Mazda MX-5 NBFL BP '02 Czarny Perun

ND / NC / NB / NA

Postprzez Wenega » 6 lut 2017, 08:35

Na początek trochę historii :)

Po sprzedaży mojego poprzedniego projektu Hondy CRX ED9 (na końcu postu będzie fota i link do tematu) wpadła w moje posiadanie zupełnie przez przypadek MX-5tak NBFL Phoenix z silnikiem 1.6. Miała być szybka akcja sprzedażowa bo już miałem plan na kolejny projekt (miała być Integra). Mazda została chwile dłużej, pojeździłem i zakochałem się ;). Phoenixa sprzedałem bo 1.6 to jednak słabizna ;) i zaczałem szukac 1.8, no i jest :D


MODEL: MX-5 1.8 NBFL 2002 rok (żadna tam wersja specjalna) ale 94k km przebiegu i zero rdzy
SILNIK: seria na razie
UKLAD DOLOTOWY:
– k&n typhoon
UKLAD WYDECHOWY:
– kompletny wydech Japspeed (od downpipa) 2,25 cala
ELEKTRONIKA: seria (czyli szyby
UKLAD NAPĘDOWY: seria, czyli 5 biegów i TORSEN
ZAWIESZENIE:
– Gwint ISC (32 stopnie regulacji)
– wszystkie tuleje gum-met z IL Motorsport (wzmocnione)
– sworznie, łączniki IL Motorsport
– komplet rozpórek z wersji Sportive (góra przód, dolna tylna wzmocniona, dolna środkowa, motylek)
UKLAD HAMULCOWY: seria, czyli 270mm z przodu i 276mm z tyłu
– tarcze i klocki TEXTAR
BODY-KIT:
– nowy dach "moherowy" z Pietrygi
– style bar
ŚRODEK:
– czarna seria z kiera Nardi
– boczki z wersji Phoenix
– fotele skórzane Phoenix
CAR-AUDIO: seria
INNE: –
MOC: 145 kunióf
PLANY:PLANY:
na najbliższe 2 sezony:
– brązowe skóry z Phoenixa – już kupione jadą do mnie :)
– Eibachy + AGXy – tez już prawie są :)
– klimatyzacja – zaczynam szukać
– wydech
– felgi
– pełna korekta lakieru + powłoka kwarcowa
– duck tail
– roll bar
– szmaciany dach :)
– i kilka innych pewnie po drodze

a następnie:
– ROTREX :)
Załączniki
831152175_5_1080x720_lift-19-benzyna-146-km-jedyna-taka-bez-korozji-dolnoslaskie_rev004.jpg
831152175_6_1080x720_lift-19-benzyna-146-km-jedyna-taka-bez-korozji-_rev004.jpg
831152175_7_1080x720_lift-19-benzyna-146-km-jedyna-taka-bez-korozji-_rev004.jpg
831152175_8_1080x720_lift-19-benzyna-146-km-jedyna-taka-bez-korozji-_rev004.jpg
831152175_9_1080x720_lift-19-benzyna-146-km-jedyna-taka-bez-korozji-_rev004.jpg
DSC_0010.JPG
DSC_0012.JPG
Wnętrze z Phoenixa
DSC_0018.JPG
Oleje filtry i świece
DSC_0019.JPG
Zawias seria
DSC_0020.JPG
KYB AGX + Eibach prokit
Ostatnio edytowano 24 kwi 2017, 12:31 przez Wenega, łącznie edytowano 3 razy
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 18:54
Posty: 33

Postprzez Bartg » 6 lut 2017, 08:37

Witamy w Dziale Nasze Mazdy :) Nie obejdzie się temat bez zdjęć, prosiłbym dodać zdjęcia najlepiej na serwer MS –> opis jak to zrobić viewtopic.php?f=321&t=177089.
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez Wenega » 7 lut 2017, 07:43

Pierwsze graty :D
Załączniki
DSC_0164.JPG
Wydech
DSC_0165.JPG
DSC_0166.JPG
DSC_0167.JPG
DSC_0168.JPG
DSC_0169.JPG
DSC_0170.JPG
DSC_0171.JPG
DSC_0172.JPG
Przewody w oplocie
DSC_0174.JPG
DSC_6186.JPG
Komplet rozpórek ze sportiva
DSC_6187.JPG
DSC_6188.JPG
DSC_6206.JPG
stylrbar
DSC_6214.JPG
komplet tulei z IL Motorsport
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 18:54
Posty: 33

Postprzez Wenega » 8 lut 2017, 07:56

Pierwsze porządne mycie Miaty, wyjazd z zawieszeniem (przejdzie kurację upiększającą), inspekcja lakieru, dopranie kombinacji padów i past do korekty
Załączniki
074.JPG
075.JPG
093.JPG
161.JPG
165.JPG
173.JPG
193.JPG
194.JPG
197.JPG
217.JPG
DSC_6129.JPG
DSC_6132.JPG
DSC_6133.JPG
DSC_6134.JPG
IMG_8091.JPG
IMG_8092.JPG
IMG_8093 — kopia.JPG
IMG_8093.JPG
IMG_8094.JPG
IMG_8095.JPG
IMG_8100.JPG
IMG_8101.JPG
IMG_8105.JPG
IMG_8106.JPG
IMG_8107.JPG
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 18:54
Posty: 33

Postprzez Niron » 8 lut 2017, 20:37

ładna miata :) szkoda że czarna (nie przepadam za czarnymi pojazdami :P) i widzę dużo ciekawych gratów już jest na pokładzie lub w garażu :D czy ja dobrze rozumiem, mx-5 ma z tyłu większe tarcze niż z przodu? ja też chciałem mx-5, ale nie było kasy na wersję 1.8, a do 1.6 mam takie same zdanie jak Ty ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 18:33
Posty: 853 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez luki_92_92 » 8 lut 2017, 20:49

Gdzie taki fajny tłumik końcowy można dostać, w jakiej cenie i dlaczego tak drogo? <oczy>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 18:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez Xenocyd » 9 lut 2017, 08:48

Wygląda jak Cobalt na którym połowa MXów w Polsce lata.
Kupić można w MOSS Europe, w cenie zależnej od promocji i kursu funta – 700 – 900 zł wychodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 11:01
Posty: 2276 (102/157)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Wenega » 9 lut 2017, 09:59

Niron napisał(a):ładna miata :) szkoda że czarna (nie przepadam za czarnymi pojazdami :P) i widzę dużo ciekawych gratów już jest na pokładzie lub w garażu :D czy ja dobrze rozumiem, mx-5 ma z tyłu większe tarcze niż z przodu? ja też chciałem mx-5, ale nie było kasy na wersję 1.8, a do 1.6 mam takie same zdanie jak Ty ;)

txv.. z tyłu średnica tarczy jest większa rzeczywiście, ale nie można nazwac ich większymi (powierzchnia styku z klockiem jest mała)

luki_92_92 napisał(a):Gdzie taki fajny tłumik końcowy można dostać, w jakiej cenie i dlaczego tak drogo? <oczy>


Xenocyd napisał(a):Wygląda jak Cobalt na którym połowa MXów w Polsce lata.
Kupić można w MOSS Europe, w cenie zależnej od promocji i kursu funta – 700 – 900 zł wychodzi.


wydech pochodzi z Japspeed.uk, cena około 2200 z wysyłką (od downpipa po końcowy), cobalt z tego co wiem do NB/NBFL ma tylko tłumiki końcowe


przy okazji jeszcze gdzieś w międzyczasie wpadł dach
Załączniki
DSC_6337.JPG
DSC_6339.JPG
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 18:54
Posty: 33

Postprzez Xenocyd » 9 lut 2017, 10:05

Wenega napisał(a):cobalt z tego co wiem do NB/NBFL ma tylko tłumiki końcowe


Tak jest, ale końcowy wygląda zasadniczo tak samo.
Z drugiej strony co można inaczej wymyślić tutaj ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2007, 11:01
Posty: 2276 (102/157)
Skąd: czymiasto
Auto: Mietek

Postprzez Niron » 9 lut 2017, 15:59

To co zawsze, dwururkę jak w xedosie ;) a co ten dach zły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 18:33
Posty: 853 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Tito01 » 11 lut 2017, 15:36

Ładna, wiadomo, czarne najładniejsze :)
Zazdroszczę bo ogarnąłeś już rzeczy które mnie czekają – odświeżenie zawieszenia i lakieru.
Wahacze do malowania proszkowego? Jaki kolor dajesz? Myślałeś o poliuretanach czy na razie agx+eibach wystarczy?
zoooom...
Black & White
Klubowicz
 
Od: 6 mar 2008, 22:15
Posty: 931 (35/76)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01

poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)

Postprzez Wenega » 12 lut 2017, 14:58

Tito01 napisał(a):Ładna, wiadomo, czarne najładniejsze :)
Zazdroszczę bo ogarnąłeś już rzeczy które mnie czekają – odświeżenie zawieszenia i lakieru.
Wahacze do malowania proszkowego? Jaki kolor dajesz? Myślałeś o poliuretanach czy na razie agx+eibach wystarczy?



wahacze albo proszek albo ocynk, jezcze nie zdecydowałem..

agx i eibachy wyleciały i będzie coś z wyższej półki jednak.. co do tulei to wyżej możesz zobaczyć co będzie ;) IL Motorsport w całości
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 18:54
Posty: 33

Postprzez Wenega » 20 lut 2017, 09:50

Było tak:

Obrazek

W tak zwanym międzyczasie:
Obrazek

No i efekt końcowy, chyba zadowalający: ;)
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 18:54
Posty: 33

Postprzez Niron » 20 lut 2017, 11:03

wygląda to teraz bardzo zacnie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 18:33
Posty: 853 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez Wenega » 22 lut 2017, 13:34

Jeden z ostatnich fantów na najbliższy sezon.. AGX+Eibachy wyleciały ze względów estetycznych.. zastępstwo chyba godne.. :D

Obrazek

od jutra składam :D
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 18:54
Posty: 33

Postprzez Niron » 22 lut 2017, 15:53

Oo ładnie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 18:33
Posty: 853 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Postprzez zemoj » 23 lut 2017, 11:41

Tempo modów to masz niezłe :D
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 21:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez HookieK » 23 lut 2017, 11:43

Ło panie, jakie piękne amory. <serduszka> Faktycznie, tempo masz niezłe. :D
Też mnie czeka piaskowanie zawieszenia, a przeraża mnie to, bo ktoś by musiał mi to najpierw rozebrać. :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2013, 15:36
Posty: 47 (26/1)
Skąd: Katowice
Auto: Było:
– MX-5 1.8 10th Anni
– MX-5 1.6 '90
– MX-5 1.6 '04
– Xedos 6 V6 2.0 '93
– RX-8 HP '04
– MX-5 1.8 '00
Jest:
– MX-5 2.0 '16 Club

Postprzez Wenega » 1 mar 2017, 07:08

tempo jak tempo – raczej normalne ;)


miałem chwile żeby powalczyć ostatnio i oto efekty
wyleciał stary dach
Obrazek


i wleciał nowy.. łatwo nie było ale dałem rade :D (za drugim razem ogarnałbym w 3h zamiast 6 ;) )
Obrazek

Obrazek

no i wydech, zawias, gwint i przewody w oplocie tez już "siedzą"
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


na koniec żeby nie było za kolorowo, to najprawdopodobniej któryś z przednich lewych wahaczy mam krzywy bo amor opiera się o górny, czekam na nowe wahacze żeby przełożyć i sprawdzić..
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2011, 18:54
Posty: 33

Postprzez Niron » 1 mar 2017, 19:34

ładnie ładnie, to wszystko wygląda :D ciekawi mnie dźwięk tego wydechu :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2011, 18:33
Posty: 853 (1/7)
Skąd: Siemień
Auto: Ford Mondeo MK3 2.5 V6
był Xedos 9 TA KL 01r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy