Skrzynia biegów – różne problemy i pytania.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez matthies » 11 lut 2015, 17:51

chyba tak, bo sprzęgło jest to samo do obu silników (tak mi wychodzi z katalogów).
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez picu » 4 mar 2015, 13:44

Witam jakiś czas temu wymieniłem olej w skrzyni biegów i od tamtej pory jakoś mi 2 ciężko wchodzi :(( , czy coś się dzieje ze skrzynią czy to wina oleju ? Proszę o pomoc ...

Dopisano 4 mar 2015, 14:46:

wcześniej wszystko chodzili idealnie a teraz przy 2,5 tysiącach obrotów wchodzi dobrze
Początkujący
 
Od: 13 lip 2014, 11:15
Posty: 8
Auto: Mazda 626
V(1997—2002)
2.0 turbo DI (74kw)

Postprzez Kety » 5 mar 2015, 12:07

Napisz jaki olej miałeś a jaki masz teraz. Ile weszło? Sa jakies wycieki? Jaki przebieg?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 10:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez cisiel1981 » 5 mar 2015, 20:15

Witam szanownych forumowiczów.
Mam pytanie dotyczące eksploatacji naszych "6".
Otóż po wbiciu podczas jazdy dowolnego biegu i puszczeniu gazu kiedy auto zaczyna zwalniać słychać takie buczenie. Po wciśnięciu gazu kiedy auto zaczyna przyśpieszać buczenie ustępuje. Nie jest to jakoś uciążliwe, ale wolę dmuchać na zimne. Dodam iż auto jeździ bez zastrzeżeń, skrzynia chodzi dobrze tzn. czasem ma problem z wbiciem wstecznego, ale po przełączeniu na dowolny bieg i powtórnie wsteczny, wskakuje bezproblemowo.
Dodam iż dźwięk nie pochodzi od opon.
Proszę o jakieś sugestie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2014, 19:36
Posty: 167 (0/1)
Skąd: LODZ
Auto: Obecnie:
Mazda 3 (15.07.2007)
1.6 benzyna

Poprzedni:
Mazda 6 (27.05.2005)
Model – GM1J EAH
MOTOR – L8
FARBE 29Y GH7

Postprzez antrax91 » 14 kwi 2015, 11:55

Witam

Jestem tu nowy a wiec witam wszystkich :)

Od jakiegos czasu mam problem z biegami w mojej mazdzie 6 2.0 2003r. a mianiwicie
na wylaczonym zaplonie biegi wchodza plynnie a gdy przekrecimy juz zaplon biegu nie da sie wbic tzn jak w starym ZILE bieg na sile ale gdy juz sie uda wbic ten bieg w czasie jazdy problem nie powraca co moze byc przyczyna ? czy to konczy sie dwumasa czy olej w skrzyni juz jest stary i traci lepkosc ? prosze o pomoc :)
antrax91
 

Postprzez brodaM6 » 16 kwi 2015, 05:58

Dwumas raczej tu nie ma nic do żeczy ,wodziki ,kaseta.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 17:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Greg88 » 31 lip 2015, 06:27

silence napisał(a):Witam



Dziś pojeździłem trochę moim nowym nabytkiem i niestety po przejechaniu około 40 km z okolic silnika zaczął dobiegać wysoki świst. Działo się to tylko na V biegu i tylko jeśli dodawałem gazu. Co gorsza po kolejnych 10 kilometrach zaczęło porządnie piszczeć i piątka zaczęła wyskakiwać :( Do domu wracałem na IV :( Czy mam sie przygotować psychicznie na wymianę skrzyni ? :|



Pozdrawiam

Witam!
Tak jak autor wątku mam podobny problem (świst na V biegu podczas dodawania gazu). Wymieniłem olej w skrzyni i co najdziwniejsze w skrzyni miałem 2.5l a zalałem 2.9l do przelania.
Po wymianie świst jest jakby mniejszy ale może to tylko takie moje wrażenie.
Jakieś propozycje, sugestie?

Edit:
Po konsultacji z fachowcem od skrzyni biegów, diagnoza przedstawia się następująco:
"Luzy na łożysku/łożyskach wałka atakującego."
A teraz najciekawsze czyli wycena:
– 300 PLN demontaż/montaż skrzyni biegów'
– 200 PLN robocizna
– 250 PLN części/płyny +/–

Czy jest to rozsądna wycena czy spec naciąga?
Avatar użytkownika
 
Od: 25 mar 2015, 08:23
Posty: 282 (16/9)
Skąd: Częstochowa
Auto: Mazda 6 GG 2002 2.3 MZR 166 KM

Postprzez radkins » 19 gru 2015, 21:07

Witam
Mam prośbę dziś miałem kilkukrotnie problem ze skrzynią biegów. Odpalam silnik wciskam sprzęgło i nie mogę wrzucić żadnego biegu! Odpalam po raz kolejny i w porządku. Inna sytuacja bieg przy niewłączonym silniku wrzucony odpalam "sprzęgło wciśnięte" a on szarpie jakby niebyła skrzynia rozłączona. po chwili odpala po raz koleiny i jest ok. w trakcie jazdy ok. Na dziesięć prób jedna nie pozwala wrzucić biegu. co to może być? zapowietrzony układ, wyprzęgnik, stary płyn hamulcowy? sprzęgło chodzi idealnie. Dodam że jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 sedan 2.0 benzyna z 2005 roku <serduszka>
Początkujący
 
Od: 30 cze 2014, 21:45
Posty: 5

Postprzez rami1000 » 21 gru 2015, 23:18

może być zapowietrzony układ, wysprzęglik a może też być wina np. docisku sprzęgła. miałem też przypadek gdzie pękła sprężyna tarczy wpadła w docisk i czasem jak akurat trafiała miedzy sprzęgło a docisk to automatycznie nie było możliwości wysprzęglenia.
Początkujący
 
Od: 13 maja 2015, 21:44
Posty: 15 (0/1)
Auto: Mazda 6 2.0 GG 136 km 2004r

Postprzez kubsztyk » 27 sty 2016, 22:36

Witam,
Gdzie znajduje się odpowietrznik skrzyni biegów? Gdzie można go kupić i ile mniej więcej kosztuje?
Pytam, bo przy wymianie oleju w skrzyni nie dało się go odkręcić i chyba jest zatkany czy coś takiego – tak powiedzieli mechanicy. Jakie on ma zadanie?

Sent from my Lumia 640 using Forum Fiend v1.3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez Sebi77 » 3 lut 2016, 09:22

Witam mam pytanie odnośnie demontażu półosi lewej (puściło mi uszczelnienie w skrzyni) co najlepiej odkręcać aby nie było konieczności ustawiania geometrii, robię pierwszy raz mazdę i nie za bardzo wiem jak się za to zabrać :(
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2015, 13:52
Posty: 35 (2/0)
Auto: Mazda 6 2.0, 121 Km, 2004

Postprzez kulkins » 23 lut 2016, 17:10

Witam jestem posiadaczem Mazdy 6 z 2006r. 2.0 D
Mam problem ze skrzynią biegów a mianowicie ruszyłem na światłach 1 ,2 , 3 i nagle skrzynia stała się bezwładna lewarek był luźny nie było mozliwości zmiany biegu na jakikolwiek z innych skrzynia zatrzymało się na trzecim biegu.
Jezeli jest to mozliwe proszę o pomoc. Pozdrawiam Kamil. :)
kulkins
 

Postprzez Tomek12345522 » 2 mar 2016, 15:10

Witam.Nie dawno wymieniałem sprzęgło,i od tamtego czasu do dziś mam problem z mocnym szarpaniem przy ruszaniu.No ale wymieniacz za każdym podejściem twierdzi że tak ma być i jest wszystko dobrze.Poddałem się jak na razie gdyż to znajomy,ale co niepokojące się zaczeło pojawiać,to to że straszne stuki z prawdopodobnie skrzyni biegów.Podejrzewam że nie fachowa naprawa sprzęgła miała na to wpływ,dzieje się to podczas puszczenia sprzęgła.Jeden z kolejnych wymieniaczy stwierdził że to skrzynia i poleca mi wymiane niż naprawe.Moje pytanie,czy do wersji z przed liftu jest możliwość włożenia 6cio stopniowej skrzyni?I czy od silnika np.2.0 rónież podejdzie,gdyż łatwiej jest znaleść od tych modeli.Dodam że posiadam silnik 2.3
Początkujący
 
Od: 2 sie 2015, 13:34
Posty: 12
Skąd: Strzegom
Auto: MAZDA 6 2012 2.0DISI AT

Postprzez gienek2233 » 20 mar 2016, 19:31

Witam,

mam pytanie, czy do mazdy 6, 2.3 benzyna, pasuje skrzynia z mazdy 6 2.0 benzyna?

Dzięki za odpowiedź.
gienek2233
 

Postprzez bartosz22 » 9 kwi 2016, 10:05

Zauważyłem ostatnio że podczas zmiany z pierwszego na drugi bieg słychać taki delikatny zgrzyt stuk nie wiem jak to dokładnie określić ale bieg wchodzi płynnie bez jakiegoś oporu. Co może być przyczyna ?
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2016, 14:16
Posty: 33
Auto: Mazda 6 1.8 GY

Postprzez thesilent » 27 cze 2016, 18:11

a mi się skrzynia rozsypała na niemieckiej autobahnie przy 150km/h. Najpierw kilka razy wyrzuciło piąty bieg, aż w końcu coś zgrzytło, przemieliło się i kaplica. Został tylko drugi bieg i trochę wstecznego. Na innych rzęzi metalicznie, serce boli tego słuchać. Szukam skrzyni na podmianke.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 19:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez kubsztyk » 24 sty 2017, 20:58

Witam,
Mam ogromny problem ze skrzynią biegów. Ostatnio strasznie haczą mi biegi. Na światłach nie mogę wbić jedynki, muszę się z nią siłować. Pomaga wrzucenie trójki, a potem jedynki. Ponadto często przy wrzucaniu wstecznego jest zgrzytnięcie. Jak na postoju wcisnę sprzęgło, wrzucę np. trójkę, to potem wszystkie biegi ze wstecznym włącznie gładko wchodzą. Dodatkowo słychać gruchotanie w rytm silnika na niskich obrotach na 2-3-4 biegu np. na czwórce przy 50 km/h przy obecnych ujemnych temperaturach. Miałem to już rok temu, ale dużo słabiej słyszalne, latem problem minął i teraz powrócił. Gruchotanie słychać też na połatanej drodze (gdy coś wpada w rezonans) nawet na toczeniu się auta na luzie. Opisałem to tutaj: viewtopic.php?p=3222870#p3222870
Dodam, że pedał sprzęgła działa normalnie, wysprzęglik odpowietrzany latem i również wczoraj (nie było żadnych bąbelków powietrza). Ponadto, dziś wyregulowałem skok jałowy pedału sprzęgła wg. serwisówki (1...3 mm) – wcześniej wynosił on ok. 10...12 mm. Niestety nie pomogło.
Koło dwumasowe LUK + komplet sprzęgła Exedy z łożyskiem NTN włożone 4 lata temu przy 213k km, bez wymiany łożyska w wale korbowym. Olej w skrzyni Castrol TAF-X 75W90 przy 180k km, potem Castrol Syntrans V FE 75W80 przy 242k km. Obecnie 262k km. Nadmienię, że problemy pojawiły się jeszcze przed drugą zmianą oleju (właśnie nimi była podyktowana).
Rok temu mechanik podejrzewał poduszkę silnika od strony pasażera, ale nie chciał wymieniać "na chybił – trafił". Poduszka dolna silnika wymieniana w 2016 roku.
Ktoś ma jakieś sugestie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez kubsztyk » 26 sty 2017, 08:03

Wczoraj nasmarowałem trzpienie w dźwigniach wybieraków na skrzyni oraz otwory w tulejkach na końcach linek. Sworzeń dźwigni od wybierania biegów (nie od włączania) był pokryty cieniutką warstwą rdzy, która przeniosła się na tulejkę – oczywiście oczyściłem to przed nasmarowaniem.
Czy moje problemy z wrzucaniem biegów mogą być spowodowane:
1. Zużytą poduszką silnika – proszę zwrócić uwagę na gruchotanie, o którym pisałem w poprzednim poście.
2. Uszkodzoną pompą sprzęgła,
3. Uszkodzonym wysprzęglikiem,
4. Uszkodzonym dociskiem sprzęgła,
5. Wyrobionym łożyskiem tocznym w wale korbowym,
6. Wyrobionym gniazdem lewarka?
Dodam, że w sobotę spróbuję sprawdzić stan oleju w skrzyni lub dopełnić go.
Proszę o pomoc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez sebas101 » 4 lut 2017, 20:21

Z uwagi na to, że muszę wymienić linkę (linki) zmiany biegów moje pytanie do szanownego grona.
Mam skrzynię 6-biegową silnik 2.0 143 KM (RF7J).
Czy będzie pasowała linka od 6 GH z tym samym silnikiem, ewentualnie z Mazdy 3 lub 5?
Początkujący
 
Od: 20 lis 2015, 21:51
Posty: 12 (1/0)
Auto: Mazda 6
2.0 CiDT 143KM
2007

Postprzez kubsztyk » 6 lut 2017, 10:20

Do swoich wypocin dorzucę jeszcze, że zdjąłem linki i ruszałem dźwigniami od wybieraka na zgaszonym silniku i zdarzało się, że czasami coś haczyło lub nie chciał wejść bieg. Dodam, że podczas jazdy biegi dają się łatwo przerzucać, choć na zimnym czasami nie idzie włączyć 3-ki przy przełączaniu z dwójki, redukcja z 3 na 2 idzie ciężko. Na włączonym silniku nie idzie wrzucić 1-ki, tylko najpierw trzeba wrzucić 3-kę, choć i ta czasami stawia opór w tej sytuacji. Jak jadę 5 km/h, to jedynkę da się wrzucić w miarę normalnie.
Ponadto, jak jadę i odpuszczę gaz, czyli wtryskiwacze są zamknięte, to i tak słyszę spod maski jakieś klekotanie – koło 2M?
Myślę, żeby wymontować wybierak i zobaczyć, czy coś z nim nie tak.
Ktoś pomoże, czy to forum zostało już tylko do pogaduszek?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 10:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6