Wysokie obroty przy rozruchu – DPF

Postprzez cinek78 » 14 sie 2017, 12:02

Pabloss napisał(a):\ w każdym moim samochodzie było i jest tak że przy rozruch wskakują wyższe obroty (ssani), które powoli spadają wraz z rozgrzewaniem się silnika, a co za tym idzie oleju. Nie ma nic nieprawidłowego w podwyższonych obrotach podczas rozruchu.

I to rozumiem . Nie ogarniam tylko dlaczego ów zjawisko nie występuje w zimne dni??? Właśnie wtedy "ssanie" miał by wspomniane przez Ciebie zadanie.
Zauważ, że "ssanie" poniżej zera nie działa (a powinno)....
Powyżej zera działa ( a nie powinno)....
Przyznaj, że to trochę <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez mario-k » 14 sie 2017, 21:02

Na pewno to jest związane z PDF bo jak autko było nowe to tego nie robiło do 5 tysięcy km auto nie wyskakiwało na wysokie obroty i to było obojętnie czy zima czy lato to nie występowało. Myśle ze ciśnienie spalin jest mierzone i wtedy komputer decyduje czy dać wysokie obroty. Jest to czymś takim spowodowane bo jak przegonie autko to jest pare poranków ze auto nie wchodzi na wysokie obroty. Coś w tym jest :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Pabloss » 16 sie 2017, 06:33

No i jest prawdopodobna przyczyn jak pisze mario-k. Trzeba diesla od czasu do czasu przegonić, filtr się wypali, ciśnienie spalin mniejsze, komputer zadowolony podobnie jak właściciel auta bo brak wycia silnika tuż po odpaleniu. A tak swoją drogą (nie czepiam się i nikogo nie krytykuję) to po co wam te diesle skoro robicie trasy, które nie są daleki i nie wystarczają na wypalenie sadzy z tego cholernego DPF'a. Chyba każdy z was miał świadomość większych lub mniejszych problemów z tymi DPF'ami i to we wszystkich markach samochodów. Moim zadaniem nie kupuje się diesla jak ma się 10 km do pracy i to po mieście. Znam takiego "szpeca" co mając zaledwie 3 km z domu do pracy też kupił diesla – ehhhhhh. Oczywiście jego wybór, ale jak mu klęknie filtr to chyba mu powiem że musi doczytać i n ie koniecznie słuchać we wszystkim pana w salonie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez popielasty » 16 sie 2017, 06:41

Ja dodam jeszcze ciekawą obserwację z mojej strony – po odpaleniu, obroty rosną – jednak gdy wrzucę 'D' na skrzyni od razu się normują. Czyli w moim przypadku mogę w każdej chwili przerwać 'proces' podniesionych obrotów.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez cinek78 » 16 sie 2017, 08:07

popielasty napisał(a):po odpaleniu, obroty rosną – jednak gdy wrzucę 'D' na skrzyni od razu się normują.

Bardzo skrzynia dostaje po dup <dupa> przy takim postępowaniu.
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez darrecki » 16 sie 2017, 10:45

@Pabloss, wypalanie DPF swoją drogą, a wysokie obroty przy zimnym rozruchu swoją. Komputer nie zainicjuje wypalania DPF gdy silnik jest zimny (musi mieć coś w koło 50°C) nawet gdyby filtr był zatkany na amen. I robi to nie podnosząc obroty tylko dolewając paliwa – wysokość obrotów się nie zmienia. Sensu zakupu Diesla w pewnych sytuacjach nie neguję.
A jak już pisałem wcześniej, przy porannym zimnym rozruchu warczą i benzyny i diesle w Skyactiv. Benzyny nie mają żadnych filtrów więc czym to uzasadnisz? Ano tzw. ekologią, która to kosztem silnika każe mu wyć, żeby szybciej spełniać jakieś durne normy. Na szczęście w Dieslu poszli po rozum do głowy i poniżej jakiejś tam temperatury już stawia trwałość jednostki nad ekologią.
A @mario-k może kupił samochód zimą i dlatego na początku nie miał tego objawu. Poza tym była nota serwisowa chyba gdzieś w 2015 odnośnie obrotów na biegu jałowym i chyba od tego czasu dielse zaczęły wyć z rana.
Ciepły silnik nigdy nie podnosi obrotów przy rozruchu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinek78 » 21 sie 2017, 10:48

Pabloss napisał(a): Trzeba diesla od czasu do czasu przegonić, filtr się wypali, ciśnienie spalin mniejsze, komputer zadowolony podobnie jak właściciel auta bo brak wycia silnika tuż po odpaleniu.


Zrobiłem na raz ponad 700 km z prędkościami 120-140km/h. DPF wypalał się 3 krotnie. Dzisiaj rano odpalam silnik i... to samo. Wyje przez ok. 20 sek.
To nie DPF.
Ale chyba wiem jaki czynnik może mieć na to wpływ.
W tym wątku :
viewtopic.php?f=414&t=141614
jest napisane , że w wałki rozrządu zmieniają swoje ustawienia. Celem przyspieszenia nagrzewania silnika pobierają ponownie gorące spaliny do procesu spalania. Nadal jednak nie znajduję odpowiedzi , dlaczego w zimne dni ten proces nie jest zainicjowany? <co?>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez walszyn » 21 sie 2017, 21:54

kilka uwag po trzech latach użytkowania:
po pierwsze auto nie wyje tylko rano, ale po dłuższym postoju, rano , popołudniu, wieczorem i w nocy

po drugie nowe auto zostało kupione w połowie maja i przez pierwszy rok mimo różnic temperatur
i wszystkich innych czynników o których pisali koledzy usterka nie występowała, piszę usterka
bo tak to traktuję, absurdem jest zapalanie auta w upalny dzień w centrum miasta, który wyje i dymi,
auto za 150 koła a reaguje jak syrena w komunie,Panowie normalna wiocha

po trzecie nie trafiają do mnie tłumaczenia Mazdy, które sam powyżej cytowałem, marketingowy chwyt,
aby uspokoić klientów

i wreszcie po czwarte jest kilkunastu innych producentów aut, którzy sobie z tym radzą, też z turbinami, dpf-ami i innymi bajerami i jakoś sobie z tym radzą, Szanowni Panowie jeśli nie wiadomo o co chodzi to chodzi tylko i wyłącznie o kasę, żyję z tym trzeci rok, ale nowego auto w przyszłym roku nie kupię z tym silnikiem, trzykrotnie zrezygnowałem z jazd testowych nowej CX5 z silnikiem diesla, niestety nikt nie zapytał mnie dlaczego, a może powinien?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 21:54
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX5 2.2D 175KM SkyPassion – Soul Red
poprzednia
CX7 2.3T- 260Km Sport

Postprzez popielasty » 22 sie 2017, 06:47

walszyn, jaki masz przebieg?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez walszyn » 22 sie 2017, 14:52

około 35000 km
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 21:54
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX5 2.2D 175KM SkyPassion – Soul Red
poprzednia
CX7 2.3T- 260Km Sport

Postprzez Adi6JS » 22 sie 2017, 21:05

Ja mam 52 tyś i fakt takie zjawisko niezrozumiałe ma miejsce. I jakby na odwrót, gdy ciepło wyje a gdy zimno cisza. Też szybko wyjeżdżam z garażu i wrzucam D bo to denerwuje. Poza tym silnik cichy i spokojny. Sam na własnej skórze przeżyłem wałek w poprzednim dieslu mazdy, więc już sceptycznie do tego silnika podchodzę i z lękiem, ale na razie spokój. Nie wiem jak to wpływa na wytrzymałość itd, ale poza tym zjawiskiem silnik aksamitny i bezproblemowy. Oczywiście wady i zalety jak każdego diesla. Wielu ma nakręcone i widać, że nic się nie dzieje mimo takich dziwnych cech.
Avatar użytkownika
 
Od: 12 maja 2015, 09:41
Posty: 50 (0/1)
Skąd: pomorskie
Auto: CX5'15 2.2 150D AT SkyEnergy

Postprzez darrecki » 23 sie 2017, 21:16

walszyn napisał(a):po drugie nowe auto zostało kupione w połowie maja i przez pierwszy rok mimo różnic temperatur
i wszystkich innych czynników o których pisali koledzy usterka nie występowała


W kwietniu 2015 pojawiła się, aktualizacja sterownika silnika odnośnie wolnych obrotów. Jeśli kupiłeś w maju 2015 mogli Ci nie wrzucić przed odbiorem, dopiero na 1szym serwisie. A jeśli kupiłeś w maju 2014, to dostałeś aktualizację na pierwszym serwisie rok później. Tak czy siak, przez 1szy rok był bez efektów dźwiękowych z rana. Możesz zapytać dilera kiedy wgrali "AE031A Rough Idle at Cold start". Wg mnie to właśnie ta aktualizacja będzie odpowiadała za wysokie obroty przy zimnym silniku.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez walszyn » 24 sie 2017, 13:04

Chyba nie do końca tak jest. Kupiłem w maju 2014 roku. Po roku kiedy usterka wystąpiła ( nie pamiętam miesiąca) zgłosiłem się do Mazdy. Powiedzieli ,że znają problem i właśnie po kilku dniach wgrali nowe oprogramowanie, które miało usunąć problem. Po zmianie oprogramowania kompletnie nic się nie zmieniło. Ale problem powstał na oprogramowaniu "fabrycznym" na wiosnę 2015 roku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 21:54
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX5 2.2D 175KM SkyPassion – Soul Red
poprzednia
CX7 2.3T- 260Km Sport

Postprzez mejo » 30 sty 2018, 22:56

Witam. Czy udało się Wam rozwiązać ten problem? Moja cx 5 ma tydzień, przejechane niecałe 500km a już zauważyłem ten problem. <płacze> Im wyższa temperatura na zewnątrz tym częściej się to zdarza. Jutro dzwonie do serwisu zobaczymy co mi powiedzą. Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 27 lis 2013, 12:41
Posty: 1
Skąd: Lędziny
Auto: Mazda CX 5 2.2 D 175KM 2017r.
Skypassion

Postprzez popielasty » 31 sty 2018, 05:40

Ogarnijcie się, to nie jest problem a rozwiązanie konstrukcyjne tego auta.

Zanim kupiłem swoją używaną CX-5 jeździłem 2 egzemplarzami demo z ASO + 1 jednym z 2013 – każdy to miał. Jeden z nich miał 700 km przebiegu (nowa CX-5), inny 5 tyś (CX-5 1 polift) , a jeszcze inny 80 tyś (CX-5 z 2013). W ASO usłyszałem, że ten silnik tak ma przy odpowiednim zakresie temperatur i tyle. Dla Was to oznacza awarię silnika?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez Mnieteq » 31 sty 2018, 15:28

W mojej CX-5 2.2D (lipiec 2017) jest dokladnie tak samo. Ponizej jakiejs temp. tuz po rozruchu utrzymuja sie wysokie obroty (ok. 2000rpm) przez kilkanascie sekund. Pozniej wszystko jest ok. Dzieje sie to tylko jak auto stoi ok 2-3 godz. Przez noc, na nastepny dzien obroty po rozruchu sa w normalnym zakresie.
Początkujący
 
Od: 10 sty 2012, 12:05
Posty: 14 (5/0)
Auto: CX-5 2.2D 2019 Premium

Postprzez FAFEK 75 » 6 mar 2023, 20:32

witam , musze odswiezyc temat
moja mazda ma te sa ma przypadlosc , te wysokie obroty podczas zimnego startu ale najgorsze jest to ze zdaza sie to przy tem. -4 na zewnatrz. niepokoji mnie to bo jestem po wymiaie turbiny i tego cholernego walka wydechowego i jestem pewien ze takie obroty na zimnym starcie napewno nie sluza nowej turbinie.
nie wiem co o tym myslec bo to nie jest normalne, wszyscy co pisali wczesniej o tym to odpuscili czy co?czy jest jakies rozwiazanie tej przypadlosci?
Początkujący
 
Od: 11 lip 2022, 18:56
Posty: 7
Auto: MAZDA CX-5 2,2D

Postprzez darrecki » 7 mar 2023, 06:43

To jest cecha, nie wada. Tak to tęgie głowy w Maździe ustawiły i tak musi być. Ma to na celu dogrzać katalizator celem jak najszybszego spełniania norm. Może jakiś tuner Co to wyłączy, na forum Forscana jest koleś, który twierdzi, że sobie z tym poradził zmieniając jedną z map zapłonu w PCM.
Aczkolwiek u mnie w dieslu nie zdarzyło się to nigdy poniżej temperatury 10-12°C. Benzyniaki wyją od niższych temperatur.
Turbiną bym się nie martwił, jej nic nie będzie bo to nie są jakieś wymagające warunki, już bardziej zimny silnik dostaje po <dupa>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9