Mazda MX-5 NC LF '05/'06 2.0-->2.5 6MT Galaxy Grey Mica

ND / NC / NB / NA

Postprzez zemoj » 20 kwi 2017, 21:22

No dobra, wypada w końcu skreślić parę słów zanim sam się pogubię co zrobione, a co do zrobienia…
Poza tym uważam, że zwyczajnie wypada mieć swój wątek, jeżeli jest się aktywnym forumowiczem.

Witam ponownie w dziale Nasze Mazdy <jupi>

Po rocznym romansie z inną japońską Marką na M, powróciłem!

Krótko o tym jak stałem się posiadaczem Miaty:
Powrót do marki zaczął się od kupna jako daily 323F BA, co umożliwiło płynną sprzedaż Miśka i rozpoczęcie poszukiwań fun cara. Ostatecznie, krąg moich zainteresowań zawęziłem do MX-5 trzeciej generacji.
DSC_0002_78.JPG
Codzienny pupowóz


Zakup tego konkretnego MXa nastąpił dość spontanicznie, choć wyjazd poprzedzony był sprawdzeniem historii auta w DSR, a we wnikliwych oględzinach pomógł mi Pewien Znawca Tematu z Bydgoszczy[1]. Nie byłem nastawiony tego dnia na transakcję, w zasadzie miało tylko być rozeznanie, ale na miejscu auto okazało się godne zainteresowania, Wyżej Wymieniony[1] dał zielone światło, a że byliśmy kawałek od domu i nie opłacało się jeździć dwa razy, to negocjujemy cenę i trochę niespodziewanie wróciłem Miatą do domu.

Po dotarciu do Bydgoszczy na pytanie Kolegi[1]: „No i jak?”. Odpowiedziałem krótko: „To jest to.” <diabel>Te trzy słowa odzwierciedlają celnie moje odczucia po zmianie auta.

Wszystkie te slogany na temat MX-5 – do których dotąd podchodziłem z pewnym dystansem – szybko okazały się dla mnie w pełni prawdziwe. Miata robi dobrze, leczy ból głowy i koloruje świat dookoła. Jest jak Prozac, marihuana i apetyczna brzoskwinka w jednym.

Oczywiście pod względem mocy czy przyspieszenia, seryjne MX-5 to nie jest demon i mam świadomość, że mocniejszy diesel na prostej mnie łyknie, ale idealne wyważenie w połączeniu z tylnym napędem i szperą potrafią dać więcej radochy niż dodatkowe 100 koni. Jazda pod odkrytym niebem potęguje fun z pokonywania kolejnych kilometrów. Im bardziej krętych, tym lepiej. Generalnie, jeżdżąc na co dzień do pracy BA Z5, gdy przesiadam się do MXa, osiągi są dla mnie nad wyraz wystarczające :) Na pewno spora rezerwa jest w moim skillu i najpierw na tym polu trzeba popracować, a dopiero potem snuć plany na wyższe moce.

Dobra, dosyć tych nudów, teraz suche dane:

Silnik: 2.0 160KM
Skrzynia: 6 MT + szpera
Rok produkcji: 2005r.
Pierwsza rejestracja: 2006r.
Przebieg przy zakupie: 118 tys. km (VIII 2016)
Obecny przebieg: 122 tys. km (IV 2017)
Kolor: Galaxy Grey Mica

Wyposażenie seryjne:
• ABS, TCS, DSC (dwa ostatnie na szczęście w pełni wyłączalne)
• 4x Air Bag
• Reflektory ksenonowe + spryskiwacze reflektorów
• Żółto-niebieskie zawieszenie (Bilstein + Eibach)
• Komplet rozpórek
• Klimatyzacja automatyczna
• El. szyby, el. lusterka
• Podgrzewane siedzenia
• Tapicerka skórzana
• Światła przeciwmgłowe przednie
• Skórzana kierownica ze sterowaniem radiem, ale niestety bez tempomatu
• Alufelgi ori 17”
• Audio BOSE ze zmieniarką na 6 CD
• System bezkluczykowy

Smaczki:
– Przedni zderzak MAZDASPEED
– Progi MAZDASPEED
– Tylny zderzak I.L. MOTORSPORT
– Grill I.L. MOTORSPORT
– Końcowy układ wydechowy INOCHI MOTORSPORT
– Przyciemniona szyba tylna
– Flokowane plastiki w bagażniku na czarno
– Boczne kierunki clear
– Aluminiowy wlew paliwa OE Mazda
– Aluminiowe nakładki na pedały OE Mazda
No i największy rarytas: flokowana gaśnica!!

Tyle na razie.
Postaram się stopniowo uzupełniać w kolejnych postach co zmieniło się w aucie od momentu zakupu.

Poniżej zdjęcia świeżo po zakupie i krótko po ze zlotu Ryki 2016. Mam nadzieję, że autorzy zdjęć nie mają nic przeciwko ich wykorzystaniu tutaj.

Pozdrawiam wszystkich <piwo>

[1] – Nynuch
.



Wymiany, naprawy, modyfikacje chronologicznie:
1) usunięcie folii z bocznych szyb i paska z czołowej – nie szło z tym jeździć
2) oświetlenie: LED Philips do kabiny, bagażnika i postojówek, White Vision nad rejestrację
3) naprawa niesprawnego mechanizmu otwierania wlewu paliwa
4) wymiana windschotta na model poliftowy
5) opony Yokohama Advan Neova AD08 R 205/45/17
6) przegląd olejowy przy 122 500km: płukanie silnika (Millers), wymiana oleju w silniku (Neste 0W-40) z filtrem (OE Mazda), w skrzyni biegów (Neste 75W-90), dyferencjale (Millers 75W-90), płynu hamulcowego (Millers DOT 5.1) i filtra powietrza (K&N)
7) wymiana tarcz z przodu (Rotinger) i klocków (OE Mazda) wraz z rewizją zacisków
8) dystanse H&R 26mm przód i 28mm tył.
9)
10)


.
Załączniki
_DSC0835.JPG
_DSC0838.JPG
Seryjny wąski rozstaw kół po obniżeniu – wizualnie najsłabszy element. Na szczęście schorzenie już wyleczone.
_DSC0962 (1).JPG
_DSC0965.JPG
W tym środowisku M czuje się jak ryba w wodzie :)
2016_0827_155301_001.JPG
14115479_618537431657153_6724764354221808973_o.jpg
836267289_8_1080x720_konkretnie-doinwestowana-mazdaspeed-ilmotorsport-.jpg
DSC_0002_37.JPG
DSC_0004_30.JPG
Przyciemnione boczne szyby i pasek na czołowej – już zerwane. Nie dało się z tym jeździć. Zwłaszcza po zmierzchu.
mms_20160728_172655.jpg
Ostatnio edytowano 7 cze 2021, 17:16 przez zemoj, łącznie edytowano 9 razy
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez ADHD » 21 kwi 2017, 11:51

FIRST :D
Fajny egzemplarz.
Na żywo robi super wrażenie.
Koła – inny kolor i będzie git ( ale Ty wiesz i zmieniać nie masz zamiaru <spoko> )
Ostatnio edytowano 21 kwi 2017, 12:51 przez ADHD, łącznie edytowano 1 raz
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 20:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez Norreca » 21 kwi 2017, 12:37

sliczna na zywo robi mega robote :)
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez jacobs » 21 kwi 2017, 12:47

Trzeba przyznać że świetny egzemplarz i w najlepszej możliwej konfiguracji. Pakiet mazdaspeed jest jednak bezkonkurencyjny :)

NISEKO

To chyba nie jest Niseko, Niseko to tylko 2008 rok.
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez zemoj » 21 kwi 2017, 13:24

Dziękuję za pochlebne opinie. Miło, że auto się podoba :)

ADHD napisał(a):Koła – inny kolor i będzie git ( ale Ty wiesz i zmieniać nie masz zamiaru <spoko> )

Sam bym pewnie ich na biało nie pomalował do tego lakieru, ale przyznam, że jak dla mnie jest OK i w oczy nie kłuje. Plan jest na zupełnie inne koło, ale to już raczej plan na 2018.

jacobs napisał(a):To chyba nie jest Niseko, Niseko to tylko 2008 rok.

Nie upieram się. Gdzieś czytałem, że przedlift na Niemcy w takiej specyfikacji, to właśnie Niseko. Przeglądając ogłoszenia też to się wówczas potwierdzało.
Jeśli jest inaczej proszę wyprowadzić mnie z błędu, poprawię tytuł wątku.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez zemoj » 23 kwi 2017, 07:45

Pierwsza aktualizacja: OPONY

Jako, że po Ułężu 2016 Continentale były w stanie agonalnym, to opony były pierwszym tematem za jaki trzeba było się zabrać w przygotowaniach na 2017. Zdecydowałem się na Yokohama Advan Neova AD08 R 205/45/17.
Załączniki
DSC_0001_105.JPG
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez Norreca » 23 kwi 2017, 13:53

fajnie fajnie :P
coraz bardziej mnie przekonujecie że jak biała nas opuści to będzie mx następny.
Obrazek
Klubowicz
 
Od: 10 sty 2013, 12:17
Posty: 1915 (84/101)
Skąd: Wiesbaden / Bydgoszcz
Auto: Była:
Mazda 3 BK Y6 ‘07 1.6
Mazda 3 BL R2 '10 2.2
Mazda MX-5 NC '08 2.0
Jest:
MPS BL3 '13 2.3

Postprzez Nightfall » 1 maja 2017, 08:13

Autko na wysokim poziomie.
Mechanicznie i wizualnie kosa :D
Mialem okazję się przejechać po torze Poznań na miejscu pasażera za co jeszcze raz serdecznie dziękuję <serduszka> <uklon>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez zemoj » 2 maja 2017, 15:50

Dzięki Nightfall, cieszę się, że się podobało :)

Gwoli uaktualnienia tego, co wpadło jeszcze przed Poznaniem, a nie zdążyłem o tym napisać:

1) Grubszy przegląd olejowy 122 500km:
– płukanka Millers Engine Flush do silnika
– filtr oleju OE Mazda
– olej Neste City Pro 0W-40 do silnika
– olej Neste Gear S 75W-90 do skrzyni
– olej Millers CRX LS 75W-90 NT do dyfra
– płyn hamulcowy Millers Motorsport DOT 5.1
Amsoil Performance Improver do czyszczenia układu paliwowego
– Filtr panelowy K&N do seryjnego air boxa.

DSC_0002_87.JPG


2) Tuż przed zlotem udało się jeszcze ogarnąć hamulce przód:
– klocki OE Mazda
– Tarcze Rotinger
– rewizja zacisków.

DSC_0002_93.JPG


3) Dystanse H&R dostosowane do wymagań:
– 28mm tył
– 26mm przód wymagał dotoczenia tulei z pierścieniem centrującym, podziękowania dla Szwagier74 za oganięcie tego dzień przed zlotem.

DSC_0002_94.JPG


Poniżej kilka aktualnych fotek:

2017_0429_104331_002.JPG
2017_0429_104357_004.JPG
2017_0429_104410_005.JPG
2017_0429_104433_008.JPG
2017_0430_135431_005.JPG
2017_0430_135439_006.JPG


W miniony weekend zaliczyłem Mega Zlot Mazdaspeed na Torze Poznań.
Zlot jak dla mnie bardzo udany. Zmagania na torze zakończyłem z najlepszym czasem 2:04.305, co jak dla mnie jest super rezultatem, bo założeniem było zejście poniżej 2:10. Na walkę o puchary się nie nastawiałem, bo wiedziałem, że będą w klasie bardziej doświadczeni wymiatacze. Opony mega dawały radę, jestem z nich bardzo zadowolony. Z hamulcami też nie miałem problemów, a lekko nie miały. Ogólnie auto super się spisało, było w każdym momencie przewidywalne i nie miałem z nim żadnych problemów. Jego prowadzenie na torze sprawiło mi mnóstwo frajdy! Z minusów gdzieś w dziwnych okolicznościach podczas harców pożegnałem się z jedną końcówką wydechu (była wspawana), której to brak trzeba będzie uzupełnić. O tej stracie dowiedziałem się dopiero w drodze do ośrodka. Obym tylko zawsze takimi pierdołami musiał się martwić po całodziennym szaleństwie na torze ;) Z ciekawostek spalanie z 320km, z czego niemal dokładnie, połowa to dojazd na zlot, a połowa jazda na torze, wyniosło 13l/100km.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez blackbull » 3 maja 2017, 00:06

Możesz napisać coś więcej na temat tych tarcz? Zauważyłeś jakieś różnice po ich założeniu?
Mx piękny a dystanse strzał w dziesiątkę <spoko>
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2015, 15:53
Posty: 117
Skąd: Serock
Auto: 323 BG 1.8 Dohc Bp05 1995
Kawasaki Ninja ZX6R 2002r

Postprzez Dave » 8 maja 2017, 21:18

Nightfall napisał(a):Autko na wysokim poziomie.
Mechanicznie i wizualnie kosa :D
Mialem okazję się przejechać po torze Poznań na miejscu pasażera za co jeszcze raz serdecznie dziękuję <serduszka> <uklon>

Doświadczyłem tego samego na ZLOCIE ;) Nie mówiąc, że z ust mi to wyjąłeś (ten tekst oczywiście) ;)
Auto jest Mega pod każdym kątem.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 21:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez zemoj » 21 maja 2017, 19:58

Dzięki, Dave!

Co do tarcz, mogę polecić. Dzielnie zniosły chłostę na TP.
Z nowości w tym tyg. stanął prawy przedni zacisk, a za parę dni Miata ma mnie wieźć do ślubu...
Liczę, że ogarniemy :)

Kilka fotek od agniess.pl <serduszka>
Załączniki
18192516_1403518589737539_6394809196908525482_o.jpg
18193174_1403523516403713_7609063805941985679_o.jpg
18216598_1403520159737382_5216095123586218714_o.jpg
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez adas3003 » 11 cze 2017, 10:44

Zadbany egzemplarz i widać że grosza nie zalujesz na czesci <spoko>
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2015, 21:46
Posty: 36
Skąd: Raszyn
Auto: Mazda 6 2.0 136km

Postprzez ezg_siwy » 19 lip 2017, 08:27

Piękna. Prezentuje się świetnie i fajnie działasz z modyfikacjami.
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2014, 10:58
Posty: 1032
Skąd: Zgierz / Warszawa
Auto: Mazda 3 Kintaro

Postprzez jacobs » 19 lip 2017, 08:50

Po założeniu dystansów rolowałeś błotniki? Nic nie obciera?
If you’re in control, you’re not going fast enough.
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez zemoj » 19 lip 2017, 21:07

Mój ostatni post tutaj 2 miesiące temu, widać jak to jest po ślubie... <rotfl>
Postaram się trochę nadrobić.

Po pierwsze, problem z zapieczonym zaciskiem udało się ogarnąć na dzień przed ślubem. Rozwiązanie w postaci spontanicznego swapa przednich hamulców na większe z Mazdy RX-8 (323mm), nie udałoby się gdyby nie nieoceniona pomoc dwóch klubowych kolegów. Nyny i Szwagier, raz jeszcze dzięki!

20170714_184144.jpg
Rzeczony hebel...


Gdyby ktoś, coś, to na sprzedaż mam prawie nowe tarcze i klocki na przód do NC (seria).

Mazda z szykiem i gracją odwiozła nas w ostatnią kawalersko-panieńską drogę, a regionalna klubowa ekipa zadbała o odpowiednią moto-oprawę naszej uroczystości :)

DSC06732.JPG
DSC06740.JPG


W czerwcu wybraliśmy się z kolegą Tito01 i Alien2023 na luźny trening na torze Moto Park Toruń.

20170628_200145 — kopia.jpg
20170628_200259 — kopia.jpg


Chwilowo to tyle :)

jacobs napisał(a):Po założeniu dystansów rolowałeś błotniki? Nic nie obciera?


Z tyłu było rolowanko i nic nie obciera. Z przodu nie było potrzeby ingerencji.
Ostatnio edytowano 22 mar 2018, 22:48 przez zemoj, łącznie edytowano 1 raz
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez zemoj » 4 sie 2017, 19:58

Gotowi na imprezę Cabrio Poland 2k17.
Załączniki
20170804_203756.jpg
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez ADHD » 4 sie 2017, 22:07

ładna, ładna

CP2017 3NCzBDG <spoko>
MOJA BYŁA M
BABCIA
Klubowicz
 
Od: 30 lip 2008, 20:15
Posty: 3600 (24/150)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: – porno X
– MK6
----------------------------
– X6 CA KF 94'
– 323 BF LX E3 86'

Postprzez Socyopatic » 7 sie 2017, 13:07

Gratuluje i zmiany stanu cywilnego i takiej fajnej zabawki ;) świetnie się to auto prezentuje <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2014, 18:06
Posty: 892
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.

Postprzez zemoj » 7 sie 2017, 19:28

Dzięki, Socyo, jak na razie ani na jedno, ani na drugie nie mam co narzekać ;)

W miniony weekend zaliczyliśmy bardzo fajną imprezę Carbio Poland 2017. Super organizacja, super atmosfera, świetne trasy rajdu turystycznego, pogoda też na medal.

W sumie pojawiło się ok. 270 bezdaszników, w tym na pewno kilkanaście Miatek wszystkich generacji.
Liczę, że za rok pojawi się jeszcze więcej MX-piątek :)
Załączniki
2016_0311_052535_001.JPG
2016_0311_055511_004.JPG
2016_0312_041338_001.JPG
2016_0312_041405_004.JPG
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy