Mazda6 GY, 2.0 147 – tłumiki końcowe ( głośna praca ) – sugerowane części.
1, 2
Cześć Wszystkim,
Z góry przepraszam jeśli temat był już poruszany ( być może nie do końca sprawnie poruszam się po forum jeszcze ).
W każdym bądź razie, Mazda ( GY, 2.0 147 KM ) zaczęła głośniej "gadać", pojechałem do tłumikarza we Wro – diagnoza : dwa końcowe tłumiki do wymiany.
I wymieniono 2 końcowe wydechy na produkt płóciennik 12.213, 12.215 + rurę. Efekt – auto głośniejsze jak na wypalonych oryginalnych i to znacznie... a zależy mi zdecydowanie na wyciszeniu auta, gdyż sporo w trasie jeżdżę.
Mam chwilę pojeździć, bo być może tłumik musi się "ułożyć", poza tym "zamienniki" mogą być o 20% głośniejsze ( szczerze – nie dostałem żadnej alternatywy przy zamówieniu, ale nie o tym teraz ).
Jednak przy prędkości ponad 120km/h dźwięk jest bardzo męczący. Układ jest szczelny i hałas ewidentnie z tłumików końcowych ( potwierdzone w innym warsztacie ).
Oczywiście będę próbował reklamować i "negocjować" z warsztatem, ale najpierw chciałbym poznać Wasze opinie – jeśli mieliście podobne sytuacje.
Pytanie/a :
– czy ktoś z Was wymieniał 2 końcowe tłumiki w takim aucie i ma sprawdzony model, który będzie
'podobnie' wyciszał jak oryginał ( jasne, że ciężko jest wyprzedzić czy dognić fabrykę )?
– jeśli tak to jaki koszt wchodzi w rachubę ( szybki google pokazuje : Bosal 1szt 650-900 PLN, Walker 1szt 400-600 PLN).
– Oczywiście jeśli ktoś ma doświadczenia we Wro – również prosiłbym o wskazówki:)
Z pozdrowieniami,
Krzysiek
Z góry przepraszam jeśli temat był już poruszany ( być może nie do końca sprawnie poruszam się po forum jeszcze ).
W każdym bądź razie, Mazda ( GY, 2.0 147 KM ) zaczęła głośniej "gadać", pojechałem do tłumikarza we Wro – diagnoza : dwa końcowe tłumiki do wymiany.
I wymieniono 2 końcowe wydechy na produkt płóciennik 12.213, 12.215 + rurę. Efekt – auto głośniejsze jak na wypalonych oryginalnych i to znacznie... a zależy mi zdecydowanie na wyciszeniu auta, gdyż sporo w trasie jeżdżę.
Mam chwilę pojeździć, bo być może tłumik musi się "ułożyć", poza tym "zamienniki" mogą być o 20% głośniejsze ( szczerze – nie dostałem żadnej alternatywy przy zamówieniu, ale nie o tym teraz ).
Jednak przy prędkości ponad 120km/h dźwięk jest bardzo męczący. Układ jest szczelny i hałas ewidentnie z tłumików końcowych ( potwierdzone w innym warsztacie ).
Oczywiście będę próbował reklamować i "negocjować" z warsztatem, ale najpierw chciałbym poznać Wasze opinie – jeśli mieliście podobne sytuacje.
Pytanie/a :
– czy ktoś z Was wymieniał 2 końcowe tłumiki w takim aucie i ma sprawdzony model, który będzie
'podobnie' wyciszał jak oryginał ( jasne, że ciężko jest wyprzedzić czy dognić fabrykę )?
– jeśli tak to jaki koszt wchodzi w rachubę ( szybki google pokazuje : Bosal 1szt 650-900 PLN, Walker 1szt 400-600 PLN).
– Oczywiście jeśli ktoś ma doświadczenia we Wro – również prosiłbym o wskazówki:)
Z pozdrowieniami,
Krzysiek
- Od: 29 mar 2016, 10:51
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM
Witaj,
U mnie było podobnie, oryginalne tłumiki zaczeły sie wypalać więc wymieniłem je za jakiś tam zamiennik z allle**o. Przyznaję, że nie kupowałem żadnych markowych tłumików, ale hałas, który generowały po założeniu trochę mnie zasmucił. W moim przypadku układ wpadał w rezonans i bardzo nieprzyjemnie 'burczał'.
Szukałem informacji co można z tym zrobić i tymczasowo na jeden z tłumików (między rurą z rozwidleniem, a tłumikiem) załozyłem kryzę ograniczającą przepływ spalin i tym samym zmieniajacą trochę geometrię układu.
Jest minimalna poprawa, najbardziej uciążliwe 'burczenie ustało' i to po załozeniu kryzy tylko z jednej strony. W wolnej chwili założę drugą i sprawdzę czy poprawia to jeszcze bardziej akustykę i czy odczuwalnie obniża osiągi. Póki co jest tak jak było.
Myślałem też o założeniu 'dB killerów', podobnych do tych montowanych w motocyklach, ale wydech w M6 jest tak 'pogięty', że bez pomocy tłumikarzy może być ciężko., bo taki dB killer trzeba by trochę wygiąć i odpowiednio przyspawać, żeby wszedł w tłumik.
Zalatuje to trochę druciarstwem, ale 2 x dB killer za 50 PLN sztuka + praca tłumikarza za 100PLN to wciąż mniej niż 2 x 650 PLN za Bosale.
Jesli u ciebie jest po prostu głosniej i nie ma żadnych innych basowych efektów ubocznych, to dB killer może nie wystarczyć.
Bosal deklaruje, że oblicza układy wydechowe pod dany model. Jeśli rzeczywiście tak jest, to standardowy wydech od nich nie powinien być głosny.
U mnie było podobnie, oryginalne tłumiki zaczeły sie wypalać więc wymieniłem je za jakiś tam zamiennik z allle**o. Przyznaję, że nie kupowałem żadnych markowych tłumików, ale hałas, który generowały po założeniu trochę mnie zasmucił. W moim przypadku układ wpadał w rezonans i bardzo nieprzyjemnie 'burczał'.
Szukałem informacji co można z tym zrobić i tymczasowo na jeden z tłumików (między rurą z rozwidleniem, a tłumikiem) załozyłem kryzę ograniczającą przepływ spalin i tym samym zmieniajacą trochę geometrię układu.
Jest minimalna poprawa, najbardziej uciążliwe 'burczenie ustało' i to po załozeniu kryzy tylko z jednej strony. W wolnej chwili założę drugą i sprawdzę czy poprawia to jeszcze bardziej akustykę i czy odczuwalnie obniża osiągi. Póki co jest tak jak było.
Myślałem też o założeniu 'dB killerów', podobnych do tych montowanych w motocyklach, ale wydech w M6 jest tak 'pogięty', że bez pomocy tłumikarzy może być ciężko., bo taki dB killer trzeba by trochę wygiąć i odpowiednio przyspawać, żeby wszedł w tłumik.
Zalatuje to trochę druciarstwem, ale 2 x dB killer za 50 PLN sztuka + praca tłumikarza za 100PLN to wciąż mniej niż 2 x 650 PLN za Bosale.
Jesli u ciebie jest po prostu głosniej i nie ma żadnych innych basowych efektów ubocznych, to dB killer może nie wystarczyć.
Bosal deklaruje, że oblicza układy wydechowe pod dany model. Jeśli rzeczywiście tak jest, to standardowy wydech od nich nie powinien być głosny.
- Od: 9 lis 2014, 18:15
- Posty: 33 (0/1)
- Skąd: Pabianice
- Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)
A może ktoś ma bosale i się wypowie, ja chcę jeszcze bardziej pokombinować ma przedlift i jeden komin ale tak patrzyłem że może wejdą dwa kominy od poliftowej 6 i tutaj pytanie czy nie będzie jeszcze głośniej od jednego komina?
Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Może być i tuning ale tylko optyczny nie chce żeby ryczał jak zły tylko mi się to podoba. Chyba że kuce się zmniejsza albo będzie coś nie tak. Delikatnie końcówki zrobią robotę, zawsze chciałem mieć dwa kominy. TAK TAK wiem to tylko dwa litry ale gh mają po dwa i poliftowe też.
Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Dzięki Wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi.
A więc w ASO koszt 1 OEM tłumika bez montażu to około 1300 PLN!
Czyli faktycznie pozostaje Walker, albo Bosal – choć tutaj też gwarancji nie ma, że będzie znacznie ciszej.
Odnośnie używek – orientujecie się może czy tłumiki końcowe z 2.3 , czy diesli są takie same jak do 2.0 ? ( montażowo i modelowo ).
Pzdr
K
A więc w ASO koszt 1 OEM tłumika bez montażu to około 1300 PLN!
Czyli faktycznie pozostaje Walker, albo Bosal – choć tutaj też gwarancji nie ma, że będzie znacznie ciszej.
Odnośnie używek – orientujecie się może czy tłumiki końcowe z 2.3 , czy diesli są takie same jak do 2.0 ? ( montażowo i modelowo ).
Pzdr
K
- Od: 29 mar 2016, 10:51
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM
Jak patrzyłem po sklepach to 2,3 i 2'0 to to samo a co do disla to nie wiem, ciekawy jestem co warsztat Ci odpowie na te tłumiki co założyli czy zwrócą Ci kasę.
Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Mój telefon pisze to co on chce a nie Ja
Witam
U mnie ten sam problem. Przy wyższych obrotach dźwięk z tłumika końcowego jest mega głośny.
Tłumik szczelny, mechanik powiedział że jest już wypalony. Miałem jechać do niego za jakiś czas, żeby wstawił nowy, od razu jakieś ładne końcówki dobrał, ale nie pamiętam jakiej firmy chciał wstawić tłumik, może coś polecicie w niedrogiej kasie ?
U mnie ten sam problem. Przy wyższych obrotach dźwięk z tłumika końcowego jest mega głośny.
Tłumik szczelny, mechanik powiedział że jest już wypalony. Miałem jechać do niego za jakiś czas, żeby wstawił nowy, od razu jakieś ładne końcówki dobrał, ale nie pamiętam jakiej firmy chciał wstawić tłumik, może coś polecicie w niedrogiej kasie ?
- Od: 14 mar 2015, 14:44
- Posty: 13
- Auto: Mazda6 2008 GH Kombi
2.5 l 170 KM + LpG
- Od: 13 gru 2014, 22:08
- Posty: 4
lukasmank napisał(a):To będzie się darło bardziej niż stado rozwydżonych przedszkolaków
lukasmank napisał(a):Nie, nie miałem ktoś przyjeżdżał koło mnie no i kolega też miał te czarne puszki, to jest tanie i do d..py
Ehh... szkoda to komentować... .
Nieniu25 zerknij tu:
viewtopic.php?f=102&t=76896&start=60
Nieniu25 napisał(a):Witam A może ktoś zakładał coś takiego ?
Ja mam założony ten zestaw u siebie, bo moje końcowe ori tłumiki już nieznośnie "pierdziały".
Po wymianie na te czarne... no cóż – auto wygląda ładnie
Z technicznych rzeczy:
– prawy tłumik był słabo dopasowany. Bez palnika nie dało się założyć
– pierdzenie zniknęło
– fajny pomruk przy odpalaniu
– na wolnych obrotach jest troszkę głośniej (z tym, że mam wyciszony dość dobrze bagażnik)
– przy przyspieszaniu i na wyższych obrotach (>3k rpm) jest głośno
– do prędkości 120 km/h na autostradzie jest znośnie, jednak każde muśnięcie gazu i robi się nieprzyjemnie
– powyżej 120 km/h jest już zwyczajnie głośno.
Ja jestem nastawiony na jak najcichsze auto, także to nie jest zestaw dla mnie. Pomijając pierdzenie przy przyspieszaniu ori wydech był dużo cichszy niż ten zestaw od "Peśli".
Kupiłem ori używkę i będę zakładał. Jeśli ktoś lubi trochę bardziej "sportowo", to będzie to ok.
Co tu ukrywać. Ciężko przeskoczyć ori tłumiki jeśli chodzi o wyciszenie. Jednak ich cena jest nie adekwatna do wartości naszych aut.
Witam. Ostatnio założyłem tłumiki końcowe od Peśli. Są glosniejsze niż seryjne choć dają przyjemny basowy pomruk. Zamierzam jeszcze wymienić tłumik środkowy ten zaraz za katalizatorem bo daje brzydki metaliczny dźwięk wypalonego tłumika i tu zwracam sie do was o pomoc w wyborze sensownego zamiennika bądź nr. katalogowy oryginału. Zalezy mi na wyciszeniu metalicznych dźwięków dlatego nie chce zakładać strumienicy. Swoja droga kto chce zakładać tłumiki końcowe od PEŚLI to niech zarezerwuje sobie troszkę czasu i palnik zeby wszystko ładnie spasowac.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6