadomo przy LPG świece, przewody powinny być w nienagannym stanie (świece wymieniałem rok temu).
Zakupione przewody:
Niestety wymiana przewodów nie przyniosła oczekiwanych efektów – silnik nadal pracował nierówno, a dzień później znowu wywaliło ten sam błąd. Kolejne co zrobiłem, to podmieniłem cewki, są raptem 2 szt. więc wiele możliwości nie ma. Jedna obsługuje 1 i 4 cylinder, a druga 2 i 3. Podmiana również nic nie dała, błąd nadal wskazywał wypadanie zapłonu na 1 cylindrze – czyli cewki odpadają. Dopiero wtedy zauważyłem, że po przełączeniu na Pb silnik po krótkiej chwili uspokajał się, a obroty wyrównywały – pracował jak należy. Coroczna wizyta na przeglądzie tylko to potwierdziła, podczas analizy emisji spalin na Pb wszystko ok. a na LPG – za bogata mieszanka. Zatem kolejny mój krok – wizyta u gazownika. Ten po przebadaniu postawił diagnozę: padł wtrysk gazu i zalewa 1 cylinder przez to komp stara się wyrównać (zubożyć) ilość paliwa na reszcie cylindrów. Reasumując dalsza jazda nie sprzyja zdrowotności silnika a zwłaszcza gniazd zaworowych (wypalanie). Okazało się, że wtryski które zamontowane były 5 lat temu (HANA zielone model EG 2000) teraz są już nie do kupienia, i wymiana 1 szt. jest niemożliwa (później podczas dokładniejszych oględzin wyszło, że i wtrysk na 2 cylindrze powoli się kończył). Decyzja została tylko jedna – wymiana wszystkich 4 szt. na nowe:
Fotki już po montażu:
Po zamontowaniu regulacja i od kilku dniu testuję – póki co silnik pracuje równo, żadnych błędów już nie ma
Na początku profilaktycznie zakupiłem nowe przewody WN firmy NGK i wymieniłem, choćby dlatego, że nie zrobiłem tego jak kupiłem samochód, a wiadomo przy LPG świece, przewody powinny być w nienagannym stanie (świece wymieniałem rok temu).
Zakupione przewody:
Niestety wymiana przewodów nie przyniosła oczekiwanych efektów – silnik nadal pracował nierówno, a dzień później znowu wywaliło ten sam błąd. Kolejne co zrobiłem, to podmieniłem cewki, są raptem 2 szt. więc wiele możliwości nie ma. Jedna obsługuje 1 i 4 cylinder, a druga 2 i 3. Podmiana również nic nie dała, błąd nadal wskazywał wypadanie zapłonu na 1 cylindrze – czyli cewki odpadają. Dopiero wtedy zauważyłem, że po przełączeniu na Pb silnik po krótkiej chwili uspokajał się, a obroty wyrównywały – pracował jak należy. Coroczna wizyta na przeglądzie tylko to potwierdziła, podczas analizy emisji spalin na Pb wszystko ok. a na LPG – za bogata mieszanka. Zatem kolejny mój krok – wizyta u gazownika. Ten po przebadaniu postawił diagnozę: padł wtrysk gazu i zalewa 1 cylinder przez to komp stara się wyrównać (zubożyć) ilość paliwa na reszcie cylindrów. Reasumując dalsza jazda nie sprzyja zdrowotności silnika a zwłaszcza gniazd zaworowych (wypalanie). Okazało się, że wtryski które zamontowane były 5 lat temu (HANA zielone model EG 2000) teraz są już nie do kupienia, i wymiana 1 szt. jest niemożliwa (później podczas dokładniejszych oględzin wyszło, że i wtrysk na 2 cylindrze powoli się kończył). Decyzja została tylko jedna – wymiana wszystkich 4 szt. na nowe:
Fotki już po montażu:
Po zamontowaniu regulacja i od kilku dniu testuję – póki co silnik pracuje równo, żadnych błędów już nie ma
Wiesz co, ostatnio miałem bardzo podobny przypadek do twojego. Nierówna praca silnika i wywaliło mi check engine, aż w koncu silnik przestał pracowac na jeden cylinder. Diagnoza – jeden wtryskiwacz odmówił współpracy. natomiast bez problemu został mi wymieniony tylko ten nie działający (HANA 2000) na nową HANE – nie było to co prawda plug and play bo wtyczka w nowym jest juz inna niz starym ale przejsciówka załatwiła sprawę. Czas naprawy 15 minut, koszt 150 zł – auto śmiga bez problemu
U mnie najpierw gazownik próbował wszystkie wtryski przeczyścić parą jakimś swoim sposobem próbował je pobudzić do prawidłowej pracy, ale po 1 dniu jazdy było to samo, a kupowanie 1 szt. wtrysku – nowszego modelu (bodajże HANA 2001) z którym mogą być po zamontowaniu (pomijając wspomnianą inną wtyczkę) problemy z wyregulowaniem dawki paliwa (wszystkie wtryski powinny być takie same modelowo) było wg. mnie ryzykowne. Zresztą jak już wspomniałem na drugim cylindrze też powoli zaczął niedomagać, zatem wymiana całości na nowe w tym przypadku miała sens. Od razu poszły do wymiany jak co roku filterki gazu.
Od dawna myślałem o radiu 2 DIN i w końcu się skusiłem
To używana wszystkomająca (no może prawie wszystko ) stacja multimedialna firmy Goclever, model Navio 702 CAR. Aktualnie model ten już nie jest w sprzedaży, ale szczegółowe dane jak i instrukcja są dostępne na necie. Poniżej kilka fotek po zakupie i najważniejsze dane:
Producent: GOCLEVER
Nazwa typu: Nawigacja GPS
Opis ogólny:
Zestaw GPS GoClever
model Navio CAR 702 PL 7"
System operacyjny: MS Windows CE 6.0
Przekątna ekranu: 7.0 cali
Ekran: TFT LCD (800 x 480)
Moduł GPS: SiRF Atlas IV
Informacje dodatkowe:
– rozmiar: 2-Din
– 4.1 wyście na głośniki, 4x50W, obsługa RDS
– GPS, Radio FM/AM, Analogowy TV Tuner, Bluetooth handfree
– Ipod Apple wsparcie
– możliwość użycia fabrycznego pilota
– multimedia (Muzyka, Filmy, Zdjęcia, Gry, E-book)
– multimedialny System Nawigacji do montażu w desce rozdzielczej
– wejście dla kamery cofania.
Ogólnie radio nie wygląda źle, mam nadzieję, że będzie grało lepiej od fabrycznego radia. Głównie zależało mi na nawigacji z możliwością jej bezproblemowej aktualizacji (zainstalowany system na to pozwala), zresztą firma Goclever głównie specjalizuje się właśnie w nawigacjach.
Dla mnie ważne, że ma gniazdo MP3 nie tylko z przodu, ale przede wszystkim możliwość podłączenia z tyłu, stamtąd będę mógł je wyprowadzić do schowka w samochodzie, a tam bezpiecznie podpinać pendrive z ulubioną muzą
To używana wszystkomająca (no może prawie wszystko ) stacja multimedialna firmy Goclever, model Navio 702 CAR. Aktualnie model ten już nie jest w sprzedaży, ale szczegółowe dane jak i instrukcja są dostępne na necie. Poniżej kilka fotek po zakupie i najważniejsze dane:
Producent: GOCLEVER
Nazwa typu: Nawigacja GPS
Opis ogólny:
Zestaw GPS GoClever
model Navio CAR 702 PL 7"
System operacyjny: MS Windows CE 6.0
Przekątna ekranu: 7.0 cali
Ekran: TFT LCD (800 x 480)
Moduł GPS: SiRF Atlas IV
Informacje dodatkowe:
– rozmiar: 2-Din
– 4.1 wyście na głośniki, 4x50W, obsługa RDS
– GPS, Radio FM/AM, Analogowy TV Tuner, Bluetooth handfree
– Ipod Apple wsparcie
– możliwość użycia fabrycznego pilota
– multimedia (Muzyka, Filmy, Zdjęcia, Gry, E-book)
– multimedialny System Nawigacji do montażu w desce rozdzielczej
– wejście dla kamery cofania.
Ogólnie radio nie wygląda źle, mam nadzieję, że będzie grało lepiej od fabrycznego radia. Głównie zależało mi na nawigacji z możliwością jej bezproblemowej aktualizacji (zainstalowany system na to pozwala), zresztą firma Goclever głównie specjalizuje się właśnie w nawigacjach.
Dla mnie ważne, że ma gniazdo MP3 nie tylko z przodu, ale przede wszystkim możliwość podłączenia z tyłu, stamtąd będę mógł je wyprowadzić do schowka w samochodzie, a tam bezpiecznie podpinać pendrive z ulubioną muzą
Ciekawe jak jakość dźwięku, to mnie głównie odrzuca od takich wynalazków Nie wiem ile dałeś, mam nadzieję nie za dużo, bo za 800-900zł można mieć podobnego jakościowo chińczyka ale już na androidzie.
Jaka jakość dźwięku jeszcze nie wiem, bo zamówiłem przejściówkę pod oryginalne złącze mazdy a złącze ISO – czyli takie jakie jest w tym radiu. Nie chcę podpinać na krótko, aż tak mnie nie korci, wytrzymam te parę dni
Na ramkę-maskownicę pasującą do kokpitu premacy niestety będą musiał trochę dłużej poczekać
Wystarczy, że będzie choć trochę lepiej grało od oryginału i już będę zadowolony, bo oprócz tego mam to na czym mi zależało, czyli: navi, mp3, ewentualnie kiedyś kamerka cofania.
Po za tym, moim zdaniem, aby sensowne było montować coś lepszego jakościowo pod kątem dźwięku w premacy, najpierw trzeba by dobrze wygłuszyć całe wnętrze, bo wiadomo, że do najcichszych to ona nie należy tak powyżej 100 km/h
Kolejna rzecz, to radio ma tylko możliwość odtwarzania dźwięku w formacie mp3, nie ma w ogóle czytnika pod standardowe płyty CD (jak jeszcze niektóre aktualnie radia na rynku) dla wygody jak najbardziej jest to ok. bo nie trzeba żonglować płytkami jak dawniej, ale nie ukrywajmy nigdy to nie będzie jakość taka jak z CD, choć moim zdaniem do słuchania w samochodzie dobrze nagrana mp3 jak najbardziej wystarczy, ale już w domu tylko z CD a ostatnio nawet już tak całkiem analogowo/winylowo ...ale to już całkiem inny temat...
Na ramkę-maskownicę pasującą do kokpitu premacy niestety będą musiał trochę dłużej poczekać
Wystarczy, że będzie choć trochę lepiej grało od oryginału i już będę zadowolony, bo oprócz tego mam to na czym mi zależało, czyli: navi, mp3, ewentualnie kiedyś kamerka cofania.
Po za tym, moim zdaniem, aby sensowne było montować coś lepszego jakościowo pod kątem dźwięku w premacy, najpierw trzeba by dobrze wygłuszyć całe wnętrze, bo wiadomo, że do najcichszych to ona nie należy tak powyżej 100 km/h
Kolejna rzecz, to radio ma tylko możliwość odtwarzania dźwięku w formacie mp3, nie ma w ogóle czytnika pod standardowe płyty CD (jak jeszcze niektóre aktualnie radia na rynku) dla wygody jak najbardziej jest to ok. bo nie trzeba żonglować płytkami jak dawniej, ale nie ukrywajmy nigdy to nie będzie jakość taka jak z CD, choć moim zdaniem do słuchania w samochodzie dobrze nagrana mp3 jak najbardziej wystarczy, ale już w domu tylko z CD a ostatnio nawet już tak całkiem analogowo/winylowo ...ale to już całkiem inny temat...
Fabryczne radio gra tragicznie.Najslabszym jego punktem jest beznadziejny drewniany bas.Juz samo podłączenie AUX i puszczenie muzyki z MP3/telefonu robi różnicę.Oststnio zmieniłem radio na jakiegoś starego pionka i różnica jest kolosalna na plus oczywiście ,pomimo seryjnych głośników i bez wygłuszania drzwi.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
W sumie może tak być ,ja mam samo radio .Moim zdaniem OEM pasuje najlepiej wizualnie i długo walczyłem że sobą żeby je zostawić,nawet dołożyłem AUX,ale premia jeździ żoną i chce mieć płyty i USB a z żoną się nie dyskutuje
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
No to mamy dwie odmienne opinie o jakości grania oryginalnego radia...
Osobiście skłaniałbym się jednak do opinii jaką pierwotnie przedstawił kolega Bo_Lo, i mimo że w mojej premacy radio ma odtwarzacz CD, mało tego jest nawet zmieniarka płyt, to moim zdaniem wiele brakuje do ideału. Nie chodzi mi oczywiście o jakość zbliżoną np. do odsłuchu na sali koncertowej, bo aby taki efekt otrzymać trzeba by pewnie wymienić cały system audio + dobre wygłuszenie całej budy, i dalej pewnie nie było by to, jak odsłuch w domowym zaciszu na przyzwoitym sprzęcie. Brakuje mi przede wszystkim dynamiki, żywiołowości, szczegółów w odsłuchu, i proszę nie mylić tego z basem który zwala z nóg To można mieć (jak ktoś lubi muzę typu: umc, umc...) montując dodatkowego wzmaka + tuba. Na pewno w dużo dałaby wymiana głośników na lepsze jakościowo, no i oczywiście we wspomnianym układzie odseparowanym (przynajmniej osobno wysokie tony – te docierają kierunkowo do słuchacza). W mojej premacy parę lat temu zamontowałem w miejsca na to przewidziane głośniki wysokotonowe Clariona (przewody pod nie musiałem przeciągnąć) i już była znacząca różnica w odtwarzaniu, ale wiadomo że tylko w górnych partiach częstotliwości, a niedosyt nadal pozostał, tzn. średnie jak i niskie gdzieś są ale trzeba ich się doszukiwać (wspomniany brak dynamiki), tutaj określenie dźwięk "pudełkowy" wydaje się, że będzie jak najbardziej na miejscu. Miejmy nadzieję, że wymiana radia choć trochę poprawi tę sytuację, wiadomo że od tego typu sprzętu nie ma co się cudów spodziewać, no ale się zobaczy...a właściwie to posłucha
Jak już wspominałem ważne dla mnie również są inne funkcje jakie ma spełniać (navi, odtwarz. mp3, kamerka itd.) i to były też główne powody dlaczego się na nie skusiłem (nie wspominając o cenie).
Osobiście skłaniałbym się jednak do opinii jaką pierwotnie przedstawił kolega Bo_Lo, i mimo że w mojej premacy radio ma odtwarzacz CD, mało tego jest nawet zmieniarka płyt, to moim zdaniem wiele brakuje do ideału. Nie chodzi mi oczywiście o jakość zbliżoną np. do odsłuchu na sali koncertowej, bo aby taki efekt otrzymać trzeba by pewnie wymienić cały system audio + dobre wygłuszenie całej budy, i dalej pewnie nie było by to, jak odsłuch w domowym zaciszu na przyzwoitym sprzęcie. Brakuje mi przede wszystkim dynamiki, żywiołowości, szczegółów w odsłuchu, i proszę nie mylić tego z basem który zwala z nóg To można mieć (jak ktoś lubi muzę typu: umc, umc...) montując dodatkowego wzmaka + tuba. Na pewno w dużo dałaby wymiana głośników na lepsze jakościowo, no i oczywiście we wspomnianym układzie odseparowanym (przynajmniej osobno wysokie tony – te docierają kierunkowo do słuchacza). W mojej premacy parę lat temu zamontowałem w miejsca na to przewidziane głośniki wysokotonowe Clariona (przewody pod nie musiałem przeciągnąć) i już była znacząca różnica w odtwarzaniu, ale wiadomo że tylko w górnych partiach częstotliwości, a niedosyt nadal pozostał, tzn. średnie jak i niskie gdzieś są ale trzeba ich się doszukiwać (wspomniany brak dynamiki), tutaj określenie dźwięk "pudełkowy" wydaje się, że będzie jak najbardziej na miejscu. Miejmy nadzieję, że wymiana radia choć trochę poprawi tę sytuację, wiadomo że od tego typu sprzętu nie ma co się cudów spodziewać, no ale się zobaczy...a właściwie to posłucha
Jak już wspominałem ważne dla mnie również są inne funkcje jakie ma spełniać (navi, odtwarz. mp3, kamerka itd.) i to były też główne powody dlaczego się na nie skusiłem (nie wspominając o cenie).
Po dłuższym oczekiwaniu (dla mnie wydawało się to wiecznością ) aż zza oceanu (USA) dotarła nareszcie do mnie ramka 2 DIN do radia. Nie jest to kolejny wytwór produkcji ChRL (jak aktualnie większość) a taki ładny – amerykancki W zestawie jest ramka, boczne mocowania i instrukcja, wg. której ramka jest dedykowana do mazdy MPV. Oczywiście nie jest to błąd w zamówieniu, ramka ta ma pasować też do premacy i po pierwszych przymiarkach wychodzi na to, że jest ok
Poniżej fotki zestawu wraz z przejściówką na złącze ISO
Fotki instrukcji dołączonej do ramki
Na dniach, jak znajdę trochę czasu (a z tym jest najgorzej) będzie montaż i pierwsze odsłuchy
Poniżej fotki zestawu wraz z przejściówką na złącze ISO
Fotki instrukcji dołączonej do ramki
Na dniach, jak znajdę trochę czasu (a z tym jest najgorzej) będzie montaż i pierwsze odsłuchy
Ile Cię wyszła ta ramka zza oceanu?
Ja chcę wsadzić ramkę 1 din z wnęką i np. na Allegro nie ma szaleństwa w wyborze.
Znaczy się w ogóle nie ma wyboru! Jak zaglądałem jest jedna opcja z 1 din i jedna z 2 din odpowiednio za 140,– i 104,– złocisze!
Ja chcę wsadzić ramkę 1 din z wnęką i np. na Allegro nie ma szaleństwa w wyborze.
Znaczy się w ogóle nie ma wyboru! Jak zaglądałem jest jedna opcja z 1 din i jedna z 2 din odpowiednio za 140,– i 104,– złocisze!
No to Cię nie pocieszę, za swoją nie dałem dużo mniej jak podajesz, ale chociaż jej jakość wydaje się być na przyzwoitym poziomie
Co do ramek 1DIN to zdarzają się używki w bardziej sensownej cenie (widziałem kiedyś za około 60 zł) wraz z oryginalnym zegarkiem – i w takie bym celował na Twoim miejscu. Popytaj na używanych częściach z premacy i 323F.
Co do ramek 1DIN to zdarzają się używki w bardziej sensownej cenie (widziałem kiedyś za około 60 zł) wraz z oryginalnym zegarkiem – i w takie bym celował na Twoim miejscu. Popytaj na używanych częściach z premacy i 323F.
Niestety z powodu niszy w temacie Premacy sprzedawcy szaleją!
Nie znalazłem wskazanej przez Ciebie ramki z zegarem poniżej 125,– pln.
Ale będę obserwował. Kilka dni temu zakupiłem zamek tylnych drzwi bo padła mi ośka w mechaniźmie z silniczkiem od centrala. Kupiłem za 35 zetków a wszyscy krzyczą 50-70.
Może z ramką też niedługo się uda
Nie znalazłem wskazanej przez Ciebie ramki z zegarem poniżej 125,– pln.
Ale będę obserwował. Kilka dni temu zakupiłem zamek tylnych drzwi bo padła mi ośka w mechaniźmie z silniczkiem od centrala. Kupiłem za 35 zetków a wszyscy krzyczą 50-70.
Może z ramką też niedługo się uda
Z BJ nie pasuje.
Ostatnio edytowano 12 wrz 2017, 10:20 przez Bo_Lo, łącznie edytowano 1 raz
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bartg napisał(a):1din w premacy wygląda fatalnie, 2dinowe nowe JVC masz za 400zł
Będę musiał pokombinować w photoshopie i porównać. Twierdzisz, że aż taka kicha?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości