Kiedy otwieramy klapę bagażnika to powinna się zapalić lampka w bagażniku. Jednocześnie na desce rozdzielczej powinna się zapalić kontrolka "otwarte drzwi".
Jednak ani oświetlenie nie działało, ani kontrolka się nie zapalała.
Szukałem problemu w zamku na klapie bagażnika.
Po wykręceniu zamka (ref BP4L-62-310D) zauważyłem że są dwa konektory (1) jeden od siłownika elektrycznego (2) drugi od czujnika otwarcia klapy bagażnika.
Okazuję się, że jak kabelki w tym drugim konektorze są zwarte to działa oświetlenie bagażnika i kontrolka "otwarte drzwi".
Cały zamek miałem w smarze i pomyślałem, że kabelki się nie zwierają przez smar, więc zanurzyłem cały zamek w rozpuszczalniku żeby rozpuścić smar. Po wyczyszczeniu zamka sprężonym powietrzem, zamontowałem zamek i wszystko działa
Brak oświetlenia bagażnika i kontrolki otwartych drzwi po otwarciu bagażnika – rozwiązanie
Strona 1 z 1
A lampka w bagażniku zapala się/gaśnie przy otwarciu/zamknięciu klapy ?
Jeżeli tak to znaczy że instalacja jest poprawna (sprzężona z zamkiem klapy) i plus dochodzi do oświetlenia, ale sygnał otwarcia klapy nie dochodzi do modułu który zapala kontrolkę (na logikę).
Nie patrzyłem jak i do czego są podłączone te kabelki, które dochodzą do zamka w klapie.
Jeżeli tak to znaczy że instalacja jest poprawna (sprzężona z zamkiem klapy) i plus dochodzi do oświetlenia, ale sygnał otwarcia klapy nie dochodzi do modułu który zapala kontrolkę (na logikę).
Nie patrzyłem jak i do czego są podłączone te kabelki, które dochodzą do zamka w klapie.
Warto czytać forum... Nie miałem oświetlenia bagażnika, zacząłem sprawdzać. Okazało się, że napięcie na lampce wynosi tylko 2,2 V, żarówka dobra. Gdyby nie forum, to pewnie bym odpuścił, bo przecież dla takiej pierdółki nie warto ryć w instalacji samochodu.
Ale zanim zacząłem się żalić w nowym temacie -pogrzebałem na forum i dzięki temu tematowi okazało się, że ktoś nie wpiął wtyczki od zamka klapy (dlatego też ryglowało mi zamki w aucie po 30 s., kiedy otwierałem sam bagażnik! musiałem uważać, żeby nie zatrzasnąć kluczyków , a kontrolka od otwartych drzwi oczywiście nie świeciła przy otwartym bagażniku). No i załatwiłem 2 w jednym
Teraz tylko pytanie, czy wtyczka nie była wpięta "przez zapomnienie", czy zaraz się okaże, że na dziurach będzie mi się coś zapalało i gasło albo centralny zwariuje? pożyjemy, zobaczymy. W każdym razie to kolejna rzecz, która bez forum dokuczałaby długo albo pociągnęłaby duże koszty!
Dzięki ludziska!
Ale zanim zacząłem się żalić w nowym temacie -pogrzebałem na forum i dzięki temu tematowi okazało się, że ktoś nie wpiął wtyczki od zamka klapy (dlatego też ryglowało mi zamki w aucie po 30 s., kiedy otwierałem sam bagażnik! musiałem uważać, żeby nie zatrzasnąć kluczyków , a kontrolka od otwartych drzwi oczywiście nie świeciła przy otwartym bagażniku). No i załatwiłem 2 w jednym
Teraz tylko pytanie, czy wtyczka nie była wpięta "przez zapomnienie", czy zaraz się okaże, że na dziurach będzie mi się coś zapalało i gasło albo centralny zwariuje? pożyjemy, zobaczymy. W każdym razie to kolejna rzecz, która bez forum dokuczałaby długo albo pociągnęłaby duże koszty!
Dzięki ludziska!
- Od: 5 mar 2017, 21:23
- Posty: 1
- Auto: Mazda 5 2,0 B+G '06 r.
Mazda 3 FL 2,0 B+G `07 r.
Podepnę się pod ten sam temat, bo problem mam identyczny.
Po otwarciu klapy na desce rozdzielczej nic się nie świeci, drzwi ryglują się po chwili, a napięcie na zasilaniu żarówki w okolicach 2,3V. Rozebrałem klapę i na czerwonej wtyczce mam 10,2V, a na zielonej 0,0V. Dodam że też mam trochę smaru w zamku, czy to może być winowajca? Czy na zielonej też powinien być już prąd? Jestem trochę zielony jeżeli chodzi o elektrykę.
Po otwarciu klapy na desce rozdzielczej nic się nie świeci, drzwi ryglują się po chwili, a napięcie na zasilaniu żarówki w okolicach 2,3V. Rozebrałem klapę i na czerwonej wtyczce mam 10,2V, a na zielonej 0,0V. Dodam że też mam trochę smaru w zamku, czy to może być winowajca? Czy na zielonej też powinien być już prąd? Jestem trochę zielony jeżeli chodzi o elektrykę.
- Od: 14 kwi 2019, 14:28
- Posty: 25
- Skąd: Chełm Śląski, Katowice
- Auto: Mazda3 BK LF Kintaro
Niestety po 24h moczenia w rozpuszczalniku, smar wyczyszczony ale nic się nie zmieniło dalej nie zapala się lampka otwartych drzwi i prądu w żarówce dalej nie ma. Bardzo by mi pomogło czy na zielonej wtyczce powinien być prąd, bo w wtedy wiem gdzie szukać. Jest ktoś w stanie pomóc?
- Od: 14 kwi 2019, 14:28
- Posty: 25
- Skąd: Chełm Śląski, Katowice
- Auto: Mazda3 BK LF Kintaro
Wtyczka, która nas interesuje to ta oznaczona na czerwono.
Z tego co pamiętam, na niej nie powinno być napięcia, bo to jest przewód masy.
Zamek po otwarciu klapy powinien zwierać masę od żarówki oświetlenia bagażnika.
Jeżeli masz na tym przewodzie napięcie, to znaczy że masz gdzieś przebicie.
W jaki sposób to zmierzyłeś ? Gdzie przykładałeś kable od miernika ?
Jeżeli mierzyłeś napięcie między bolcami od żarówki, to wskazuje na to że masz gdzieś przebicie:
12,5V – 10,2V = 2,3V
Z tego co pamiętam, na niej nie powinno być napięcia, bo to jest przewód masy.
Zamek po otwarciu klapy powinien zwierać masę od żarówki oświetlenia bagażnika.
Jeżeli masz na tym przewodzie napięcie, to znaczy że masz gdzieś przebicie.
napięcie na zasilaniu żarówki w okolicach 2,3V
W jaki sposób to zmierzyłeś ? Gdzie przykładałeś kable od miernika ?
Jeżeli mierzyłeś napięcie między bolcami od żarówki, to wskazuje na to że masz gdzieś przebicie:
12,5V – 10,2V = 2,3V
Trochę się dzisiaj pobawiłem przy Mazdzie i sprawa wygląda następująco:
-Po wyczyszczeniu zamka ze smaru i po skrobaniu elementów metalowych zamka, raz świeci się kontrolka raz nie otwartych drzwi, więc jeszcze raz go potrzymam w roztworze i wyczyszczę.
-Żarówka działa gdy się święci kontrolka, dostaje w okolicach 12,4V napięcia.
Napięcie mierzę przy wyciągnięciu całej obudowy żarówki, sprawdzam na wtyczkach wchodzących do obudowy. Przy nie świecącej ikonce otwartych drzwi pokazuje mi w okolicach 1,8V przy zaświeconej 12,4V.
Jedyny problem jaki mi został to przerwy w działaniu konektora otwartych drzwi, jeżeli czyszczenie nie pomoże to czeka mnie allegro i zakup innego zamka.
edit: po drugim wyszorowaniu, działa bez problemu kontrolka.
-Po wyczyszczeniu zamka ze smaru i po skrobaniu elementów metalowych zamka, raz świeci się kontrolka raz nie otwartych drzwi, więc jeszcze raz go potrzymam w roztworze i wyczyszczę.
-Żarówka działa gdy się święci kontrolka, dostaje w okolicach 12,4V napięcia.
W jaki sposób to zmierzyłeś ? Gdzie przykładałeś kable od miernika ?
Napięcie mierzę przy wyciągnięciu całej obudowy żarówki, sprawdzam na wtyczkach wchodzących do obudowy. Przy nie świecącej ikonce otwartych drzwi pokazuje mi w okolicach 1,8V przy zaświeconej 12,4V.
Jedyny problem jaki mi został to przerwy w działaniu konektora otwartych drzwi, jeżeli czyszczenie nie pomoże to czeka mnie allegro i zakup innego zamka.
edit: po drugim wyszorowaniu, działa bez problemu kontrolka.
- Od: 14 kwi 2019, 14:28
- Posty: 25
- Skąd: Chełm Śląski, Katowice
- Auto: Mazda3 BK LF Kintaro
U mnie niestety całkowicie padła krańcówka w zamku, moczenie w benzynie, różne kontakty, wd, nic nie pomogło. Po zwarciu pinów na wtyczce oświetlenie i kontrolka działa.
Kupować używki na chybił trafił nie chcę, da się jakoś rozebrać ten zamek i wymienić samą krańcówkę?
Kupować używki na chybił trafił nie chcę, da się jakoś rozebrać ten zamek i wymienić samą krańcówkę?
- Od: 12 lip 2014, 11:34
- Posty: 11
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 PB+LPG 2008 Hatchback
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości