Mazda 323f BJ ZM 2003 Black Mica
Dzięki za rady! Niestety tak tego nie zostawię, bo mnie strasznie wkurza taki widok. Poprawię to i nauczę się na jednym błotniku zanim przystąpię do naprawy drugiego
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
twardy103 napisał(a):Dzięki za rady! Niestety tak tego nie zostawię, bo mnie strasznie wkurza taki widok. Poprawię to i nauczę się na jednym błotniku zanim przystąpię do naprawy drugiego
Nie ma za co ! Jak będziesz mieć jakieś pytania – wal śmiało . Siedzę w tym temacie już kilka lat (lakiernik z zawodu) więc coś tam wiem
Tylko z odpisywaniem na PW może być poślizg bo nie zawsze się loguje do przeglądania forum, więc lepiej pytaj w temacie
- Od: 22 maja 2016, 19:40
- Posty: 79
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica
Ja to widzę tak teraz – kupić papier (2000?) i zeszlifować to co mam (najlepiej tylko klar).
Jeśli będzie potrzeba – położyć jeszcze jedną warstwę koloru (przyklejając taśmę jak jest teraz granica. Odkleić taśmę i przykleić tą gąbkę co mówisz, tylko kilka cm dalej niż kolor położony. Położyć klar.
Jeśli gdzieś mam zrobić inaczej daj znać.
Teraz mam wrażenie, że kolor też się różni i nie wiem z czego to wynika.
Po pierwsze jest za bardzo świecący (za dużo klaru?)
Po drugie ma taki odcień z brązowego coś a nie black mica.
Jeśli będzie potrzeba – położyć jeszcze jedną warstwę koloru (przyklejając taśmę jak jest teraz granica. Odkleić taśmę i przykleić tą gąbkę co mówisz, tylko kilka cm dalej niż kolor położony. Położyć klar.
Jeśli gdzieś mam zrobić inaczej daj znać.
Teraz mam wrażenie, że kolor też się różni i nie wiem z czego to wynika.
Po pierwsze jest za bardzo świecący (za dużo klaru?)
Po drugie ma taki odcień z brązowego coś a nie black mica.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
twardy103 napisał(a):Ja to widzę tak teraz – kupić papier (2000?) i zeszlifować to co mam (najlepiej tylko klar).
Jeśli będzie potrzeba – położyć jeszcze jedną warstwę koloru (przyklejając taśmę jak jest teraz granica. Odkleić taśmę i przykleić tą gąbkę co mówisz, tylko kilka cm dalej niż kolor położony. Położyć klar.
Jeśli gdzieś mam zrobić inaczej daj znać.
Teraz mam wrażenie, że kolor też się różni i nie wiem z czego to wynika.
Po pierwsze jest za bardzo świecący (za dużo klaru?)
Po drugie ma taki odcień z brązowego coś a nie black mica.
Według mnie w tym momencie zaprawka na tym kancie już nie wyjdzie. Najlepiej byłoby polakierować bezbarwnym cały błotnik a bazę dać tylko po rancie (bez oklejania taśmą)
Ja to widzę tak : bierzesz papier p1000 i szlifujesz na gładko tą zaprawkę którą teraz zrobiłeś. Następnie cały błotnik zmatować papierem p2000. Bazą psikasz tylko po rancie, delikatnie zapruszając kawałek dalej a następnie cały błotnik lakierujesz klarem.
Ewentualnie możesz jeszcze spróbować skończyć bezbarwny na tym poziomym kancie (nie dojeżdżaj do niego kolorem), wtedy naklejając ok 1-2 mm wyżej od niego tą gąbkę. Nigdy nie lakieruj na ostro do taśmy bo zawsze będzie widoczny próg. Jak chcesz to poczekaj tydzień, bo w tym tygodniu bęcę robił znajomemu w toyocie zaprawkę na błotniku właśnie na takiej zasadzie (kończąc na poziomym kancie) z różnicą jedynie taką, że będzie to błotnik tylny. Podczas lakierowania porobie kilka fotek i Ci tu w weekend wrzucę.
Różnica koloru : wiadomo że odcień może nie być idealnie dobrany, z tego powodu w lakiernictwie stosuje się tzw cieniowanie.
Co do świecenia – normalna sprawa. Lakier na samochodzie ma już kilkanaście lat, przez ten czas zdążył się już trochę utlenić, porysować a na zaprawce jest nowy lakier więc ma większy połysk.
Ostatnio edytowano 11 cze 2017, 21:54 przez Piotrek93, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 maja 2016, 19:40
- Posty: 79
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica
Dopisano 11 cze 2017, 21:24:
Piotrek93 napisał(a):twardy103 napisał(a):Ja to widzę tak teraz – kupić papier (2000?) i zeszlifować to co mam (najlepiej tylko klar).
Jeśli będzie potrzeba – położyć jeszcze jedną warstwę koloru (przyklejając taśmę jak jest teraz granica. Odkleić taśmę i przykleić tą gąbkę co mówisz, tylko kilka cm dalej niż kolor położony. Położyć klar.
Jeśli gdzieś mam zrobić inaczej daj znać.
Teraz mam wrażenie, że kolor też się różni i nie wiem z czego to wynika.
Po pierwsze jest za bardzo świecący (za dużo klaru?)
Po drugie ma taki odcień z brązowego coś a nie black mica.
Według mnie w tym momencie zaprawka na tym kancie już nie wyjdzie. Najlepiej byłoby polakierować bezbarwnym cały błotnik a bazę dać tylko po rancie (bez oklejania taśmą)
Ja to widzę tak : bierzesz papier p1000 i szlifujesz na gładko tą zaprawkę którą teraz zrobiłeś. Następnie cały błotnik zmatować papierem p2000. Bazą psikasz tylko po rancie, delikatnie zapruszając kawałek dalej a następnie cały błotnik lakierujesz klarem.
Ewentualnie możesz jeszcze spróbować skończyć bezbarwny na tym poziomym kancie (nie dojeżdżaj do niego kolorem), wtedy naklejając ok 1-2 mm wyżej od niego tą gąbkę. Nigdy nie lakieruj na ostro do taśmy bo zawsze będzie widoczny próg. Jak chcesz to poczekaj tydzień, bo w tym tygodniu bęcę robił znajomemu w toyocie zaprawkę na błotniku właśnie na takiej zasadzie (kończąc na poziomym kancie) z różnicą jedynie taką, że będzie to błotnik tylny. Podczas lakierowania porobie kilka fotek i Ci tu w weekend wrzucę.
Różnica koloru : wiadomo że odcień może nie być idealnie dobrany, z tego powodu w lakiernictwie stosuje się tzw cieniowanie.
Co do świecenia – normalna sprawa. Lakier na samochodzie ma już kilkanaście lat, przez ten czas zdążył się już trochę utlenić, porysować a na zaprawce jest nowy lakier więc ma większy połysk.
- Od: 22 maja 2016, 19:40
- Posty: 79
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 323F BJ RF4F '02/ Blue Mica
Dzięki wielkie! Super fotorelacja, jak znajdę chwilę czasu to zajmę się błotnikami. Na pewno przyda mi się wiedza w tym temacie. Jutro natomiast oddaję BJkę na naprawę progów.
BJka wróciła z wymiany progów. Na pierwszy rzut oka wyglądają ok. Trochę odznaczają się na tle samochodu, bo jest położony gumowany baranek, który ma inny odcień niż black mica. Z roboty jestem zadowolony, jak wyczyszczę samochód to porobię fotki i wrzucę. Pod spodem tragedii nie było, podłużnice całe, także moja dziewczyna spokojnie może kilka lat pośmigać. W wolnej chwili uporam się z błotnikiem, który spartaczyłem i zrobię porządnie drugi.
BJka wróciła z wymiany progów. Na pierwszy rzut oka wyglądają ok. Trochę odznaczają się na tle samochodu, bo jest położony gumowany baranek, który ma inny odcień niż black mica. Z roboty jestem zadowolony, jak wyczyszczę samochód to porobię fotki i wrzucę. Pod spodem tragedii nie było, podłużnice całe, także moja dziewczyna spokojnie może kilka lat pośmigać. W wolnej chwili uporam się z błotnikiem, który spartaczyłem i zrobię porządnie drugi.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Dawno nie pisałem nic w wątku. Za drugi błotnik się nie zabrałem z braku czasu, także czeka na swoją kolej. Z nowości – planuję jeszcze zabezpieczyć pod spodem trochę, bo po 3 latach trochę odpadło zabezpieczenia. Zrobię też konserwację profili zamkniętych.
Wczoraj kupiłem dwa środki od K2 – niewidzialną wycieraczkę i Fox. Zaaplikowałem i zobaczymy jak się będą sprawdzały, dziś było ok, ale ciepło jest. Poza tym wszystko gra, żona nabija kilometry, czasem gdzieś zarysuje...
Aktualne zdjęcia:
Wczoraj kupiłem dwa środki od K2 – niewidzialną wycieraczkę i Fox. Zaaplikowałem i zobaczymy jak się będą sprawdzały, dziś było ok, ale ciepło jest. Poza tym wszystko gra, żona nabija kilometry, czasem gdzieś zarysuje...
Aktualne zdjęcia:
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Dziś mycie zimowe + Morning Dew detailer z woskiem od Shiny Garage – bardzo polubiłem ten środek
Koniec roku, czas na podsumowanie:
– żona przejechała: 12 500km
– średnie spalanie LPG: 9,62 l
– obecny przebieg: 239 tys. km
Nowości w 2017:
– wymiana czujnika ABS prawy tył
– zakupiłem osłonę pod silnik bo nie miałem
– wymiana progów lewy i prawy
– samodzielna walka z rudą na przednim błotniku prawym i krawędziach wszystkich drzwi
Plany na 2018:
– zabezpieczenie podwozia (miałem robić w tym roku ale nie udało się)
– samodzielna walka z rudą na przednim błotniku lewym
Generalnie miałem różne wzloty i upadki z tym samochodem (głównie przez ciągłą walkę z rudą), miałem opcje zakupu Volvo V70 2.4 benzyna, myślałem o zmianie na 3, ale póki co BJka w rodzinie. To mój pierwszy samochód, więc jestem przywiązany Poza tym wychodzi duuuuużo taniej za km niż 3 BL.
Koniec roku, czas na podsumowanie:
– żona przejechała: 12 500km
– średnie spalanie LPG: 9,62 l
– obecny przebieg: 239 tys. km
Nowości w 2017:
– wymiana czujnika ABS prawy tył
– zakupiłem osłonę pod silnik bo nie miałem
– wymiana progów lewy i prawy
– samodzielna walka z rudą na przednim błotniku prawym i krawędziach wszystkich drzwi
Plany na 2018:
– zabezpieczenie podwozia (miałem robić w tym roku ale nie udało się)
– samodzielna walka z rudą na przednim błotniku lewym
Generalnie miałem różne wzloty i upadki z tym samochodem (głównie przez ciągłą walkę z rudą), miałem opcje zakupu Volvo V70 2.4 benzyna, myślałem o zmianie na 3, ale póki co BJka w rodzinie. To mój pierwszy samochód, więc jestem przywiązany Poza tym wychodzi duuuuużo taniej za km niż 3 BL.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Pierwsze zadanie z planu na 2018r. wykonane – podłoga połatana (okazało się, że były dziury) + całe podwozie zabezpieczone. Myślę, że już ostatni raz w tym samochodzie za mojej kadencji
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Dziś większy serwis wykonany. Na przód wpadły nowe tarcze + klocki hamulcowe (Remsa). Wymieniony został również lewy sworzeń wahacza.
Poprzednio miałem tarcze i klocki Textara i bardzo sobie chwalę. Na tarczach zrobiłem 110 tys. km a na klockach 70 tys. km.
Poza tym BJta jeździ bez problemu, na liczniku 242 tys. km.
Poprzednio miałem tarcze i klocki Textara i bardzo sobie chwalę. Na tarczach zrobiłem 110 tys. km a na klockach 70 tys. km.
Poza tym BJta jeździ bez problemu, na liczniku 242 tys. km.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Powoli myślę o wymianie poczciwej BJki. Raz z racji powiększenia się rodziny a dwa, że już 9 lat nią jeździmy (obecnie żona) i chyba już czas czymś innym pojeździć. Poszukiwania dużego kombi czas zacząć.
Zastanawiam się też jak wycenić BJkę, blacharsko ogólnie jest ok (wiadomo coś by się znalazło, ale jak na BJkę to jest bardzo dobrze). Progi zrobione, nadkola z tyłu również, LPG, 254k km, w środku skóry
Zastanawiam się też jak wycenić BJkę, blacharsko ogólnie jest ok (wiadomo coś by się znalazło, ale jak na BJkę to jest bardzo dobrze). Progi zrobione, nadkola z tyłu również, LPG, 254k km, w środku skóry
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
mogą tam być cuda wianki i tak oddasz za grosze, taka rzeczywistość
BJka na sprzedaż. Temat w wątku sprzedażowym.
Zapraszam!
Zapraszam!
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Szybka piłka – Mazda sprzedana.
Temat można zamykać.
Temat można zamykać.
- Od: 21 lis 2010, 00:25
- Posty: 686 (1/3)
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości