Chiptuning CX-5

Postprzez cinek78 » 16 sie 2017, 08:05

Pisałem wcześniej – problem jest ze zrobieniem tej jednostki. Robią to nieliczni , dlatego to tyle kosztuje. W mojej okolicy znalazłem 1 punkt , + 4 inne na terenie PL. – to bardzo niewiele , jak popatrzysz ilu ziomków tuningiem aut się trudni.
Wydaje mi się , że skoro już robili takie sterowniki to nie musisz się obawiać.
Poza tym każdy szanujący się tuner robi zrzut zawartości Twojego ECU, właśnie po to , żeby w razie problemów powrócić do ori.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez darrecki » 16 sie 2017, 10:54

Sterownik tak "łatwo" uszkodzić jak każdy inny z dostępem przez ODB. Gadają takie głupoty, bo potrzebują nowego oprogramowania do jego obsługi, stare nie rozpozna. Kosztuje to kupę pieniędzy i 1 klient to za mało żeby się im opłacało. To oferują jakiegoś boxa w zamian i wymyślają jakieś historyjki. A tyle to kosztuje bo klientów mało.
Nie słyszałem o uszkodzonym ECU, za to sporo o sytuacjach gdzie koleś pojechał do znanej firmy na remap I wrócił z pustymi rękami (nie w PL żeby nie było).
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez karczes816 » 16 sie 2017, 17:47

Okej , czyli już teraz jestem spokojny to :) Teraz tylko czekać do 29 sierpnia i potem się cieszyć :D
dzięki za wszystkie pomocne odpowiedzi <spoko>
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez karczes816 » 22 sie 2017, 17:27

Jestem już po teście na hamowni przed remapingiem. Wyszło 153Bhp i 420Nm , a więc więcej niż zapewnia producent. Jak mam to odbierać? Jest to wada czy zaleta? <co?>
Załączniki
21039672_707476016114788_142906177_n.jpg
wykres
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez Marianek » 22 sie 2017, 18:21

Mazda zawsze daje KM/Nm w gratisie ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Adi6JS » 22 sie 2017, 20:57

Rozumiem, że masz 150PS wersję. Tym znowu co mają 175PS mają o dziwno nieraz mniej albo na styk komi i Nm. Ciekawe te mapy mazdy diesla. Czyli ta różnica między 150PS i 175PS nie jest w realu tak duża. <co?>
Sam bym sobie program zrobił, ale po przejściach z wałkiem i gwarancją nie mam odwagi. <nie powiem>
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez darrecki » 22 sie 2017, 22:21

Trochę za dużo Nm jak na 150 koni. Aż tyle to oni nie dają w bonusie. Ja w serii miałem "ledwie" 370, czyli typowa wartość. Albo masz idealny silnik albo coś nie tak z hamownią. Wykres też taki gładki jakiś.
Problem z hamowniami jest taki, że każda pokazuje inaczej. Nie twierdzę że ta konkretna oszukuje ale jej wynik jest dla mnie osobiście lekko podejrzany.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Adi6JS » 22 sie 2017, 22:54

Na 420 Nm to już z 180PS a nawet 200PS powinno być <nauka>
A do tego płasko jakoś.... <oczy>
Chyba, że to biturbo tak działa <jupi>
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez karczes816 » 23 sie 2017, 19:07

Co macie na myśli piszac ze wykres jakiś gładki jest ? Pierwszy raz korzystałem z hamowni i nie wiem za bardzo jak to czytać. Dopiero co zaczynam swoją przygodę z motoryzacja. Jedyne co rozumiem to ile koni i NM. Jeśli mówicie ze mogła być lipna hamownia to po remapingu spróbuje innej. Gościu z hamowni powiedział ze albo silnik bardzo zdrowy albo któryś z wtryskow leje.
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez darrecki » 23 sie 2017, 21:38

Za dużo Nm, za mało KM, moc nie rośnie od 3000 co jest bardzo dziwne. Linie są gładkie, jakby od krzywki odrysowane – jakieś bardzo mocne filtrowanie mają, przez co nie widać np. gdzie silnik niedomaga albo gdzie jest jakieś spore wahnięcie. A to jest bardzo ważne przy strojeniu.
Poszukaj chociażby w Google wykresów tego silnika i porównaj. Albo prac DISI, robił kilka Sky-D.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez karczes816 » 24 sie 2017, 07:46

Faktycznie jak porównałem z innymi wykresami to dziwnie wyglada ten mój od 3tys obrotów. Czym to może być spowodowane ? Tak jak prędzej pisaliście hamownia do pupy czy problem w moim aucie ? W przyszły wtorek umówiony mam już remaping , wiec liczę na wasza pomoc. W razie co to przełożę datę na późniejsza.
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez Adi6JS » 24 sie 2017, 09:32

Na hamowni da się wszystko pokazać. Kwestia ustawień i techniki przeprowadzania testu.
Może być, że to co masz pokazuje kondycję silnika, ale czy mazda jest tak hojna?
Bądź miesza wersję?
Można zawsze się przejechać na jakąś inną hamownię. Odżałować kasy dla pewności.
Nie masz w opisie skąd jesteś <czytaj> , więc ciężko ci pomóc, ale zapewne są tam inne hamowanie.
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez darrecki » 24 sie 2017, 10:25

Jak napisał poprzednik – jedź na inną hamownię celem porównania / weryfikacji.
Jak dla mnie pojazdowi nic nie dolega, wg wykresu, gdyby moc szła dalej w górę powyżej 3000 RPM, to dobiła by przynajmniej do 180 koni.
A mając takie parametry (jeśli są prawdziwe) to szkoda remap robić, bo te 200HP/450Nm to są dostępne jedynie w "sprzyjających" warunkach – jak jest chłodno i wilgotno. Wiem, bo po remapie już 2 zimy i 2 ciepłe okresy za mną... Chłodno – moc dostępna zawsze, latem czasami czuć jakbym karawan ciągnął
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Adi6JS » 24 sie 2017, 10:35

Znając życie intercooler nie ciągnie niestety zimnego tak jak trzeba. Za mały chyba. To już było przerabiane na innym forum przy maździe GJ.
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez darrecki » 24 sie 2017, 14:49

Może w CX5 będzie lepiej, w 3 nawet połowa IC nie jest owiewana. W CX dziura w zderzaku jest dużo większa więc i temperatury powinny być lepsze.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinek78 » 24 sie 2017, 16:26

sorki za jakość , ale nie mam dobrego aparatu na stanie (jestem na wyjeździe). Poniżej moje wydruki.

Dopisano 24 sie 2017, o 17:32:

Powiem Wam , że u mnie też był problem z wydrukiem. Nim "dograli" hamownię do naszego napędu 4x4( lub jego namiastki) to chłopaki stracili jakieś 20-30 min.
Problem w tym , że nasze 4x4 to fikcja. Najpierw rusza przód , po chwili dołącza tył, i dopiero po kilku grubych sekundach napęd się "stabilizuje".
Także wykonanie wiarygodnego pomiaru w tych naszych pseudo 4x4 nie jest łatwe i wymaga sporego doświadczenia na hamowni.
Załączniki
DSC_0001.JPG
Przed – czyli ori
DSC_0002.JPG
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez darrecki » 24 sie 2017, 21:09

Zdjęcia robione kalkulatorem? :) Wykres widać ale raczej nic poza tym. Co to za dziura po 3000 na drugim przebiegu?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez karczes816 » 26 sie 2017, 12:30

No i jestem po teście na innej hamowni. Wynik 133 konie i 377nm. Dosyć duża różnica jeśli chodzi pomiar na pierwszej. Teraz któremu pomiarowi wierzyć ? Raczej ten drugi jest bardziej prawdopodobny.
Załączniki
IMG_2577.JPG
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Postprzez Adi6JS » 26 sie 2017, 12:49

Czyli Nm w miarę trzyma, ale 15KM mniej? A gdzie to robiłeś, na jakim rodzaju hamowni? Bo to też ma wpływ.
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez karczes816 » 26 sie 2017, 12:55

A jakie są rodzaje hamowni ? Jak to rozpoznać bo nie znam sie za bardzo. Sorry <glupek2>

Dopisano 26 sie 2017, 13:01:

https://m.youtube.com/watch?v=xnR1Og9cOsI Dokładnie na tej byłem
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2017, 10:10
Posty: 44 (1/0)
Skąd: Stoke on Trent \ Bydgoszcz
Auto: Mazda CX5 2.2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9