Hamulce – różne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez stryjq » 29 sty 2017, 21:33

Hej gdzie polecacie zregenerować zaciski w WWA i okolicach? Może macie jakiś polecany warsztat, w którym regeneracja będzie wykonana profesjonalnie i niedrogo?

A może lepiej samemu to zrobić? Gdzie mogę kupić kompletny zestaw do regeneracji (nie same gumki)?

Z tym, że raz już starałem się zregenerować i za bardzo nie wyszło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2014, 07:35
Posty: 45 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna 2019 122KM

Postprzez Danmazda » 29 sty 2017, 21:45

Przednie czy tylne ?
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez stryjq » 29 sty 2017, 22:20

Przód. Tył jest ok poza ręcznym, no ale to na później zostawię :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2014, 07:35
Posty: 45 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna 2019 122KM

Postprzez Danmazda » 29 sty 2017, 22:44

Przód w zasadzie jest prosty do zregenerowania, nie musi być nie wiadomo jaki fachowiec, w zasadzie sam dasz radę to zrobić. Ja mogę Ci polecić Jakse w Broniszach lub swojego mechanika w okolicach Starych Babic. Tak na przyszłość jeśli chodzi o tył, regeneracja za 150 zł czy zakup nowego zacisku firmy NTY się nie opłaca, są to chińskie zaciski. Przerabiałem ten temat, musiałem zakupić nowy zacisk firmy Hella i problemy z tyłem się skończyły :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez stryjq » 29 sty 2017, 23:23

Zobaczę może zakupię zestaw naprawczy z tłoczkiem i prowadnicą, i jeszcze raz spróbuję. Wcześniej posmarowałem smarem miedzianym i może dlatego się zapiekł.

A jeśli chodzi o NTY to kupiłem sprzęgło i się ślizga ;/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2014, 07:35
Posty: 45 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna 2019 122KM

Postprzez dobrzyn22 » 30 sty 2017, 09:32

stryjq napisał(a): Wcześniej posmarowałem smarem miedzianym i może dlatego się zapiekł.

z całą pewnością <ok>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez laksior » 4 mar 2017, 09:56

Koledzy mam pytanie. Czy te druciki w kształcie litery "V" muszą być zakładane do M6 GY 2004 na przód?


Pytam, bo w większości zestawów montażowych tego nie ma, są tylko same blaszki.
Kilka miesięcy temu wymieniłem tarcze i klocki przód. Tych V-ek nie było przy starych klockach i teraz nie wiem czy powypadały gdzieś czy nie powinno ich tam być w ogóle?

Zacząłem się tym interesować bo ostatnio odczuwam bicie podczas hamowania z niewielkich prędkości (50 czy 60 km/h). Jest to praktycznie odczuwalne aż do całkowitego zatrzymania.

Zastanawiam się czy przyczyną może być brak V-ek, przez co klocki luźno latają po zacisku? Sam już nie wiem.
Dodam, że jedna tarcza nie jest przykręcona, ponieważ ktoś wcześniej ściął śrubę mocującą. Ale ktoś wcześniej pisał, że raczej nie powinno mieć to znaczenia.

Tarcze Rottinger i klocki Textar.

Możecie coś doradzić od czego zacząć diagnostykę problemu?
Załączniki
11.png
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2014, 09:59
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Benzyna 141KM 2004

Postprzez kubsztyk » 4 mar 2017, 23:08

Druciki rozporowe nie są konieczne, jednak są bardzo pomocne. Bicie podczas hamowania nie jest wywołane przez brak blaszek, tylko np. przez pokrzywioną tarczę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez laksior » 6 mar 2017, 05:04

Dzieki za odpowiedź. W sobotę podjechałem na stację diagnostyczną. Sprawdziłem siłę hamowania poszczególnych kół przy lekkim naciśnieciu pedału hamulca. Okazało się, że lewe koło trzyma stałą wartość około 1600 a prawe całyczas zmieniało wartości. Wygląda na to, że prawa tarcza do wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2014, 09:59
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Benzyna 141KM 2004

Postprzez klajmas » 6 mar 2017, 07:31

Niech Ci od razu sprawdzą bicie na piaście, mi na wymieniali tarczę a bicie powodowała krzywa piasta.
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2016, 18:10
Posty: 32
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2008, GH

Postprzez laksior » 6 mar 2017, 21:01

Dzwoniłem dzisiaj do producenta i to samo mi polecił, muszę w wolnej chwili zajechać do mechanika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2014, 09:59
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Benzyna 141KM 2004

Postprzez adam_b96 » 13 mar 2017, 20:13

W nowych klockach ATE, TEXTAR nie ma blaszek wkładanych pomiędzy zew. pow. klocka a tłoczek/jarzmo.
Takie wkładki/blaszki maja TRW i FERODO. Do czego one służą bo przeczytałem już z 10 rożnych wersji w tym przeciw piszczeniu, rezonansowi, przenikanie ciepła do zacisku itd itd. W moich nowych klockach tego nie ma natomiast stare już się nie nadają bo przerdzewiały.

jeździ ktoś bez tego bez problemu?? W instrukcjach montażowych textara wszędzie piszą że przy wymianie klocków każdorazowo:
sprawdzić stan zastosowanych elementów tłumienia szmerów (blaszki tłumiące drgania, lakiery i pasty tłumiące) Aby uniknąć szmerów, tarć, pęknięć tarcz oraz zużycia skośnego


to dlaczego tego nie dają z klockami?? tylko ferodo i TRW dają te blaszki amortyzujące.
Załączniki
a608cdd5436b96da3566d16ebc66.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 13:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez kubsztyk » 13 mar 2017, 21:25

Te blaszki zapobiegają piszczeniu klocków przy hamowaniu (na wskutek drgań o wysokiej częstotliwości). Jak klocki nie mają blaszek, to można powierzchnię styku tłoczka z klockiem posmarować cieniuteńką warstwą pasty miedzianej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez laksior » 13 mar 2017, 22:29

laksior napisał(a):Dzwoniłem dzisiaj do producenta i to samo mi polecił, muszę w wolnej chwili zajechać do mechanika.

Byłem u mechanika i okazało się, że piasta jest krzywa. Niestety z piastą muszę wymienić łożysko bo podobno nie da się zdemontować łożyska tak aby go nie uszkodzić:(
Kolejne koszty ale trzeba to jak najszybciej zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2014, 09:59
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GY 2.0 Benzyna 141KM 2004

Postprzez Blik3r » 18 mar 2017, 15:13

No i <dupa> z przyjazdu szóstką we wtorek... Samochód unieruchomiony pod blokiem. Podjeżdżając do świateł na luzie poczułem, że coś mi hamuje koło tylne. Hamulec albo się zapiekł albo zablokował... Muszę albo lawetą zawieźć albo na przyczepę go zabrać i do warsztatu.
Ktoś poleci jakiś serwis? Najchętniej to jutro bym go podrzucił jak się uda do warsztatu bo chciałem na weekend do Zielonej Góry jechać...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 18:19
Posty: 358 (3/0)
Skąd: Warszawa/Zielona Góra
Auto: Jest: Skoda Superb I 2.8 V6
Była: M6 GG 05' 1.8 polift
Była: Mazda 323f BJ 99' 1.5 LPi VIALLE

Postprzez szybki890 » 18 mar 2017, 15:15

Serwis ? Po co ? Taniej Cię wyjdzie jak zdejmiesz sam koło, rozkręcisz zacisk i wymienisz prowadnice. Ja jak robiłem za prowadnice na jeden zacisk zapłaciłem 57 zł

A robota prosta jak budowa cepa, napewno sam sobie poradzisz :D wystarczą dwa klucze :D

Dopisano 18 mar 2017, 15:17:

Dodam jeszcze ze wymiana prowadnic w zaciskach na tyle to kwestia godziny, jesli bedziesz robić to pierwszy raz to max 1,5 :D

Pamiętaj tylko dobrze nasmarować prowadnice aby przyczyna nie wróciła :D hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2016, 17:45
Posty: 198 (4/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GG L3 2005r.

Postprzez Blik3r » 18 mar 2017, 15:20

Jeszcze gdybym wiedział co i jak powinno działać to może i prosta robota. Tak to rozbiorę, ale średnio naprawię coś jak nie wiem co jest nie halo :/
W dodatku nie mam gdzie tego zrobić a pracę kończę po 17 w tygodniu. Niezbyt wiele już zdziałam :(

Dopisano 18 mar 2017, 16:49:

Jutro jeszcze raz spróbuję rozebrać chociaż. Polecisz jakiś sklep z częściami?
W Wawie jeszcze nie robiłem zakupów :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2013, 18:19
Posty: 358 (3/0)
Skąd: Warszawa/Zielona Góra
Auto: Jest: Skoda Superb I 2.8 V6
Była: M6 GG 05' 1.8 polift
Była: Mazda 323f BJ 99' 1.5 LPi VIALLE

Postprzez Danmazda » 18 mar 2017, 22:58

Jak prowadnice się zapiekły, to je na pewno zdejmie sam..... :| Mogę dać namiary na swojego mechanika. Nie wiem jak stoi z robotą, ale jak bym pogadał to może w poniedziałek by Ci to ogarną :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez szybki890 » 18 mar 2017, 23:01

Jesli chodzi o sklep No to petrostar lub intercars


DanMazda ja tam zapieczone prowadnice sam wyciągnąłem, nasilowalem sie ale udało sie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2016, 17:45
Posty: 198 (4/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda6 GG L3 2005r.

Postprzez Danmazda » 18 mar 2017, 23:25

Szkoda roboty, może się okazać że to nie prowadnica, to raz, dwa, widocznie u Ciebie prowadnica nie była aż tak mocno zapieczona :D U mnie na pewno byś jej nie zdjął, mechanik musiał ściągać cały zacisk z auta i za pomocą imadła dopiero udało mu się wyjąć prowadnice :| Petrostar, oni tam maja części ? osobiście nie mam zaufania do tego sklepu. Inter cars, bez zniżek wychodzi tam dość drogo. Sprawdzone sklepy to Mazdparts i iparts :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6