Żarówki – typy, opinie, testy
Moze nie mam tych żarowek w mijania ale w długie kupiłem Osram jakies zwykle po 12zl/szt h1 nooo i powiem tyle ,ze na poczatku mysl była ze to efekt placebo. No ale włozylem starą zarowke w jedną lampe i jednak to nie był eefekt placebo Znacznie bielsze swiatło a nie typowo żółte. Wg mnie kupując dobre zarowki i zmieniac nawet co 6 miechów napewno poprawi widocznosc.
Take jak na zamieszczonym obrazku.
Take jak na zamieszczonym obrazku.
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Ksylo napisał(a):Ktoś może testował które świecą bielszym światłem?
PHILIPS WHITE VISION W5W vs. OSRAM COOL BLUE INTENSE
Osram
Natomiast przy porównaniu Philips Blue Vision vs Osram Cool Blue bielszy jest Philips.
Właśnie ja mam u siebie Bosma super white, i bardzo fajnie świeci, a do tego dobrze doświetla drogę. Pewnie coś ulepszyli w super white, które są z kolekcji premium względem extreme white, które są z kolekcji tuning.
Wyczytałem jeszcze troche o tych żarówkach Bosma i znalazłem takie różnice miedzy extrem white a super white:
Extreme white(EW) i Super white (SW) maja bardzo podobny kolor, tym samym podobna jest ich barwa świecenia około 4000K.
EW występują również w rajdowych wersjach o mocy 100W, dlatego są częścią oferty tuning. W mocach standardowych posiadają homologację (symbol E na trzonku stąd info „e homologation”).
SW z kolei jest częścią kolekcji PREMIUM, która w całości posiada homologację.
SW mają technologicznie bardziej zaawansowane wykonanie. Zastosowano szkło z odpowiednimi domieszkami tlenków metali dające odpowiednie właściwości świetlne.
Filtr w EW daje bardzo ładne, białe światło lecz kosztem odległości świecenia. Wypada troszkę gorzej od SW. W obu przypadkach mamy ochronę plastikowych części reflektorów przed zmatowieniem poprzez filtr UV (wykonane ze szkła kwarcowego)
Extreme white(EW) i Super white (SW) maja bardzo podobny kolor, tym samym podobna jest ich barwa świecenia około 4000K.
EW występują również w rajdowych wersjach o mocy 100W, dlatego są częścią oferty tuning. W mocach standardowych posiadają homologację (symbol E na trzonku stąd info „e homologation”).
SW z kolei jest częścią kolekcji PREMIUM, która w całości posiada homologację.
SW mają technologicznie bardziej zaawansowane wykonanie. Zastosowano szkło z odpowiednimi domieszkami tlenków metali dające odpowiednie właściwości świetlne.
Filtr w EW daje bardzo ładne, białe światło lecz kosztem odległości świecenia. Wypada troszkę gorzej od SW. W obu przypadkach mamy ochronę plastikowych części reflektorów przed zmatowieniem poprzez filtr UV (wykonane ze szkła kwarcowego)
Grzyby napisał(a):A ja założyłem wczoraj (wreszcie!) Sylvania Silverstar Ultra.
Efekt miażdży cyce.
W porównaniu do zwyczajnych (w zasadzie jedynych dostępnych w PL) HB5 światła dzienne świecą na nowych Silverstarach ULTRA tak, jak mijania na zwykłych.
W trakcie jazdy w nocy przed autem jest najnormalniej biało.
Update.
Żarówki założone były w grudniu 2015.
Mija 1,5 roku (!!) i dalej świecą. Mocno zaskakujące na +
Tym bardziej, że świecą nonstop (nie mam osobnych) do jazdy dziennej, a zapalają się same po odpaleniu silnika.
Śmiało mogę polecić ich produkty!
No nie wiem. HB5 to takie europejskie H4 (też 2 włókna). A tutaj sporo jest opinii krytycznych dla H4.
Choć faktycznie w przypadku H1 coś może być na rzeczy. Ta żarówka jest malutka, a temperatura nie ma gdzie uciekać.
Choć faktycznie w przypadku H1 coś może być na rzeczy. Ta żarówka jest malutka, a temperatura nie ma gdzie uciekać.
Zamontowane
LED PHILIPS X-TREME VISION W5W T10 6000K
Same postojów i święcą dość mocno
zobaczymy jak z trwałością
LED PHILIPS X-TREME VISION W5W T10 6000K
Same postojów i święcą dość mocno
zobaczymy jak z trwałością
teraz do pełni wyglądu xenony trzeba zmienić na taką barwę
Osobiście polecam Tungsramy z doświadczenia z H4, H7 i H1. Stosunek cena/jakość/wytrzymałość ciężki do przebicia z markowych żarówek. Miałem w BMW i Hondach, +90% i +120%, większej różnicy między nimi nie widziałem, świecą porównywalnie czyli bardzo porządnie, bardziej pewnie o marketing chodzi, w końcu kilka zł różnicy. Z racji tego, że w większości zmieniałem auto co rok albo rok z hakiem, to nigdy nie zdążyły się przepalić Ostatnio u siebie na długich testuję Tungsram Sportlight Bluish i również świecą bardzo ładnie, w dodatku cena fajna, na pewno barwa jest chłodniejsza, światło bielsze, choć do ksenonu na mijania im sporo brakuje. Ze 3 lata temu w MX-5 miałem również Bosch Plus 90 albo Gigalight Plus 120 (już nie pamiętam) i również byłem bardzo zadowolony z jakości oświetlenia oraz wytrzymałości, z tym że Bosch jednak droższy od Tungsrama.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki