Opiłki w oleju silnikowym – Zbyt miękki wałek rozrządu

Postprzez darrecki » 19 sie 2016, 19:59

Te zdjęcia co Ci pokazywał to były z Twojego auta? Bo problematyczny jest tylko jeden z wałków, 2gi powinien być ok. I to nie powinny być jakieś rysy, tylko głębokie, dosyć szerokie wytarcia od popychaczy na wszystkich krzywkach. Nie miałeś problemów z hamulcami? W najgorszym przypadku do wymiany wałek, pompa vacuum i turbina. DPF nie miało prawa się nic stać.
Moja opinia podparta jest wiedzą z Internetu, więc mogę się mylić. Na szczęście mój diesel póki co jest ok.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Marianek » 19 sie 2016, 20:59

Podstawowe pytanie , gdzie masz zarejestrowaną Mazdę?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Matti33 » 21 sie 2016, 10:58

Dokladnie jak piszesz darrecki, vaccum mialem wymieniane w maju w Mazdzie bo stwierdzono przy rocznym przegladzie maly wyciek ale nic nie wpomnieli o porysowanym walku, wymiana byla na koszt gwarancji. Auto rejestrowane w Anglii.
Matti33
 

Postprzez darrecki » 21 sie 2016, 11:44

Matti33 napisał(a):Dokladnie jak piszesz darrecki, vaccum mialem wymieniane w maju.


Powinni sprawdzic cisnienie na vacuum, jak bylo za niskie, a auto lapalo sie do przedzialu z wadliwymi walkami mieli obowiazek sprawdzic turbine i stan walka. Jesli tego nie zrobili to bylo to wbrew nocie serwisowej dotyczacej w/w problemu. A moze i wszystko posprawdzali, tylko ewidentnie chcieli zbyc klienta i przyoszczedzic skoro gwarancja sie konczyla, aczkolwiek to by bylo juz czyste chamstwo.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Marianek » 23 sie 2016, 10:03

Matti33 w takim razie uderzaj do Mazdy UK. MMP nie będzie władna nic w Twoim temacie.
Jeśli miałeś regularnie serwisowaną w ASO i Twój problem wynika z opiłków, to nieprawdopodobnie będziesz miał to załatwione pozytywnie. Nie da sie powiedzieć na 100% każda sytuacja jest inna.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez karczes816 » 26 sie 2017, 14:31

Rocznik 2013 przebieg 107tys km. Ogólnie jeździłem kilkoma cx5 zanim kupiłem i każda reagowała tak samo na pedał gazu. Nie czułem różnicy pomiędzy moja a reszta. Jak myślicie gdzie mogę szukać przyczyny tego ze powyżej 3tys moc nie rośnie ?
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez darrecki » 26 sie 2017, 14:35

Jak wałek, robione było coś? Jak nie to bym tam zaglądnął, bo potem może być już całkowite kuku. I nie rób nowej mapy bez upewnienia się, że wałek jest ok!
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez karczes816 » 26 sie 2017, 14:39

Nie mam pojęcia czy było cos robione. Auto mam od czerwca i ja w tym czasie nic nie robiłem. Auto sprawdzane diagnostyczne i żadnych problemów nie wyrzucało. W jaki sposób sprawdzić ten wałek ? Może istnieje juz jakis temat na forum to poproszę o podlinkowanie .
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez Adi6JS » 26 sie 2017, 16:27

Było na innym forum w sprawie problemów z dieslem w GJ
"I have information that the problem can affect all SKYACTIV-D engines produced up to 17. September 2013 VIN:
M6's up to 148781,
CX-5's up to 248119
and M3's up to 112007"

Trzeba się zorientować, czy było coś robione. A oznaka wałka: spadek mocy, traktorowate działanie na luzie, większe spalanie, słabe hamowanie itd.

Co do map znalazłem to:
Obrazek
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez darrecki » 26 sie 2017, 18:13

Diagnostyka i jakiekolwiek inne testy nie wykażą problemów z wałkiem. A objawy jakie opisał Adi6JS to już stan zawałowy. Sprawdzić, zmienić i mieć spokój zanim serce stanie. Potem tylko dodatkowe koszty dochodzą. Niestety rocznik 2013 to taka jazda na krawędzi...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Adi6JS » 26 sie 2017, 18:30

Faktycznie, zostaje tylko amputacja i reanimacja, koszt w ASO jakieś 30 tyś zł z tego co pamiętam.
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez karczes816 » 26 sie 2017, 18:44

Niestety mój VIN kończy się 158493 <nie> Czyli wg informacji podanych przez Ciebie samochód może mieć problem z wałem , choć przez 3 miesiące użytkowania auta nie zauważyłem czegoś niepokojącego. Silnik chodzi cichutko na biegu jałowym , żadnego trekotania. Z hamowanie również nie ma problemu. Spalanie wydaje mi się przyzwoite jak na gabaryty auta. Podczas podróży do Polski 1700km spalanie średnie wyszło 6.9l , jechałem mniej więcej 130-160 km/h. W Niemczech z ciekawości sprawdziłem ile pójdzie i dałem radę rozpędzić go do 210km/h . O spadku mocy nie mogę się wypowiedzieć ponieważ użytkuję auto 3 miesiące i przez ten czas nie ma żadnych zmian. Wydaje mi się że mocy jest pod dostatkiem , choć przesiadłem się z zamulonej Insigni 1.8 więc raczej każdy inny silnik wydawałby mi się mocniejszy.
Teraz pytanie skoro Mazda wie że do jakiegoś tam nr VIN auta mają problem z wałem , to czy oni coś z tym robią? Jakaś akcja serwisowa? W razie co , mam auto jeszcze 9 miesięcy na gwarancji od dilera . Tylko jak im udowodnić że wałek jest uszkodzony? <co?>

Dopisano 26 sie 2017, 19:17:

darrecki napisał(a):sprawdzić, zmienić i mieć spokój zanim serce stanie. Potem tylko dodatkowe koszty dochodzą. Niestety rocznik 2013 to taka jazda na krawędzi...

Poszperałem troszkę w temacie GJ/GL problemy z dieslem i się przeraziłem , gdybym wiedział o tym 3 miesiące na pewno nie kupiłbym tego auta. No ale teraz już za późno <płacze> Trzeba temu sprostać. Mimo że mam gwarancję to wątpię że mi to uznają, ponieważ ciężko jest znaleźć jakie objawy w moim aucie. Będę musiał robić to we własnym zakresie bo nie chce czekać aż stanę gdzieś na autostradzie. Teraz pytanie czy wystarczy wymienić tylko wadliwy wałek i jakie są tego koszta? No i jakiej firmy szukać wałek ?
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez darrecki » 26 sie 2017, 19:35

Gdzieś wyczytałem, że niemcy jeździli do dilera z żądaniem sprawdzenia wałka bez żadnych objawów. Jak by był ok to by zapłacili za sprawdzenie. Podobno każdemu kto był wymienili wałki za darmo – wszystkie miały ślady zużycia. Ja bym poszedł tą drogą
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez karczes816 » 26 sie 2017, 19:59

Sprawa wygląda następująco:
Nie kupiłem auta bezpośrednio od Mazdy UK tylko od dilera który sprzedaje nowe i używane auta.
Autko kupiłem z przebiegiem 61tyś mil cały czas było serwisowane w Mazdzie (ostatni serwis w marcu). Przejrzałem pełna historię serwisów i wymieniane były tylko oleje , filtry i płyny. Nic nie piszą o wałku że był sprawdzany lub wymieniany. Gwarancję mam od Dilera którego kupiłem auto , nie jest to diler Mazdy. Sprzedają również inne marki.
Teraz pytanie jeśli auto było cały czas robione w ASO to czy zgłaszać się do nich że wiedzieli o problemie , a nie poinformowali o nim poprzedniego właściciela , czy od razu walczyć z dilerem który sprzedał mi to auto?
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez darrecki » 26 sie 2017, 21:41

Dalszą dyskusje n/t problemów z Dieslem proponuję przenieść do właściwego tematu.
Auto już kupiłeś, więc po tzw. ptakach. Proponuję, wręcz zalecam zaglądnięcie do wspomnianego wałka, jak jego stan nie będzie jakiś tragiczny to po wymianie auto będzie jeszcze długo jeździć. Czekać nie ma co, bo do wymiany dojdzie jeszcze turbina i pompa vacuum. A jak będzie ok to tylko się cieszyć.
Samo sprawdzenie nie powinno być drogie, to w zasadzie odkręcenie pokrywy i paru rurek paliwowych. Instrukcja serwisowa jest dostępna i pokazuje co i jak robić, więc można sprawdzić samemu.
Niestety auta nie kupuje się oczami, trzeba sporo czasu na studiowanie różnych for internetowych. Ja swoją Mazdę mam ponad 2 lata i sporo przed zakupem wiedziałem o problemach z wałkiem. Więc to nie jest jakiś nowy temat...

Mazda i dealer cię niestety zwyczajnie oleją, więc liczyć musisz jedynie na siebie.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Adi6JS » 26 sie 2017, 21:56

Niestety mazdę kupuje się oczami...
gwarancja to gwarancja, chyba, że auto nie było serwisowane bądź nie uznają przeglądów poza ASO.
Zawsze można spróbować walczyć. U nas też nie było łatwo, jeśli chodzi o silnik. Na początku żeby w ogóle uznali wadę jako problem producenta.
Jeśli auto na prawdę nie trzyma mocy, to przeważnie coś z turbiną, a że są dwie, a nie trzyma wyżej, to zapewne trzeba ją sprawdzić bądź czujnik od niej. Co do turbo, to opiłki wałka w oleju powodowały mielenie łożyska i problemy z łopatkami.
Ale nie musi to być turbo. Różne rzeczy tam mogą być przyczyną.
Kiedyś słyszałem w ASO, że sprawdzano w ten sposób stan silnika, że kilka razy wyhamowywano auto i jeśli hamulce traciły nagle skuteczność a pedał był twardy, to znaczyło że danego silnika dotyczy problem, gdyż pompa hamulców korzysta z oleju silnikowego. Nie wiem na ile to prawda. Gorzej, że same hamulce w mazdach to raczej spowalniacze i są same w sobie problematyczne przy ciśnięciu mocnym.
Zobaczyć stan wałka to podstawa. Jak pisał kolega nie wymaga wielkiego zachodu. A bez tego tuning teo silnika jest ryzykowny.
Ja kiedyś korzystałem z programów tuningowych w vw ale przyznam, że w maździe się boję.
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez karczes816 » 26 sie 2017, 22:12

Narazie jedyne co zrobiłem to napisałem do mazdy żeby udzielili mi info czy bylo cos robione albo chociaż sprawdzane w kierunku walka w ich serwisie. Powinni posiadać taka informacje w systemie jeśli auto było serwisowane tylko u nich. U mnie niestety długi weekend wiec za sprawdzenie stanu walka wezmę sie dopiero we wtorek jak UK wróci do normalności po bank holiday. Jak wcześniej pisałem jestem amatorem w tych sprawach i wole sie sam za to nie zabierać. Jedyne co mnie nurtuje po spędzeniu paru godz na czytaniu różnych forów to przebieg mojego auta. Mam zrobione ponad 107tys km a większość osób ten problem dopadał zdecydowanie szybciej. Czy możliwe jest ze ten wadliwy wałek wytrzymałby aż tyle km? Może brak mocy powyżej 3tys stanowi cos innego? W chwili obecnej dzieki waszej pomocy odłożyłem remaping na późniejszy termin. Gdyby nie wy mógłbym sie wpakować w niezłe koszta <glupek2> Wielkie dzieki dla wszystkich ! <spoko>
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez Adi6JS » 26 sie 2017, 22:22

Spij spokojnie, poczekaj na odpowiedź. Masz rację takie coś potrafiło się zdarzyć szybko, mi np. po 24 tyś km. Ale byli tacy, co po 100 tyś ich coś spotkało.
Dlatego diesle z 2013 roku tak szybko zmieniają właściciela. Mazda potrafi coś robić i nie zaznaczać w systemie dla właściciela, ale w swoim mają odnotowane.
Ja bym z tym tzw. chipem poczekał jak mówisz, jak wyjaśni się sytuacja, potem to w ogóle się wypną.
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez darrecki » 27 sie 2017, 08:52

Naprawy gwarancyjne nie są widoczne w normalnej historii serwisowej, ale każdy dealer ma dostęp do bardziej zaawansowanych informacji. Z wałkami to loteria, te miękkie wycierały się bardzo szybko, te lepsze mogły wytrzymać dłużej. Nie słyszałem jednak o przypadku, gdzie po sprawdzeniu wałka z felernej partii wszystko było w porządku.
Być może problem twojego auta leży gdzie indziej ale sprawdzenie walka w roczniku 2013 to obowiązek. A po sprawdzeniu go będziemy mądrzejsi i będziemy gdybać dalej czemu nie ma mocy powyżej 3000 RPM.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinek78 » 27 sie 2017, 13:47

Nie chce Cię smucić , ale nie masz gwarancji ( producenta) , tylko pewnie jakieś ubezpieczenie z masą wyłączeń.
Dodatkowo auto z UK – PL Mazda wywali się kołami na Ciebie... <płacze>
Daj przed modyfikacjami samochód do jakiegoś mechanika jak kolega wyżej radził – sprawdzenie to groszowa sprawa...
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9