Wysokie obroty przy rozruchu – DPF

Postprzez walszyn » 15 maja 2015, 18:01

Od miesiące gdy wzrosła temperatura zewnętrzna CX5 (2.2 D-175KM) po rozruchu trzyma obroty w granicach 1800-2000 obrotów, wyje ok kilkudziesięciu sekund po czym obroty powracają do prawidłowych obrotów ok 750.
Byłem przed kilkoma dniami na przeglądzie po 1 roku. Mazda zna problem i podobno jest jakaś akcja serwisowa. Większość problemów zauważono w cieplejszych krajach. I co ciekawe im wyższa temperatura tym problem się nasila. U mnie nawet po postoju dwu/trzy godzinnym wyje w najlepsze.
Na przeglądzie wgrano mi nowe oprogramowanie I co.... NIC wyje dalej.Podobno problem się rozpoczyna w ok 15 stopnia C. Może na jesień minie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 21:54
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX5 2.2D 175KM SkyPassion – Soul Red
poprzednia
CX7 2.3T- 260Km Sport

Postprzez Luka_S » 22 cze 2015, 22:31

Mam dokładnie to samo... :) kiedy zimno ... wszystko ok ... jednak kiedy tylko zrobi się cieplej wyje przez chwilę :) zachowuje się tak jak by na ssaniu była :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 cze 2015, 22:23
Posty: 12 (2/0)
Skąd: Tromso
Auto: Mazda CX-5 2.2 D WD 175KM 2014

Postprzez walszyn » 29 cze 2015, 20:06

Dostałem od Mazdy interesujące wyjaśnienie tematu
cytuję

"Informujemy, iż zgodnie z Instrukcja Obsługi Pana samochodu Mazda CX-5 :

„Po uruchomieniu zimnego silnika jego prędkość wzrasta i możliwe, że z jego komory usłyszysz specyficzny odgłos wycia. Jest to związane z poprawą procesu oczyszczania spalin i nie oznacza usterki elementów.” Powyższa informacja jest umieszczona w rozdziale 4 Instrukcji obsługi, w akapicie „Uruchamianie silnika”.



Wskazujemy, iż opisane przez Pana zjawisko jest normalnym zachowaniem samochodu.

W przypadku wystąpienia określonych warunków:

1. Temperatura cieczy chłodzącej (ECT) podczas uruchamiania silnika: od 15 do 32ºC.

Temperatura powietrza zasysanego (IAT) podczas uruchamiania silnika: od 15 do 35ºC.

Ciśnienie atmosferyczne (BARO) podczas uruchamiania silnika: od 91 do 200 kPa.

2. Pozycja skrzyni biegów: P, N, D z silnikiem pracującym na wolnych obrotach (pedał przyspieszenia niewciśnięty).

Po uruchomieniu zimnego silnika wolne obroty wzrosną do około 1800 obr/min wraz z pojawianiem się nietypowego odgłosu pracy silnika przez około 20 sekund.



Dzieje się tak dlatego, że po uruchomieniu zimnego silnika zawór regulacyjny oraz zawór przepustnicy spalin są w pełni otwarte, aby umożliwić gazom wydechowym przepływ przez turbosprężarki bez nadmiernej utraty ich pojemności cieplnej. Również mechanizm zmiany faz otwarcia zaworów VVL lekko otwiera jeden zawór wydechowy w każdym z cylindrów w czasie suwu ssania, aby nastąpiła recyrkulacja pewnej ilości gorących gazów wydechowych z powrotem do cylindra.

Ma to na celu spowodowanie jak najszybszej aktywacji działania katalizatora i poprawę oczyszczania spalin.

Nie oznacza to uszkodzenia jakichkolwiek części."



Kupiłem auto w maju 2014 roku. Ciekawe, że nie musiał się oczyszczać przez pierwsze 10 miesięcy.
"Określone warunki" występowały również w poprzednim roku.Istnieje tylko jedno wytłumaczenie,
w jednym z dwóch lat auto działało wadliwie. Odpowiedzi w którym niestety nie otrzymałem.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 21:54
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX5 2.2D 175KM SkyPassion – Soul Red
poprzednia
CX7 2.3T- 260Km Sport

Postprzez sum000 » 25 sie 2015, 21:23

Witam.
Oto moja historia.
Zakup lipiec 2014 CX5 2,2 najwyższa opcja z cennika.
Pierwszy serwis zrobiłem przy 13 tyś km, przed wyjazdem na narty, po konsultacji z serwisem, że dobrze pierwszą oliwę wymienić nieco wcześniej (styczeń 2015). Do czerwca wszystko OK. Od czerwca pierwszy niepokój, po nocy po wyjechaniu z garażu, automat na P i w tym momencie rosną sobie obroty do ok 2000, po czym samoczynnie spadają do 800.
Po pewnym czasie coraz częściej, aż w końcu po ok 2 tyg. po odpaleniu auta obroty na 1800 i wyje przez jakieś 40 s. zaniepokojony dzwonię na serwis (Rzeszów Czach), oni na to, że nic nie wiedzą i dzwoń Pan na assistance, więc dzwonię, decyzja : laweta i na serwis.
Po pobycie w serwisie wgrali jakieś oprogramowanie i ma być OK. Po powrocie do domu, odpalam rano no i oczywiście wyje. Dzwonię na serwis, oni na to, że to norma. Pytam więc dlaczego poprzednio laweta i transport, auto zastępcze itd. mętnie się tłumaczyli. Brak również odpowiedzi dlaczego wcześniej przez niemal rok nic takiego się nie działo, podparli się wykładnią zamieszczoną na forum.
Co ciekawe od momentu wchodzenia na wysokie obroty rozpoczął się proces podnoszenia poziomu oleju (wcześniej przez ok. 20 tyś km olej w idealnym stanie). Od tego momentu zacząłem dokładnie przyglądać się temu czemuś, i tak najpierw na bagnecie znalazłem farfocel, jakby skrawek silikonu kolor zielony, długi na ok 1 cm, grubość ok. 1mm. Po dokładniejszym przyjrzeniu się bagnetowi po ścieknięciu oleju widoczne takie malutkie krupki, jak ziarenka piasku, maleńkie.
Tak się złożyło że wyjeżdżałem na wzcasy, zostawiłem więc auto na tydzień w serwisie, zlecając jako usterkę wysokie obroty po porannym rozruchu, i farfocle w oleju.
Po tygodniu dzwonię i mówię że chcę odebrać auto, a oni na to, że mogę odebrać tylko stoi bez oleju i nie wiedzą czy zalać starym czy nowym na mój koszt. Stwierdziłem że jeżeli olej jest zły to mają wymienić na swój koszt, a jeżeli dobry to niech zalewają tym samym. Zalali starym a w nocie serwisowej chcieli zapisać ze stary olej na ryzyko klienta. Nie zgodziłem się na taki wpis musieli to wykasować. I tak jeździłem do wczoraj. Po przejechaniu 15 km na czerwono: wysokie ciśnienie oleju, może spowodować zniszczenie silnika, sprawdź poziom oleju. Dzwonię na serwis, i rozmowa z Panem, że coś tam, coś tam, żebym odpalił motor i czy dalej jest komunikat. Nie było, jechać dalej. Pojechałem do domu.
Dzisiaj po 15 km to samo, dzwonię więc na assistance i decyzja: laweta i do serwisu, auto zastępcze.
Co będzie dalej Poinformuję.
Co do wysokich obrotów po rozruchu nie przyjmuję tłumaczenia, że tak ma być. Po pierwsze jeżeli przez rok czegoś takiego nie było, to skąd się wzięło. Poza tym kłóci się to z podstawowymi zasadami eksploatacji auta z turbiną i automatem. Jeżeli chodzi o turbo to każdy laik wie, że turbina nie toleruje wysokich obrotów na zimno ze względu na smarowanie, tak w największym skrócie,
– cytat z instukcji obsługi, str. 3-55,,jazda na nadmiernych obrotach silnika, zwłaszcza bezpośrednio po uruchomieniu go może uszkodzić turbosprężarkę"
Jeżeli chodzi o automat to również eksploatacja na takich obrotach wykluczona jest w instrukcji obsługi
– cytuję str.4-73 ,,Włączanie biegu do jazdy do przodu lub do tyłu w momencie gdy silnik pracuje na obrotach wyższych niż obroty biegu jałowego, może uszkodzić skrzynię", oraz następny zapis ta sama str. ,,Gdy silnik pracuje na obrotach wyższych niż obroty biegu jałowego nie przesuwaj dźwigni z pozycji N lub P na bieg przeznaczony do jazdy: Zagraża to bezpieczeństwu, ponieważ samochód może nagle ruszyć, powodując wypadek. Jeśli tak się stanie samochód może nagle ruszyć , powodując wypadek lub poważne obrażenia" – koniec cytatu.
Na tę chwilę kończę, zachęcam do dyskusji, własnych spostrzeżeń i walki o skuteczne rozwiązanie problemu.
Pozdrawiam Tomasz.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2015, 20:02
Posty: 4
Auto: CX5 2,2D automat 2014

Postprzez jas1490 » 27 wrz 2015, 11:18

Witam,
Czy problemy wysokich obrotów po rozruchu zimnego diesla nadal się pojawiają – czy były tylko latem ? Czy ASO Mazdy znalazło rozwiązanie?
Czy ten problem występuje tylko w wersji 175KM z automatem czy manualnej też ?
Jestem prawie zdecydowany na cx5 z dieslem – zastanwiam się jeszcze czy 150km czy 175.
pozdrawiam
jas1490
 

Postprzez walszyn » 27 wrz 2015, 17:30

Wysokie obroty nadal występują, pismo od Mazdy powyżej. Mazda stwierdziła, że jest ok i koniec tematu.
Wgrano nowe oprogramowanie, które niczego nie zmieniło. Ja posiadam auto ze skrzynią manualną.
Obecnie nadal jest ciepło , auto jest garażowane, zobaczymy jak będzie się zachowywało późną jesienią.
CX5-175 KM występuje tylko z najwyższym wyposażeniem, co wiąże się z określoną,dość wysoką ceną.
Jeśli nie jest to dla Ciebie problem to polecam.Jest naprawdę dynamiczne od dołu z dobrym momentem i pali rozsądne 9 l przy mojej ciężkiej nodze. Ten motor jest największą zaletą tego modelu, niestety wad rożnych też nie brakuje (opisywane na tym forum). Ogólnie niezłe auto , ale cena nie adekwatna do jakości.
Przy kolejnej zmianie będę bardzo analizował wydanie 150 tysięcy złotych. Problem falującej maski silnika,
trzęsących się lusterek, wysokich obrotów i innych problemów NIKT nawet nie próbuje rozwiązać z Mazdy.
Walczyłem z maską w serwisie, ale wstrzyknięcie silikonu w profile wyglądało zabawnie i kompletnie niczego nie zmieniło.Jazda autem za 150 tysięcy z prędkością 150 km/h i falującą maską, i lusterkami jest absolutnie żałosne.Blacha na masce jest najnormalniej zbyt cienka, lusterka źle wyprofilowane, a z obrotami tak naprawdę nikt nie wie nawet w Maździe czemu tak jest.
Zdumiewa mnie jak tak ważnych wad konstrukcyjnych nie zauważyli osoby testujące prototypy.Kto to testuje?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 21:54
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX5 2.2D 175KM SkyPassion – Soul Red
poprzednia
CX7 2.3T- 260Km Sport

Postprzez Josh » 28 wrz 2015, 22:00

Trzymajmy się tematu rozmowy. Opinie na temat modelu są gdzie indziej :)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Xtof
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 maja 2008, 10:29
Posty: 1118 (14/26)
Skąd: Poznań
Auto: Rodzinne

Postprzez sum000 » 1 paź 2015, 19:24

witam.
W dalszym ciągu walczę z Mazdą w sprawie wysokich obrotów, nie akceptuję tłumaczenia mazdy tym bardziej, że wysokie obroty występują obecnie już nie tylko przy pierwszym porannym rozruchu, ale i w czasie dnia po czterech, pięciu godz. postoju. Obecnie temperatury poniżej 15 C, a obroty 1800/min.
Taka sytuacja, zasadniczo biorąc pod uwagę zapisy instrukcji obsługi wykluczają możliwość korzystania z tego samochodu. Jeżeli chodzi o zespół turbo jest to ,,zarzynanie" turbiny takie obroty na zimno, brak możliwości wrzucenia biegów w automacie (wg. instrukcji obsługa TYLKO przy obrotach jałowych 800/min). Zapis instrukcji mówi ,, po rozruchu odczekaj 10 s......., nie dotyczy Niemiec ). A co jeżeli wybiorę się tym autem do Niemiec ? Po odpaleniu 1800/min, muszę natychmiast jechać (przepisy niemieckie), nie mogę bo nie wolno uruchomić skrzyni biegów!!!!
U mnie wysokie obroty pojawiły się po 10 miesiącach eksploatacji i 22500km.
Koledzy jeżeli macie taką przypadłość traktujcie to jako usterkę, wadę i reklamujcie do skutku, bo inaczej mazda nas oleje.
Obecnie czekam na szczegółowe wyjaśnienia od mazda polska bo serwis poddał się, dotyczące kwestii wysokich obrotów, turbo, automatu, uruchomienia auta w garażu i oczekiwania na stabilizację obrotów (zasmrodzony cały dom), podnoszącego się poziomu oleju.
Pozdrawiam Tomasz
Początkujący
 
Od: 25 sie 2015, 20:02
Posty: 4
Auto: CX5 2,2D automat 2014

Postprzez kfocus1 » 28 kwi 2016, 00:31

CX 5 2.2D 175KM – u mnie identycznie jak w opisach wyzej – temperatura jesienna – lekki plus. odpalam rano – wyje, obroty ok 1800, po jakims czasie ustaja. Zima minus 10 – Start wciskam – silnik pali – bez wyraznej zwloki na rozgrzanie swiec zarowych- obroty silnika normalne (ok 800). Wysokie obroty zdarzaja sie u mnie bardzo czesto w jesienno/wiosennych lekko dodatnich temperaturach. No coz.... to tylko Mazda
Początkujący
 
Od: 25 sty 2016, 23:21
Posty: 5
Auto: CX-5 KE 2.2 175 MT

Postprzez walszyn » 29 kwi 2016, 13:41

Chyba nie do końca odpowiedzialna jest za to temperatura. Moje auto zamykane w garażu ,a kilka garaży w zamykane w hali. Temperatura w garażu praktycznie identyczna. w trzy dni zapala normalnie w pozostałe 1800 obrotów i wyje. Żadnej przewidywalności. Rano normalnie, ale już po 3 godzinach pod sklepem wyje. I tak sobie wyje od roku jak ciepło i jak zimno.A co tam :)
Za tydzień jadę na przegląd po drugim roku. Niestety nie spodziewam się szczególnego zainteresowania.
Masz rację, to tylko Mazda.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 20 sty 2014, 21:54
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda CX5 2.2D 175KM SkyPassion – Soul Red
poprzednia
CX7 2.3T- 260Km Sport

Postprzez jerlas » 15 maja 2016, 09:59

U mnie wysokie obroty występują przy każdym rozruchu, po kliku godzinach postoju. Nawet garażowanie w komfortowych warunkach (w garażu, w którym temperatura wynosi około 23 st.C) nie zmienia tego stanu. Natomiast obroty powracają do normalnych po przejechaniu około 20-30 metrów.
Początkujący
 
Od: 23 sty 2016, 10:53
Posty: 17
Auto: CX-5, diesel 2015, KE

Postprzez cinek78 » 26 lis 2016, 11:28

tak czytam ten wątek i :|
W przyszłym tyg. odbieram 2.2. aut. (używka) . Przeczytałem te wszystkie Wasze wypowiedzi i nasuwa mi się pytanie: czy winny czasem tej przypadłości nie jest DPF ? Jakiś jego proces wypalania? Skoro oleju Wam przybywa, obroty się podnoszą , to te czynniki na to wskazują. Czy Wasze auta dużo jeżdżą w ruchu miejskim?
Ktoś na forum w ogóle próbował systemowo wyłączyć DPF i wywalić to ustrojstwo?
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez popielasty » 13 sie 2017, 08:42

Poruszam się CX-5 2.2 175KM AT od 2 tygodni (używany, rocznik 2014) – przed zakupem jeździłem jeszcze trzema egzemplarzami – każdy miał to samo – po odpaleniu na kilka sekund wchodziły wyższe obroty. Pierwsza jazda była democar'em z salonu w Warszawie – po odpaleniu od razu zapytałem sprzedawcę o co chodzi z obrotami – oznajmił że tak wygląda procedura rozruchu silnika 2.2 diesel. Moim zdaniem nic nadzwyczajnego, jeśli jest to normalna procedura, to czego się obawiać?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 16 lip 2017, 21:43
Posty: 205 (1/4)
Skąd: WWL
Auto: Mazda CX-5 2.2 SkyActiv-D AT AWD, SkyPassion, 2014r

Postprzez mario-k » 13 sie 2017, 09:40

Byłem panowie w serwisie na przeglądzie i poruszyłem temat wysokich obrotów. No pan ze serwisu potwierdził ze to jest normalne ze po odpaleniu auto wchodzi na takie wysokie obroty bo chodzi o to aby w krótkim czasie DPF dostał temperaturę aby mógł spełniać swoją role. Tak wiec ten typ tak ma chyba ze wyrzucimy DPF i będzie spokój. Może kto ma na to radę?
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez Marianek » 13 sie 2017, 13:10

Tak ma i tak ma być. Nie kombinujcie z usuwaniem tego, toż to tylko kilka sekund po odpaleniu.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez darrecki » 14 sie 2017, 07:15

To nie ma nic wspólnego z DPF. To sposób na szybkie "podgrzanie" silnika, występuje w całej rodzinie skyactiv – benzynie i dieslu. O ile benzyna warczy po rozruchu przez cały rok, to diesel tylko powyżej ~15°C , także w zimie tego nie doświadczycie.

Naprawdę nie mam pojęcia dlaczego każdy i wszędzie o wszystko wini DPF...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez cinek78 » 14 sie 2017, 07:26

darrecki napisał(a): To sposób na szybkie "podgrzanie" silnika, występuje w całej rodzinie skyactiv – benzynie i dieslu.


Ok. Jestem w stanie przyjąć to za prawdę, tylko wytłumacz mi , czemu w dni zimne nie "podgrzewa" silnika?? <co?>
Trochę się ta teoria to kupy nie trzyma... <oczko>
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2013, 08:08
Posty: 340 (4/8)
Skąd: Oleśnica/Wrocław
Auto: Mazda cx5 , Alfa Romeo Giulietta
, Ducati MTS 1200

Postprzez darrecki » 14 sie 2017, 08:02

Odpowiem pytaniem. To po co wygrzewa DPF w benzynie skoro go tam nie ma?

Wg mnie chodzi o charakterystykę oleju poniżej określonej temperatury i jego właściwości smarne. W dieslu masz chociażby turbinę która nie lubi pracować na sucho. Ale to tylko moje zdanie nie poparte żadnymi dowodami.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Pabloss » 14 sie 2017, 08:38

Panowie jeżdżę benzyną i o dieslu od Mazdy nie wiele mogę powiedzieć. Mam za to wieloletnie doświadczenie (jak pewnie każdy z was) w używaniu diesla, benzyny zresztą też i nie za bardzo wiem o co wam chodzi. Zawsze w każdym moim samochodzie było i jest tak że przy rozruch wskakują wyższe obroty (ssani), które powoli spadają wraz z rozgrzewaniem się silnika, a co za tym idzie oleju. Nie ma nic nieprawidłowego w podwyższonych obrotach podczas rozruchu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2014, 16:00
Posty: 428 (2/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda CX-5 2.0 AT

Postprzez darrecki » 14 sie 2017, 09:01

Akurat w tych przypadkach one nie są podniesione – one są ponad 2x wyższe od standardowych i auto zwyczajnie wyje.
Nie jeździłem innymi autami z Euro6, ale coś czuję, że pojazdy innych producentów też mają taki sam bajer. Ot, ekologia
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 00:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9