Tarcze hamulcowe – dobór tarcz i ich wymiary.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Pioteq25 » 30 mar 2016, 19:36

Textara testuję już od kilku tys i jest bardzo dobrze!
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 18:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez xRafalx » 30 mar 2016, 21:39

A ja znów mam znajomego który w 6 katuje bozzarto i dają na prawdę rady mają nalatane około 25t. km. Ja sam teraz założyłem mikodę i zrobiłem 500km złego słowa powiedzieć nie mogę, choć to krótki dystans :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3598 (51/68)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez jaro91mazda6 » 30 mar 2016, 21:41

Tak masz rację Bozarto to Mikoda. Sklep dogadał się z producentem z Częstochowy i sprzedaje pod swoją nazwą. Poza tym jest mało opinii ale jeśli już są to często tarcze się krzywią lub pękają. Lepiej zainwestować w coś sprawdzonego.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 paź 2015, 21:43
Posty: 3
Skąd: Łódzkie
Auto: MAZDA 6
2.0 PB
2006r.

Postprzez Greg88 » 18 kwi 2016, 07:49

xRafalx napisał(a):A ja znów mam znajomego który w 6 katuje bozzarto i dają na prawdę rady mają nalatane około 25t. km. Ja sam teraz założyłem mikodę i zrobiłem 500km złego słowa powiedzieć nie mogę, choć to krótki dystans :)

Jak sprawuje się Mikoda? Pewnie już nastukałeś trochę więcej jak 500km :D
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 08:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez cisiel1981 » 30 maja 2016, 21:32

Witam szanownych forumowiczów.
Przymierzam się do wymiany tarcz i klocków w swojej Madzi
Co sądzicie o firmie ZIMMERMANN jakieś doświadczenia jakieś sugestie.
Będę wdzięczny.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 19:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez xRafalx » 30 maja 2016, 22:49

Greg88 napisał(a):
xRafalx napisał(a):A ja znów mam znajomego który w 6 katuje bozzarto i dają na prawdę rady mają nalatane około 25t. km. Ja sam teraz założyłem mikodę i zrobiłem 500km złego słowa powiedzieć nie mogę, choć to krótki dystans :)

Jak sprawuje się Mikoda? Pewnie już nastukałeś trochę więcej jak 500km :D


Porównując tarcze ATE a Mikoda, mikoda wygrywa, dużo lepiej się hamuje :) Przy hamowaniu z około 200 nic nie bije :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3598 (51/68)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez bieski » 31 maja 2016, 10:15

Nie wiem co ty za ATE miałeś. U mnie z nimi nie było żadnych problemów.
Miałem w Mazdzie, mam w Toyocie. Nic nie bije i śmiga jak ta lala.
Co za klocki miałes?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 08:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez xRafalx » 31 maja 2016, 10:51

Nie biły mi ATE, hamowały gorzej niż ta mikoda. Poprzedni zestaw: ATE+ATE, teraz MIKODA+ATE.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 10:37
Posty: 3598 (51/68)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez cisiel1981 » 31 maja 2016, 21:13

Panowie poproszę o informację na temat tarcz i klocków Zimmermann
Czy ktoś takowe użytkuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 19:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez DeviS » 1 cze 2016, 11:07

Uzytkuje klocki Zimmermann na tarczach OEM. Hamuja jak trzeba, jestem zadowolony. Jak ze scieraniem ciezko powiedziec, dosyc mocno pyla, mysle ze na ok 40tys km starcza ;) Ostatnio uslyszalem lekki pisk z tych klockow przy bardzo delikatnym wcisnieciu pedalu hamulca, pewnie klocek wpada w wibracje pomimo ze do zestawu byly dodane podkladki antywibracyjne. Osobiscie narazie mi to nie przeszkadza bo az tak glosno nie piszcza no i nie wystepuje to za kazdym razem. Jesli chodzi o tarcze czytalem same pozytywne opinie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 23:58
Posty: 479 (1/14)
Skąd: Parczew/Warszawa
Auto: Była: Mazda 6 GG 1.8 '05r + LPG
Jest: Mazda 6 GJ 2.5 '15r

Postprzez stryjq » 5 lut 2017, 14:39

W weekend chcę zregenerować porządnie swoje przednie zaciski.
Czy wiecie może czy z jarzma da się wykręcić obie prowadnice czy tylko jedną?
Bo znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/prowadnice-zacisku-hamulc-przod-mazda-6-gg-gy-i6636895309.html Jak widać są tu dwie prowadnice.

Ponadto czy taki http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-zacisku-mazda-6-gg-gy-tloczek-i6613783439.html zestaw do regeneracji będzie ok?

Chcę na dłużej zrobić porządek z hamulcami.

A jeśli chodzi o zestaw klocki plus tarcze to jaki ekonomiczny zestaw polecacie?
Z mazdparts otrzymałem propozycje klocki Japko 85zł/komplet i tarcze Japanline 110zl/szt.

Czy może oddać gdzieś zacisk do regeneracji? Może macie jakiś polecany warsztat?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 wrz 2014, 07:35
Posty: 45 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3, 2.0 benzyna 2019 122KM

Postprzez adam_b96 » 9 lut 2017, 14:25

Nie wiem czy takie wynalazki na przód do dobry pomysł. Przecież po 1 to ma hamować a po drugie nie pokrzywić się po 2000 km.... Kup coś co polecane. textar przód to około 390zł. Raptem 80 więcej niż twoje rozwiązanie ekonomiczne, a w domyśle ma być bezpiecznie i komfortowo przez co najmniej 60 tys km.

U mnie do wymiany tył. Już nigdy TRW. Nie dość że mocno pylą to jeszcze dziwnie się zużywały, ale podobnie na lewym i prawym kole więc nie było jak zamieniać.

Do wyboru mam na TYŁ
TEXTAR tarcze i Klocki 260zł/komplet
Zimmermann tarcze i Klocki 275zł/komplet
ATE tarcze i Klocki 400zł/komplet (po lekturze forum odpada, mnóstwo podróbek, mocne pylenie i cena)

a może ZImmermann tarcze + klocki textar??
podobno problematyczne są przednie tarcze zimermanna w wersji sport. jak chce tylne.
ktoś używa zestawu zimmermann lub textar w całości T+K??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 13:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez CLAU » 9 lut 2017, 15:33

Gdzie wyczytałeś o mnóstwie podróbek ATE? Czyżby ominęła mnie jakaś forumowa afera albo program w tvn uwaga?

U mnie sprawdza się tarcza ATE z klockiem textara, jestem bardzo zadowolony, dużo mniej pyli od klocka ATE. Jakość hamowania praktycznie identyczna. Tarcza wystarcza w moim wypadku na niecałe dwa komplety klocków, gdyby wymieniać po aptekarsku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 07:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez adam_b96 » 9 lut 2017, 15:49

teraz już coraz mniej
zawsze można zweryfikować autentyczność ATE na
http://www.ate-hamulce.pl/www/ate_pl_pl ... rm_pl.html

nie mniej jednak pytałem komplet T+K zimmermann vs cały komplet textar na TYŁ=)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 13:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez Danmazda » 9 lut 2017, 16:37

Muszę stwierdzić że jednak z firmą ATE stało się coś dziwnego. Nie raz polecałem klocki i tarcze tej firmy, montowałem je od jakiś 5-6 lat i było wszystko ok. Jak kupiłem M6 i przyszło do wymiany klocków oczywiście kupiłem ATE, zrobiłem może z 10 tyś. km. i klocki do wymiany. Cena dość wysoka i jednak mocno pylą. Chciałem kupić też te same, pomyślałem że może mi się trafiły jakieś wadliwe. Ale na sklepie nie było a potrzebowałem szybko klocków, kupiłem TRW, są trochę tańsze, pylą ciut mniej niż ATE ale dotąd zrobiłem 24 tyś. km, myślę że jeszcze na 5 tyś. km. starczą. Dodam że styl jazdy cały czas taki sam.
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez adam_b96 » 9 lut 2017, 20:07

a może to kwestia tarcz z którymi współpracują. Są miękkie klocki które szybciej się zużywają nie ruszając mocno tarczy na 2-3 wymiany a są twarde klocki, co szybciej zużywają tarcze. Już sam nie wiem. Poczytałem też inne fora subaru, a4 itd. Zdecydowanie nie polecają kompletu zimmermann z klockami zimmermanna. Klocki tej firmy podobno słabe... Polecany już bardziej zestaw zimmermann tarcze + Ferodo lub ATE.

Natomiast Textar podobno dają nawet na pierwszy montaż w niemieckich autach (jakich nie dotarłem) choć to podobnie jak z Elfem i Dexelią, niby ten sam producent a szkopuł tkwi w dodatkach/domieszkach.

O ATE sporo komentarzy negatywnych (jakieś pylenie, krzywienie tarcz i bicie, oraz spadająca jakość) ale pewnie dlatego że więcej się tego sprzedaje niż takich textar czy zimmermann...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 13:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez Yoki » 10 lut 2017, 06:31

Od 1,5 roku polecam Rotingera (wersja nacinana i nawiercana) z oryginalnymi klockami Mazdy. Zestaw nie do zajechania co mnie bardzo cieszy.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 14:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Damian68 » 10 lut 2017, 15:52

Masz na myśli te tarcze-chodzi o firmę- bo też się nimi zainteresowałem
http://allegro.pl/tarcze-rotinger-gt-ma ... 42449.html
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 15:26
Posty: 1440 (6/36)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

Postprzez Yoki » 10 lut 2017, 17:32

Tak
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 14:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez Dominator » 10 lut 2017, 19:35

Już kiedyś pisalem..ja mam w 626 zestaw hamulcow z M6. Z przodu obecnie tarcze zimmerman z klockami textara. Już dość stare bo to drugi komplet klocków ( wcześniej ebc Black) tarcze na pewno powyżej 70kkm, klocki ze 40kkm minimum i skuteczność troszkę słabsza niż na początku, ale zestaw naprawdę w porządku. Choć jeśli miał bym wydać więcej złocisty, założył bym teraz tarcze rotingera.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 22:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6