Silnik stuka / piszczy
Strona 1 z 1
Witam,
przejrzałem podobne tematy i mój problem wydaje się inny.
Jadąc w któtką trasę tuż przed dotarciem do celu silnik zaczął regularnie stukać przy dodawaniu gazu – raz ciszej a za chwilę głośniej, zapaliła się na moment kontrolka oleju.
Dolałem pół litra oleju – kontrolka zgasła.
W drodze powrotnej stuki ucichły – nagle silnik zapiszczał w czasie jazdy i zgasł, przy próbie odpalenia słychać było jakby piski – zrezygnowałem z jazdy i wezwałem lawetę.
Na drugi dzień auto zapaliło normalnie – ale w miare rozgrzania silnika słychać coraz głośniejsze stukanie wraz z dodawaniem gazu. Na biegu jałowym silnik pracuje równo – odpala bez problemu.
Samochód widział mechanik – ale chyba bał się stawiać diagnozę wymienił olej (wlał 5l castrola 5w40) i wymienił filtr oleju.
Po wymianie strasznie bucha spalinami spod korka wlewu oleju i stuka przy gazowaniu(głośniej gdy auto jest bardziej nagrzane).
W serwisie mazdy we Wrocławiu podejrzewają panewki – nie widzieli jeszcze auta.
Czy warto coś z tym robić czy po prostu kupić inny silnik?
Z góry dziękuję za porady i Pozdrawiam
przejrzałem podobne tematy i mój problem wydaje się inny.
Jadąc w któtką trasę tuż przed dotarciem do celu silnik zaczął regularnie stukać przy dodawaniu gazu – raz ciszej a za chwilę głośniej, zapaliła się na moment kontrolka oleju.
Dolałem pół litra oleju – kontrolka zgasła.
W drodze powrotnej stuki ucichły – nagle silnik zapiszczał w czasie jazdy i zgasł, przy próbie odpalenia słychać było jakby piski – zrezygnowałem z jazdy i wezwałem lawetę.
Na drugi dzień auto zapaliło normalnie – ale w miare rozgrzania silnika słychać coraz głośniejsze stukanie wraz z dodawaniem gazu. Na biegu jałowym silnik pracuje równo – odpala bez problemu.
Samochód widział mechanik – ale chyba bał się stawiać diagnozę wymienił olej (wlał 5l castrola 5w40) i wymienił filtr oleju.
Po wymianie strasznie bucha spalinami spod korka wlewu oleju i stuka przy gazowaniu(głośniej gdy auto jest bardziej nagrzane).
W serwisie mazdy we Wrocławiu podejrzewają panewki – nie widzieli jeszcze auta.
Czy warto coś z tym robić czy po prostu kupić inny silnik?
Z góry dziękuję za porady i Pozdrawiam
- Od: 4 sty 2016, 12:11
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 kombi, 2004 diesel 136 km
Jak na zagrzanym silniku spod korka bucha spalinami, wyrzuca olej to podkladki pod wtryskami
Jeszcze bym sprawdził smok olejowy bo on lubi sie zakleić od tych podkładek a tu już prosta droga do zatarcia silnika
Jeszcze bym sprawdził smok olejowy bo on lubi sie zakleić od tych podkładek a tu już prosta droga do zatarcia silnika
mogą
Dopisano 4 stycznia 2016, o 16:24:
no w tym przypadku to absolutny obowiązek
PS. wstaw zdjęcie sitka po zdjęciu miski olejowej
Dopisano 4 stycznia 2016, o 16:24:
laba napisał(a):Jeszcze bym sprawdził smok olejowy bo on lubi sie zakleić od tych podkładek
no w tym przypadku to absolutny obowiązek
PS. wstaw zdjęcie sitka po zdjęciu miski olejowej
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Wygląda na zatarcie. Przykro mi.
- Od: 5 sty 2016, 01:18
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, 2004, citd, 121, kombi
Zrobiłbym remont. Temat przerabiałem i z wyliczeń wyszło, że kalkuluje się zrobić remont. Przy okazji można zrobić inne rzeczy, które w przyszłości będą kosztować – dwumasa+sprzęgło, rozrząd, simeringi od strony skrzyni i paska rozrządu, sprawdzić turbawkę czy nie ma luzu na osi bo akurat dobry dostęp, wyczyścić egr.
- Od: 5 sty 2016, 01:18
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6, 2004, citd, 121, kombi
No i jest diagnoza.
Mechanik stwierdził obróconą panewkę korbowodową (smok był brudny).
Mówi że wystarczy wymienić panewki na nowe i że wał jest nietknięty.
Dodatkowo wymieni podkładki pod wtryskami i pompę oleju.
Czy to możliwe żeby wał nie dostał w ogóle przy obróceniu panewki?
Mechanik stwierdził obróconą panewkę korbowodową (smok był brudny).
Mówi że wystarczy wymienić panewki na nowe i że wał jest nietknięty.
Dodatkowo wymieni podkładki pod wtryskami i pompę oleju.
Czy to możliwe żeby wał nie dostał w ogóle przy obróceniu panewki?
- Od: 4 sty 2016, 12:11
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 kombi, 2004 diesel 136 km
Rozumiem to wszystko, znam temat ale akurat w moim przypadku bardzo pilnowalem smoka olejowego, olej byl wlewany ksiazkowy oraz ZAWSZE byla plukanka przed wymiana. Podkladki oczywiscie wymienione. I mimo to stalo sie jak sie stalo...
dbasz a i tak pokazuje środkowy palec.
U mnie podkładki nie wydmuchane, smok czysty, rozrząd 15tyś temu wymieniony
w piatek auto jechało zgasło i nie odpaliło. po wymianie filtra paliwu odapliło i zaczeło klepać. bez jednego gara po ściągnięciu miski olejowej .
w misce rozsypana podkładka dystansował a wałka, po ściągnięciu pokrywy stwierdzono uszkodzony popychacz zaworów.
U mnie podkładki nie wydmuchane, smok czysty, rozrząd 15tyś temu wymieniony
w piatek auto jechało zgasło i nie odpaliło. po wymianie filtra paliwu odapliło i zaczeło klepać. bez jednego gara po ściągnięciu miski olejowej .
w misce rozsypana podkładka dystansował a wałka, po ściągnięciu pokrywy stwierdzono uszkodzony popychacz zaworów.
- Od: 29 wrz 2006, 14:11
- Posty: 1329 (20/14)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6