Strzelająca sprężyna lewy przód

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kalus191 » 18 cze 2017, 10:50

Witam. Ostatnio wymieniałem sprężyny z przodu w 323f Ba. Po wymianie przy skręcaniu kierownicą słychać strzały z okolic lewego górnego mocowania amortyzatora. Więc pytanie brzmi gdzie leży przyczyna :) ? Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 13 cze 2017, 21:22
Posty: 18 (4/0)
Auto: Mazda 323f (BA) poj 1.5l 96r.

Postprzez Andrzej414 » 18 cze 2017, 17:01

Przyczyna prawdopodobnie leży w źle złożonym lub uszkodzonym już na skutek tego łożysku ślizgowym. Należy ponownie rozebrać kolumnę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez kalus191 » 18 cze 2017, 20:37

Tak zrobiłem ale okazało się że amortyzator nie odbija ;) myślę, że to może być przyczyna.
Początkujący
 
Od: 13 cze 2017, 21:22
Posty: 18 (4/0)
Auto: Mazda 323f (BA) poj 1.5l 96r.

Postprzez Andrzej414 » 18 cze 2017, 22:10

Amortyzator nie musi koniecznie odbijać. Od tego jest sprężyna. Kolumna musi być prawidłowo złożona i łożysko musi być sprawne. Inaczej będą cyrki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez kalus191 » 19 cze 2017, 21:22

Myślisz, że wymiana samego łożyska załatwi sprawę?
Jestem w 100% przekonany, że kolumna jest dobrze złożona.
Początkujący
 
Od: 13 cze 2017, 21:22
Posty: 18 (4/0)
Auto: Mazda 323f (BA) poj 1.5l 96r.

Postprzez Andrzej414 » 19 cze 2017, 21:39

A jesteś pewien że to u góry?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez kalus191 » 20 cze 2017, 18:22

Tak rozsypało się łożysko ;) jestem jakoś w stanie wybić pierścień łożyska który został w górnym siedzisku?
Początkujący
 
Od: 13 cze 2017, 21:22
Posty: 18 (4/0)
Auto: Mazda 323f (BA) poj 1.5l 96r.

Postprzez Andrzej414 » 20 cze 2017, 18:48

Przecież jest plastikowe więc zniszcz je po prostu i wyjdzie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez kalus191 » 20 cze 2017, 22:22

Słuszna uwaga ;)
Nowe łożysko musiałem umieścić przy pomocy imadła ale wskoczyło ^^
Jednak to nie to więc chyba wrócę z powrotem do sposobu zamontowanej kolumny ;) konkretnie górnego siedziska sprężyny. Jest na nim jakby ścięcie z jednej strony, w którą stronę samochodu powinno być zamontowane bo na kielichu nie ma żadnego wyznacznika. U mnie ścięcie skierowane jest w stronę siedzenia kierowcy ;) możliwe, że jest źle ułożone?

Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 13 cze 2017, 21:22
Posty: 18 (4/0)
Auto: Mazda 323f (BA) poj 1.5l 96r.

Postprzez Andrzej414 » 21 cze 2017, 05:19

W tym górnym mocowaniu sprężyny jest dziurka. Dziurka (patrząc z góry na amortyzator) powinna pokrywać się z dolnym mocowaniem amortyzatora i wtedy będziesz mieć to ustawione prawidłowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez Bo_Lo » 21 cze 2017, 09:24

dokładne.Miałem podobne jaja w BJ po zmianie sprężyn na -40.Okazało się że sposób złożenia ma znaczenie.Niepotrzebnie kupowałem i zmieniałem łożyska-one się praktycznie nie zużywają,wystarczy je otworzyć i dać nowego smaru bo to łożysko ślizgowe.Po prostu jak składasz mc phersona to jak kolega wyżej móił-patrząc przez dziurkę w górnym talerzu musi się ona pokrywać z czymś tam na dole -już nie pamiętam,ale schemat tego jest w necie ,trzeba poszukać.

Dopisano 21 cze 2017 9:24:

dokładne.Miałem podobne jaja w BJ po zmianie sprężyn na -40.Okazało się że sposób złożenia ma znaczenie.Niepotrzebnie kupowałem i zmieniałem łożyska-one się praktycznie nie zużywają,wystarczy je otworzyć i dać nowego smaru bo to łożysko ślizgowe.Po prostu jak składasz mc phersona to jak kolega wyżej móił-patrząc przez dziurkę w górnym talerzu musi się ona pokrywać z czymś tam na dole -już nie pamiętam,ale schemat tego jest w necie ,trzeba poszukać.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez kalus191 » 21 cze 2017, 10:08

Ok dzięki ;) po robocie się za to zabiorę i dam znać jak poszło.

Dopisano 21 cze 2017, 19:58:

<cisza> Sukces :) Dzięki za wsparcie i wszelkie wskazówki! :D

Mam jeszcze pytanko gdzie zdobędę podkładkę (kontre), blokującą tłok amora przed obracaniem się ? ;)
Taką jakby większą podkładkę z otworem wewnętrznym ściętym z jednej strony :p albo inny patent żeby nie haratać tłoka ani gwintu kleszczami?

Dopisano 21 cze 2017, 21:40:

<cisza> Sukces :) Dzięki za wsparcie i wszelkie wskazówki! :D

Mam jeszcze pytanko gdzie zdobędę podkładkę (kontre), blokującą tłok amora przed obracaniem się ? ;)
Taką jakby większą podkładkę z otworem wewnętrznym ściętym z jednej strony :p albo inny patent żeby nie haratać tłoka ani gwintu kleszczami?
Początkujący
 
Od: 13 cze 2017, 21:22
Posty: 18 (4/0)
Auto: Mazda 323f (BA) poj 1.5l 96r.

Postprzez Marek 161BD081 » 26 cze 2017, 09:09

kalus191 napisał(a):Mam jeszcze pytanko gdzie zdobędę podkładkę (kontre), blokującą tłok amora przed obracaniem się ?
Taką jakby większą podkładkę z otworem wewnętrznym ściętym z jednej strony :p albo inny patent żeby nie haratać tłoka ani gwintu kleszczami?

Nie bardzo wiem co masz na myśli ale ... od góry trzpienia amortyzatora wkładasz klucz imbusowy i w ten sposób go blokujesz aby sie nie obracał przy próbie odkręcenie nakrętki.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Andrzej414 » 26 cze 2017, 10:20

Nakrętkę wystarczy dokręcić gdy kolumna jest już na aucie i auto stoi na kołach. Nie trzeba wtedy nic chwytać kleszczami...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 11:44
Posty: 1205 (3/48)
Skąd: Pierwsza Stolica Polski
Auto: Mazda 323C BA 1.5 '96 – była
Mazda 2 DE 1.5 '09
Mazda 3 BK 1.6 '07

Postprzez kalus191 » 7 gru 2017, 22:58

Kolumna faktycznie była źle złożona do kupy ;)
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 13 cze 2017, 21:22
Posty: 18 (4/0)
Auto: Mazda 323f (BA) poj 1.5l 96r.

Postprzez przemol80 » 15 cze 2020, 20:50

Witam wszystkich. Mam podobny problem jak autor tematu tzn. przy skręcaniu kół przy małej prędkości np. podczas parkowania słyszę jakby coś przeskakiwało w lewej kolumnie. Wydaje mi się, że być może mam źle założoną górną blachę amortyzatora tę, która obraca się na łożysku. Teraz pytanie jak ona ma być prawidłowo ustawiona? Z jednej strony ma ona ścięcie jak na zdjęciu poniżej:
Obrazek
Czy to ścięcie ma być skierowane w stronę silnika? Wtedy jak kolega wyżej pisał otwór będzie "patrzył" na dolne mocowanie amortyzatora.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2006, 15:15
Posty: 70 (8/0)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 323F BA 1996r
1.5 16V Z5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323